Hvordan man "laver en Nicholas Bryde"
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-10 13:55

Jeg har tænkt lidt over, hvordan man definerer det "at lave en Nicholas
Bryde".

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 01:01

""Thomas"" <omgz!> wrote in message
> Jeg har tænkt lidt

Det tvivler jeg stærkt på du har.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-07-10 08:20

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> ""Thomas"" <omgz!> wrote in message
>
> Det tvivler jeg stærkt på du har.

Hvorfor ikke? Det kunne da ellers være spændende.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 12:39

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Det tvivler jeg stærkt på du har.

Jeg har også tænkt over, hvorfor du som den første, tænkte på at svare på
tråden her.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-07-10 13:07

""Thomas"" <omgz!> wrote in message

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har også tænkt over, hvorfor du som den første, tænkte på at svare på
> tråden her.

Tør man spørge, hvordan du fandt ud af det?

Det er jo mange år siden, han huserede her i gruppen under eget navn.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 13:21

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tør man spørge, hvordan du fandt ud af det?
>
> Det er jo mange år siden, han huserede her i gruppen under eget navn.

Bryde har tidligere huseret på et andet forum, hvor han - efter mange
advarsler - blev udelukket fra. Han forsøgte sig senere med et nyt
brugernavn derinde, men har ikke været aktiv på det i lang tid. Kom til at
tænke på sammenfaldet mellem N_B_DK og Bryde, efter jeg læste nogle af hans
svar på det forum, hvor argumentations-teknikken (eller nærmere -manglen på
samme) Bryde brugte derinde, ofte svarer godt til N_B_DK's ditto herinde.

Anede faktisk ikke, at Bryde tidligere har været at finde i dk.politik. Har
aldrig set nogle af hans gamle indlæg herinde.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 16:32

> Jeg har også tænkt over, hvorfor du som den første, tænkte på at
> svare på tråden her.

Måske fordi du prøver at forsøge at være morsom, men din påstand om du har
tænkt, det er noget sludder.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-07-10 18:54

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
4c349e01$0$285$14726298@news.sunsite.dk:

> Måske fordi du prøver at forsøge at være morsom, men din påstand om
> du har tænkt, det er noget sludder.

Men navnet kan du jo ikke li'ssom løbe fra, vel Nicholas Bryde?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 19:01

> Men navnet kan du jo ikke li'ssom løbe fra, vel Nicholas Bryde?

Arhh det er nu nok ret nemt, men lad nu ikke fakta forstyrre i to tosser.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-07-10 19:04

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
4c34c0d3$0$272$14726298@news.sunsite.dk:

> Arhh det er nu nok ret nemt, men lad nu ikke fakta forstyrre i to
> tosser.

Hahahaha.

Ja, det kan hurtigt blive et problem, når man har meninger om alt muligt, og
gerne giver udtryk for disse, men egentlig ikke tør stå ved, hvem man er.
Ikke også, Nicholas Bryde?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 19:16

> Hahahaha.
>
> Ja, det kan hurtigt blive et problem, når man har meninger om alt
> muligt, og gerne giver udtryk for disse, men egentlig ikke tør stå
> ved, hvem man er. Ikke også, Nicholas Bryde?

Du må gerne tro jeg hedder Nicholas Bryde, for min skyld kan du tro jeg er
dronningen, ingen af delene passer dog, men som altid så betyder fakta jo
intet for dig, bare du kan trolle løs.

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-07-10 19:20

On Wed, 7 Jul 2010 20:04:04 +0200, Jens Bruun wrote:

> [...]
> gerne giver udtryk for disse, men egentlig ikke tør stå ved, hvem man er.

Er det ikke hamrende ligegyldigt om han hedder Nicholas Bryde, eller Niels
Børgesen.?

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-07-10 19:27

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1j9xuv82dptww.1anz66mfte0dt.dlg@40tude.net:

> Er det ikke hamrende ligegyldigt om han hedder Nicholas Bryde, eller
> Niels Børgesen.?

Selvfølgelig er det ikke dét. Mennesker, der har meninger om alt muligt, og
som ikke tør stå ved dem under eget navn, er lige til at åbne op og skide i.

Og dem er der eddermame mange af i nærværende gruppe.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 19:33

> Selvfølgelig er det ikke dét. Mennesker, der har meninger om alt
> muligt, og som ikke tør stå ved dem under eget navn, er lige til at
> åbne op og skide i.

Så fortæl du det til "Nicholas Bryde" hvem han så end er.

> Og dem er der eddermame mange af i nærværende gruppe.

Gør det ondt at være så dum?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-07-10 23:07

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
>
> Så fortæl du det til "Nicholas Bryde" hvem han så end er.

Tidligere på ugen var der en personage, der kalder sig N_B_DK, som skrev en
tråd, hvor udtrykket "at lave en Wilstrup" indgik i titlen. Vedkommende
havde bagefter travlt med at benægte, at dette havde noget som helst med en
personhovendt trådstart at gøre.

Der er nærmest lidt mobning over den påstand. At ville opdigte en påstand
om, at Arnes navn i folkemunde er blevet synonymt med faktabenægtelse, er
sgu da for skolegårdsbarnagtigt til en voksen mand som dig. Er dine
argumenter virkelig så patetiske, at du har opgivet af få dine politiske
modstandere ned med nakken med andre midler end mobning? Og så oven i købet
Arne, der skulle være en overkommelig modstander for enhver debattør, der
bare gider at tænke en lille bitte smule over sine argumenter.

Nå, men tilbage til udgangspunktet: Du havde altså skrevet, at din trådstart
slet ikke var personhenvendt.

Få dage starter denne Thomas så en tråd, hvor udtrykket "at lave en Nicholas
Bryde" indgår i titlen. Og sørme om ikke du af alle mennesker skyder frem
som en trold af en æske med et svar kl. 2 om natten. Det havde været MEGET,
MEGET lettere og MEGET, MEGET oplagt at ignorere tråden, hvis man nu ikke
følte sig truffet.

Alligevel er du altså på pletten.

Det beviser sådan set to ting:

For det første er sådan en trådsstart naturligvis personhenvendt, for havde
den ikke været det, havde du nok ikke reageret på den, vel?

For det andet er vi nu oppe på indlæg nr. 20, og der er indtil videre kun
ÉN, der har følt sig truffet: DIG. Gad vide, hvad der lige netop fik dig af
alle mennesker i denne verden til at føle dig truffet af den - ifølge dig
helt upersonlige - trådstart?

Alternativt kan man selvfølgelig vælge at tro på den forklaring, at det var
rent tilfældigt, at du kom til at svare på den tråd med en kommentar, der
bestemt hører hjemme i enhver kultiveret debat.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 23:22

> [...]
> oven i købet Arne, der skulle være en
> overkommelig modstander for enhver debattør, der
> bare gider at tænke en lille bitte smule over

Nu er det jo ikke lykkedes dig at få mig ned med
nakken - dertil er du ikke kløgtig nok. Men du har
da ret i at det er en overkommelig modstander for
enhver debattør at få dig ned med nakken - det
sker jo jævnligt, af hvilken grund du ofte
forsvinder fra valpladsen når du ikke kan klare
dig længere.
Hvis jeg altså er en "overkommelig modstander for
enhver debattør", så er det da underligt at det
endnu ikke er lykkedes dig at få skovlen under mig
på nogen måde - og det vil naturligvis heller ikke
lykkes dig fremover. Du bliver til gengæld jordet
ret tit af både folk på venstrefløjen og så
sandelig også af nogen på den yderste højrefløj -
det må være mærkværdigt at besidde en sådan
"charme" at være så nem at få ned med nakken fra
begge sider i det politiske spektrum. Men det er
måske et eksempel på din masochisme der nu bryder
ud i fuldt flor - du kan jo ikke glemme at du
sidste gang blev sat grundig til vægs af dygtige
økonomer der undsagde dine feberfantasier om
euroens lyksageligheder?

