Burka-forbud breder sig
Fra : /John

Dato : 19-07-10 03:16

Stadig flere lande, senest Syrien (!) indfører forbud mod omvandrende telte.

"Syrian minister bans burqas in schools ... saying they negate academic
values ... In April, Belgium became the first European nation to ban the
burqa. Two months later the French parliament followed suit, and recently
Spain has announced it would consider banning face veils as well. In
addition, a UK-based poll found that two-thirds of Brits would also support
such a move in Great Britain":

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3921550,00.html

Syrisk forbud mod burka? Jaja, det er da et lille bitte skridt på vejen.

Lidt har jo også ret :)

John

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-10 05:18

On Mon, 19 Jul 2010 04:15:40 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3921550,00.html
>
>Syrisk forbud mod burka? Jaja, det er da et lille bitte skridt på vejen.

Syrien pisser i øjet på kulturradikale danskere, fordi kloge danskere
har argumenteret stærkt mod teltet.
Og ikke alle har brugt pjatargumentet om at slør er
kvindeundertrykkende, for det rager jo ikke staten.
På mit plankeværk er vægten på at slør er som tilladelse til bilkørsel
uden nummerplade.
Og det er jo netop hvad syrerne siger med at "burka negate acaemic
values".
Vestens oplysningstid smitter til Syrien omsider.
Altså behøver vi ikke lade nogen fra Mellemøsten bo her, for de kan
lære alt selv dernede.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-10 07:17

/John <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
4c43b546$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Syrisk forbud mod burka? Jaja, det er da et lille bitte skridt på
> vejen.

Jepper. Syrien, Tyrkiet og Belgien er jo mønsterlande, vi gerne vil følge.
Og ikke mindst Saudi Arabien, der også har forbud mod særlige former for
beklædning/smykker. Dét er simpelthen vejen frem.

> Lidt har jo også ret :)

Ja. Snart kan du leve trygt og ufrit, uden risiko for at møde mennesker, der
har andre værdier end dig. Og det er sgu' da smart.

Blue or red pill, John? Du har vist allerede valgt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 16:21

On Mon, 19 Jul 2010 08:16:59 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja. Snart kan du leve trygt og ufrit, uden risiko for at møde mennesker, der
>har andre værdier end dig. Og det er sgu' da smart.

mener du i ramme alvor at kvindeundertrykkelse, slaveri, racisme og
dogmatisk fordummelse er værdier?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 08:57

> [...]
> move in Great Britain":
>
> http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3921550,00.html
>
> Syrisk forbud mod burka? Jaja, det er da et

Jamen, jeg går da ind for at forbyde Dansk
Folkeparti - vi kan naturligvis ikke have et så
udemokratisk parti her i landet, så forbyd dette
parti.
Og nu vi er ved det, så forbyd folk at gå med
slips. Dette latterlige vedhæng som symboliserer
mænds magt over kvinder, lad os straks forbyde
dette - så skal du se at dette forbud også breder
sig som ringe i vandet.
I det hele taget er det jo en god idé at forbyde
alle de klædedragter vi ikke kan lide - at vi så
nærmer os et fascistisk samfund er vel vand på din
mølle!

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 19-07-10 09:31

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen

> I det hele taget er det jo en god idé at forbyde alle de klædedragter vi
> ikke kan lide - at vi så nærmer os et fascistisk samfund er vel vand på
> din mølle!

Det er ikke fascistisk at forbyde fascismen. Vel stalinist? Lad nu være med
at prøve at bilde os ind at du ikke ønsker et totalitært samfund der
undertrykker sine borgere. Du er jo trods alt erklæret kommunist. Sådan
nogle karle har ikke en god trackrecord hvad menneskerettigheder angår.

/Kim

Fra : P.N.

Dato : 19-07-10 09:33

"ahw" <nix> skrev i en meddelelse
> [...]
> I det hele taget er det jo en god idé at forbyde alle de klædedragter vi
> ikke kan lide - at vi så nærmer os et fascistisk samfund er vel vand på

Ham john han får på hatten i dag, både fra det yderste venstre og fra det
yderste højre
*LOL*

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 09:46

"ahw"
>...........Og nu vi er ved det, så forbyd folk at gå med slips.

