Politiets lønninger ?
Fra : Peter Heide

Dato : 16-07-10 17:05

Ekstra Bladets forside historie i dag : Hummer-politiet fede sommertjans :
Arbejder under en time - og får løn for 11 timer !!

At politiet tilsyneladende har uanede ressourcer at trække fra er ikke nogen
nyhed. Bare se på dette link fra sidste år :

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1231687.ece

Det kunne være Ekstra Bladet skulle følge op på historien og checke om de
max. ekstra betalinger i overarbejde på 62.000 kr holder.
Jeg tror der vil komme nogle helt andre beløb på bordet, hvor 62.000 nærmest
er peanuts i forhold til hvad visse betjente fik i overarbejde ifbm
Klimatopmødet i 2009 for 2 - 3 ugers overarbejde, aften/nat-tillæg osv.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-07-10 18:21

On Fri, 16 Jul 2010 18:05:05 +0200, Peter Heide wrote:

> [...]
> er peanuts i forhold til hvad visse betjente fik i overarbejde ifbm
> Klimatopmødet i 2009 for 2 - 3 ugers overarbejde, aften/nat-tillæg osv.

Mener du ikke at politibetjente skal have løn for deres overarbejde.?

16 timer i døgnet i samtlige 14 dage, er lig med 16*14 - 2*37 = 150 timers
overarbejde med aften/nat-tillæg, weekendtillæg m.m.

61.600kr / 150 timer = 410 kr/timen incl. alle tillæg.

Det synes jeg ikke er imponerende.

Desuden
citat: "godt 75.000 kroner for de to uger, fordi man selvfølgelig også
tjener normal løn samtidig".

Tjener en betjent med 10 års erfaring ikke mere end 13.400 brutto på 14
dages normalt arbejde (181 kr/timen).?

Fra : Lars

Dato : 16-07-10 18:46

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 16 Jul 2010 18:05:05 +0200, Peter Heide wrote:

> Tjener en betjent med 10 års erfaring ikke mere end 13.400 brutto på 14
> dages normalt arbejde (181 kr/timen).?

Det tror jeg ikke du skal regne med, de er jo offentligt ansatte..

- Lars

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-07-10 19:29

On Fri, 16 Jul 2010 19:45:36 +0200, Lars wrote:

> Det tror jeg ikke du skal regne med, de er jo offentligt ansatte..

Ok. Jeg vidste ikke lige hvad politibetjente tjente.

http://www.blivpolitibetjent.dk/site/arbejdsforholdene/loen_og_ansaettelse/

Utroligt at man kan få nogen til at blive politibetjent for den løn.

Fra : Peter Heide

Dato : 16-07-10 19:33

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ok. Jeg vidste ikke lige hvad politibetjente tjente.
>
> http://www.blivpolitibetjent.dk/site/arbejdsforholdene/loen_og_ansaettelse/
>
> Utroligt at man kan få nogen til at blive politibetjent for den løn.

Det er grundlønnen så kommer alle tillæggene oveni.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 19:42

Peter Heide <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
4c40a5cf$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er grundlønnen så kommer alle tillæggene oveni.

Glem ikke frynsegoderne: De kan lovligt få lov til at banke venstreradikale
nu og da. Dét er mange penge værd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 20:12

"Jens Bruun"
> Glem ikke frynsegoderne: De kan lovligt få lov til at banke
> venstreradikale nu og da. Dét er mange penge værd.

Hvad ville du give for den frynsegode?

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 20:19

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c40aefd$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvad ville du give for den frynsegode?

Nada. Jeg har en rimelig indtægt, så jeg behøver ikke vægte fryns så højt.
Og husk, jeg kun skal betale husleje for mit værelse i betonslummen, så jeg
har rigeligt med likvider til guldbajere, når først de faste regninger er
betalt.

Jeg nøjes med at banke venstreradikale med mit intellekt - også selvom det
er ret letkøbt. Men så kan selv *jeg* jo være med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-10 20:34

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er betalt.
>
> Jeg nøjes med at banke venstreradikale med mit intellekt - også selvom det

Man må ikke slå på forsvarsløse....

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 20:38

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c40b403$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Man må ikke slå på forsvarsløse....

Det også derfor, jeg erkendte, at det var meget letkøbt. Men også *jeg* har
brug for *mine* succesoplevelser, når jeg nu ikke kan få dem på andre måder.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 20:45

"Jens Bruun"
> ................................................ Men også *jeg* har brug
> for *mine* succesoplevelser, når jeg nu ikke kan få dem på andre måder.

Det kan blive småt for enhver!!!

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 20:47

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c40b6c0$0$284$14726298@news.sunsite.dk:

> Det kan blive småt for enhver!!!

