/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Når fremmede handler i Aldi.....
Fra : Malene P


Dato : 13-07-10 09:24

..... risikerer man at få øretæver.
http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece

Malene P



 
 
Ukendt (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-10 10:10


"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> .... risikerer man at få øretæver.
> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece

http://nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3618139%2c5%2c3

Når dansken vil ryge, så vil dansken ryge.




Kim2000 (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-07-10 10:13



"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> .... risikerer man at få øretæver.
> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>
Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden jeg var ansat, dengang var jeg
meget forundret over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var nemlig elendig.


Kert Rats (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 13-07-10 11:20


"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> .... risikerer man at få øretæver.
>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>
> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden jeg var ansat, dengang var
> jeg meget forundret over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var nemlig
> elendig.

Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man kunne færdes trygt på gader
og stræder og i butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?


Venligst

Kert Rats



Ukendt (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-10 11:34

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
news:4c3c3e0d$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i
>> meddelelsen
>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>
>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden
>> jeg var ansat, dengang var jeg meget forundret
>> over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>> nemlig elendig.
>
> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
> kunne færdes trygt på gader og stræder og i
> butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?

Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et
fredeligt land - det er kun Morten Korch-film der
viser noget sådant, og ikke engang dér passer
billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten
har øget i forhold til indbyggertallet, så det er
en skrøne.



Ukendt (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-10 12:13


"ahw"
> Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et fredeligt land - det er
> kun Morten Korch-film der viser noget sådant, og ikke engang dér passer
> billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten har øget i forhold til
> indbyggertallet, så det er en skrøne.

Prøv at gå ind på Danmarks Statistik og lav en søgning
på kriminalitetsraten på mænd mellem 15-30 fra et arabisk
land.
Jeg vil væde på at stalinisten, wannabe-bødlen og folke-
mordsfornægteren ikke tør!!!!

Lad os få lidt propaganda om at Danmarks Statistik er
styret af CIA!!!


Kim2000 (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-07-10 12:21



"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
news:4c3c4a24$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "ahw"
>> Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et fredeligt land - det er
>> kun Morten Korch-film der viser noget sådant, og ikke engang dér passer
>> billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten har øget i forhold til
>> indbyggertallet, så det er en skrøne.
>
> Prøv at gå ind på Danmarks Statistik og lav en søgning
> på kriminalitetsraten på mænd mellem 15-30 fra et arabisk
> land.
> Jeg vil væde på at stalinisten, wannabe-bødlen og folke-
> mordsfornægteren ikke tør!!!!
>
> Lad os få lidt propaganda om at Danmarks Statistik er
> styret af CIA!!!

Vi skal ikke mere end 60 år tilbage, før mange på landet end ikke havde lås
på døren, men åbenbart var den også dengang standard at gruppevoldtage
pigerne, hoppe på hovedet af bevistløse, voldtage 90-årige og myrde i flæng.


Ukendt (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-10 13:31

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3c4bef$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
> skrev i meddelelsen
> news:4c3c4a24$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "ahw"
>>> Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været
>>> et fredeligt land - det er kun Morten
>>> Korch-film der viser noget sådant, og ikke
>>> engang dér passer billedet. Der er ikke belæg
>>> for at kriminaliteten har øget i forhold til
>>> indbyggertallet, så det er en skrøne.
>>
>> Prøv at gå ind på Danmarks Statistik og lav en
>> søgning
>> på kriminalitetsraten på mænd mellem 15-30 fra
>> et arabisk
>> land.
>> Jeg vil væde på at stalinisten, wannabe-bødlen
>> og folke-
>> mordsfornægteren ikke tør!!!!
>>
>> Lad os få lidt propaganda om at Danmarks
>> Statistik er
>> styret af CIA!!!
>
> Vi skal ikke mere end 60 år tilbage, før mange
> på landet end ikke havde lås på døren, men
> åbenbart var den også dengang standard at
> gruppevoldtage pigerne, hoppe på hovedet af
> bevistløse, voldtage 90-årige og myrde i flæng.


Nu gider jeg slet ikke at kommentere Eyvind
tågehovedes sædvanlige persontilsvininger, hvorfor
han er permanent i mit filter. Dine ovenstående
ironiske kommentarer taler for sig selv: Du aner
som sædvanlig ikke hvad du taler om, men jeg skal
gerne give dig det samme link som Michael Weber
har givet i sit indlæg:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm


Jeg gider ikke at finde alskens statitstikker frem
der går år tilbage, for de gør alligevel ikke
indtryk på dig - du er gang på gang blevet sat til
vægs i dine fejlfortolkninger af statistik om
indvandringerne, men Eyvinds sædvanlige
personforstyrrede indlæg er der såmænd ingen grund
til at svare på. De er som sædvanlig hinsides
pædagogisk rækkevidde.
Han er holocaustfornægter og nazist, så den er
ikke længere.

Hvis han så vil svare at jeg ikke kan henvise til
hvor han har benægtet holocaust, så vil jeg stille
tilsvarende spørgsmål om hvor jeg skulle have
benægtet folkemord, hvor jeg skulle angive at jeg
er stalinist etc. Men det er spild af tid.
Han ER racist, nazist og holocaustbenægter - sådan
er det bare, og det er det eneste jeg vil sige i
forbindelse med tågehornet.




\"@' (13-07-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 13-07-10 20:58

On Tue, 13 Jul 2010 13:20:33 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>
>
>"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
>news:4c3c4a24$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "ahw"
>>> Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et fredeligt land - det er
>>> kun Morten Korch-film der viser noget sådant, og ikke engang dér passer
>>> billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten har øget i forhold til
>>> indbyggertallet, så det er en skrøne.
>>
>> Prøv at gå ind på Danmarks Statistik og lav en søgning
>> på kriminalitetsraten på mænd mellem 15-30 fra et arabisk
>> land.
>> Jeg vil væde på at stalinisten, wannabe-bødlen og folke-
>> mordsfornægteren ikke tør!!!!
>>
>> Lad os få lidt propaganda om at Danmarks Statistik er
>> styret af CIA!!!
>
>Vi skal ikke mere end 60 år tilbage, før mange på landet end ikke havde lås
>på døren, men åbenbart var den også dengang standard at gruppevoldtage
>pigerne, hoppe på hovedet af bevistløse, voldtage 90-årige og myrde i flæng.


ingen løgn er for gemen til at AHW ikke vil bringe den


--
Si vis pacem - para bellum

Kim Larsen \(på AltB~ (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 14-07-10 09:01

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse
news:b9hp3695dg5mccgr39fmrejn9ojtmf27sh@4ax.com
>
> ingen løgn er for gemen til at AHW ikke vil bringe den

Nå da, er han begyndt at efterligne højrefjolserne ?

