Sårbare hjemmehjælpere risikerer at "knækk~
Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-10 21:30

Ja, det siger de i hvert fald på TV2/Lorry netop nu.

Vi skal altså lade være med at kritisere de arme hjemmehjælpere bare fordi,
de fusker en lille-bitte smule overalt i hele landet. Hvis vi ikke straks
ophører med kritikken, kan resultatet blive et massiv antal sygemeldinger
fra disse kernemennesker - siger de på TV2/Lorry.

Jeg synes, vi skal fyre samtlige hjemmehjælpere i hele landet, og i stedet
tilbyde disse jobs til filippinske au-pair-piger, der pt. har lidt svært ved
at få lov til at tjene penge i dette lorteland. Og så kan vi passende
eksportere de tusindvis af gennemkorrupte og pilrådne, offentligt ansatte
til Filippinerne. Jeg er sikker på, de nok skal få en aha-oplevelser
dernede.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 08-07-10 22:01

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi skal altså lade være med at kritisere de arme hjemmehjælpere bare
> fordi, de fusker en lille-bitte smule overalt i hele landet. Hvis vi ikke

Du skal lade være med at kritisere dem _fordi_ de er hjemmehjælpere. Dem der
snyder og svindler skal du endelig kritisere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-10 22:03

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c363c62$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du skal lade være med at kritisere dem _fordi_ de er hjemmehjælpere.
> Dem der snyder og svindler skal du endelig kritisere.

Du læser noget ind i mine tekster, der ikke er belæg for.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 08-07-10 22:08

> Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> 4c363c62$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du læser noget ind i mine tekster, der ikke er belæg for.

Okay? Så vi er altså enige om at ikke samtlige hjemmehjælpere er nogle
luddovne dumme svin. Det er vel sådan set bare det kampagne vil fortælle.
Men det tror jeg nu egentlig nok alle er klar over i forvejen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-10 22:18

Kim2000 <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
4c363e13$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Okay? Så vi er altså enige om at ikke samtlige hjemmehjælpere er nogle
> luddovne dumme svin.

Jada. Jeg arbejder tæt sammen med mange offentligt ansatte, der yder et
fremragende stykke arbejde, som er loyale, og som knokler.

> Det er vel sådan set bare det kampagne vil
> fortælle. Men det tror jeg nu egentlig nok alle er klar over i
> forvejen.

Jeg tror, man forsøger at føre kampen over i fjendens lejr, og så tror man,
at problemerne nok forsvinder helt af sig selv.

Der er KÆMPE problemer inden for hjemmeplejen. Og det er ikke kritikken af
arbejdsindsatsen - eller manglen på samme - der er problemet. Hele systemet
er gennemsyret af fup, fidus, slendrian og snyd. Det ved alle, der har bare
en smule indsigt. Men som sædvanlig forsøger man at føre kampen over i
fjendens lejr. Det plejer jo at fungere. Lidt li'ssom "vi er enormt
stressede i det offentlige, og vores enorme sygefravær skyldes for mange
arbejdsopgaver og for dårligt ledelse". Den kender du godt - ikke?

Men som pengene bliver færre, og "velfærden" pludselig skal finansieres af
egen tegnebog og ikke bare kan tørres af på børn og børnebørn, vil vi
opleve, at flere og flere begynder at sætte spørgsmålstegn ved alle de
"sandheder", man tidligere ikke turde sætte spørgsmålstegn ved.

Jeg tror, vi desværre er alt for sent ude.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 08-07-10 22:28

> [...]
> mange arbejdsopgaver og for dårligt ledelse". Den kender du godt - ikke?

Jeg kan i hvert fald synes det er fantastisk vi på vores skole ialt havde
2,8 sygedag i snit (og jeg har trukket op der, da jeg havde 15 dage pga
lungebetændelse), mens en anden skole havde 19,7 sygedag - uden man iøvrigt
udadtil virkede bekymret over det!!

> [...]
> "sandheder", man tidligere ikke turde sætte spørgsmålstegn ved.
>
> Jeg tror, vi desværre er alt for sent ude.

900.000 offentlig ansatte er helt klart for mange i et land med 5,7
millioner indbyggere. Det er alle utroligt nok ikke enige om.

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-07-10 11:40

On Thu, 8 Jul 2010 23:28:26 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>lungebetændelse), mens en anden skole havde 19,7 sygedag - uden man iøvrigt

Lyder godt nok også lavt. Arbejder selv for tiden på en skole og der
er en håndfuld der er virkelig meget syge, så snittet kommer aldrig så
langt ned.
Jeg er lidt delt i det, for det er en af mine allerbedste venner som
er alt for meget syg år efter år. I den private sektor var han
forlængst blevet afskedigt.

>900.000 offentlig ansatte er helt klart for mange i et land med 5,7
>millioner indbyggere. Det er alle utroligt nok ikke enige om.

Det kan heller ikke lade sig gøre at det fortsætter - om 10 år og nok
også en del før, så bliver det totalt umuligt at få til at hænge
sammen. Og de bange politikere tør ikke gøre noget - eks. for at få
gjort noget ved de alt for mange på overførselsindkomster.

Men så igen - den nuværende regering viste for én gangs skyld mod og
lavede nogle skarpe og nødvendige stramninger - langt mere realistiske
end fristilen fra oppositionen, men resultatet er jo så desværre at
den slags nødvendige hårdhed ikke belønnes, og regeringen nok bliver
afsat.
Men jeg gyser for hvordan en venstreorienteret regering med SF i
spidsen skal lede landet igennem de kommende år, hvor der bliver helt
ekstremt brug for mod, og vilje til besparelser og nedskæringer for at
få det til at hænge sammen når først vi kommer til de år hvor de ældre
og uarbejdsdygtige kommer til at udgøre flertallet af samfundet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-10 07:40

> [...]
> bekymret over det!!

> 900.000 offentlig ansatte er helt klart for
> mange i et land med 5,7 millioner indbyggere.

Naturligvis ikke - offentligt ansatte er både
skolelærere, sygeplejersker, sosuassistenter,
politibetjente, professionelle soldater,
administrativt personale, dsb-folk, skattefolk,
sagsbehandlere m.v.

De betaler naturligvis skat til det offentlige og
får en ringe løn. Et moderne samfund kan
naturligvis ikke eksistere uden offentligt
ansatte -at tro at man kan skære ned på den gruppe
uden at det får samfundsmæssige konsekvenser, er
idiotisk, som kun Glistrup kunne finde på at
sige - alene af populistiske grunde.