Min tilværelse i en nøddeskal.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 21:03

"Jens Bruun"
> Min tilværelse i en nøddeskal.

Du har dog mast og sejl i din 'nøddeskal'!

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 21:05

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c40bae7$0$281$14726298@news.sunsite.dk:

> Du har dog mast og sejl i din 'nøddeskal'!

Skæg for sig og snot for sig, Eyvind!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 21:08

"Jens Bruun"
> Skæg for sig og snot for sig, Eyvind!

Ja, der fik du mig. Der kom jeg sgu' i tvivl om
du det du skrev var "skæg" eller "snot"?????

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 21:10

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c40bc3a$0$286$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja, der fik du mig. Der kom jeg sgu' i tvivl om
> du det du skrev var "skæg" eller "snot"?????

Whatever. Men dette er usenet og kun dét. Ikke noget som helst andet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-07-10 19:43

On Fri, 16 Jul 2010 20:32:47 +0200, Peter Heide wrote:

> Det er grundlønnen så kommer alle tillæggene oveni.

Som vel hænger sammen med de ulemper jobbet har (risikofyldt, skiftende
arbejdstider, tvungen overarbejde, osv.).

Fra : Peter Heide

Dato : 16-07-10 19:54

> Som vel hænger sammen med de ulemper jobbet har (risikofyldt, skiftende
> arbejdstider, tvungen overarbejde, osv.).

Selvfølgelig skal de have løn for det. Gør bare opmærksom på at 23.400 nok
ikke er slutlønnen pr. mdr.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-07-10 20:31

On Fri, 16 Jul 2010 20:53:35 +0200, Peter Heide wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig skal de have løn for det. Gør bare opmærksom på at 23.400 nok
> ikke er slutlønnen pr. mdr.

Diverse tillæg løber op i ca. 3000 kr/md.

"Der ydes særligt tillæg for tjeneste på skiftende tidspunkter (aften- nat
eller week-end), hvilket for de fleste ny-ansatte betyder ca. kr. 3.000 pr.
måned"

Fra : Peter Heide

Dato : 16-07-10 21:37

> [...]
> eller week-end), hvilket for de fleste ny-ansatte betyder ca. kr. 3.000

Ok. Kan du så også regne ud hvor meget nogle betjente (ikke nødvendigvis
nyansatte) tjente , i perioden hvor Klimatopmødet kørte, i overarbejde ?

Fra : Mendoza

Dato : 16-07-10 22:16

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ok. Kan du så også regne ud hvor meget nogle betjente (ikke nødvendigvis
> nyansatte) tjente , i perioden hvor Klimatopmødet kørte, i overarbejde ?

Aner det ikke, og det er også ligegyldigt. Det klimatopmøde var totalt til
grin og fuldstændigt overflødigt, betjentene har ikke bedt om at det blev
afholdt.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-07-10 23:05

On Fri, 16 Jul 2010 22:37:28 +0200, Peter Heide wrote:

> Ok. Kan du så også regne ud hvor meget nogle betjente (ikke nødvendigvis
> nyansatte) tjente , i perioden hvor Klimatopmødet kørte, i overarbejde ?

Stod det ikke i det link du startede med.?

Mener du da ikke at politibetjente skal have en rimelig timebetaling for
overarbejde.?

Fra : Peter Heide

Dato : 17-07-10 00:37

> Stod det ikke i det link du startede med.?
>
> Mener du da ikke at politibetjente skal have en rimelig timebetaling for
> overarbejde.?

joh...men det kan også tage overhånd.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-10 07:52

"Peter Heide" <salute@vip.dk> writes:

> joh...men det kan også tage overhånd.

Enig. Der bør være flere betjente så dem der er kan få afspadseret i
stedet for at få udbetalt overarbejde.

Fra : Jens G

Dato : 17-07-10 08:01

On Sat, 17 Jul 2010 01:36:47 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

>joh...men det kan også tage overhånd.

Har du regnet ud hvor meget du selv ville få, hvis du arbejdede et
tilsvarende antal timer over?

På 14 sammenhængende dage vil der være 4 weekend-dage á 16 timer
overtid.
Politiets arbejdstid må være 6,9 time om dagen, så de 10 hverdage vil
hver give 9,1 timer overtid.

Den aftale der er på mit arbejde ville f.eks. give 297,5 ekstra
timebetalinger.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : \"@'

Dato : 17-07-10 04:50

On Fri, 16 Jul 2010 22:37:28 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

>Ok. Kan du så også regne ud hvor meget nogle betjente (ikke nødvendigvis
>nyansatte) tjente , i perioden hvor Klimatopmødet kørte, i overarbejde ?

hvorfor er du så fokuseret på det overarbejde?