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



Ukendt (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-10 11:29

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:f9e%n.217010$Yb4.58162@hurricane...
> ""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en
> meddelelse
> news:b9hp3695dg5mccgr39fmrejn9ojtmf27sh@4ax.com
>>
>> ingen løgn er for gemen til at AHW ikke vil
>> bringe den
>
> Nå da, er han begyndt at efterligne
> højrefjolserne ?
>

Nu fremgår det ikke af @s indlæg hvad det er der
er løgn - hvis han henviser til den passus om
hvordan det var for 60 år siden, så har jeg ikke
skrevet den.



hanzen (14-07-2010)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 14-07-10 11:44


"ahw" <nix> skrev i en meddelelse
news:4c3d916e$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
> skrev i meddelelsen news:f9e%n.217010$Yb4.58162@hurricane...
>> ""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse
>> news:b9hp3695dg5mccgr39fmrejn9ojtmf27sh@4ax.com
>>>
>>> ingen løgn er for gemen til at AHW ikke vil bringe den
>>
>> Nå da, er han begyndt at efterligne højrefjolserne ?
>>
>
> Nu fremgår det ikke af @s indlæg hvad det er der er løgn - hvis han
> henviser til den passus om hvordan det var for 60 år siden, så har jeg
> ikke skrevet den.
>

Hvis du ikke har skrevet det er det sikkert sandt hvad der står.
--

hilzen
hanzen



Ukendt (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-10 18:08

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3d9508$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "ahw" <nix> skrev i en meddelelse
> news:4c3d916e$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
>> Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev i
>> meddelelsen
>> news:f9e%n.217010$Yb4.58162@hurricane...
>>> ""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en
>>> meddelelse
>>> news:b9hp3695dg5mccgr39fmrejn9ojtmf27sh@4ax.com
>>>>
>>>> ingen løgn er for gemen til at AHW ikke vil
>>>> bringe den
>>>
>>> Nå da, er han begyndt at efterligne
>>> højrefjolserne ?
>>>
>>
>> Nu fremgår det ikke af @s indlæg hvad det er
>> der er løgn - hvis han henviser til den passus
>> om hvordan det var for 60 år siden, så har jeg
>> ikke skrevet den.
>>
>
> Hvis du ikke har skrevet det er det sikkert
> sandt hvad der står.
>
Nu må du sgu bestemme dig, Hanzen - enten er jeg
fuld af løgn eller også taler jeg sandt. Jeg kan
vel ikke gøre begge?

Først beskyldes jeg for at være en gemen løgner-
når jeg så forklarer at jeg ikke har skrevet et
bestemt indlæg, så skriver du at så må det jo være
sandheden. Med andre ord er det dig ligegyldigt
hvad der er skrevet, kun er det væsentligt hvem
der har skrevet det, ergo går du efter manden
fremfor bolden. Enormt seriøst! Men det viser jo
også det jeg hele tiden har skrevet om
højrefjolserne: De skal hele tiden afpasse deres
indlæg med hinanden på samme fløj,for det kan jo
ikke nytte noget at en "rød" får ret, uanset hvor
rigtigt det end måtte være´, og ve den der falder
uden for det sorte højrefjolsbroderskab. Tsk! tsk!



Martin Larsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 13-07-10 12:44

On 2010-07-13 12:34, ahw wrote:
> "Kert Rats"<nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
> news:4c3c3e0d$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Kim2000"<Kim2000@surfer.dk> skrev i en
>> meddelelse
>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> "Malene P"<malenekors@hotmail.com> skrev i
>>> meddelelsen
>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>
>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden
>>> jeg var ansat, dengang var jeg meget forundret
>>> over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>>> nemlig elendig.
>>
>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
>> kunne færdes trygt på gader og stræder og i
>> butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>
> Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et
> fredeligt land - det er kun Morten Korch-film der
> viser noget sådant, og ikke engang dér passer
> billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten
> har øget i forhold til indbyggertallet, så det er
> en skrøne.
>
>

Du er fuld af løgn stalinist - og du ved det godt selv...



Volger Garfield  (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 13-07-10 17:13

On Tue, 13 Jul 2010 12:34:26 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen
>news:4c3c3e0d$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en
>> meddelelse
>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i
>>> meddelelsen
>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>
>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden
>>> jeg var ansat, dengang var jeg meget forundret
>>> over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>>> nemlig elendig.
>>
>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
>> kunne færdes trygt på gader og stræder og i
>> butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>
>Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et
>fredeligt land - det er kun Morten Korch-film der
>viser noget sådant, og ikke engang dér passer
>billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten
>har øget i forhold til indbyggertallet, så det er
>en skrøne.

Du mener altså ikke, at Danmark en gang var et fredeligt land, hvor
man trygt kunne færdes i gader og stræder, også efter mørkets frembud?


Volger

S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 17:31

On Tue, 13 Jul 2010 12:34:26 +0200, ahw wrote:

>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
>> kunne færdes trygt på gader og stræder og i
>> butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>
> Det er ren nostalgi - Danmark har aldrig været et
> fredeligt land - det er kun Morten Korch-film der
> viser noget sådant, og ikke engang dér passer
> billedet. Der er ikke belæg for at kriminaliteten
> har øget i forhold til indbyggertallet, så det er
> en skrøne.

Tja. Ifølge statistikbanken: http://www.statistikbanken.dk/383

Så er følgende kriminalitetstyper steget i perioden 1990-2006:

Voldtægt fra 169 til 240 (stigning på 42%)
Simpel vold fra 3518 til 6317 (stigning på 80%)
Alvorligere vold fra 503 til 1291 (stigning på 157% !!!)
Særlig alvorlig vold fra 22 til 30 (stigning på 36%)
Manddrab fra 34 til 48 (stigning på 41%)
Trusler fra 388 til 1506 (stigning på 288% !!!)
Røveri fra 639 til 925 (stigning på 45%)

Totalt set er antallet "Strafferetlige AFGØRELSER" i perionde 1990 til 2006
steget fra 145.811 til 206.089, hvilket er en stigning på 41,3%.