Yndigt at se Jens Bruun og Stalinisten forenet i
deres forsvar for burkaen.

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-10 09:55

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c4410dd$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> Yndigt at se Jens Bruun og Stalinisten forenet i
> deres forsvar for burkaen.

Jeg forsvarer ikke burkaen. Jeg synes, den er afskyelig. Jeg forsvarer
retten til at gå i lige nøjagtig dét tøj, man har lyst til at gå i.
Alternativet er Saudi Arabiske, Iranske eller DDR-tilstande, hvor der er/var
regler for påklædning, frisure, smykker osv.

Det kan du egentligt godt forstå, hvis du tænker dig lidt om - ikke? Eller
er det hele gået op i, hvem der har empati, og hvem der ikke har?

Synes du i øvrigt, det er særligt empatisk at forbyde andre mennesker at gå
i dén påklædning, de selv har lyst til at gå i, eller gælder din empati kun
mennesker, du deler politisk/religiøs opfattelse med?

Yndigt, som en skribent lige skrev...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mark Jensen

Dato : 19-07-10 10:05

On Mon, 19 Jul 2010 10:54:42 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>Alternativet er Saudi Arabiske, Iranske eller DDR-tilstande, hvor der er/var
>regler for påklædning, frisure, smykker osv.

Du kan vel for pokker ikke være imod at den i Syrien bliver forbudt i
skolen.
Hvis der findes et menneske herinde der insisterer på at folk skal
have lov at gå i Niqab og burka i folkeskolen, så er man da godt nok
for langt ude.

Jeg kan godt følge af et generalt forbud er at gå over stregen, men
der er godt nok en pokkers masse andre hensyn i lige netop skoleregi
som gør at man naturligvis ikke kan have elever der er 100 % pakket
ind.

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-10 10:16

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der er godt nok en pokkers masse andre hensyn i lige netop skoleregi
> som gør at man naturligvis ikke kan have elever der er 100 % pakket

Alene det faktum at man skal kunne identificere den der møder til
undervisning og den der møder til eksamen.

MEN

I Silkeborg fyrede man såmænd en buschauffør fordi denne ville vide om
burkaen var identisk med den på månedskortet. Chauføren gjorde præcis som
det stod han skulle i forskrifterne, men det var jo racisme..... Gad vide
om jeg må gå ind i en bank med motorcykelhjelm på? Eller have en McDonalds
cap på når jeg arbejder i Irma? Min religion siger...... Pis og papir, de er
luddovne og finder villateltet frem for at undgå arbejde og for at skrige
racisme og kræve erstatning.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-10 10:26

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> religion siger...... Pis og papir, de er
> luddovne og finder villateltet frem for at undgå
> arbejde og for at skrige racisme og kræve

Du er mere ubegavet end jeg først troede.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-10 10:29

ahw <nix> skrev i meddelelsen
4c441a26$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du er mere ubegavet end jeg først troede.

Det er du så ikke, stalinist.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 19-07-10 21:17

> ahw <nix> skrev i meddelelsen
> 4c441a26$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er du så ikke, stalinist.

Så han er /mindre/ ubegavet end du troede?

- Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-10 16:18

Lars <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c44b29d$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

> Så han er /mindre/ ubegavet end du troede?

Du sprang over, da der blev undervist i logik, "Lars"? Eller du var måske
fritaget pga. manglende intellekt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 21-07-10 20:01

> Lars <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c44b29d$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

> Du sprang over, da der blev undervist i logik, "Lars"? Eller du var måske
> fritaget pga. manglende intellekt?

Spræl du bare "Jens", du ved udemærket hvem der er overhund i dette
eksempel.

- Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 20:10

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Spræl du bare "Jens", du ved udemærket hvem der er overhund i dette
> eksempel.

Selvom jeg mener Jens Bruun er en skovl (på mange områder) har han
fuldstændig ret i det her tilfælde, så kravl du bare ned under stenen igen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Lars

Dato : 21-07-10 20:24

?

Meddeler "Jens" ikke netop at han ikke kan sige det samme om sin
'modstander'?

- Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 20:40

> Meddeler "Jens" ikke netop at han ikke kan sige det samme om sin
> 'modstander'?

Nej han skriver at han virker ligeså ubegavet som han hele tiden har gjort,
hverken mere eller mindre.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Lars

Dato : 21-07-10 20:43

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
>
> Nej han skriver at han virker ligeså ubegavet som han hele tiden har
> gjort, hverken mere eller mindre.

Uenig - hans kriver at han er ligeså ubegavet eller mindre ubegavet..

- Lars

Fra : J. Nielsen

Dato : 21-07-10 21:05

On Wed, 21 Jul 2010 21:23:58 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote:

> Meddeler "Jens" ikke netop at han ikke kan sige det samme om sin
>'modstander'?

Det er for sent, Lars. Din manglende forståelse for det danske sprog er
for evigt arkiveret i Googles arkiver.
--

-JN-

Fra : Lars

Dato : 21-07-10 21:25

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er for sent, Lars. Din manglende forståelse for det danske sprog er
> for evigt arkiveret i Googles arkiver.
> --

Skønt, jamen så er mit job gjort.

- Lars

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 16:40

On Mon, 19 Jul 2010 11:26:10 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>Du er mere ubegavet end jeg først troede.

og man kan konstatere at oversvineren slog til igen

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-07-10 14:25

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger...... Pis og papir, de er luddovne og finder villateltet frem
> for at undgå arbejde og for at skrige racisme og kræve erstatning.

Burkaen (& Niqab) hører ikke hjemme i et moderne samfund. Den må ud af
landet og vil dem som bærer burkaen ikke rette ind må de følge samme vej.
Ingen bør fyres fordi de irriteres over den forbandede burka.

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : P.N.

Dato : 19-07-10 16:03

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:5nY0o.204906$aS3.40475@hurricane...
> Burkaen (& Niqab) hører ikke hjemme i et moderne samfund. Den må ud af
> landet og vil dem som bærer burkaen ikke rette ind må de følge samme vej.
> Ingen bør fyres fordi de irriteres over den forbandede burka.

Nu er det jo så interessant hvad Wilstrup siger til denne udmelding, der
uden tvivl kunne indbringe skribenten et medlemskab af DF. Er den
homohadende mangemillionær også ubegavet eller løgnagtig eller nazist??.
Ihvertfald er det nok svært at være demokrat i den danske forståelse af
ordet hvis man ønsker dem smidt ud landet.

MVH

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-10 10:18

Mark Jensen <MR00@it.dk> skrev i meddelelsen
p5584651b5g376rolofth71t1hcpq41ku5@4ax.com:

> Du kan vel for pokker ikke være imod at den i Syrien bliver forbudt i
> skolen.

Jeg er imod generelle forbud mod denne eller hin klædedragt. Det bør ikke
være noget, statsmagten blander sig i. Hvad erhvervsdrivende sætter af
påklædningsregler for deres ansatte, skal hverken jeg eller statsmagt blande
os i.

> Hvis der findes et menneske herinde der insisterer på at folk skal
> have lov at gå i Niqab og burka i folkeskolen, så er man da godt nok
> for langt ude.

Nå. Så er jeg langt ude. Jeg insisterer nemlig på, at folk skal have lov til
at gå i lige nøjagtig dét tøj, de har lyst til at gå i. Jeg har dog *intet*
problem med uniformering i folkeskolerne, hvis det er det, der skal til.
Faktisk tror jeg, at obligatorisk skoleuniform vil løse mange problemer.

Og nej, der skal ikke gives dispensation til at bære særlig, religiøst
betonet klædedragt i offentlige erhverv, hvor det ikke hører hjemme. Jeg så
gerne, at det offentlige - som arbejdsgiver - forbød ansatte at bære
hijab/niqab. Jeg har f.eks. ikke lyst til at blive behandlet af en muslimsk
læge, der bærer religiøs påklædning. Eller endnu værre: Blive dømt af en
muslimsk dommer, der bærer religiøs påklædning.

Men i det offentlige rum skal statsmagten bare stikke piben ind.