AFAIK er det ikke frivilligt om politifolkene tager dette overarbejde,

alle andre får også større eller mindre tillæg for overarbejde,
udstationering osv.

hvis man skal sammenligne eller debattere må man nødvendigvis
sammenligne hvad en politimand der arbejder fra ca. 7 til 16 tjener
sammenlignet med andre faglærte der risikerer død og lemlæstelse som
også arbejder fra ca. 7 til 16

jeg tror ikke uddannede erhvervsdykkere vil bytte løn med politifolk

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-10 19:21

> [...]
> tjener normal løn samtidig".
>
> Tjener en betjent med 10 års erfaring ikke mere end 13.400 brutto på 14

Det er sjovt nok, som folk mener offentlig ansatte skal arbejde gratis, mens
man ikke er fornærmet over at en bankdirektør der taber 4 milliarder får en
bonus på 40 millioner.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 19:27

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c40a2dc$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er sjovt nok, som folk mener offentlig ansatte skal arbejde
> gratis, mens man ikke er fornærmet over at en bankdirektør der taber
> 4 milliarder får en bonus på 40 millioner.

Jeg kender ingen, der synes, at offentligt ansatte skal arbejde gratis, men
hvis du nu lige kunne løsrive dig fra dit personlige ansættelsesforhold og
så se på det sådan lidt principielt, så er der jo forskel på ansatte, der
aflønnes af dine og mine tvangsudskrevne skattekroner og så ansatte, der
aflønnes af privatejede virksomheder.

Det kan du godt se - ikke?

Jeg kan tillade mig at brokke mig over offentligt ansatte læreres lønninger,
fordi *jeg* betaler dem. Jeg betaler derimod ikke bankdirektørers løn. Dvs.
jeg er med til at betale for *min* banks direktørs løn, men det står mig
helt frit at skifte bank, eller sælge mine bankaktier, hvis jeg ikke er
tilfreds med hans aflønning. Samme valgfrihed giver statsmagten mig ikke
mht. det skræmmende antal offentligt ansatte, der som udgangspunkt er mere
syge, dovne og uproduktive end mennesker, ansat i det private, er. Dem er
jeg tvangsindlagt til at betale for - om jeg vil eller ej.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mendoza

Dato : 16-07-10 20:15

> [...]
> der som udgangspunkt er mere syge, dovne og uproduktive end mennesker,
> ansat i det private, er. Dem er jeg tvangsindlagt til at betale for - om

Så må man jo bare privatisere alt. Hvad skulle der være i vejen for det?

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-10 20:33

"Mendoza" <mikael@NOT1812.dk> skrev i meddelelsen

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så må man jo bare privatisere alt. Hvad skulle der være i vejen for det?

Bare for at lige at nævne det, staten gjorde rent før i tiden på
hospitalerne, det kostede en formue, derfor blev det udliciteret til ISS.
Hvordan synes I egentlig det er gået? Det er billigere ja, tilgengæld er det
massive problemer med rengøringen og hvor mange bliver mon ikke genindlagt
pga. de infektioner de tilrager sig? Gad vide om det ikke er blevet dyrere i
længden.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 20:58

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Bare for at lige at nævne det, staten gjorde rent før i tiden på
> hospitalerne,

Øh - hvorfor skulle staen gøre rent på hospitalerne - de blev jo drevet af
amterne.

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-10 22:11

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Øh - hvorfor skulle staen gøre rent på hospitalerne - de blev jo drevet af
> amterne.

Du forstod ikke pointen vel?

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 20:18

"Jens Bruun"
> [...]
> direktørs løn, men det står mig helt frit at skifte bank, eller sælge mine
> bankaktier, hvis jeg ikke er tilfreds med hans aflønning.

Så andre kunder må trækkes med ham?

> [...]
>end mennesker, ansat i det private, er. Dem er jeg tvangsindlagt til at

I din logik kan du bare flytte til en anden kommune, hvis det er en
kommunalt ansat du er utrilfreds med!

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 20:30

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4c40b06f$0$283$14726298@news.sunsite.dk:

> Så andre kunder må trækkes med ham?

Nej, det *må* andre kunder ikke. Det står *alle* kunder frit at skifte bank,
hvis de er utilfredse.

Du er ikke helt med endnu?

> I din logik kan du bare flytte til en anden kommune, hvis det er en
> kommunalt ansat du er utrilfreds med!

Nej, det er ikke *min* logik. Det er *din* "logik". I *min* logik vil jeg
blive nødt til at fraflytte landet, hvis jeg ikke ønsker at betale over 60%
af mine indtægter til statsmagten og de millioner af offentligt
ansatte/modtagere af overførselsindkomster. Og det har ikke så meget med min
aktuelle kommune at gøre.