> [...]
> den forklaring, at det var rent tilfældigt, at
> du kom til at svare på den tråd med en
> kommentar, der bestemt hører hjemme i enhver

Bortset fra at du da har ret i at det med
personhenvendte trådstarter er en uskik og derfor
har karakter af mobning, så mener du vel ikke for
alvor at din debatform altid er kultiveret?
Du blev så edende ondskabsfuld da flere af os
påviste at økonomer der havde andet og mere at
have deres ting i end dig, undsagde fælles mønt.
Du flæbede næsten som din fhv. partiformand
Marianne Jelved, da hun vrælede op fordi "die
dumme Dänen" ikke ville makke ret. Og hvor er hun
henne nu?

Og vi har jo set at krisen kradser, især i
euro-mønt-landene - at Danmmark har været så
snotdumme at binde os til mønten i et
valutasamarbejde, viser med al ønskelighed hvor
grotesk sagen står, men kom ikke her og forsøg på
at berømme møntens velsignelser - den har aldrig
stået så svagt over for andre stærke valutaer end
netop nu.

Du kan sagtens have en masse fornuftige
synspunkter på socialpolitik m.v., men som enhver
radigal har du en tyrkertro på liberalismens
fortræffeligheder på det økonomiske område. Vi kan
kun håbe på at de sidste meningsmålinger holder,
nemlig dem der viser at venstrefløjen kan danne
regering uden om de radigale, så vi kan få en
ordentlig venstrefløjspolitik uden alle disse
hensyn til de rigeste i landet.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 06:43

"ahw" <nix> wrote in message
> [...]
> på nogen måde - og det vil naturligvis heller ikke lykkes dig fremover.

Jamen det må du gerne synes for mig skyld.

Spørgsmålet er bare, om ikke det er dig selv, du skriver om. Du plejer da om
nogen at stikke halen mellem benene, når debatklimaet bliver lidt for hårdt.
Det gælder helt ned på enkelte tråde, hvor jeg flere gange - uden at ville
eller kunne udpege eksempler - har bemærket, at du kun svarer på alle de
lette indlæg.

> [...]
> sidste gang blev sat grundig til vægs af dygtige økonomer der undsagde
> dine feberfantasier om euroens lyksageligheder?

Aha. Hvilke dygtige økonomer var det? Blot af interesse.

> Bortset fra at du da har ret i at det med personhenvendte trådstarter er
> en uskik og derfor har karakter af mobning, så mener du vel ikke for alvor
> at din debatform altid er kultiveret?

Nej, bestemt ikke.

> Du blev så edende ondskabsfuld da flere af os påviste at økonomer der
> havde andet og mere at have deres ting i end dig, undsagde fælles mønt.

Arne, nu mistænker jeg dig ikke for at vide noget om særlig meget, og dette
er bestemt ingen undtagelse.

Men at det skulle komme som en nyhed, at der er økonomer, der ikke er
tilhængere af europrojektet, er ganske enkelt for lavpandet. Der har ALTID
været økonomer, der mente, at euroen ikke ville holde i længden. Men der har
blandt de samme økonomer været flere, som direkte har udtalt, at de undrede
sig over, hvorfor Danmark ikke valgte at deltage, så længe det var muligt.

Det er jo sådan set meget sigende for nej-sidens argumentation på dette
punkt, at dens eksponenter typisk ikke har været i stand til at skelne
mellem diskussion for eller imod euroen og diskussionen for eller imod dansk
deltagelse i euroen. For det er - som du burde vide - to vidt forskellige
diskussioner.

> [...]
> at berømme møntens velsignelser - den har aldrig stået så svagt over for

Og du mangler så efter ca. 10 års debat stadig at forstå, at valutakursen
ikke er et udtryk for, om euroen er en god eller en dårlig idé.

Sådan er der så meget.

Whatever.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 12:34

> "ahw" <nix> wrote in message
>
> Jamen det må du gerne synes for mig skyld.
Ih, tak!

> [...]
> lidt for hårdt. Det gælder helt ned på enkelte
> tråde, hvor jeg flere gange - uden at ville
> eller kunne udpege eksempler - har bemærket, at

Du har helt uret - jeg stikker aldrig halen mellem
benene, men det er nu sådan at jeg - som alle
ved -er i gang med en yderligere videregående
uddannelse samt at jeg er lærer. Det indebærer at
jeg i maj og juni måned skal være dels censor og
dels eksaminator for mine og andres elever i flere
fag.
Endelig har jeg selv haft en hel del eksaminer på
universitetet, og jeg må ærlig talt tilstå at det
betyder mere for mig end at diskutere i disse
grupper. Det har intet med at jeg finder
debatklimaet for hårdt, men at jeg prioriterer min
tid - akkurat som du også gør det -du har jo
heller ikke været på banen i umindelige tider,
hvorefter du så pludselig dukker op som den
berømte trold af æsken. Sidste gang flygtede du jo
fra debatten da du kom i menneskehænder omkring
økonomien og euroen, hvor du mødte modstand på den
hårde måde - det bekom dig ikke vel, hvorfor du
pludselig holdt op med at bevæge dig i disse
grupper en rum tid.

Jeg har også et andet liv end at diskutere i
nyhedsgrupper, og jeg sidder ikke døgnet rundt for
at 'please' dig eller andre. Jeg læser heller ikke
alle indlæg igennem og svarer selvsagt ikke på
alle - det har intet at gøre med at jeg skulle
stikke halen mellem benene, men har at gøre med at
indlæggene kan være så tåbelige at de ikke er værd
at svare på.

> Aha. Hvilke dygtige økonomer var det? Blot af
> interesse.

Nej, jeg gider ærlig talt ikke at gentage det jeg
skrev i sin tid - men det var gedigne
nationaløkonomer og bankfolk der diskuterede den
sag om euroen, og dit forkølede svar var at de
blot var imod euroen, så dem kunne man ikke fæstne
lid til. Derimod mente du - ikke overraskende - at
dem du refererede til var troværdige. Hvor godt
synes du selv det går?

> Nej, bestemt ikke.

Fint! så er vi enige om den ting.

> Arne, nu mistænker jeg dig ikke for at vide
> noget om særlig meget, og dette er bestemt ingen
> undtagelse.

Jeg må desværre sige "i lige måde!!" Jeg har
aldrig hævdet at jeg er ekspert i økonomi, men når
jeg så har henvist til andre økonomer der endda
har en vis position i form af job, erfaring og
uddannelse inden for området, og du så har afvist
disse personer, så virker det lidt latterligt at
du så kommer med endnu en perfiditet med at jeg
ikke ved særlig meget noget. Jeg ved mere end du
giver mig kredit for - jeg tror ikke at du i denne
sammenhæng eller i andre skulle markere dig alt
for tydeligt og komme med din larmende uvidenhed
om hvad der debatteres her. Det er tydeligt at du
har endog store begrænsninger i din viden.

> [...]
> blandt de samme økonomer været flere, som
> direkte har udtalt, at de undrede sig over,
> hvorfor Danmark ikke valgte at deltage, så længe

snik-snak - og bortforklaringer - du har hævdet at
alle os der var imod projektet var dumme i
hovedet, og nu kommer du med endnu et ynkeligt
forsvar for dit synspunkt om at de alligevel
undrer sig over at Danmark ikke valgte at
deltage - ser du, Karl Smart: det ville være
mærkværdigt om de samme økonomer der har været
imod euroen lige fra begyndelsen, pludselig
skulle have ment at DK skulle have deltaget
alligevel - din logik - eller mangel på samme -
halter, så før du sætter dig op på den høje hest
og på din sædvanlige arrogante facon forsøger at
defamere andres viden, burde du nok selv gribe i
egen barm og se om det ikke snarere er dig, der
har problemer med dit vidensområde.