I samme tidsrum er folketallet steget fra 5.135.409 til 5.427.459, hvilket
er en stigning på 5,7%. Altså er kriminaliteten steget OVER 7 gange så
meget som befolkningstallet.


Sandheden er lige for næsen af den der gider lede efter den.!!!!

Kim Frederiksen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 13-07-10 18:07

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:1deno5yss9lvc.1xpxxs6ze2rke$.dlg@40tude.net...
>
> Tja. Ifølge statistikbanken: http://www.statistikbanken.dk/383
>
> Så er følgende kriminalitetstyper steget i perioden 1990-2006:
>
> Voldtægt fra 169 til 240 (stigning på 42%)
> Simpel vold fra 3518 til 6317 (stigning på 80%)
> Alvorligere vold fra 503 til 1291 (stigning på 157% !!!)
> Særlig alvorlig vold fra 22 til 30 (stigning på 36%)
> Manddrab fra 34 til 48 (stigning på 41%)
> Trusler fra 388 til 1506 (stigning på 288% !!!)
> Røveri fra 639 til 925 (stigning på 45%)
>
> Totalt set er antallet "Strafferetlige AFGØRELSER" i perionde 1990 til
> 2006
> steget fra 145.811 til 206.089, hvilket er en stigning på 41,3%.
>
> I samme tidsrum er folketallet steget fra 5.135.409 til 5.427.459, hvilket
> er en stigning på 5,7%. Altså er kriminaliteten steget OVER 7 gange så
> meget som befolkningstallet.
>

Det er statistik der er købt og betalt af DF og det ved du også godt.
Stalinisten er med garanti enig.

mvh.
Kim Frederiksen


Jens Bruun (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 13-07-10 19:39

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
4c3c9d26$0$281$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er statistik der er købt og betalt af DF og det ved du også godt.

Næ. Grunden er såmænd blot, at vi anmelder mere, end vi gjorde i "gamle
dage". Dét siger sig selv. Det siger i hvert fald regnearksdrengen, og han
har jo styr på statistikkerne.

> Stalinisten er med garanti enig.

Stalinisten er enig i alt, der potentielt kan skade det samfund, der har
givet ham uddannelse og udkomme uden krav om, at han rent faktisk skulle yde
noget til gengæld.

Stalinisten er et gammeldags, dumt svin, der får stådreng af at skide i egen
rede - og helst kun gør det for andres penge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bo Warming (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-07-10 23:07

On Tue, 13 Jul 2010 20:38:57 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
>4c3c9d26$0$281$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Det er statistik der er købt og betalt af DF og det ved du også godt.
>
>Næ. Grunden er såmænd blot, at vi anmelder mere, end vi gjorde i "gamle
>dage". Dét siger sig selv. Det siger i hvert fald regnearksdrengen, og han
>har jo styr på statistikkerne.
>
>> Stalinisten er med garanti enig.
>
>Stalinisten er enig i alt, der potentielt kan skade det samfund, der har
>givet ham uddannelse og udkomme uden krav om, at han rent faktisk skulle yde
>noget til gengæld.
>
>Stalinisten er et gammeldags, dumt svin, der får stådreng af at skide i egen
>rede - og helst kun gør det for andres penge.

Stalinister tror jeg at Ole Sohn er væsentligste eksempel på og han
tror han skaber trivsel

Som Oscar Wilde skrev "DEt er ingen anden synd end dumhed"

Sohn har aldrig taget afstand fra sin ringe dømmekraft - at der
skulle gå mange år efter murens fald før han kritiserede
USSR-planøkonomi og undertrykkelse af ØstEuropa
En stemme på charme-Søvndal er en stemme på Sohn-monsteret der vil
gentage Stalin-udåd hvis han får magt som agt.

Bo Warming (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-07-10 00:28

On Tue, 13 Jul 2010 20:38:57 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
>4c3c9d26$0$281$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Det er statistik der er købt og betalt af DF og det ved du også godt.
>
>Næ. Grunden er såmænd blot, at vi anmelder mere, end vi gjorde i "gamle
>dage". Dét siger sig selv. Det siger i hvert fald regnearksdrengen, og han
>har jo styr på statistikkerne.
>
>> Stalinisten er med garanti enig.
>
>Stalinisten er enig i alt, der potentielt kan skade det samfund, der har
>givet ham uddannelse og udkomme uden krav om, at han rent faktisk skulle yde
>noget til gengæld.
>
>Stalinisten er et gammeldags, dumt svin, der får stådreng af at skide i egen
>rede - og helst kun gør det for andres penge.

Sohn er i det skjulte stalinist og en velmener der selv tror og altså
ikke et svin

Bo Warming (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-07-10 00:30

On Tue, 13 Jul 2010 20:38:57 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
>4c3c9d26$0$281$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Det er statistik der er købt og betalt af DF og det ved du også godt.
>
>Næ. Grunden er såmænd blot, at vi anmelder mere, end vi gjorde i "gamle
>dage". Dét siger sig selv. Det siger i hvert fald regnearksdrengen, og han
>har jo styr på statistikkerne.
>
>> Stalinisten er med garanti enig.
>
>Stalinisten er enig i alt, der potentielt kan skade det samfund, der har
>givet ham uddannelse og udkomme uden krav om, at han rent faktisk skulle yde
>noget til gengæld.
>
>Stalinisten er et gammeldags, dumt svin, der får stådreng af at skide i egen
>rede - og helst kun gør det for andres penge.

Sohn er stalinist og mere velmener end svin

Michael Weber (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-10 12:47

Kert Rats wrote:
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>
>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden jeg var ansat, dengang
>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>> nemlig elendig.
>
> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man kunne færdes trygt på
> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>
>
> Venligst
>
> Kert Rats


Danmark er blevet mindre voldeligt
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm


--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

Ukendt (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-10 13:25

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid>
skrev i meddelelsen
news:4c3c52fc$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
Kert Rats wrote:
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i
>> meddelelsen
>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>
>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden
>> jeg var ansat, dengang
>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev
>> røvet, sikkerheden var
>> nemlig elendig.
>
> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
> kunne færdes trygt på
> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke
> mere. Hvorfor mon?
>
>
> Venligst
>
> Kert Rats


Danmark er blevet mindre voldeligt
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm


Glimrende link - tak!