Jeg har sådan set ikke noget valg, selvom jeg er utilfreds med lønningerne
til offentligt ansatte. Hvis jeg nægter at betale til dem, bliver jeg sat i
fængsel. Jeg tror ikke, nogen vil sætte mig i fængsel, hvis jeg vælger at
skifte bank eller sælge mine bankaktier.

Men du er tydeligvis ikke helt med endnu. Måske du bare skal koncentrere dig
om at putte mennesker i små kasser alt efter om de - efter dine ringe evner
i menneskekundskaber - har empati eller ej?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-10 20:57

"Jens Bruun"
> Nej, det *må* andre kunder ikke. Det står *alle* kunder frit at skifte
> bank, hvis de er utilfredse.

Og hvor sansynlig er det så at 80% af f.eks NORDEA's kunder forlader
NORDEA, hvis 80% er utilfreds med topchefernes grådighed??????????

> Du er ikke helt med endnu?
Som du så er jeg HELT med, men virkeligheden synes ikke helt klar for dig!

> [...]
> 60% af mine indtægter til statsmagten og de millioner af offentligt
> ansatte/modtagere af overførselsindkomster. Og det har ikke så meget med

Skatten til staten kan aldrig blive 60%, du har vist glemt at
trække kommunalskatten fra ikk'?

Og rigtigt du kan bare flytte til Luxenbourg (er det EU's laveste skat).
Der er jo fri bevægelighed i det forjættede EU, som Liberalisterne,
Kapitalisterne og desværre det halve af Soc. fik skræmt os til at melde
os ind i!!!!

> Men du er tydeligvis ikke helt med endnu. Måske du bare skal koncentrere
> dig om at putte mennesker i små kasser alt efter om de - efter dine ringe
> evner i menneskekundskaber - har empati eller ej?

Henviser du til den tråd hvor jeg gradbøjede en "isme"?
(For 4. gang ikke personer)
Og som du aldrig svarede på?

Mvh Eyvind

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-07-10 08:22

Jens Bruun skrev den 16-07-2010 21:30:

> Men du er tydeligvis ikke helt med endnu. Måske du bare skal koncentrere dig
> om at putte mennesker i små kasser alt efter om de - efter dine ringe evner
> i menneskekundskaber - har empati eller ej?

Hvem putter hvem i kasser?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-10 20:31

> [...]
> der som udgangspunkt er mere syge, dovne og uproduktive end mennesker,
> ansat i det private, er. Dem er jeg tvangsindlagt til at betale for - om

Dine fordomme er netop fordomme, med 900.000 ansatte plus det løse ser det
utrolig nemt at finde nogle eksempler der kan bekræfte dine fordomme. Den
offentlige sektor er vel nogenlunde ligeså stor som den private er
tilsammen!! I stedet for at hidse dig op over den enkelte, så kunne man for
sjov skyld begynde at tænke på: 60.000 lærere, 12.000 betjente osv osv. Mon
ikke der vil være 300.000 tilbagem hvor man simpelthen vil spørge sig selv,
hvad pokker laver de? Fx er det vel mærkelgt at da TDC hed KTAS og var
offentlig var der ansat 40.000 mennesker, tiltrods for samtlige 40.000 altså
ikke længere er offentligt ansat, så er antallet af offentlig ansatte
fortsat steget. Under den nuværende regering er 2000 skattefolk blevet
fyret, der har været fyringsrunder hos pædagoger, lærere, sygeplejersker
osv., alligevel stiger antallet af offentligt ansatte. Når det ikke er
sygeplejersker, lærere, pædagoger, bibliotikarer m.fl. der bliver flere af,
hvem er det så? Det er i hvert fald interessant i sig selv at næsten hver
anden ny stilling i kommuerne siden reformen har været akademisk.

Nu presser regeringen så på for at få optaget flere på universiteterne,
tjah, jeg tror desværre langt de fleste ender i det offentlige.

Misforstå ikke, staten laver mange fine ting. Jeg er sikker på fx at
motorcykelklubben der fik 150.000 til deres klub er glade for det og har
brugt dem godt, men er det statens opgave at støtte folks private
interesser? Hvis vi kigger staten efter i sømmene med brillerne "er det
statens opgave", så ville man nok få et chok. Det der med at skære 2% ned,
det gør at ingen stiller spørgsmål ved opgaverne, man skærer 10 lærere der,
14 sygeplejerske der, 1 akademiker der osv. Og alle sidder og vogter på hver
sin lille pengekasse...... Over 800 milliarder var statens udgifter sidste
år!!!! Eller ca. 1,3 million pr. borger i gennemsnit. Det er der jo nogen af
os der synes er lidt voldsomt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-10 20:34

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c40b332$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Dine fordomme er netop fordomme

Hvilke fordomme er det? At jeg er tvangsindlagt til at betale de offentligt
ansattes lønninger, men frivilligt kan vælge, om jeg vil være med til at
betale for bankdirektørers samme?