> [...]
> skelne mellem diskussion for eller imod euroen
> og diskussionen for eller imod dansk deltagelse
> i euroen. For det er - som du burde vide - to

Ih, nej, da - hvis jeg er så uvidende, så nytter
det da ikke at beklikke min opfattelse af at jeg
er imod euroen - så nu må du bestemme dig: enten
ved jeg mere end du tror, og så må du tage den
derfra eller også ved jeg ingenting og så nytter
det jo ikke at du skoser mig for at skulle vide
noget om dette. Sagen er +jo at du på vanlig
radigal vis ikke ved hvad du skal vælge.

> Og du mangler så efter ca. 10 års debat stadig
> at forstå, at valutakursen ikke er et udtryk
> for, om euroen er en god eller en dårlig idé.

Tsk! tsk! så recessionen, der har fået euroen ned
på et lavpunkt, har intet med sagen at gøre? Det
er bare for sjov at renten falder og
valutakurserne i forhold til dollars og danske
kroner ligeledes ændrer sig i negativ retning? Det
er i det hele taget blot et matadorspil for
morskabs skyld?

> Sådan er der så meget.

Netop -

> Whatever.

Du blev altså atter sat til vægs - og flygter fra
denne debat - du kender vel begrebet
"sten-glashus"?

Eller skyldes det blot at du - ligesom jeg - en
gang imellem vælger at undlade at svare på indlæg.
Men det er måske kun i din optik noget man gør
hvis man ikke hedder Christian R. Larsen? Når vi
andre undlader at svare eller at kommentere alt i
denne gruppe, så er det fordi "debatten er for
hård" og fordi vi "stikker halen mellem benene"?
Medens det samme ikke gælder dig, når du undlader
at svare på folks indlæg?`

Det må vist siges at være en ægte CRL - og det er
ikke positivt ment..

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 13:29

"ahw" <nix> wrote in message
> [...]
> uddannelse samt at jeg er lærer. Det indebærer at jeg i maj og juni måned
> skal være dels censor og dels eksaminator for mine og andres elever i

Alle dine forklaringer forklarer bare ikke, at du har for vane at ignore de
indlæg i en tråd, der indeholder de bedste argumenter imod din egen
påstand - og I ØVRIGT fortsætter med at deltage i debatten.

I en lang periode havde jeg indtryk af, at du var decideret bange for at
læse mine indlæg, når de kom som svar på dine egne skriverier. Jeg kan tage
fejl - det ved kun du. Men tanken har strejfet.

> Nej, jeg gider ærlig talt ikke at gentage det jeg skrev i sin tid - men
> det var gedigne nationaløkonomer og bankfolk der diskuterede

Nu mindes jeg hverken at have diskuteret dette med bankfolk eller
nationaløkonomer, så at de skulle have sat mig til vægs er selvsagt lidt af
en ønskedrøm fra din side.

> [...]
> så dem kunne man ikke fæstne lid til. Derimod mente du - ikke
> overraskende - at dem du refererede til var troværdige. Hvor godt synes du

Jeg antager, at vi er tilbage i 2008, hvor du havde fundet ud af, at Jesper
Jespersen og Søren Kjeldsen Kragh begge er økonomer - og nej-sigere, hvilket
naturligvis med et trylleslag gjorde dem til supereksperter i dine øjne.

Derpå fulgte så denne tråd, hvor man kan se, hvordan du med det ene "stærke
" "argument" efter det andet sætter mig til vægs. Eller hvad man nu vil mene
om det efter at have læst tråden. Jeg kan i hvert fald sige, at Christian
Larsen som person, debattør og kender af nationaløkonomi føler, at han
klarede sig "væsentligt over middel" i den debat... Men han er jo nok
desværre også den eneste her, der har forudsætningerne til at vurdere det.

http://groups.google.dk/group/dk.politik/browse_frm/thread/393baab2efaf6773/6971e2f32f5c51c2?hl=da&lnk=gst&q=%22jesper+jespersen%22#6971e2f32f5c51c2

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 15:11

> Alle dine forklaringer forklarer bare ikke, at
> du har for vane at ignore de indlæg i en tråd,
> der indeholder de bedste argumenter imod din
> egen påstand - og I ØVRIGT fortsætter med at
> deltage i debatten.

Der er et par ting du ikke fatter - ja, der er
faktisk ret mange ting du absolut ikke forstår en
roterende knortekæp af, men jeg er et venligt
menneske, så jeg skal forsøge at forklare dig
nogle af de mange ting du ikke kan forestille
dig -så kan du jo selv vælge om du vil forsøge at
fatte dem eller blot på vanlig arrogant vis afvise
dem.

Ser du, for det første har jeg en nyhedslæser der
findes indbygget i Windows- og i MS' programmer.
Jeg gider ikke at installere andre. Denne
nyhedslæser er sådan indrettet at jeg kan lade en
tråd vise sig i nogle minutter. Hvis jeg fx læser
en tråd, og går over i en anden gruppe, fx
dk.kultur.sprog, så vil jeg alt andet lige ikke
længere kunne se de øvrige tråde i et emne når jeg
vender tilbage til dk.politik, med mindre jeg
foretager en aktiv handling m.h.p. at genkalde de
tidligere indlæg, og det er sjældent jeg har det
behov.
Dette indebærer så at der er tråde eller indlæg
jeg ikke ser.

Det næste jeg vil forsøge at forklare dig er, at
der er folk som jeg har blokeret for, så jeg ikke
læser deres indlæg, uanset hvor "kloge" disse
indlæg måtte være. Kun hvis de kommenteres af
andre og kun hvis jeg læser disse andres indlæg,
vil jeg være i stand til at finde ud af hvad de
har skrevet tidligere. Sådan virker en hel del
nyhedslæsere.

Så er der mine prioriteringer: jeg læser ikke alle
indlæg og kommenterer heller ikke alle -jeg har
faktisk temmelig travlt til tider - det er måske
ikke noget du har kendskab til, men med familie,
med børn der af og til har mere hjælp behov end
man egentlig kunne forestille sig de burde have,
så er der til tider andet at lave end at sidde her
og skrive indlæg til nyhedsgrupperne.

Desuden er jeg sådan indrettet at jeg har svært
ved at holde mig væk fra en vedkommende debat,
hvilket er min svaghed, men jeg pålægger mig af og
til selv en pause for at trække vejret lidt mere
frit og for ikke at blive for afhængig af nettets
fristelser.

Til slut er der de førnævnte forhold - du tror, og
det kan jeg naturligvis ikke forhindre dig i, at
jeg standser en debat fordi tonen bliver for
hård - hvis du havde læst alle mine indlæg og svar
til forskellige, ville du vide at det langt fra er
tilfældet. Faktisk har jeg skrevet adskillige
indlæg som aldrig er blevet besvaret - og her
kunne jeg så på paranoid vis sige at det nok er
fordi dem jeg kritiserer i disse indlæg, er bange
for debatten.
Det er i virkeligheden en tåbelig
argumentationsform, som intet har med
virkeligheden at gøre, men som er et forsøg på at
lokke modparten til at fortsætte en debat
vedkommende er godt og grundig træt af, fordi den
ikke bringer noget nyt og fordi den blot kører i
samme skure med personfnidder m.v.