Michael Weber (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-10 14:33

ahw wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid>
> skrev i meddelelsen
> news:4c3c52fc$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Kert Rats wrote:
>> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en
>> meddelelse
>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i
>>> meddelelsen
>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>
>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden
>>> jeg var ansat, dengang
>>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev
>>> røvet, sikkerheden var
>>> nemlig elendig.
>>
>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
>> kunne færdes trygt på
>> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke
>> mere. Hvorfor mon?
>>
>>
>> Venligst
>>
>> Kert Rats
>
>
> Danmark er blevet mindre voldeligt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>
>
> Glimrende link - tak!


Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder og opfører
skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende skribenter i denne tråd.


--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

Ukendt (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-10 14:59

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid>
skrev i meddelelsen
news:4c3c6bcb$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
ahw wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid>
> skrev i meddelelsen
> news:4c3c52fc$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Kert Rats wrote:
>> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en
>> meddelelse
>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i
>>> meddelelsen
>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>
>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden
>>> jeg var ansat, dengang
>>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev
>>> røvet, sikkerheden var
>>> nemlig elendig.
>>
>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man
>> kunne færdes trygt på
>> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke
>> mere. Hvorfor mon?
>>
>>
>> Venligst
>>
>> Kert Rats
>
>
> Danmark er blevet mindre voldeligt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>
>
> Glimrende link - tak!


Links til virkeligheden har ingen relevans for
folk, der sidder og opfører
skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af
nærverende skribenter i denne tråd.



Du har desværre ret - du læste vel Kim2000s vilde
påstand om at kriminaliteten er blevet 600 gange
større siden 1960 - ganske uden dokumentation.
Desuden havde vi de første store indvandringer i
70'erne, så alene det vidner ikke om den store
begavelse udi statistikken han fører sig frem
med - desuden er den manglende dokumentation jo
netop kendetegnende for hans postulater - og selv
med en dokumentation fra Danmarks Statistik vil
han benægte eller forsøge at bortforklare, så
desværre har du nok ret i din påstand om
virkeligheden og en stor del af skribenterne her i
denne tråd.

Vilde påstande af den slags er ikke just
befordrende for debatmiljøet og bestemt ikke
befordrende for en sober debat overhovedet.



Malene P (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 13-07-10 15:07


"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c3c6bcb$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
ahw wrote:

>Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder og opfører
>skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende skribenter i
>denne tråd.

Er det links til problemerne med de fremmede du her tænker på?

Malene P



Kim2000 (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-07-10 15:14



"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c3c730b$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4c3c6bcb$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> ahw wrote:
>
>>Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder og opfører
>>skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende skribenter i
>>denne tråd.
>
> Er det links til problemerne med de fremmede du her tænker på?
>

Der er det problem at Weber linker til en rapport der fremviser at der i
1960 var små 2000 voldsrelateret forbrydelser i landet, i 200x er der 12000,
hvorefter rapporten konkludere at der ikke er sket en stigning. Enhver burde
nok kunne se at noget er helt galt, men ikke hr. Weber.



S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 17:33

On Tue, 13 Jul 2010 16:13:33 +0200, Kim2000 wrote:

>>>Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder og opfører
>>>skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende skribenter i
>>>denne tråd.
>>
>> Er det links til problemerne med de fremmede du her tænker på?
>
> Der er det problem at Weber linker til en rapport der fremviser at der i
> 1960 var små 2000 voldsrelateret forbrydelser i landet, i 200x er der 12000,
> hvorefter rapporten konkludere at der ikke er sket en stigning. Enhver burde
> nok kunne se at noget er helt galt, men ikke hr. Weber.

Det bliver jo kun opdaget af dem der rent faktisk GIDER at læse indholdet
og ikke kun overskriften udfra en googlesøgning.

Michael Weber (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-10 18:31

S.A.Thomsen wrote:
> On Tue, 13 Jul 2010 16:13:33 +0200, Kim2000 wrote:
>
>>>> Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder og
>>>> opfører skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende
>>>> skribenter i denne tråd.
>>>
>>> Er det links til problemerne med de fremmede du her tænker på?
>>
>> Der er det problem at Weber linker til en rapport der fremviser at
>> der i 1960 var små 2000 voldsrelateret forbrydelser i landet, i 200x
>> er der 12000, hvorefter rapporten konkludere at der ikke er sket en
>> stigning. Enhver burde nok kunne se at noget er helt galt, men ikke
>> hr. Weber.
>
> Det bliver jo kun opdaget af dem der rent faktisk GIDER at læse
> indholdet og ikke kun overskriften udfra en googlesøgning.


Citat dig selv:
"Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
der nu gav det resultat man gerne vil have.? "

Det er så ikke dig, der læser noget som helst, men gætter og
spekulerer i alternative motiver.


Du _ER_ en taber


--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

Kim2000 (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-07-10 18:48



"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c3ca3b7$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
> S.A.Thomsen wrote:
>> On Tue, 13 Jul 2010 16:13:33 +0200, Kim2000 wrote:
>>
>>>>> Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder og
>>>>> opfører skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende
>>>>> skribenter i denne tråd.
>>>>
>>>> Er det links til problemerne med de fremmede du her tænker på?
>>>
>>> Der er det problem at Weber linker til en rapport der fremviser at
>>> der i 1960 var små 2000 voldsrelateret forbrydelser i landet, i 200x
>>> er der 12000, hvorefter rapporten konkludere at der ikke er sket en
>>> stigning. Enhver burde nok kunne se at noget er helt galt, men ikke
>>> hr. Weber.
>>
>> Det bliver jo kun opdaget af dem der rent faktisk GIDER at læse
>> indholdet og ikke kun overskriften udfra en googlesøgning.
>
>
> Citat dig selv:
> "Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
> der nu gav det resultat man gerne vil have.? "
>

Hvor ser du dette citat? Det indlæg må jeg have misset.


> Det er så ikke dig, der læser noget som helst, men gætter og
> spekulerer i alternative motiver.
>
>
> Du _ER_ en taber
>
Mærkelig debat niveau....