Læste du overhovedet, hvad jeg skrev? Du fravalgte i hvert fald at forholde
dig til det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mark Jensen

Dato : 16-07-10 21:01

On Fri, 16 Jul 2010 21:30:37 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>motorcykelklubben der fik 150.000 til deres klub er glade for det og har
>brugt dem godt, men er det statens opgave at støtte folks private

Overhovedet ikke - og det irriterer mig grusomt at der ikke er et
oprør mod den måde skattepenge forvaltes på som i det tilfælde du
nævner.

Alle de der foreningstilskud bør virkelig gås efter i sømmene (og i
mange tilfælde fjernes).

Fra : Peter J

Dato : 17-07-10 02:53

Kim2000 skrev:

> Over 800 milliarder var
> statens udgifter sidste år!!!! Eller ca. 1,3 million pr. borger i
> gennemsnit. Det er der jo nogen af os der synes er lidt voldsomt.

Sådan bare af ren og skær nysgerrighed:

Hvad underviser du egentlig i?

Fra : Kim2000

Dato : 17-07-10 09:35

"Peter J" <peterjusenet@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Sådan bare af ren og skær nysgerrighed:
>
> Hvad underviser du egentlig i?

Hvis du havde haft selvværd havde du blot nævnt at kommaet var sat forkert,
det har du så ikke, derfor kommer der sådan en kommentar. Du er ynkelig.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-07-10 10:08

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> writes:

> [...]
>
> Hvis du havde haft selvværd havde du blot nævnt at kommaet var sat
> forkert, det har du så ikke, derfor kommer der sådan en kommentar. Du

Måske er det fordi der bor mere end 60000 mennesker i Danmark?

Fra : Kim2000

Dato : 17-07-10 10:19

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20100717" <nospam0002+20100717@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m2k4ou5vco.fsf@gmail.com...

> Måske er det fordi der bor mere end 60000 mennesker i Danmark?

Jeps, og ikke een skælder ud for at påpege en kommafejl (som selvfølgelig er
vigtig i denne her sammenhæng), men det er efterhånden ved at være trættende
i denne gruppe af folk søger efter fejl for at fyre svinere af. Her har vi
så en Peter J, som aldrig bidrager til debatterne med andet, vi har en
overlærer der sidder med sit stavekort og der er efterhånden ved at være en
del der egentlig aldrig bidrager med debat men udelukkende læser med i
gruppen for at råbe når de ser fejl. Men ellers ikke bidrager. Denne Peter J
havde da heller ikke noget at sige udover at "jubiiiiiiiiiiiiiiiiii, jeg
fandt en fejl". Det er trættende.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-10 12:30

> [...]
> når de ser fejl. Men ellers ikke bidrager. Denne
> Peter J havde da heller ikke noget at sige
> udover at "jubiiiiiiiiiiiiiiiiii, jeg fandt en

Jeg husker ellers en, nemlig dig, der hoverede
over en sag omkring antallet af henrettelser, hvor
jeg fik sat kommaet forkert og hvor du længe efter
benyttede dig af dette argument til at forsøge på
at skyde mine indvendinger om en sag i sænk.
Du er altså ikke et hak bedre - så der var den
igen: sten - glashus.

Fra : Peter J

Dato : 17-07-10 14:44

Kim2000 skrev:
> Denne Peter J havde da heller ikke noget
> at sige udover at "jubiiiiiiiiiiiiiiiiii, jeg fandt en fejl". Det er
> trættende.

Du tager fejl. Det handlede ikke om regnefejlen, men om din egen
ukritiske brug af resultatet i din argumentation. Derfor ville jeg
såmænd blot sikre mig, at du ikke underviser i Samfundsfag, for så ville
det da stå lidt skidt til.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-10 15:27

> [...]
> men om din egen ukritiske brug af resultatet i
> din argumentation. Derfor ville jeg såmænd blot
> sikre mig, at du ikke underviser i Samfundsfag,

Lige mine ord: Hans viden om samfundsfaglige
indgangsvinkler lader meget tilbage at ønske -
desuden tror jeg desværre at han både underviser i
samfundsfag og matematik (SIC!)

Fra : Peter J

Dato : 17-07-10 14:41

Kim2000 skrev:

> [...]
>
> Hvis du havde haft selvværd havde du blot nævnt at kommaet var sat
> forkert, det har du så ikke, derfor kommer der sådan en kommentar. Du er

Nahh. Men jeg kan konstatere, at du i hvert fald ikke underviser i
Samfundsfag, siden du helt ukritisk troede, at hver borger i Danmark,
ung som gammel, bidrager med ca. 1,3 mio. kr. pr. år til det statslige
husholdningsbudget. Med sådan en helt ukritisk tilgang til talstørrelser
kan det godt være lidt svært at tage alt hvad du skriver helt seriøst.