Det er muligt at du tror noget andet, og det er så
din ret, men din arrogante facon gør blot at man
ikke gider dig længere. Jeg har længe syntes at
Kim Ls angreb på dig måske var lidt i overkanten,
men jeg har måttet konstatere at du fra at være
ganske fornuftig i din argumentation og skarp i
replikken, er faldet tilbage til samme uproduktive
skure mod alle der ikke synes at euroen er en guds
gave til folket, og du er endt med at blive både
nedladende og perfid i dine skriblerier. Det får
mig til at mene at Kim L nok alligevel har haft
ret hele vejen igennem, selvom jeg ikke bryder mig
om at indrømme det.
Tidligere var jeg fremme i skoene når det gjaldt
om at forsvare dine indlæg når du fik en hård tur
af andre - jeg må konstatere at du efterhånden har
bevæget dig ned ad rangstien til blot at fremtræde
som en perfid og arrogant person i modsætning til
din tidligere fremtoning. Det synes jeg er synd,
men sådan er der så meget.

> [...]
> var decideret bange for at læse mine indlæg, når
> de kom som svar på dine egne skriverier. Jeg kan
> tage fejl - det ved kun du. Men tanken har

Jeg har blot haft dig i mit filter fordi jeg ikke
gad din arrogante facon - nu har jeg fået en ny
computer og har derfor måttet installere nye
programmer, sætte nyhedslæseren op på forskellig
facon etc. Samtidig har jeg fået en monstermaskine
af en stationær til at redigere film og fotos, jeg
har ikke i første omgang installeret andet end den
nye version af windows mail (som vistnok hedder
sådan noget som live), og det fungerer desværre
ikke så ligetil som herværende. Det betyder at jeg
har måttet fjerne samtlige blokeringer og har så
afventet deres indlæg indtil jeg så kunne blokere
dem igen hvis det viste sig at de stadig var lige
så tåbelige at høre på.

Jeg har med andre ord ikke læst dine indlæg udover
de disputter du har haft med Kim L, som meget tit
har været temmelig hård over for dig - jeg forstår
nu at det er fuldt ud fortjent, eftersom du er
gået fra at diskutere sagen til at gå efter
manden.

Dit arrogante svar omkring det du mener jeg ved
noget om og din udtalte mistro til alt hvad jeg
forsøger at forklare dig, gør at jeg får mindre og
mindre lyst til at diskutere med dig.
Jeg er enig med dig i det tåbelige med at udlevere
andres adresser, at true dem med korporlig
afstraffelse, at kontakte dem telefonisk, evt.
deres arbejdspladser etc. Og jeg finder det -
ligesom dig - at bevæge sig på børnehaveniveau når
man forsøger at defamere folk i emneboksen ved at
nævne deres navne.

Men vi er ikke enige om euroen og sikkert et par
ting til, men når du er nedladende og arrogant i
dine skriblerier, så er der i hvert fald et par
ting mere der gør at jeg gør som Kim L og undsiger
dig - du er sikkert ligeglad, men nu har du i
hvert fald fået en forklaring.

jeg skrev i sin tid - men

> Nu mindes jeg hverken at have diskuteret dette
> med bankfolk eller nationaløkonomer, så at de
> skulle have sat mig til vægs er selvsagt lidt af
> en ønskedrøm fra din side.

Din hukommelse er som en si - du og jeg
diskuterede euroen hvor jeg fremviste bankfolk og
økonomer der fortalte om euroens dårligdomme. Du
afviste dem som hørende til "modstandere" af
euroen som man derfor ikke kunne regne med.

> [...]
> Kjeldsen Kragh begge er økonomer - og
> nej-sigere, hvilket naturligvis med et
> trylleslag gjorde dem til supereksperter i dine

Og i dine øjne var de 'forudindtagede' og derfor
kunne man ikke regne med dem.

> [...]
> nationaløkonomi føler, at han klarede sig
> "væsentligt over middel" i den debat... Men han
> er jo nok desværre også den eneste her, der har

Nej, du klarede dig aldeles elendigt, men da du
oven i købet forsøgte at give dine argumenter mere
vægt ved at hævde at de pågældende økonomer blot
var utroværdige fordi de var modstandere af
euroen, medens "dine" synspunkter naturligvis
holdt vand hele vejen igennem, óg da du begyndte
med arrogante tilsvininger af min person, valgte
jeg at blokere dig, hvilket jeg i øvrigt også
fortalte dig dengang. Og jeg gjorde det uden de
store falbalader, ligesom jeg er parat til at gøre
det igen hvis du fremturer med denne usympatiske
måde at genere mig på som du allerede har gerådet
udi.

Jeg synes at du på mange måder har nogle gode og
finurlige indlæg som kræver en vis begavelse, men
jeg finder det ubegavet at fremture med personlig
nedrakning fordi du ikke kan få ret i det hele.

I øvrigt forholder du dig jo slet ikke til hvad
jeg ellers har skrevet i denne tråd - er det fordi
du nu atter er flygtet fra debatten sådan som du
har for vane når du ikke får din vilje eller når
du bliver sat til vægs?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-07-10 09:07

"ahw" <nix> wrote in message
> Dette indebærer så at der er tråde eller indlæg jeg ikke ser.

Arne, cut the crap: Dårligere bortforklaringer skal man lede længe efter.

> [...]
> disse andres indlæg, vil jeg være i stand til at finde ud af hvad de har
> skrevet tidligere. Sådan virker en hel del nyhedslæsere.

Så du har blokeret mig? Spændende.

> [...]
> har mere hjælp behov end man egentlig kunne forestille sig de burde have,
> så er der til tider andet at lave end at sidde her og skrive indlæg til

Som jeg skrev før, forekommer den forklaring jo ikke helt vildt
overbevisende med tanke på, at du deltog endog særdeles aktivt i de tråde,
jeg tænker på her.

> Til slut er der de førnævnte forhold - du tror, og det kan jeg naturligvis
> ikke forhindre dig i, at jeg standser en debat fordi tonen bliver for hård

Øh nej, det tror jeg skam ikke. Det kan enhver jo se, ikke er tilfældet.

Jeg tror derimod, at du har for vane at ignorere indlæg, der indeholder lidt
for overbevisende argumenter i forhold til, hvad du selv kan diske op med.
Altså det, nogle vil kalde strudsetaktik.

(...)

> Jeg har blot haft dig i mit filter fordi jeg ikke gad din arrogante
> facon - nu har jeg fået en ny computer og har derfor måttet installere nye
> programmer, sætte nyhedslæseren op på forskellig facon etc.

Hahahaha! Jaja, den er god med dig.

(...)

> Dit arrogante svar omkring det du mener jeg ved noget om og din udtalte
> mistro til alt hvad jeg forsøger at forklare dig, gør at jeg får mindre og
> mindre lyst til at diskutere med dig.

Fint - det generer ikke mig.

> Din hukommelse er som en si - du og jeg diskuterede euroen hvor jeg
> fremviste bankfolk og økonomer der fortalte om euroens dårligdomme.

Min hukommelse er ganske god - men du har lidt af et problem med at
formulere dig og et endnu større problem med at læse det, du svarer på, før
du svarer.

> Du afviste dem som hørende til "modstandere" af euroen som man derfor ikke
> kunne regne med.

Det er ikke korrekt. Jeg har påpeget, at de er kendt som euromodstandere,
men jeg har aldrig brugt det som et argument i sig selv. Der er nok at tage
fat på omkring de pågældendes analyser, så hvorfor skulle jeg dog det?

> Og i dine øjne var de 'forudindtagede' og derfor kunne man ikke regne med
> dem.

