Hvad Morten Korch aldrig fortalte....
Fra : Malene P

Dato : 16-07-10 19:54

..... var, at gaderne på hans tid vrimlede med fremmede bander bevæbnet til
tænderne. For det gjorde de jo ifølge virkelighedsfornægterne her i gruppen.
http://ekstrabladet.dk/112/article1373631.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny .
Intet nyt på den front som følge af udlændingeloven fra 1983.

Malene P

Fra : Peter Heide

Dato : 16-07-10 21:48

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://ekstrabladet.dk/112/article1373631.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny .
> Intet nyt på den front som følge af udlændingeloven fra 1983.

Ved du hvad du kan Malene P ? Du kan stikke samtlige udgave af Morten Korchs
værker op i røven.

Fra : Kert Rats

Dato : 16-07-10 22:13

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ved du hvad du kan Malene P ? Du kan stikke samtlige udgave af Morten
> Korchs værker op i røven.

Det kan du da ikke mene. Se f.eks. filmen "Næsbygårds arving" fra 1965,
hvori den smukke sang "Midsommertid" afslutter Morten Korchs fremragende
film.
Se med på http://www.youtube.com/watch?v=dcSgK8LQyq8
Og syng med og fryd dig over, at der engang var et Danmark uden vold og
ufred, et Danmark med frihed og paradisiske levevilkår.

Nå, den var vist lidt for tyk - men sangen og musikken er nu glimrende,
selvom det ikke er på Miles Davies-niveau

Midsommertid
Musik: Sven Gyldmark
Sangtekst: Erik Leth
Sunget af: Poul Reichhardt

Bålene flammer på land og ved kyst
vi mødes omkring dem i klynger.
Midtvejs - imellem en vår og en høst
står vi nu sammen og synger
kommer hid, kommer hid,
det er midsommertid!
kommer hid, kommer hid,
det er midsommertid!

Bålene lyser en midsommernat,
og gnisterne flyr mod det fjerne.
Leger på himlen en munter tagfat.
Hver en ny lille stjerne.
Kommer hid, kommer hid,
det er midsommertid!
Kommer hid, kommer hid,
det er midsommertid!

Bålene lyser på ny en Sankt Hans,
og hvisker til dem som forstår det:
Dans lille hjerte - en livsglædens dans
Dagene, ved vi bli'r korte.
Kommer hid, kommer hid
det er midsommertid!
Kommer hid, kommer hid,
det er midsommertid!

Venligst

Kert Rats

Fra : Peter Heide

Dato : 16-07-10 23:46

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nå, den var vist lidt for tyk - men sangen og musikken er nu glimrende,
> selvom det ikke er på Miles Davies-niveau

Star Trek,

Hvis du mangler een eller anden sjælden optagelse med Davis 1955 - 1972
kontakt mig på comicsMINUSDETTE@forum.dk. Så ligger jeg inde med mange
sjældne optagelser med mesteren selv. Både lydfiler og avi....and whatnot.

mvh,

Peter

Fra : Kert Rats

Dato : 17-07-10 00:06

> [...]
> kontakt mig på comicsMINUSDETTE@forum.dk. Så ligger jeg inde med mange
> sjældne optagelser med mesteren selv. Både lydfiler og avi....and whatnot.

Super! Og mange tak!!
Jeg lurer især på Blue Note, som blev vist i tv for nogen tid siden.
Fabelagtige kompositioner!
Men lad os tage snakken via privat e-mail for ikke at OT'e mere, end jeg
allerede har gjort.

Venligst

Star Trek

Fra : Malene P

Dato : 17-07-10 09:12

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ved du hvad du kan Malene P ? Du kan stikke samtlige udgave af Morten
> Korchs værker op i røven.

Og bagefter kan du så få lov at slikke dem rene igen, Peter Heide.

Malene P