Regnefejlen i sig selv er menneskelig.

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 01:47

En betjent har tjent ca. 80.000 - 90.000 kr efter skat og tjent ca 300-400
afspadseringstimer ( prøv at omregne de timer til kroner ) ifbm overarbejde
i de 2 uger topmødet varede. Vi taler vel om noget der ligner 150.000 kr for
en flittig betjent for en ren loppetjans.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 06:28

"Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message
> [...]
> ifbm overarbejde i de 2 uger topmødet varede. Vi taler vel om noget
> der ligner 150.000 kr for en flittig betjent for en ren loppetjans.

Hvorfra har du de der tal? 80-90tusinde efter skat, og afspadseringstimer
oveni? hvordan kommer du frem til det?

Dine tal er da grebet totalt ud af fri luft, du kunne ligeså godt have
påstået de alle var blevet mange millionærer på det, det havde været ligeså
sandfærdigt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 14:08

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dine tal er da grebet totalt ud af fri luft, du kunne ligeså godt have
> påstået de alle var blevet mange millionærer på det, det havde været

Ovenstående komme fra en betjent der var på vagt i de 2 uger klimatopmødet
stod på. Har hørt at der er blevet hentet kæmpe løninger hjem. Alle kan jo
lide at prale engang imellem ,og det er der tilsyneladende også nogle
betjente der har gjort over familie og venner. Og så siver sådan jo noget
ud.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 16:50

> [...]
> løninger hjem. Alle kan jo lide at prale engang imellem ,og det er
> der tilsyneladende også nogle betjente der har gjort over familie og

Så han har optjent 3-400timer på 2 uger? imponerende eftersom der kun er
336timer på 14 dage... ikke nok har han optjent flere timer end det er
muligt, han har også tjent 80-90tusinde efter skat (af timer som ikke kan
afspadseres), det er nu flot klaret af vedkommende....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 14:15

> [...]
>
> Dine tal er da grebet totalt ud af fri luft, du kunne ligeså godt have
> påstået de alle var blevet mange millionærer på det, det havde været

Hvis der blev gravet lidt i den sag, tror jeg du vil se at jeg ville få ret.
Men pressen har jo pt pisse travlt med Hjemmehjælper Gurli køber en pizza i
frokostpausen, hvilket jo også er forargeligt og frastødende, ihverttilfælde
iflg tv2 nyhederne. Men de kunne jo kikke lidt på de dér klimatopmøde
løninger istedet.....men det har de nok ikke så meget lyst til.

Fra : Jens G

Dato : 21-07-10 15:31

On Wed, 21 Jul 2010 15:15:18 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

>Hvis der blev gravet lidt i den sag, tror jeg du vil se at jeg ville få ret.

Men jeg synes da du skal prøve at få gravet i det.
Henvend dig til diverse medier med dine oplysninger.

Fra : Kim2000

Dato : 21-07-10 15:57

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Men jeg synes da du skal prøve at få gravet i det.
> Henvend dig til diverse medier med dine oplysninger.

Specielt fordi de blev tvunget til at afspadsere det - selvom der
var/desperat brug for deres arbejdskraft. Det er af samme grund mange
betjente har et job ved siden af.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 16:51

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message
> Men jeg synes da du skal prøve at få gravet i det.
> Henvend dig til diverse medier med dine oplysninger.

Jeg tror han bliver slemt overrasket når også de fortæller ham at det er
altså ikke muligt at arbejde 400timer på 14 dage, eftersom der kun er
336timer.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 18:38

> [...]
>
> Jeg tror han bliver slemt overrasket når også de fortæller ham at det er
> altså ikke muligt at arbejde 400timer på 14 dage, eftersom der kun er

I mit første indlæg, skrev jeg 2 -3 uger. Der har sikkert været OA omkring
Klimatopmødet også, så en flittig betjent kan godt optjene 400 timer. Og man
kan ikke sige de blev overanstrengt : der var vist lidt forfølgelsesløb på
golfbane som et højdepunkt, ellers ikke andet en dødsyge patruljer/vagter
hvor der ikke skete en skid : let tjents penge, kort sagt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-10 18:45

Peter Heide <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
4c473084$0$274$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> lidt forfølgelsesløb på golfbane som et højdepunkt, ellers ikke andet
> en dødsyge patruljer/vagter hvor der ikke skete en skid : let tjents

Misundelse er en grim ting. Hvis du nu ikke havde så mange hak i din
straffeattest, havde du kunne gøre det samme selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 21-07-10 18:49