Spændende - hvor skrev jeg det? Jeg linkede til en af de tråde, vi taler om,
før, og som enhver kan se, er dette grebet ud af den blå luft.

Det samme gælder her.

http://groups.google.dk/group/dk.politik/tree/browse_frm/thread/69567de85af97b40/5c3f4d543a83ceb6?hl=da&rnum=76&q=kjeldsen+kragh+larsen&_done=%2Fgroup%2Fdk.politik%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F69567de85af97b40%2F3c6478197d042e70%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dkjeldsen%2Bkragh%2Blarsen%26#doc_e6a18c9534c04f51

> [...]
> har for vane når du ikke får din vilje eller når du bliver sat til vægs?

Du må tro, præcis hvad du vil.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-10 07:13

> "ahw" <nix> wrote in message
>
> Arne, cut the crap: Dårligere bortforklaringer
> skal man lede længe efter.

Så fordi jeg ikke læser alle indlæg eller tråde,
og fordi jeg ikke benytter døgnets 24 timer til at
læse indlæg, så er det en dårlig bortforklaring?
Tja, jeg forstår godt at du er intellektuelt på et
lavpunkt siden du kommer med den slags indlæg.

Så vidt jeg kan se svarede du ikke mit indlæg med
det samme, da jeg havde skrevet det - hvorfor mon?
Flygtede du fra debatten? Og dette indlæg svarer
du heller ikke med det samme - hvorfor mon?
Flygter du fra debatten?

Næ, du - med venner som dig, hvem behøver så
fjender?

> Så du har blokeret mig? Spændende.

ja, da - men det er da sikkert i din optik en
dårlig bortforklaring at jeg ikke gider svare dig
hele tiden, ikke sandt?

> Som jeg skrev før, forekommer den forklaring jo
> ikke helt vildt overbevisende med tanke på, at
> du deltog endog særdeles aktivt i de tråde, jeg
> tænker på her.

Som skrevet: jeg prioriterer hvem og hvad jeg vil
svare - og hvornår - hvis det er en
bortforklaring, so be it.

> Øh nej, det tror jeg skam ikke. Det kan enhver
> jo se, ikke er tilfældet.

Hvorfor skriver du det så?

> Jeg tror derimod, at du har for vane at ignorere
> indlæg, der indeholder lidt for overbevisende
> argumenter i forhold til, hvad du selv kan diske
> op med. Altså det, nogle vil kalde
> strudsetaktik.

Som sagt: jeg har andet at lave end at læse alle
indlæg og svare på dem - det du og andre
højrefjolser ikke fatter er at jeres indlæg ikke
altid er særlig spændende eller værd at
kommentere - det er sund fornuft ikke altid at
svare på alle indlæg fra jeres side og i
modsætning til radigale som dig, så kan vi andre
faktisk godt overleve et ta'-selv-bord, for vi ved
godt hvad vi skal vælge.

> (...)

> Hahahaha! Jaja, den er god med dig.

??? Ikke forstået: Jeg har pludselig ikke fået en
ny computer eller hvad? Jeg kan fortælle dig at vi
her i huset har mere end 18 forskellige
computere - denne jeg skriver ved er en ACER
Aspire 7735 G - jeg har desuden en Dell-computere
og en IBM-computer (bærbare), min kone fik
ligeledes en ACER fra firmaet som følge af hendes
jubilæum og min ene datter har ligeledes en Dell.

Ham vi deler hus med har også en lang række
computere, hvoraf nogle er bærbare og nogle
stationære - selv har jeg tre stationære, hvoraf
de to er ude af funktion for tiden - men den ene
er også en ACER med 2 TB HD og 12 GB RAM - men det
kan du så vælge at tro på eller lade være - jeg
har såmænd ingen grund til at lyve, så tror du
ikke på mig når jeg skriver sandheden (hvilket jeg
gør hver eneste gang), så er det dit problem.

> (...)

> Fint - det generer ikke mig.

Hvorfor svarer du så? Nåeh, ja - det er fordi du
ikke vil have hæftet på dig at du flygter fra
debatten.

> Min hukommelse er ganske god - men du har lidt
> af et problem med at formulere dig og et endnu
> større problem med at læse det, du svarer på,
> før du svarer.

Jeg har ingen problemer med at formulere mig - med
en lærereksamen og to kandidatgrader i hus
(bortset fra det sidste speciale), er jeg blevet
bedømt af folk med større viden og indsigt end dig
og jeg kan sige dig at jeg har ganske gode
formuleringsevner - at du er misundelig forstår
jeg godt, for hos dig kniber det gevaldigt med at
skrive på et forståeligt dansk.

> [...]
> kendt som euromodstandere, men jeg har aldrig
> brugt det som et argument i sig selv. Der er nok
> at tage fat på omkring de pågældendes analyser,

Fordi du ikke bryder dig om at andre økonomer og
fagfolk modsiger dig.

> Spændende - hvor skrev jeg det? Jeg linkede til
> en af de tråde, vi taler om, før, og som enhver
> kan se, er dette grebet ud af den blå luft.

Du valgte den tråd du ville linke til - jeg gider
ikke bruge tid på at finde disse tråde frem.

> [...]
>
> http://groups.google.dk/group/dk.politik/tree/browse_frm/thread/69567de85af97b40/5c3f4d543a83ceb6?hl=da&rnum=76&q=kjeldsen+kragh+larsen&_done=%2Fgroup%2Fdk.politik%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F69567de85af97b40%2F3c6478197d042e70%3Fhl%3Dda%26lnk%3Dgst%26q%3Dkjeldsen%2Bkragh%2Blarsen%26#doc_e6a18c9534c04f51

Og du må tro hvad du vil - og dermed ender
"debatten" - eller skal vi sige mudderkastningen
fra din side?

EOD

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 10-07-10 07:45

On Sat, 10 Jul 2010 08:12:36 +0200, ahw wrote:

> Som sagt: jeg har andet at lave end at læse alle
> indlæg og svare på dem - det du og andre
> højrefjolser ikke fatter er at jeres indlæg ikke
> altid er særlig spændende eller værd at
> kommentere -

Meget kan man sige om CRL, men højrefjols er han sgu ikke.

>det er sund fornuft ikke altid at
> svare på alle indlæg fra jeres side og i
> modsætning til radigale som dig,

Aha... Nu er radikale (som støtter venstrefløjen) altså også højrefjolser.

>så kan vi andre
> faktisk godt overleve et ta'-selv-bord, for vi ved
> godt hvad vi skal vælge.

Jeg tror CRL har ret. Arne undlader specifikt at svare på de indlæg, der
indeholder overbevisende argumenter.

> ??? Ikke forstået: Jeg har pludselig ikke fået en
> ny computer eller hvad? Jeg kan fortælle dig at vi
> her i huset har mere end 18 forskellige
> computere

Hvem i alverden har brug for 18 computere.???

Gad vide om Arne køber en nu, hver gang der er et lille problem med den
gamle, som han ikke evner at løse.? )

> [...]
> har såmænd ingen grund til at lyve, så tror du
> ikke på mig når jeg skriver sandheden (hvilket jeg
> gør hver eneste gang), så er det dit problem.

Utrologt som både Arne og Kim Larsen går op i hvor mange og hvor dyre ting
de ejer. En underlig "holdning" hos selverklærede (wannabe) socialister.

> [...]
> (bortset fra det sidste speciale), er jeg blevet
> bedømt af folk med større viden og indsigt end dig
> og jeg kan sige dig at jeg har ganske gode

Måske er seniliteten begyndt at indfinde sig.?

>at du er misundelig forstår
> jeg godt, for hos dig kniber det gevaldigt med at
> skrive på et forståeligt dansk.

Eller Arne har svært ved at læse/forstå dansk.

