hvordan kopier man billede af hele browser~
Fra : l hansen

Dato : 06-08-01 17:24

I mange vejledninger ses et udsnit af browseren med websideside på. er
der nogen som ved hvordan det det kan lade sig gøre.?
Venlig hilsen
L. Hansen

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 06-08-01 17:37

l hansen skrev i meddelelsen ...
>I mange vejledninger ses et udsnit af browseren med websideside på. er
>der nogen som ved hvordan det det kan lade sig gøre.?

1) Find siden frem på skærmen.
2) Klik på "Print Screen" tasten på dit tastatur
3) Åbn dit grafikprogram
4) Sæt billedet ind (enten Ctrl + v eller Rediger -> sæt ind)

Fra : Dorthe Sandberg

Dato : 06-08-01 19:00

Andreas Haugstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> 1) Find siden frem på skærmen.
> 2) Klik på "Print Screen" tasten på dit tastatur
> 3) Åbn dit grafikprogram
> 4) Sæt billedet ind (enten Ctrl + v eller Rediger -> sæt ind)

En anden mulighed er også at bruge et program til at lave screenprints
med, eksempel CaptureEze Pro, som kan hentes som shareware på
http://tucows.com. Med et sådan program kan du også "affotografere" dele
af skærmen.

Dorthe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 06-08-01 21:33

"Andreas Haugstrup" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Find siden frem på skærmen.
> 2) Klik på "Print Screen" tasten på dit tastatur
> 3) Åbn dit grafikprogram
> 4) Sæt billedet ind (enten Ctrl + v eller Rediger -> sæt ind)

Kun en detalje til Andreas udemærkede vejledning:

hvis du kun ønsker at kopiere browservinduet, skal du sørge for vinduet er
det aktive, trykke [ALT] ned samtidig med du trykker på print screen. Så
kopierer windows kun det aktive vindue, og ikke det omkring.

/Kasper

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-08-01 22:32

l hansen <fclha@broby.dk> wrote:

> I mange vejledninger ses et udsnit af browseren med websideside på. er
> der nogen som ved hvordan det det kan lade sig gøre.?
> Venlig hilsen
> L. Hansen

Hvis det er på en Mac trykker du bare på shift+æble+3, så kommer der en
fotografiapparatslyd - zzyyzyk !

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : l hansen

Dato : 07-08-01 22:09

Tusind tak for jeres svar det var lige præcis, hvad jeg havde ledt efter...
Lilian Hansen