> [...]
> forfølgelsesløb på golfbane som et højdepunkt, ellers ikke andet en
> dødsyge patruljer/vagter hvor der ikke skete en skid : let tjents penge,

At være væk fra sin familie i 3 uger og være tilrådighed 24 timer i døgnet
for at slås med folk. Juhu, jeg er sikker på han ikke kun armene ned af
jubel.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 19:20

"Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message
> I mit første indlæg, skrev jeg 2 -3 uger. Der har sikkert været OA
> omkring Klimatopmødet også,

Så det ender altså emd flere års overarbejde skal lægges sammen for dit
regnestykke kommer til at passe, og det generer dig at folk faktisk blive
betalt for deres arbejde eller hvad?

> så en flittig betjent kan godt optjene
> 400 timer.

Det er næsten 3 måneders alm arbejde, over hvor lang tid mener du?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 19:34

> [...]
> betalt for deres arbejde eller hvad?

> Det er næsten 3 måneders alm arbejde, over hvor lang tid mener du?

1 times OA giver sikkert flere timers afspadsering og flere hvis det er
aften/nat eller weekend.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 19:37

> 1 times OA giver sikkert flere timers afspadsering og flere hvis det
> er aften/nat eller weekend.

Og de 80-90Kkr efter skat kommer så hvorfra?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 19:44

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message

> Og de 80-90Kkr efter skat kommer så hvorfra?

OA : 80-90.000 ( incl aften/nat tillæg osv ) + optjent afspadsering ifbm
med OA

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 19:59

> OA : 80-90.000 ( incl aften/nat tillæg osv ) + optjent afspadsering
> ifbm med OA

Så du mener de både får løn OG afspadsering?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 20:22

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message

> Så du mener de både får løn OG afspadsering?

jeps

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-07-10 20:13

N_B_DK skrev den 21-07-2010 17:51:
> [...]
>
> Jeg tror han bliver slemt overrasket når også de fortæller ham at det er
> altså ikke muligt at arbejde 400timer på 14 dage, eftersom der kun er

Kender ikke betjentenes flexregler, men hos mig bliver beordret
overarbejde "belønnet" med 1 time overarbejde til 1½-2 timers flextimer
til senere frihed.
Overarbejde er kun ved arbejdstimer som ikke er min almindelige
arbejdstid (dvs. hverdage i hvad der klassisk betegnes kontortider dog
med noget fleksibilitet i hver ende).

Om det er 1½ eller 2 timer er afhængig af tidsrum og tidspunkt for det
beordrede overarbejde.

Når man betaler overarbejde er det også oftest 1½-2 * timelønnen efter
nogenlunde samme koncept.

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 18:41

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Men jeg synes da du skal prøve at få gravet i det.
> Henvend dig til diverse medier med dine oplysninger.

Det gider jeg ikke. Jeg har ingen beviser . Ikke andet hvad jeg har hørt
betjente prale med. Og de kan jo i realiteten være fulde af løgn. Selvom jeg
ikke tror det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-07-10 19:09

Peter Heide <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
4c47312b$0$284$14726298@news.sunsite.dk:

> Det gider jeg ikke. Jeg har ingen beviser . Ikke andet hvad jeg har
> hørt betjente prale med. Og de kan jo i realiteten være fulde af
> løgn. Selvom jeg ikke tror det.

Så når politibetjente praler med deres indtjening, tror du på dem. Men i
alle andre sammenhænge tror du, de er fulde af løgn.

Kan du selv finde hovede og hale i dit vrøvl?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 19:13

> Peter Heide <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen
> 4c47312b$0$284$14726298@news.sunsite.dk:

> Så når politibetjente praler med deres indtjening, tror du på dem. Men i
> alle andre sammenhænge tror du, de er fulde af løgn.

hvor har jeg skrevet det henne ?

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 19:34

> hvor har jeg skrevet det henne ?

Kan du ikke huske hvad du selv skriver?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Peter Heide

Dato : 21-07-10 19:38

> "Peter Heide" <salute@vip.dk> wrote in message
>
> Kan du ikke huske hvad du selv skriver?

....og har du et problem med at læse ? jeg har ikke skrevet det bruun påstår.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-07-10 19:21

> Det gider jeg ikke. Jeg har ingen beviser . Ikke andet hvad jeg har
> hørt betjente prale med.

Og hvad er meget pral? pure opspind, men der vil altid være nogen der tror
på det.

> Og de kan jo i realiteten være fulde af
> løgn. Selvom jeg ikke tror det.

Men det gør jeg.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens G

Dato : 21-07-10 21:10

On Wed, 21 Jul 2010 19:41:00 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

> [...]
>betjente prale med. Og de kan jo i realiteten være fulde af løgn. Selvom jeg

Beviserne skal medierne da nok finde, hvis de er der. Især hvis der
både udbetales overarbejde og adspadsering for de samme timer.