Michael Weber (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-10 18:54

Kim2000 wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4c3ca3b7$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>> S.A.Thomsen wrote:
>>> On Tue, 13 Jul 2010 16:13:33 +0200, Kim2000 wrote:
>>>
>>>>>> Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder
>>>>>> og opfører skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af
>>>>>> nærverende skribenter i denne tråd.
>>>>>
>>>>> Er det links til problemerne med de fremmede du her tænker på?
>>>>
>>>> Der er det problem at Weber linker til en rapport der fremviser at
>>>> der i 1960 var små 2000 voldsrelateret forbrydelser i landet, i
>>>> 200x er der 12000, hvorefter rapporten konkludere at der ikke er
>>>> sket en stigning. Enhver burde nok kunne se at noget er helt galt,
>>>> men ikke hr. Weber.
>>>
>>> Det bliver jo kun opdaget af dem der rent faktisk GIDER at læse
>>> indholdet og ikke kun overskriften udfra en googlesøgning.
>>
>>
>> Citat dig selv:
>> "Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter
>> hvad der nu gav det resultat man gerne vil have.? "
>>
>
> Hvor ser du dette citat? Det indlæg må jeg have misset.
>
>
>> Det er så ikke dig, der læser noget som helst, men gætter og
>> spekulerer i alternative motiver.
>>
>>
>> Du _ER_ en taber
>>
> Mærkelig debat niveau....


Det _ER_ mærkeligt at thomsetaberen altid skal svine folk til.
Så er det helt naturligt at han får igen af samme skuffe efter devisen:
Man ligger som man har redt.


--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 20:32

On Tue, 13 Jul 2010 19:53:48 +0200, Michael Weber wrote:

>>> Du _ER_ en taber
>>>
>> Mærkelig debat niveau....
>
> Det _ER_ mærkeligt at thomsetaberen altid skal svine folk til.

Hvor sviner jeg folk til i denne tråd.?

> Så er det helt naturligt at han får igen af samme skuffe efter devisen:
> Man ligger som man har redt.

Du er lige så faktaresistent som Wilstrup. Det er IKKE mig der starter
tilsviningen i denne tråd.

Michael Meidahl Jens~ (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 13-07-10 20:34


"Michael Weber" skrev i en meddelelse

>Det _ER_ mærkeligt at thomsetaberen altid skal svine folk til.

Ja noget du aldrig kunne drømme, med mindre du er oppe i krogen.


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 20:30

On Tue, 13 Jul 2010 19:48:14 +0200, Kim2000 wrote:

>>> Det bliver jo kun opdaget af dem der rent faktisk GIDER at læse
>>> indholdet og ikke kun overskriften udfra en googlesøgning.
>>
>> Citat dig selv:
>> "Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
>> der nu gav det resultat man gerne vil have.? "
>
> Hvor ser du dette citat? Det indlæg må jeg have misset.

Det er korrekt at jeg har skrevet det.

Men det er et spørgsmål.

S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 20:29

On Tue, 13 Jul 2010 19:31:27 +0200, Michael Weber wrote:

>> Det bliver jo kun opdaget af dem der rent faktisk GIDER at læse
>> indholdet og ikke kun overskriften udfra en googlesøgning.
>
>
> Citat dig selv:
> "Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
> der nu gav det resultat man gerne vil have.? "

Hvad er der ved et spørgsmålstegn, som du ikke forstår.?

> Det er så ikke dig, der læser noget som helst, men gætter og
> spekulerer i alternative motiver.

Det er da tydeligt for normaltbegavede mennesker, at min sætning er et
spørgsmål, baseret på mine egne gætterier, og IKKE en klippefast påstand.

> Du _ER_ en taber

Og du er et "ævle-bævle-fjols".

Michael Meidahl Jens~ (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 13-07-10 20:21


"Michael Weber" skrev i en meddelelse

>Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder >og opfører
>skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende >skribenter i
>denne tråd.

Du mener at Marlenes links ikke er til virkeligheden?

Og folk der opfører skyggespil! , din egen paniske angst for overvågning
hvad er det så?

Du er et fjols Weber, og det bliver ikke bedre af at du er fyldt med lort
ganske som AHW.

Vi læser om kriminalitet vold røverier voldtægt svindel o.s.v hver eneste
dag, og for dig og den arogante AHW er det ikke virkeligheden, næ
virkeligheden er når det er en historie om noget godt og kun da.


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



hanzen (14-07-2010)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 14-07-10 10:12


"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4c3cbca6$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Michael Weber" skrev i en meddelelse
>
>>Links til virkeligheden har ingen relevans for folk, der sidder >og
>>opfører
>>skyggespil i mørke huler d.v.s. en stor del af nærverende >skribenter i
>>denne tråd.
>
> Du mener at Marlenes links ikke er til virkeligheden?
>
> Og folk der opfører skyggespil! , din egen paniske angst for overvågning
> hvad er det så?
>
> Du er et fjols Weber, og det bliver ikke bedre af at du er fyldt med lort
> ganske som AHW.
>
> Vi læser om kriminalitet vold røverier voldtægt svindel o.s.v hver eneste
> dag, og for dig og den arogante AHW er det ikke virkeligheden, næ
> virkeligheden er når det er en historie om noget godt og kun da.
>
>
> --
> Venlig Hilsen
> Michael Meidahl Jensen
>

Weberen har ikke de varmeste kul på terrassen
--

hilzen
hanzen



Michael Meidahl Jens~ (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 13-07-10 20:51


"ahw" skrev i en meddelelse


> Danmark er blevet mindre voldeligt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>
>
> Glimrende link - tak!



Vi har været igennem den diskusion tusind gange efterhånden, hver eneste
gang kommer du med den samme gamle smøre.

Da diskusionen var om de mange anden etinske der blev fremstillet i
dommevagten, var dit argument at det var genganger mange af dem, det var vi
flere der tilbageviste med fuld dokumentation, du valgte så at fokusere på
div stavefejl i indlægne istedet for dokumentationen.

Da diskusionen var om andel af kriminalitet i forhold til befolknings
gruppe, da var dit argument at statistikker ikke altid viser et korrekt
billede, og de kunne heller ikke stave o.s.v

Og Kim2000 jeg og mange andre er ikke blevet sat til vægs af dig, du
drømmer, der er ingen fejlfortolkninger, du nægter ganske enkelt at se
problemet og fokuserer udelukket på de gode historier der bekræfter dit
verdensbillede.

Og nu i denne tråd hænger du din hat (ganske som Weber) på en undersøgelse
der dækker anden kvartal af 2010.

Du er ganske enkelt enestående, på alle måder.



