Taliban angreb Nato base
Fra : P.N.

Dato : 30-06-10 14:12

(Kommentar: Taleban hævder at 30-40 NATO soldater er dræbt eller såret)

http://english.aljazeera.net/news/asia/2010/06/201063053238108506.html

Taleban har angrebet en NATO-base i Jalalabad , østlige Afghanistan for at
"sende en besked til David Petraeus , "den almindelige forventes at tage
kommandoen over USA's mission i landet. Vidner rapporterede høre skyderi og
amerikanske helikoptere blev set svævende rundt om flyvepladsen i basen på
onsdag. Taliban sagde Al Jazeera seks mænd deltog i angrebet. Mens en
selvmordsbombemand detonerede sig selv i et køretøj på porten af basen ,
andre krigere bevæbnet med AK47s og raketdrevne granater stormede
lufthavnen, sagde de.
"Det Taliban sagde, at de kom ind i lufthavnen, " Zeina Khodr , Al Jazeera
's korrespondent rapporterede fra Kabul , hovedstaden.

» Complex operation '

En talsmand for International Security Assistance Force ( ISAF ) fortalte Al
Jazeera , at Taliban ikke har tilsidesat omkredsen af basen.

" ISAF sagde, at det var en kompliceret operation , der involverede en
bilbomber efterfulgt af et angreb med håndvåben og raketdrevne fremdrives
granater , "vores korrespondent siger .

ISAF sagde dens styrker dræbte otte Taliban-krigere i angrebet

"Vold [ i Afghanistan ] er virkelig på en hele tiden høj, "vores
korrespondent siger . "Juni har været livsfarlige måned for de
internationale styrker ... da krigen begyndte for ni år siden . "

Taliban sagde dette angreb er en besked til David Petraeus , at de kan
strejke efter behag , vores korrespondent siger .

Ahmadshah Aamadzai , en tidligere afghansk premierminister, sagde Taliban
viste, at "deres Hensigten er klar , vil de kæmpe , og kæmpe ... indtil de
fremmede forlade Afghanistan " .

USA Attorney General 's besøg

Også onsdag , Eric Holder, den amerikanske justitsminister , ankom til
Afghanistan med et team af advokater fra det amerikanske justitsministerium
for at drøfte bekæmpelsen af korruption med afghanske embedsmænd.

" Bekæmpelse af korruption og støtte retsstaten i Afghanistan er
topprioriteter for denne administration, og vi vil fortsætte med at bistå
den afghanske regering med at skabe og opretholde den effektive
strafferetlige system , som det afghanske folk har ret , " Holder i en
erklæring .

Indehaverens tur markerer det første besøg i Afghanistan af en amerikansk
advokat generelt.

Fra : kk

Dato : 30-06-10 14:24

"P.N." <noway@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erklæring .
>
> Indehaverens tur markerer det første besøg i Afghanistan af en amerikansk

Hvis du ellers er i stand dertil, så synes jeg at du burde checke dine
maskinoversættelser, det er noget værre volapyk, du publicerer.
Men det er vel, hvad man kan forvente fra en muslim!
mvh
kk

Fra : Ivannof

Dato : 30-06-10 15:51

> [...]
> maskinoversættelser, det er noget værre volapyk, du publicerer.
> Men det er vel, hvad man kan forvente fra en muslim!

Ja,det er vel hvad man kan forvente. Amerikanerne bruger computerstyrede
misilsystemer, når de skal præcisionsbombe. Muslimer bruger en person med
bombebælte. De er muligvis lige præcise - Men menneskesynet - (de
venstreorienteredes mantra ang. DF) menneskesynet er til forskel.

Hilsen Ivan

Fra : Bruno Christensen

Dato : 30-06-10 17:25

On Wed, 30 Jun 2010 15:11:53 +0200, P.N. wrote:

> [...]
> erklæring .
>
> Indehaverens tur markerer det første besøg i Afghanistan af en amerikansk

Jeg ved ikke hvem der er mest latterlig, du eller Google!

--
MVH
Bruno

Fra : Kim2000

Dato : 30-06-10 17:36

"P.N." <noway@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> (Kommentar: Taleban hævder at 30-40 NATO soldater er dræbt eller såret)
>

> Indehaverens tur markerer det første besøg i Afghanistan af en amerikansk
> advokat generelt.

Måske du kan forklare os hvad denne sætning betyder?

Fra : Volger Garfield

Dato : 30-06-10 18:28

On Wed, 30 Jun 2010 18:36:17 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"P.N." <noway@get2net.dk> skrev i meddelelsen

>Måske du kan forklare os hvad denne sætning betyder?

Måske man skulle spørge vores kronprins? )

Volger