Nu tre borgmestre ind i sagen...
Fra : Jens Bruun

Dato : 06-07-10 18:36

....om den systematiserede svindel i Københavns hjemmepleje:

http://ekstrabladet.dk/112/article1373783.ece

25 medarbejdere, der ifølge nogle af gruppens skribenter ikke er offentligt
ansatte, er indkaldt til tjenestelig samtale i... tadaaa... Københavns
Kommune.

Samtidig afslørede TV2 her til aften yderligere fup og fidus fra de
offentligt ansatte SOSU'er i København. Det er skandaløst, at TV2 bringer
dén slags til torvs, som Villy Dalsgaard nok vil fortælle os. For vi ved jo
alle, at offentligt ansatte knokler, at de ikke snyder, at de ikke er dovne,
og at deres skyhøje fravær skyldes det voldsomme arbejdspres, der ligger på
deres arme skuldre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-07-10 19:00

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> 25 medarbejdere, der ifølge nogle af gruppens skribenter ikke >er
> offentligt ansatte, er indkaldt til tjenestelig samtale i... tadaaa...

Ja toppen af isbjerget var nok ikke helt ved siden af aligevel.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 06-07-10 20:10

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jo alle, at offentligt ansatte knokler, at de ikke snyder, at de ikke er
> dovne, og at deres skyhøje fravær skyldes det voldsomme arbejdspres, der

Hvis jeg var den ansvarlige politiker ville jeg spørge mig selv om hvorfor
disse forkromede og dyre kontrolsystem ikke har opfanget bare noget af
snyderiet. Hun/vi risikerer jo at store (eller mindre) dele af hjemmehjælpen
er på samme i resten af kommunen. Fakta er i hvert fald at kontrolsystemet
ikke er en garanti for noget som helst.

Og det er jo altså ikke sådan at snyd bør være helt chokerende, fra 1997 og
frem til i dag er der løbende fundet skandaler sted i det system.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-07-10 20:27

"Kim2000" skrev i en meddelelse

> Og det er jo altså ikke sådan at snyd bør være helt >chokerende, fra 1997
> og frem til i dag er der løbende fundet skandaler sted i det system.

Hele systemet skulle skrottes og et nyt ind!

Hvor mange mellemleder og leder er der ikke for hver ti hjemmehjælper?
Lederne har bedre løn bedre uddannelse bedre vilkår for at udfør deres
arbejde o.s.v og hvad nytter det altsammen, ikke en skid.

Lederne er simpelthen inkompentente, de løber med broderparten af pengene,
de tror alle problemer løses med nedskæringer, undtaget blandt dem selv
naturligvis.

Bare vent og se, om ikke så lang tid udløses der en bonus fra en
resultatskontrakt til den ansvarlige øverste, for godt og veludført arbejde.

Og jo højre op i systemet man kommer jo værre bliver det, ingen tager ansvar
og da slet ikke kommunale levebrøds politiker.

Hele systemet som vi kender det spiller simpelt hen falit i disse år! aldrig
har det været tydeliger.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-07-10 20:35

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen
4c338380$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Lederne er simpelthen inkompentente, de løber med broderparten af
> pengene, de tror alle problemer løses med nedskæringer, undtaget
> blandt dem selv naturligvis.

Hvilke nedskæringer er det, Michael Meidahl Jensen? Der er ansat 40.000
flere i det offentlige siden Nyrup, og der er pumpet yderligere et tocifret
milliardbeløb i det offentlige, siden, det såkaldte "systemskifte".

Nædu. Sagen er, at Danmark har verdens højeste skattetryk. Verdens mest
omfattende, offentlige sektor (målt per capita). Fleste mennesker på
overførselsindkomst eller aflønnet af statsmagten. Samtidig forringes vore
folkeskoler, sygehusvæsen osv. osv. Og du brokker dig over, at nogle ønsker
topskatten afskaffet!

Måske det ville hjælpe, hvis vi rent faktisk *begyndte* at skære lidt ned på
statsmagten og dens kvælende omklamring? Statsmagten er vokset og vokset
siden 60'erne. Nu må det sgu' da snart gå op for jer, at det *ikke* er vejen
frem...

> Hele systemet som vi kender det spiller simpelt hen falit i disse år!
> aldrig har det været tydeliger.

Netop. Problemet er, at dit parti vil gøre situationen endnu værre, får det
magt som agt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 06-07-10 20:52

> [...]
> flere i det offentlige siden Nyrup, og der er pumpet yderligere et
> tocifret milliardbeløb i det offentlige, siden, det såkaldte

Hvis lederne nu rent faktisk bevægede sig ud af kontoren og bare gik en tur
rundt og besøgte fx 2 ældre per dag, så ville de have afsløret det her
forlængst (hvis de ansatte overhovedet havde turde gøre det). Jeg tror
desværre at sosu uddannelsen i dag bruges som skraldespand.

Vores inspektør kommer fx 4-5 gange uanmeldt inde og overvære
undervisningen, hende vi havde tidligere annocerede det altid 3-4 dage i
forvejen. Jeg undrede mig altid over det og tænkte om det være meningen jeg
skulle være ekstra forberedt eller hvad jeg skulle bruge den oplysning til.
Og hende før hende så vi aldrig udenfor kontoret.

Fra : P.N.

Dato : 06-07-10 20:37

> ...om den systematiserede svindel i Københavns hjemmepleje:
> --
> -Jens B.

Jeg synte at det er en skandale at de render rundt med et kamera i røven på
de her Sosuere, hvis andre fagrupper fik undersøgt deres forhold ligeså
grundigt hvad ville der så ikke komme frem??.

Fra : Kim2000

Dato : 06-07-10 20:54

"P.N." <fredensengel@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synte at det er en skandale at de render rundt med et kamera i røven
> på de her Sosuere, hvis andre fagrupper fik undersøgt deres forhold ligeså
> grundigt hvad ville der så ikke komme frem??.

Da PN ikke kan bidrage til debatten, siger han det modsatte af, hvad alle
andre siger, så får han lidt opmærksomhed på den måde. Og det fik du så. Er
du glad nu?

Fra : P.N.

Dato : 07-07-10 05:14

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Da PN ikke kan bidrage til debatten, siger han det modsatte af, hvad alle
> andre siger, så får han lidt opmærksomhed på den måde. Og det fik du så.
> Er du glad nu?

Så det su siger er at vi virkeligheden enige!! I think not.

Fra : Jens G

Dato : 06-07-10 20:58

On Tue, 6 Jul 2010 21:37:00 +0200, "P.N." <fredensengel@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>de her Sosuere, hvis andre fagrupper fik undersøgt deres forhold ligeså
>grundigt hvad ville der så ikke komme frem??.

Det er bare at komme i gang.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Kim2000

Dato : 06-07-10 21:05

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er bare at komme i gang.

Utroligt man kan få sig selv til at efterlade tingene sådan:

http://galleri.tv2.dk/Nyhederne/31948383/0/

(det tager en evighed at hente ind)

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 06-07-10 21:08

On Tue, 6 Jul 2010 21:37:00 +0200, P.N. wrote:

> Jeg synte at det er en skandale at de render rundt med et kamera i røven på
> de her Sosuere,

Du mener altså at det er en skandale at svindel bliver afsløret.

>hvis andre fagrupper fik undersøgt deres forhold ligeså
> grundigt hvad ville der så ikke komme frem??.

Det kunne jo komme an på en prøve.