--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



Kim2000 (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-07-10 22:05



"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3cc38b$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "ahw" skrev i en meddelelse
>
>
>> Danmark er blevet mindre voldeligt
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>>
>>
>> Glimrende link - tak!
>
>
>
> Vi har været igennem den diskusion tusind gange efterhånden, hver eneste
> gang kommer du med den samme gamle smøre.
>
> Da diskusionen var om de mange anden etinske der blev fremstillet i
> dommevagten, var dit argument at det var genganger mange af dem, det var
> vi flere der tilbageviste med fuld dokumentation, du valgte så at fokusere
> på div stavefejl i indlægne istedet for dokumentationen.
>
> Da diskusionen var om andel af kriminalitet i forhold til befolknings
> gruppe, da var dit argument at statistikker ikke altid viser et korrekt
> billede, og de kunne heller ikke stave o.s.v
>
> Og Kim2000 jeg og mange andre er ikke blevet sat til vægs af dig, du
> drømmer, der er ingen fejlfortolkninger, du nægter ganske enkelt at se
> problemet og fokuserer udelukket på de gode historier der bekræfter dit
> verdensbillede.
>
> Og nu i denne tråd hænger du din hat (ganske som Weber) på en undersøgelse
> der dækker anden kvartal af 2010.


Det er dejligt at kriminaliteten er nedadgående, men gennem det sidste år i
dk.politik har vi den ene gang efter den anden alle som en været chokeret
over politiets manglende vilje til at optage rapport. Så sent som i dag var
der en historie om en mand, der var blevet jagtet af en mand med kniv, hvor
politiet ikke var rykket ud. Ikke rykket ud = ingen anmeldelse = ingen
kriminalitet. Så er faldet reelt?

Selv hvis faldet er reelt, så er det fortsat milevidt over tresser niveauet.
Og hvorfor i alverden skal vi i år 2010 acceptere mere kriminalitet end i
1960???? Lad os høre bare een god forklaring.

>
> Du er ganske enkelt enestående, på alle måder.
>



Ukendt (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-10 08:12

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3cd4d3$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Michael Meidahl Jensen"
> <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i
> meddelelsen
> news:4c3cc38b$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "ahw" skrev i en meddelelse
>>
>>
>>> Danmark er blevet mindre voldeligt
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>>>
>>>
>>> Glimrende link - tak!
>>
>>
>>
>> Vi har været igennem den diskusion tusind gange
>> efterhånden, hver eneste gang kommer du med den
>> samme gamle smøre.
>>
>> Da diskusionen var om de mange anden etinske
>> der blev fremstillet i dommevagten, var dit
>> argument at det var genganger mange af dem, det
>> var vi flere der tilbageviste med fuld
>> dokumentation, du valgte så at fokusere på div
>> stavefejl i indlægne istedet for
>> dokumentationen.
>>
>> Da diskusionen var om andel af kriminalitet i
>> forhold til befolknings gruppe, da var dit
>> argument at statistikker ikke altid viser et
>> korrekt billede, og de kunne heller ikke stave
>> o.s.v
>>
>> Og Kim2000 jeg og mange andre er ikke blevet
>> sat til vægs af dig, du drømmer, der er ingen
>> fejlfortolkninger, du nægter ganske enkelt at
>> se problemet og fokuserer udelukket på de gode
>> historier der bekræfter dit verdensbillede.
>>
>> Og nu i denne tråd hænger du din hat (ganske
>> som Weber) på en undersøgelse der dækker anden
>> kvartal af 2010.
>
>
> Det er dejligt at kriminaliteten er nedadgående,
> men gennem det sidste år i dk.politik har vi den
> ene gang efter den anden alle som en været
> chokeret over politiets manglende vilje til at
> optage rapport. Så sent som i dag var der en
> historie om en mand, der var blevet jagtet af en
> mand med kniv, hvor politiet ikke var rykket ud.
> Ikke rykket ud = ingen anmeldelse = ingen
> kriminalitet. Så er faldet reelt?
>
> Selv hvis faldet er reelt, så er det fortsat
> milevidt over tresser niveauet. Og hvorfor i
> alverden skal vi i år 2010 acceptere mere
> kriminalitet end i 1960???? Lad os høre bare een
> god forklaring.

Ser du, Kim2000 - det er dog trods alt et
udgangspunkt at debattere på ´som jeg finder
anderledes sympatisk end de tidligere.
Man ´kan naturligvis gå til nuancerne og se hvad
der er skidt og kanel, og jeg er enig med dig i at
det nævnte tilfælde ikke er et godt, og at
politiet også har beklaget det.
Men det gør ikke offerets lidelser mindre eller
mere 'spiselige'. Lad os forsøge at foretage en
debat uden beskyldninger mod hinanden for urent
trav - det vil jeg se frem til, men jeg siger også
at der her i sommervarmen også er andre ting jeg
beskæftiger mig med og som jeg finder mere
interessante end at diskutere kriminalitet in
extenso.



Ukendt (14-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-07-10 08:08

"Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i
meddelelsen
news:4c3cc38b$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "ahw" skrev i en meddelelse
>
>
>> Danmark er blevet mindre voldeligt
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>>
>>
>> Glimrende link - tak!
>
>
>
> Vi har været igennem den diskusion tusind gange
> efterhånden, hver eneste gang kommer du med den
> samme gamle smøre.

Fordi den er korrekt.
>
> Da diskusionen var om de mange anden etinske der
> blev fremstillet i dommevagten, var dit argument
> at det var genganger mange af dem, det var vi
> flere der tilbageviste med fuld dokumentation,
> du valgte så at fokusere på div stavefejl i
> indlægne istedet for dokumentationen.

Nej, du eller andre har aldrig tilbagevist den
såkaldte dokumentation. Kim2000 var en af de få
der forsøgte på det, men blev ynkeligt irettesat
af en med større viden om statistik end jeg.
Alligevel fremturede han medd sine påstande, som
altså var hamrende forkerte. Det handlede ikke om
fremstilling i dommervagten, for det var tydeligt
at man fra politiets side havde mere fokus på folk
med mørk hud fremfor folk med lys hud, hvilket
også professor Kirsten Ketcher var inde på i sine
artikler (blandt andet), men det afviste I
fremmedhadere som bestilt arbejde fra
venstrefløjen.
At fremstille folk for en dommer betyder ikke at
de er skyldige, sådan som du og andre hævdede. Det
var at lave vold på statistikken for at den skulle
passe med jeres fjendebillede.
>
> Da diskusionen var om andel af kriminalitet i
> forhold til befolknings gruppe, da var dit
> argument at statistikker ikke altid viser et
> korrekt billede, og de kunne heller ikke stave
> o.s.v

Nej. det var heller ikke mit hovedargument.
Statistikker handler om tal og matematik. Data
indhentes af forskellige mennesker og her er der
naturligvis en fejlmargin, hvilket ingen vil
benægte hvis man kender blot en smule til
statistik.
Det havde intet med stavning at gøre, men når man
blev kaldt for idiot, folkemordsforherliger m.v.,
så er det klart at der blev givet råt for usødet,
blandt andet er det jo klart at hvis man ikke kan
stave, så er tanken nærliggende at man heller ikke
kan læse indenad, med mindre man er ordblind, og
derfor er det væsentligt at bemærke at ens
stavefærdigheder også giver et billede af hvad den
pågældende overhovedet kan læse ud af
statistikkerne.