> [...]
> der er godt nok en pokkers masse andre hensyn i lige netop skoleregi
> som gør at man naturligvis ikke kan have elever der er 100 % pakket

Hvilke? Og medtag lige mine bemærkninger om skoleuniform herover med i dine
betragtninger, inden du svarer.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 16:31

> [...]

>i dén påklædning, de selv har lyst til at gå i, eller gælder din empati kun
>mennesker, du deler politisk/religiøs opfattelse med?

ens regler for alle er OK

så må bukabeklædte jo formenes adgang til banker, kiosker og
tankstationer på lige fod med motorcyklister som ikke vil afføre sig
deres styrthjælm

eller

alternativt de burkabeklædte må blotte hovedet på lige fod med folk
som fører sig frem med en styrthjælm på hovedet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 16:34

> [...]

>Jeg forsvarer ikke burkaen. Jeg synes, den er afskyelig. Jeg forsvarer
>retten til at gå i lige nøjagtig dét tøj, man har lyst til at gå i.

altså en børnehavepædagog som denne:

http://anygivensundry.files.wordpress.com/2009/11/allgemeine-ssa.jpg

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-10 16:50

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen

> altså en børnehavepædagog som denne:
>
> http://anygivensundry.files.wordpress.com/2009/11/allgemeine-ssa.jpg

Og hvis man ikke kan få arbejde i det outfit, så er det naturligvis
diskrimination og man er berettiget til dagpenge.....

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 20:38

On Mon, 19 Jul 2010 17:49:36 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen

>Og hvis man ikke kan få arbejde i det outfit, så er det naturligvis
>diskrimination og man er berettiget til dagpenge.....

ja da

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ivannof

Dato : 21-07-10 12:42

> [...]
> gå i dén påklædning, de selv har lyst til at gå i, eller gælder din empati
> kun mennesker, du deler politisk/religiøs opfattelse med?

Du vi sikkert også forsvare at man må køre bil i en dykkerklokke. Som du
siger:"Jeg forsvarer retten til at gå i lige nøjagtig dét tøj, man har lyst
til at gå i."

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-10 16:20

Ivannof <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen
71b45$4c46dcdf$51a1a3ed$27897@news.comxnet.dk:

> Du vi sikkert også forsvare at man må køre bil i en dykkerklokke. Som
> du siger:"Jeg forsvarer retten til at gå i lige nøjagtig dét tøj, man
> har lyst til at gå i."

Du er en idiot, og ikke værd at bruge mere tid på, Ivanof. Og det værste er,
at du selv ved det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 21-07-10 16:36

> Du vi sikkert også forsvare at man må køre bil i en dykkerklokke. Som du
> siger:"Jeg forsvarer retten til at gå i lige nøjagtig dét tøj, man har
> lyst til at gå i."

Hvis man insisterer på at have burka på kan man naturligvis ikke:

Bruge buskort (kortet er personligt og brugeren skal kunne identificeres)
Have et pas (kortet er personligt og brugeren skal kunne identificeres)
Gå i banken (tildækning er ikke tilladt i banken)
Gå på de fleste tankstationer (tildækning er ikke tilladt pga. røveri fare)
Køre bil (manglende orienteringsevne)
Køre cykel, knallerter eller lign (manglende orienteringsevne)
Modtage bistandshjælp (ikke til råådighed for arbejdsmarkedet)
Modtage undervisning (eleven skal kunne identificeres)
fortsat selv listen....

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-10 23:22

> [...]
>>

> Hvis man insisterer på at have burka på kan man
> naturligvis ikke:
>
> Bruge buskort (kortet er personligt og brugeren

Paragraf?

> Have et pas (kortet er personligt og brugeren
> skal kunne identificeres)

ja.
> Gå i banken (tildækning er ikke tilladt i
> banken)

paragraf?

> [...]

> Køre bil (manglende orienteringsevne)

paragraf?

> Køre cykel, knallerter eller lign (manglende

Paragraf?

> Modtage bistandshjælp (ikke til råådighed for
> arbejdsmarkedet)

paragraf?

> Modtage undervisning (eleven skal kunne
> identificeres)

Paragraf?

> fortsat selv listen....