> Du valgte den tråd du ville linke til - jeg gider
> ikke bruge tid på at finde disse tråde frem.

LOL. Arne kan/vil ALDRIG dokumentere noget som helst.

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-07-10 11:13

On Sat, 10 Jul 2010 08:12:36 +0200, "ahw" <nix> wrote:

> [...]
>læse indlæg, så er det en dårlig bortforklaring?
>Tja, jeg forstår godt at du er intellektuelt på et
>lavpunkt siden du kommer med den slags indlæg.

Det mindste man kan gøre, når man vil skrive i en tråd, er vel at læse
op på den.

Alt andet vil være at pisse på de andre skribenter....

>EOD

HOV - Arne blev sat til vægs...

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-10 17:25

"ahw" <nix> wrote in message
> men den ene er også en ACER med 2 TB HD og 12 GB RAM - men det
> kan du så vælge at tro på eller lade være

Hvad rolle spiller specifikationer på maskinen? og at din elsker har en
maskine til video/billed redigering har hvilken betydning?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-07-10 08:42

"ahw" <nix> wrote in message

> Fordi du ikke bryder dig om at andre økonomer og fagfolk modsiger dig.

Arne, hvor er logikken i dit argument?

Som sagt mener jeg, at jeg har masser af faglige argumenter imod de to, så
hvorfor pokker skulle jeg så have brug for at læne mig op af mindre lødige
argumenter så som, at den ene af dem er nej-politiker og dermed på ingen
måde neutral?
´
Det er da relevante oplysninger, som burde kunne få en klokke til at ringe
hos den, der mener at kunne bruge de tos skriverier som regulære
ekspertudsagn, men der fra og til at sige, at min argumentation alene hviler
på det, er der jo meget langt.

> Du valgte den tråd du ville linke til - jeg gider ikke bruge tid på at
> finde disse tråde frem.

Hvis vi ser bort for nærværende tråd, har vi diskuteret Søren Kjeldsen Kragh
og Jesper Jespersen i to (2!) tråde, og jeg har linket til dem begge.

Se selv her:
http://groups.google.dk/group/dk.politik/search?hl=da&group=dk.politik&q=jesper+jespersen+kjeldsen+kragh+larsen

Den ene hedder "Den stærke krone og rentefaldet" og den anden hedder "Euroen
redder kronen".

Er du enig i, at jeg på intet tidspunt i nogen af disse tråde skriver, at de
to er forudindtagede, og at man alene derfor ikke kan regne med dem? Og hvor
er det lige, at de "sætter mig til vægs", som du skriver?

Nej hvor er du stor og dygtig!

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 01:45

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Vedkommende havde bagefter travlt med at benægte, at dette havde
> noget som helst med en personhovendt trådstart at gøre.

Kan du selv finde rundt i dit øvl, det ene øjeblik mener du det var en
person henvendt tråd, det næste er det ikke, du er da i den grad en bindegal
radikal.

> [...]
> natten. Det havde været MEGET, MEGET lettere og MEGET, MEGET oplagt
> at ignorere tråden, hvis man nu ikke følte sig truffet.

Hvorfor skulle jeg føle mig truffet? jeg hedder ikke Nicholas Bryde.

> Alligevel er du altså på pletten.
>
> Det beviser sådan set to ting:
>
> For det første er sådan en trådsstart naturligvis personhenvendt, for
> havde den ikke været det, havde du nok ikke reageret på den, vel?

Økseskaft.

> [...]
> det var rent tilfældigt, at du kom til at svare på den tråd med en
> kommentar, der bestemt hører hjemme i enhver kultiveret debat.

Well både min dåbsattest og mit pas siger noget andet, men lad nu ikke fakta
forstyrre dig, hvorfor dog begynde på noget nyt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 06:45

> [...]
>
> Kan du selv finde rundt i dit øvl, det ene øjeblik mener du det var en
> person henvendt tråd, det næste er det ikke, du er da i den grad en

Hvordan kommer du frem til, at jeg på et tidspunkt har ment, at det ike var
en personhenvendt trådstart?

> Hvorfor skulle jeg føle mig truffet? jeg hedder ikke Nicholas Bryde.

Hvorfor følte du dig truffet? Det er det store spørgsmål.

> Økseskaft.

Godt svar

> Well både min dåbsattest og mit pas siger noget andet, men lad nu ikke
> fakta forstyrre dig, hvorfor dog begynde på noget nyt.

Jamen så er det da mærkeligt, at du ikke bare valgte at ignorere tråden...!?

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 08:43

> Hvorfor følte du dig truffet? Det er det store spørgsmål.

Nej jeg følte mig ikke truffet, føler du dig truffet, hvis en skriver viggo
hansen?

> Godt svar

Jeg er glad for selv du kan se at ingen indlæg ville blive besvaret, hvis
ikke folk skriver noget, medmindre de er direkte henvendt til en person.

> Jamen så er det da mærkeligt, at du ikke bare valgte at ignorere
> tråden...!?

Du har da heller ikke valgt at ignorere tråden, er du så også Nicholas
Bryde? det var dog en besynderlig argumentation, hvis jeg svarer "thomas"
bekræfter jeg er Nicholas Bryde, havde jeg ikke skrevet noget, havde I
hjernedøde ådsler påstået jeg var fløjet i flyverskjul, men det vil du
selvfølgelig nægte herfra og til jordens undergang.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 08:54

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Nej jeg følte mig ikke truffet, føler du dig truffet, hvis en skriver
> viggo hansen?

Det er her, du undervurderer resten af dk.politik. Alle kunne se, at du
følte dig truffet.

> Du har da heller ikke valgt at ignorere tråden, er du så også Nicholas
> Bryde?

Nej, og forskellen på os to er, at alle ved, jeg ikke er Nicholas Bryde. Så
på den måde er jeg jo på forhånd home free.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 09:02

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message

> Det er her, du undervurderer resten af dk.politik. Alle kunne se, at
> du følte dig truffet.

Det er næsten synd for dig, også kun næsten.

> Nej, og forskellen på os to er, at alle ved, jeg ikke er Nicholas
> Bryde. Så på den måde er jeg jo på forhånd home free.

Altså på samme måde som alle ved du ikke er den skarpeste kniv i skuffen, og
du derfor er undskyldt når du er så langsomt opfattende.

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-07-10 21:08

On Wed, 7 Jul 2010 20:26:52 +0200, Jens Bruun wrote:

> [...]
> som ikke tør stå ved dem under eget navn, er lige til at åbne op og skide i.

Hvorfor ?

> Og dem er der eddermame mange af i nærværende gruppe.

Alle er da lige anonyme (bortset fra BW).

Jeg har da ikke den fjerneste viden om du hedder Jens Bruun eller Poul
Hansen og du ved da heller ikke om det navn jeg bruger er mit rigtige navn.

Det kunne jo være at jeg var smeden Søren Anders Thomsen (som jeg kender
godt).

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-07-10 22:42

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Hvorfor ?

> Alle er da lige anonyme (bortset fra BW).

Er de?

Du er f.eks. ikke specielt anonym længere.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-07-10 23:20

On Wed, 7 Jul 2010 23:41:30 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Er de?
>
> Du er f.eks. ikke specielt anonym længere.

Hvorfor ikke.?

Du ved da overhovedet ikke hvem jeg er.

Selv Bruno, som jeg har mødt personligt, ved da ikke med 100% sikkerhed
hvem jeg er.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 01:48

> Du er f.eks. ikke specielt anonym længere.