Det blev påstået at kriminalitetsfrekvensen var
voldsomt overrepræsenteret hos de fremmede som
helhed, men man "glemte" blot at fortælle at der
IKKE var lavet en statistik over hvilket land de
forskellige kom fra på en måde som kunne anvendes
til påstanden. De "fremmede" talte både
svenskere, nordmænd, englændere, tyskere,
franskmænd, polakker og gav altså ikke det billede
som I gerne ville have at det var folk fra
mellemøsten og at det var muslimer der begik disse
forbrydelser.
Der var endvidere tale om at der viste sig den
samme tendens, nemlig at unge var mere tilbøjelige
til at begå kriminalitet end ældre, at mænd var
mere kriminelle end kvinder etc. Det samlede
billede var altså ikke så "voldsomt
overrepræsenteret" som I ville have det skulle
være.


>
> Og Kim2000 jeg og mange andre er ikke blevet sat
> til vægs af dig, du drømmer, der er ingen
> fejlfortolkninger, du nægter ganske enkelt at se
> problemet og fokuserer udelukket på de gode
> historier der bekræfter dit verdensbillede.

Pladder- I er blevet sat til vægs allesammen,
både af mig og af andre, der kan læse statistik og
tolke tingene korrekt.
>
> Og nu i denne tråd hænger du din hat (ganske som
> Weber) på en undersøgelse der dækker anden
> kvartal af 2010.

Jeg har ikke læst den pågældende undersøgelse, men
det kan da være at jeg skal gøre det. Jeg finder
at linket er et fortræffeligt udgangspunkt for den
debat.
>
> Du er ganske enkelt enestående, på alle måder.


Det ved jeg til gengæld godt at jeg er -
misundelig?




Jens G (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 13-07-10 13:52

On Tue, 13 Jul 2010 13:47:00 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>
>
>Danmark er blevet mindre voldeligt
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm

På side 26 i denne rapport:
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Offerrapport_2008.pdf

er der en kurve der viser antallet af anmeldt vold 1960-2007.
Det er kun glædeligt hvis kurven er knækket sidne 2007.

Lad os håbe vi kan komme ned på 1960 niveau, der var noget lavere end
nu, selv hvis man regner befolkningstilvæksten med.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Michael Weber (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 13-07-10 15:20

Jens G wrote:
> On Tue, 13 Jul 2010 13:47:00 +0200, "Michael Weber"
> <michael@michaelweber.invalid> wrote:
>
>>
>>
>> Danmark er blevet mindre voldeligt
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>
> På side 26 i denne rapport:
> http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Offerrapport_2008.pdf
>

Hvor man kan læse:
"Selv om den første voldsofferundersøgelse blev foretaget allerede i 1971,
foreligger der først direkte sammenlignelige tal fra og med
offerundersøgelsen fra 1987. I alt er der i perioden fra 1987 til 2008
foretaget 13 voldsofferundersøgelser. Alle viser de, at 2-3 pct. udsættes
for vold hvert år, og der i de sidste 20 år hverken er tendens til stigning
eller fald i befolkningens faktiske udsathed for vold. Vold er dog et så
relativt sjældent fænomen, at det er nødvendigt at se på decimalerne for
at vurdere udviklingen, men heller ikke en sådan nærmere analyse viser,
at der er sket en stigning i danskernes risiko for at blive udsat for vold
de sidste tyve år, jf. figur 5.3."

På side 28 kan man læse:
"En væsentlig forklaring på, at den politiregistrerede vold er steget de
senere år til trods for, at befolkningens faktiske risiko ikke er det,
er en øget anmeldelsestilbøjelighed. Af figur 5.4 fremgår, at der har
været en stigning i anmeldelsestilbøjeligheden for vold, fra 19 pct.
af ofrene i 1971 til 41pct. i 2008."


--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

Jens G (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 13-07-10 16:02

On Tue, 13 Jul 2010 16:20:07 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Jens G wrote:
>> On Tue, 13 Jul 2010 13:47:00 +0200, "Michael Weber"
>> <michael@michaelweber.invalid> wrote:
>>
>>>
>>>
>>> Danmark er blevet mindre voldeligt
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>>
>> På side 26 i denne rapport:
>> http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/Offerrapport_2008.pdf
>>
>
>Hvor man kan læse:
>"Selv om den første voldsofferundersøgelse blev foretaget allerede i 1971,
>foreligger der først direkte sammenlignelige tal fra og med
>offerundersøgelsen fra 1987. I alt er der i perioden fra 1987 til 2008
>foretaget 13 voldsofferundersøgelser. Alle viser de, at 2-3 pct. udsættes
>for vold hvert år, og der i de sidste 20 år hverken er tendens til stigning
>eller fald i befolkningens faktiske udsathed for vold. Vold er dog et så
>relativt sjældent fænomen, at det er nødvendigt at se på decimalerne for
>at vurdere udviklingen, men heller ikke en sådan nærmere analyse viser,
>at der er sket en stigning i danskernes risiko for at blive udsat for vold
>de sidste tyve år, jf. figur 5.3."

Ja,- der er selvfølgelig mere i det end tallene på en kurve.
Læser man andre steder i rapporten, viser en undersøgelse at 5% i år
2000 været udsat for fysiske overgreb, mens det var 8% i 1991.
Det må være forskellige måde at opgøre det på.
>
>På side 28 kan man læse:
>"En væsentlig forklaring på, at den politiregistrerede vold er steget de
>senere år til trods for, at befolkningens faktiske risiko ikke er det,
>er en øget anmeldelsestilbøjelighed. Af figur 5.4 fremgår, at der har
>været en stigning i anmeldelsestilbøjeligheden for vold, fra 19 pct.
>af ofrene i 1971 til 41pct. i 2008."