Man kan også lade være.

De fleste af de ovenstående ting du nævner er der
ikke nogen lovgivning for- nogle kan have private
regler, men de er altså ikke stadfæstet i loven
svjv.

Fra : \"@'

Dato : 19-07-10 16:26

On Mon, 19 Jul 2010 10:46:20 +0200, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A
eyvind punktum dk> wrote:

>"ahw"
>
>Yndigt at se Jens Bruun og Stalinisten forenet i
>deres forsvar for burkaen.
>
>Mvh Eyvind

det er jo fordi slips og burka er det saaaaaaaamme i deres verden

http://johnfenzel.typepad.com/john_fenzels_blog/images/2007/03/14/the3monkeys.jpg

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-07-10 10:07

"/John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> [...]
>
> "Syrian minister bans burqas in schools ... saying they negate academic
> values ... In April, Belgium became the first European nation to ban the

Måske fordi de snyder til eksamen?

> [...]
> Spain has announced it would consider banning face veils as well. In
> addition, a UK-based poll found that two-thirds of Brits would also support

Men det er vel ikke sammenligneligt med et generelt forbud?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-07-10 14:21

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3921550,00.html
>
> Syrisk forbud mod burka? Jaja, det er da et lille bitte skridt på

Det er glimrende, lad det brede sig.

Fra : Kert Rats

Dato : 19-07-10 16:23

> [...]
>
> http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3921550,00.html
>
> Syrisk forbud mod burka? Jaja, det er da et lille bitte skridt på vejen.

Jeg afskyr burka og niqab. Men ligefrem at lovgive om deres brug er ude i
hampen.
Hvordan vi slipper for de hæslige klædningsstykker, ved jeg ikke. Jeg håber
og tror på, at de vil forsvinde af sig selv i takt med, at kvinder med anden
etnisk oprindelse end dansk bliver integreret i det danske samfund. Og det
er i hvert fald de yngre kvinder jo fint i gang med.

Findes der i gældende dansk lov forbud mod at bære visse typer beklædning?
Jeg tænker f.eks. nazi-uniformer.Jo, der er jo maskeringsforbudet ifm.
demonstrationer.
Men findes der andre forbud?

Venligst

Kert Rats

Fra : /John

Dato : 19-07-10 16:39

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> ligefrem at lovgive om deres brug er ude i hampen.

"His ruling ... was said to be in response to requests from students and
parents ... a law professor and women's rights activist in Damascus,
welcomed the decision and said it was in line with the Syrian belief in
moderation":

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-10684359

Altså:

Syriske studenter samt deres forældre vil ikke ha' deres pigers påklædning
dikteret af fanatiske muhammedanere, og dét har ministeren så taget til
efterretning med lovgivning!

Det er da fint nok, eller..?

John

Fra : Kert Rats

Dato : 19-07-10 17:50

> [...]
> dikteret af fanatiske muhammedanere, og dét har ministeren så taget til

Jeps, fint nok. De må gøre hvad pokker de vil i Syrien. Jeg refererede til
dansk lovgivning. Vi bør undgå at lovgive om påklædning.
Andre forholdsregler som f.eks. dresscode kan komme på tale i reguleringen
af påklædning

Venligst

Kert Rats

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-07-10 18:41

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> writes:

> [...]
> dansk lovgivning. Vi bør undgå at lovgive om påklædning.
> Andre forholdsregler som f.eks. dresscode kan komme på tale i reguleringen

SÃ¥ det er ok hvis der er skoleuniform?

Fra : .

Dato : 21-07-10 09:32

On 21 Jul., 17:17, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Lars <brugesi...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c44b29d$0$272$14726...@news.sunsite.dk:

> Du sprang over, da der blev undervist i logik, "Lars"? Eller du var måske
> fritaget pga. manglende intellekt?

Der bliver ikke undervist i logik -
Du sad nok bare og sov i timen, Jens Bruun, så du ikke helt fandt ud
af hvad faget hed. Eller rettere, du sad nok bare og sov konstant,
siden du heller ikke ved, hvad der bliver undervist i - og hvad der
ikke undervises i.

Det forklarer jo en del -