Hvis jeg nu begynder at skrive Nicholas Bryde i afsender feltet, så er det
et bevis på at det er mig? hvad hvis jeg skriver Nicolas Bro, så er jeg
pludselig skuespilleren eller hvad? kan du selv finde rundt i dit vrøvl mon.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 06:46

> [...]
> et bevis på at det er mig? hvad hvis jeg skriver Nicolas Bro, så er jeg
> pludselig skuespilleren eller hvad? kan du selv finde rundt i dit vrøvl

Alt flyver hen over hovedet på dig.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-07-10 09:46

On Thu, 8 Jul 2010 07:46:11 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message

> Alt flyver hen over hovedet på dig.

Det er lige omvendt. DU fatter ikke at N_B_DK er præcis lige anonym, om han
kalder sig N_B_DK, Nicholas Bryde, Nicolas Bro eller Peter Olsen.

Fra : Volger Garfield

Dato : 08-07-10 18:06

> [...]

>som ikke tør stå ved dem under eget navn, er lige til at åbne op og skide i.

Er det også noget de plejer at sige i Las Vegas?

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 19:31

> Er det ikke hamrende ligegyldigt om han hedder Nicholas Bryde, eller
> Niels Børgesen.?

Det sjoveste er at tossen, tror på hvad den anden tosse har fundet på, de
minder lidt om gøg og gokke.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-07-10 19:33

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
4c34c802$0$273$14726298@news.sunsite.dk:

> Det sjoveste er at tossen, tror på hvad den anden tosse har fundet
> på, de minder lidt om gøg og gokke.

Nørj, hvor du spræller, Nicholas Bryde...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 19:35

> Nørj, hvor du spræller, Nicholas Bryde...

LOL du er ufrivillig humoristisk, men er da glad for du og "thomas" har
fundet kærlighed i hinanden, i virker også som et sødt par, husk nu at tage
lidt billeder fra brylluppet så I har nogle gode minder.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 19:52

> LOL du er ufrivillig humoristisk, men er da glad for du og "thomas" har
> fundet kærlighed i hinanden, i virker også som et sødt par, husk nu at
> tage lidt billeder fra brylluppet så I har nogle gode minder.

Nu minder du for alvor om Nicholas Bryde.

The plot thickens!

Fra : N_B_DK

Dato : 07-07-10 20:00

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Nu minder du for alvor om Nicholas Bryde.

Kan du finde ud af hvad du mener, er jeg Nicholas Bryde eller ej? kom nu, du
må ikke skuffe Jens Bruun, det kan han næppe klare.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-10 20:55

> Kan du finde ud af hvad du mener, er jeg Nicholas Bryde eller ej? kom nu,
> du må ikke skuffe Jens Bruun, det kan han næppe klare.

Jeg har aldrig sagt at du er Nicholas Bryde; Jeg har sagt at du minder om
ham, og du har bagefter brugt megen energi på at bekræfte mig i den tro.

Det er da egentligt et utroligt sjovt sammenfald af tilfældigheder, synes du
ikke?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-07-10 22:43

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> ""Thomas"" <omgz!> wrote in message

> Kan du finde ud af hvad du mener, er jeg Nicholas Bryde eller ej?

Jeg tror efterhånden, du er den eneste, der ikke kan finde ud af det.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 01:51

> Jeg tror efterhånden, du er den eneste, der ikke kan finde ud af det.

Så i dine øjne er jeg Nicholas Bryde?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 06:47

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Så i dine øjne er jeg Nicholas Bryde?

Ja.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 08:02

> Ja.

LOL, ja du har aldrig jo aldrig været alt for skarp.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-07-10 22:39

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Er det ikke hamrende ligegyldigt om han hedder Nicholas Bryde, eller Niels
> Børgesen.?

Hvis det nu havde været alle andre end Nicholas Bryde alias NB, ville jeg -
som i alle andre situationer - tage klart afstand fra, at nogen offentliggør
navnet på en person, som tydeligvis ønsker at være anonym. Men her vil jeg
godt knytte et par bemærkninger til det.

Jeg mener, at det er op til hver enkelt at bestemme, hvilke private
oplysninger, man ønsker at delagtiggøre andre i på nettet. Der er en
personlig grænse, som man selv sætter, og om andre bør respektere. Det synes
da også at være alment accepteret, at man - uanset meningsforskelle - ikke
afslører hinandens private oplysninger, hvis man skulle være kommet i
besiddelse af dem. Det er trods alt ikke en kamp på liv og død, vi udkæmper
her.

Nicholas Bryde har så en anden holdning på det punkt. Han har ved flere
lejligheder afsløret andres private oplysninger. Oplysninger, som de
sikkert - i lighed med Nicholas - gerne selv vil bestemme over.

Nu kan alle jo google sig frem til, hvor Nicholas arbejder, hvor han bor og
så videre, hvis de ellers gider. hOg hvem ved: Måske sidder der en eller
anden venstrefløjspsykopat, der - lige som Nicholas - mener, at det er i
orden at forsøge at true eller chikanere andre til tavshed i den politiske
debat, hvis man ikke bryder sig om deres synspunkter.

Det burde give stof til eftertanke hos Nicholas. Men det kan han jo passende
selv kommentere på.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-07-10 23:42

On Wed, 7 Jul 2010 23:38:31 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> [...]
> debat, hvis man ikke bryder sig om deres synspunkter.
>
> Det burde give stof til eftertanke hos Nicholas. Men det kan han jo passende

Nu er jeg inderligt ligeglad med om NB hedder det ene eller det andet (og
for øvrigt også om du hedder Christian i virkeligheden), men at påstå man
ikke er anonym, bare fordi man skriver et "brugbart" navn, er for naivt.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 06:48

> [...]
> ikke er anonym, bare fordi man skriver et "brugbart" navn, er for naivt.

Jeg påstår ikke, at man ikke er anonym, bare fordi man skriver, at man
hedder Christian R. Larsen. NB har mistet sin anonymitet, fordi Thomas har
afsløret hans identitet.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 08:04

> Jeg påstår ikke, at man ikke er anonym, bare fordi man skriver, at man
> hedder Christian R. Larsen. NB har mistet sin anonymitet, fordi
> Thomas har afsløret hans identitet.

Nej "thomas", Jens bruun og du tror I har afsløret min identitet, der er en
væsenlig forskel.

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-07-10 09:47

On Thu, 8 Jul 2010 07:47:51 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Jeg påstår ikke, at man ikke er anonym, bare fordi man skriver, at man
> hedder Christian R. Larsen. NB har mistet sin anonymitet, fordi Thomas har
> afsløret hans identitet.

HVOR.?

At Thomas har skrevet et tilfældigt navn, beviser da INTET.

Det kan da godt være at N_B_DK hedder det, men han kan lige så godt hedde
noget andet.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 10:17

> Det kan da godt være at N_B_DK hedder det, men han kan lige så godt
> hedde noget andet.

Det får du ham ikke til at indse.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 12:01

> [...]
>
> HVOR.?
>
> At Thomas har skrevet et tilfældigt navn, beviser da INTET.

Nej, og hvad så? Det er da ligegyldigt med beviser her.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-07-10 12:18

On Thu, 8 Jul 2010 13:01:12 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Nej, og hvad så? Det er da ligegyldigt med beviser her.

Økseskaft.?

Du skrev at Thomas havde afsløret hans identitet, ved at nævne et
tilfældigt navn.

Er du også "afsløret" hvis jeg skriver at du i virkeligheden hedder Abdulla
Hanssan.? ))

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 13:09

> [...]
> tilfældigt navn.
>
> Er du også "afsløret" hvis jeg skriver at du i virkeligheden hedder

Jeg tror ikke, du vil forstå det her, så jeg gider egentlig ikke at spilde
tid på at prøve.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 13:20

> Jeg tror ikke, du vil forstå det her, så jeg gider egentlig ikke at
> spilde tid på at prøve.