Fra : \"@'

Dato : 22-07-10 15:36

On Wed, 21 Jul 2010 02:46:50 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

> [...]
>i de 2 uger topmødet varede. Vi taler vel om noget der ligner 150.000 kr for
>en flittig betjent for en ren loppetjans.

mærkeligt,

det andre laver er loppetjanser, hvorfor søger du ikke sådan et job?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : sluppermand

Dato : 22-07-10 16:24

On 21 Jul., 02:46, "Peter Heide" <sal...@vip.dk> wrote:

> [...]
> i de 2 uger topmødet varede. Vi taler vel om noget der ligner 150.000 kr for
> en flittig betjent for en ren loppetjans.

De ekstra lønkroner blev netop aftalt for at undgå afspadseringstimer.
Optjening af afspadsering i forbindelse med topmødet fandt ikke sted,
da timerne jo blev købt med ekstra lønkroner. Der er altså ingen
betjente der har optjent 3-400 afspadseringstimer under topmødet som
du skriver.

Det står også i den artikel du linker til, men åbenbart ikke har læst.

Det er rigtigt at nogle har tjent op mod 80.000 - 90.000 kroner, men
_før_ skat og medregnet grundløn i forbindelse med topmødet. En
betjent i døgnberedskab kunne vist påregne at "score" omkring 60.000
hvis han deltog i hele topmødet. Læg grundlønnen oveni, så passer
pengene _før_ skat.

Personligt havde jeg ti nattevagter á 12 timer og det gav 1500,- kr
ekstra i døgnet. Ikke det guldæg du fremstiller.

/ Kent.

Fra : Peter Heide

Dato : 24-07-10 15:08

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Personligt havde jeg ti nattevagter á 12 timer og det gav 1500,- kr
ekstra i døgnet. Ikke det guldæg du fremstiller.

SVAR :

SVAR :

Hvorfor er der så betjente der går og jonglere med helt andre beløb i
indtjening ?
Jeg er ikke den eneste der har hørt disse beløb blivet omtalt, og det passer
vel egentlig også fint med at pengene er begyndt at trille ind på div.
lønkontoer for et par mdr. siden. Nogle betjente er tilsyneladende blevet
glædeligt overrasket.

Fra : sluppermand

Dato : 24-07-10 16:23

On 24 Jul., 16:07, "Peter Heide" <sal...@vip.dk> wrote:

> [...]
>
> SVAR :
>
> SVAR :
>
> Hvorfor er der så betjente der går og jonglere med helt andre beløb i

Det ved jeg da ikke. Måske er de flove over den betaling de reelt
fik?
Der var nogle som overgik til "topmødeberedskab" før andre og derfor
har tjent lidt ekstra før skat, men det er altså ikke flertallet.

> [...]
> vel egentlig også fint med at pengene er begyndt at trille ind på div..
> lønkontoer for et par mdr. siden. Nogle betjente er tilsyneladende blevet

Jamen jeg har da også hørt om fantastiske aflønninger, især fra ikke-
politier. Til gengæld har jeg også haft adgang til at læse den aftale
der blev indgået mellem Dansk politiforbund og Rigspolitiet. Der var
såmænd ingen grund til at hæve armene.
At nogle betjente er blevet glædeligt overrasket, er da fint for dem.
Men når nu skattefar har været der, er der altså ikke meget at råbe
hurra for. Jeg fik ca. 7000 kr. ud af det og ville hellere havde haft
afspadseringtimer.

Uanset hvad du har hørt eller tror, så er der altså ingen betjente der
har lagt bladguld på carporten efter topmødet.

/Kent.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 11:41

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Jeg tror han bliver slemt overrasket når også de fortæller ham at det
> er altså ikke muligt at arbejde 400timer på 14 dage, eftersom der kun
> er 336timer.

Gad vide om der er nogen arbejdstidspunkter hvor en arbejdstime ikke
afregnes en til en, men måske udløser halvanden eller måske endda to
timers afspadsering?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 17:32

> Det er der bestemt, men er der også tidspunkter hvor det samtidigt
> udlæser løn?

Fremragende spørgsmål. Er der mon begået fusk og svindel i denne sag,
eller er det mon evt bare en politibetjent der er blevet refereret
forkert?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-07-10 09:39

"Peter Heide" <salute@vip.dk> writes:

> Hvorfor er der så betjente der går og jonglere med helt andre beløb i
> indtjening ?

Hvorfor spørger du egentligt ikke pågældende betjent? Der kan jo være
sket en forståelsesfejl undervejs og så er det rart at få afklaret 100%