Kaliumsulfat
Fra : Henrik Lohse

Dato : 06-08-01 17:28

Hej

Jeg er faldet over en opskrift på hjemmelavet gødning,
hvori der bl.a. indgår kaliumsulfat. Nu er spørgsmålet så
hvor jeg får fat i det. Jeg har prøvet på apoteket, men de
skal have ca. 300,- for 250 gr. Er det prisen, eller findes
der et sted hvor private kan købe kemikalier?

Hilsen
Henrik Lohse

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-08-01 19:59

> [...]
> skal have ca. 300,- for 250 gr. Er det prisen, eller findes
> der et sted hvor private kan købe kemikalier?

Prøv hos Matas, et andet kemikalie jeg skulle bruge kostede det halve for
den dobbelte mængde hos matas :)

Er det en opskrift vi andre også må se ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-08-01 21:27

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en
> Prøv hos Matas, et andet kemikalie jeg skulle bruge kostede det halve for
> den dobbelte mængde hos matas :)

Kaliumsulfat, er det ikke noget møg giftigt stads??

Carsten

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-08-01 16:47

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Kaliumsulfat, er det ikke noget møg giftigt stads??

Næh - det mest sandsynlige er at man får en gang hurtigløb til tønde

mvh
Jan

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-08-01 19:34

Jan Boegh <jan@boegh.X_net> skrev i en
> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Næh - det mest sandsynlige er at man får en gang hurtigløb til tønde

Det kan vel også være nok! *s*

Carsten

Fra : Henrik Lohse

Dato : 07-08-01 19:47

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Prøv hos Matas, et andet kemikalie jeg skulle bruge kostede det halve for
> den dobbelte mængde hos matas :)

Jeg har prøvet hos Matas, men de havde det ikke, men jeg har fået at vide
at man skulle kunne købe det hos et firma der hedder Bie & Berntsen, så
det prøver jeg.

> Er det en opskrift vi andre også må se ?

Prøv at kigge på denne side:
http://www.akvariet.dk/artikler/algekontrol.html
Det er en ret interessant artikel, når man som jeg har store problemmer med
alger,
og har prøvet stort set alt. Nu håber jeg at det er "de vises sten" jeg har
fundet.
Jeg vil melde tilbage til gruppen når jeg har høstet nogle erfaringer.

MVH
Henrik Lohse

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-08-01 19:54

> Prøv at kigge på denne side:
> http://www.akvariet.dk/artikler/algekontrol.html

Det vil jeg gøre når siten kører igen.

> Jeg vil melde tilbage til gruppen når jeg har høstet nogle erfaringer.

God ide.