Oversat til Dansk, jeg har dummet mig, jeg kan godt se det nu, men kravler
ned under stenen igen, og håber alle glemmer at jeg har skabt mig tosset
endnu engang.

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-07-10 13:49

On Thu, 8 Jul 2010 14:08:57 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Jeg tror ikke, du vil forstå det her, så jeg gider egentlig ikke at spilde
> tid på at prøve.

Du har fuldstændig ret i at jeg ikke forstår dit vrøvl.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 14:49

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du skrev at Thomas havde afsløret hans identitet, ved at nævne et
> tilfældigt navn.

Du har slet ikke læst de første indlæg i denne tråd, har du vel Thomsen?
Kunne du evt. overtales til at gøre det, inden du prøver at trække det hele
over i noget det aldrig har handlet om. Det er særdeles svært, at give dig
et seriøst svar på noget som ingen nogensinde har skrevet, men som du *tror*
nogen har skrevet, fordi det har du lige besluttet.

> Er du også "afsløret" hvis jeg skriver at du i virkeligheden hedder
> Abdulla
> Hanssan.? ))

Når du har fundet den røde tråd gennem diskussionen, så siger du bare til.

Bare lige for at checke: Det forholder sig vel ikke således, at du forlængst
*har* tuned dig ind på hvad det er vi rent faktisk diskuterer, men - af
grunde jeg ikke har gennemskuet endnu - bevidst spiller lidt dum, for evt.
at vinde tid, og så på et tidspunkt vender du tilbage til diskussionen, én
stor "A-ha oplevelse" rigere?

Du får ét eneste hint: Jeg hiver ikke et tilfældigt navn op ad hatten, for
at "buste" nogen herinde. Der er ikke noget tilfældigt ved det.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-07-10 14:57

On Thu, 8 Jul 2010 15:48:45 +0200, "Thomas" wrote:

> Du har slet ikke læst de første indlæg i denne tråd, har du vel Thomsen?

Jo da. I det første stod der:
"Jeg har tænkt lidt over, hvordan man definerer det at lave en Nicholas
Bryde".

Efterfulgt af:
"> Jeg har tænkt lidt
Det tvivler jeg stærkt på du har."

Og:
"> Det tvivler jeg stærkt på du har.
Jeg har også tænkt over, hvorfor du som den første, tænkte på at svare på
tråden her"

Og hvad så.?

> [...]
> et seriøst svar på noget som ingen nogensinde har skrevet, men som du *tror*
> nogen har skrevet, fordi det har du lige besluttet.

Det jeg svarede på var CRL's:
"NB har mistet sin anonymitet, fordi Thomas har afsløret hans identitet. "

Du har da ikke afsløret en skid.

> [...]
> at vinde tid, og så på et tidspunkt vender du tilbage til diskussionen, én

Er du på stoffer.?

Jeg påpeger bare at alle er lige anonyme herinde, uanset om de kalder sig
"Thomas", "N_B_DK", eller "S.A.Thomsen".

> Du får ét eneste hint: Jeg hiver ikke et tilfældigt navn op ad hatten, for
> at "buste" nogen herinde. Der er ikke noget tilfældigt ved det.

Det siger DU. Om du tilfældigvis har ret eller ej, er hamrende ligegyldigt,
da ingen tror på hvad du skriver alligevel.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 15:21

> Du får ét eneste hint: Jeg hiver ikke et tilfældigt navn op ad
> hatten, for at "buste" nogen herinde. Der er ikke noget tilfældigt
> ved det.

Hvis ikke det er tilfældigt, hvad i alverden er det så?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-10 16:48

> Hvis ikke det er tilfældigt, hvad i alverden er det så?

Når jeg skriver, at du minder påfaldende meget om Nicholas Bryde, og du selv
kalder dig NB, så er det nok ikke en konklusion jeg drager, ved at rafle om
det.

Du er meget oppe at køre over at jeg skrev, at du *minder* om Nicholas
Bryde.

Måske er du/er du ikke, Nicholas Bryde. Who knows? Svaret blæser i vinden.
Men du har været meget opsat på at deltage i tråden, lige fra starten, som
den allerførste, og som den som jeg skrev mindede påfaldende meget om ham, i
sin måde at formulere sig og debattere på.

Det er næsten som om du følte dig tiltrukket af tråden lige fra starten...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-07-10 09:15

> [...]
> for evt. at vinde tid, og så på et tidspunkt vender du tilbage til
> diskussionen, én stor "A-ha oplevelse" rigere?

S.A.Thomsen er jo kendt som lidt af en mesterkværulant, så det er bestemt
ikke utænkeligt.

> Du får ét eneste hint: Jeg hiver ikke et tilfældigt navn op ad hatten, for
> at "buste" nogen herinde. Der er ikke noget tilfældigt ved det.

Det er så den del, det kan være svært at forstå, hvis man ikke vil
overhovedet.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-07-10 09:49

> Det er så den del, det kan være svært at forstå, hvis man ikke vil
> overhovedet.

Der er mange ting du ikke kan forstå. om du så fik det ind med en skovl.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 13:19

> Nej, og hvad så? Det er da ligegyldigt med beviser her.

Det ved vi godt du synes.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 01:56

> [...]
> kamp på liv og død, vi udkæmper her.
>
> Nicholas Bryde har så en anden holdning på det punkt.

Ok, du kender ham altså?

> Han har ved
> flere lejligheder afsløret andres private oplysninger. Oplysninger,
> som de sikkert - i lighed med Nicholas - gerne selv vil bestemme over.

Måske "thomas" burde have tænkt på det inden han bestemte sig for at jeg er
Nicholas Bryde?

> [...]
> mener, at det er i orden at forsøge at true eller chikanere andre til
> tavshed i den politiske debat, hvis man ikke bryder sig om deres

Nogen gange skal man passe på man ikke anklager den forkerte, jeg kender
f.eks 2 med samme navn, samme fødselsdato, men forskelligt fødselsår.

> Det burde give stof til eftertanke hos Nicholas. Men det kan han jo
> passende selv kommentere på.

Jeg tvivler meget på han læser med her, var det ikke dig selv der skrev han
ikke har været aktiv på usenet i mange år?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 06:49

> Ok, du kender ham altså?

Jeg kender din holdning, ja.

> Måske "thomas" burde have tænkt på det inden han bestemte sig for at jeg
> er Nicholas Bryde?

Plejer du selv at tænke over det, inden du f.eks. afslører folks adresser?

Jeg tog åbenbart fejl.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 08:05

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message

> Jeg kender din holdning, ja.

Læs hvad jeg skriver din skovl.

> Plejer du selv at tænke over det, inden du f.eks. afslører folks
> adresser?

Hvor har jeg afsløret folks adresser? msgID tak.

> Jeg tog åbenbart fejl.

Du tager fejl når du tror at "thomas" har afsløret noget som helst ja.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-10 08:12

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Læs hvad jeg skriver din skovl.

I lige måde.

> Hvor har jeg afsløret folks adresser? msgID tak.

Du har f.eks. afsløret min på et tidspunkt, men det har du måske glemt?

Jeg synes, du skulle prøve med lidt selvransagelse her, Nicholas.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-07-10 08:43

> Jeg synes, du skulle prøve med lidt selvransagelse her, Nicholas.

Ok Hans.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kert Rats

Dato : 07-07-10 12:51

""Thomas"" <omgz!> skrev i en meddelelse
> Jeg har tænkt lidt over, hvordan man definerer det "at lave en Nicholas
> Bryde".

Hvem er Nicholas Bryde?

Venligst

Kert Rats