Det skal vel så forstås derhen af hvis 19% af ofrene anmeldte i 1971,
så var der reelt ca. 16000 ?
Og hvis 41% anmeldte i 2008, så var der reelt ca. 28000 ?

Det er så stadig en, synes jeg, stor stigning. Men sætter man det i
forhold til befolkningsstørrelsen giver det ikke stor forskel i
procenterne.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 17:36

On Tue, 13 Jul 2010 17:01:30 +0200, Jens G wrote:

<snip>

> Det skal vel så forstås derhen af hvis 19% af ofrene anmeldte i 1971,
> så var der reelt ca. 16000 ?
> Og hvis 41% anmeldte i 2008, så var der reelt ca. 28000 ?
>
> Det er så stadig en, synes jeg, stor stigning. Men sætter man det i
> forhold til befolkningsstørrelsen giver det ikke stor forskel i
> procenterne.

Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
der nu gav det resultat man gerne vil have.?

Jens G (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 13-07-10 18:50

On Tue, 13 Jul 2010 18:36:29 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>On Tue, 13 Jul 2010 17:01:30 +0200, Jens G wrote:
>
><snip>
>
>> Det skal vel så forstås derhen af hvis 19% af ofrene anmeldte i 1971,
>> så var der reelt ca. 16000 ?
>> Og hvis 41% anmeldte i 2008, så var der reelt ca. 28000 ?
>>
>> Det er så stadig en, synes jeg, stor stigning. Men sætter man det i
>> forhold til befolkningsstørrelsen giver det ikke stor forskel i
>> procenterne.
>
>Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
>der nu gav det resultat man gerne vil have.?

Det tror jeg ikke.
Jeg er ikke i tvivl om at folk er mere tilbøjelige til at anmelde vold
nu, end de var i "gamle dage".

Men det der er alligevel tale om en stor stigning.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

S.A.Thomsen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 13-07-10 20:34

On Tue, 13 Jul 2010 19:49:46 +0200, Jens G wrote:

>>> Det skal vel så forstås derhen af hvis 19% af ofrene anmeldte i 1971,
>>> så var der reelt ca. 16000 ?
>>> Og hvis 41% anmeldte i 2008, så var der reelt ca. 28000 ?
>>>
>>> Det er så stadig en, synes jeg, stor stigning. Men sætter man det i
>>> forhold til befolkningsstørrelsen giver det ikke stor forskel i
>>> procenterne.
>>
>>Mon ikke de har regnet baglæns og sat "anmeldelsesfrekvensen" efter hvad
>>der nu gav det resultat man gerne vil have.?
>
> Det tror jeg ikke.
> Jeg er ikke i tvivl om at folk er mere tilbøjelige til at anmelde vold
> nu, end de var i "gamle dage".

Måske, men ikke over 7 GANGE så ofte på kun 10 år.

> Men det der er alligevel tale om en stor stigning.

Ja, FOR stor til at kunne bortforklares med det.

Kim2000 (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-07-10 14:05



"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c3c52fc$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Kert Rats wrote:
>> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>
>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden jeg var ansat, dengang
>>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>>> nemlig elendig.
>>
>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man kunne færdes trygt på
>> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>>
>>
>> Venligst
>>
>> Kert Rats
>
>
> Danmark er blevet mindre voldeligt
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>

Danmark er altså blevet ca. 600% mere kriminelt end i 1960. Så er det slået
fast. Altså da indvandringen af dyrene begyndte steg volden. Lad os da
endelig håbe at den nedadgående tendens der er nu kan styrkes. Der er vel
ingen der er i tvivl om det er fordi der føres en hård indvandringspolitik
af de vilde tosser. Nu skal vi så bare have styr på de tosser der allerede
er importeret, så der er mindst 20 års arbejde foran os.


Michael Meidahl Jens~ (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 13-07-10 20:16


"Michael Weber" skrev i en meddelelse


>Danmark er blevet mindre voldeligt
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm


Citat fra artiklen
"Dog forklarer Merete Djurhuus, at tallene også kan være et billede på, at
folks tilbøjelighed til at anmelde vold er faldende."

Eller det faktum at der aldrig har siddet flere bandemedlemmer i fængsel end
der gør nu.


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen



\"@' (13-07-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 13-07-10 21:00

On Tue, 13 Jul 2010 13:47:00 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Kert Rats wrote:
>> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>
>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden jeg var ansat, dengang
>>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>>> nemlig elendig.
>>
>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man kunne færdes trygt på
>> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>>
>>
>> Venligst
>>
>> Kert Rats
>
>
>Danmark er blevet mindre voldeligt
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm


nej,

blot fordi politiet ikke gider/magter at følge op på andmeldelser sker
der ikke færre voldsforbrydelser


i lande uden statisatik sker der i tåbers ønskedrømme slet ike
forbrydelser, da disse jo ikke registreres


--
Si vis pacem - para bellum

Kert Rats (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 13-07-10 22:25


""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse
news:jahp365r12289hi73sk7fbf48m30s06bjb@4ax.com...
> On Tue, 13 Jul 2010 13:47:00 +0200, "Michael Weber"
> <michael@michaelweber.invalid> wrote:
>
>>Kert Rats wrote:
>>> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4c3c2df5$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>
>>>>
>>>> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>> news:4c3c22a7$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> .... risikerer man at få øretæver.
>>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article1376272.ece
>>>>>
>>>> Det lyder til Aldi har sikret sig bedre siden jeg var ansat, dengang
>>>> var jeg meget forundret over at vi ikke blev røvet, sikkerheden var
>>>> nemlig elendig.
>>>
>>> Danmark var en gang et fredeligt land, hvor man kunne færdes trygt på
>>> gader og stræder og i butikker. Det er det ikke mere. Hvorfor mon?
>>>
>>>
>>> Venligst
>>>
>>> Kert Rats
>>
>>
>>Danmark er blevet mindre voldeligt
>>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/07/12/173502.htm
>
>
> nej,
>
> blot fordi politiet ikke gider/magter at følge op på andmeldelser sker
> der ikke færre voldsforbrydelser
>

Der sker snarere flere forbrydelser, fordi risikoen for at blive nuppet er
reduceret.


Venligst

Kert Rats



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste