Vantro værre end dyr, sir imam
Fra : Bo Warming

Dato : 26-06-10 22:55

On Thu, 22 Apr 2010 18:11:14 +0200, you wrote:

>Schweizisk retfærdighed?
>
>"Alle mennesker, der ikke tror på Allah, er værre end dyr!"
>Sådan sagde imamen i Ar-Rahman Moskeen i Schweiziske Basel. Ordene blev filmet med skjult kamera og sidenhen vist i dokumentarfilmen "Bag Sløret"!
>
>"Hvis ikke de anerkender Muhammeds budskab som kommende direkte fra gud,
er menneskeheden på vildspor. Ja, da er de laverestående end et dyr.
Altså, mine brødre: Mindre værd end et dyr. Fordi, et dyr anerkender
Allah og tjener ham. Men den mand, der bevidst nægter at erkende Allah
og tjene ham, står lavere end de trofaste dyr ", er imamen citeret for
at sige til de fremmødte muslimer.

>En anmeldelse for racediskrimination (hate-speech), angreb på den forfatningsmæssige orden og anvendelse af undergravende propaganda førte ikke til noget.
Den 6. april 2010 blev sagen afvist af den offentlige anklager.

>I henhold til artikel 261 punkt 4 i den schweiziske straffelov skal blandt andet den straffes for racediskrimination,
som offentligt anvender nedsættende ord om en gruppe af personer på
grund af deres race, etniske
tilhørsforhold eller religion på en måde, der strider mod den
menneskelige værdighed eller diskriminerer gruppen.

>For at der skal være tale om en overtrædelse af d enne paragraf, skal den nedsættende
eller diskrimination rettes imod en bestemt - eller i det mindste
identificerbar - race, etnicitet eller religion. "Mennesker, der ikke
anerkender Allah, som den eneste gud, er derfor ikke beskyttet under
dette område i strafferetten. Gruppen, der hentydes til, er ifølge
anklageren ikke definerbar på den måde, som loven beskriver. De
tilhører ikke en bestemt race, har ikke et bestemt etnisk
tilhørsforhold eller en bestemt religion, men er der i mod en ubestemt
gruppe af forskellige troende og ikke-troende.

>Således mangler, ifølge anklageren i det aktuelle fald, de objektive kendsgerninger i artikel 261
punkt 4 i straffeloven, der kunne føre til domsfældelse. Anklageren
mener heller ikke, at der er konkrete ytringer i det citerede, som er
til fare for den forfatningsmæssige orden eller kan anses som
undergravende propaganda i henhold til artikel 275 i straffeloven.
(Polizeibericht.ch)

>Denne her er måske bedre?
>Samme dato, gennemførtes en retsforhandling mod sekretæren for det muslimske samfund Basel.
Det var også en kriminel klage. I dette tilfælde drejer det sig om,
at sekretæren offentligt - i samme dokumentarfilm som den ovennævnte -
offentligt har opfordret til forbrydelser eller vold. Anklagen er
begrundet i hans udtalelser om mandens korangivne ret til at slå sin
kone (Sura 4:34). Dette budskab og retfærdiggørelsen af denne handling
med religiøse argumenter fremsat offentligt, vil, ifølge
anklageskriftet, kunne påvirke folks dømmekraft og fremkalde uønskede
reaktioner. En bagatellisering af fysisk vold mod kvinder kunne meget
vel anses som en opfordring til at vold både er tilladt og accepteret.

>Sura 4:34 ...slå dem, til de behager jer!
>
>Anklagemyndigheden har derfor valgt, i dette tilfælde, at gennemføre en straffesag på mistanke om
offentlig tilskyndelse til forbrydelser eller vold i overensstemmelse
med artikel 259 i straffeloven.

>Prelude
>Man kan meget vel tænke sig, hvad "øvrigheden" ville have sagt, hvis sammenligningerne med dyr
var blevet konkretiseret lidt mere. Vi kan jo selv ændre ordene og
prøve at bytte "de mennesker, der ikke anerkender Allah" ud med
"jøderne". Der bliver ikke noget forkert i det. Jøderne anerkender som
alle jo ved ikke muslimernes gud, Allah, som sin herre. I den retssag,
som Eticha i øjeblikket er med til at forberede mod Muhammeds
efterkommere, er netop en af hjørnestenene, muslimernes modbydelige,
men helt ufattelige traditionsunderbyggede, kutyme at kalde netop
jøderne for efterkommere af "aber og svin"! Var det sket, så havde
sagen forhåbentligt fået en anden udgang.

>Når jeg alligevel er skeptisk, så er det fordi man i England har haft en kongruent sag. Her var det
lærebøgerne i en moske, drevet for Saudi Arabiske midler og styret af
wahabierne - som Osama Bin Laden i øvrigt uspringer fra - der
indeholdt tekster med netop disse beskyldninger: Jøder er aber og
svin! I en direkte udsendelse på BBC, påstod den kvindelige chef for
"bogskatten" i moskeen, at disse tekster, når de citeredes i
programmet, blev taget ud af sin sammenhæng (muslimer elsker ordet
"context"). Selv om de højeste ledere fra Saudi Arabien for længe
siden har lovet at luge disse tekster ud børnebøgerne (ja du læste
rigtigt, det drejer sig om bøger for børn), er der indtil dags dato
ikke sket noget i sagen.

>Dette efterlader mig en følelse af, at når det gælder muslimers ret til at beskylde andre mennesker
for de værste ting - alle os der ikke tror på deres kamelrøver profet
og hans narcissistiske gud, Allah, - så er den næsten uindskrænket.
Der i mod er vores ret til at forsvare os mod de fremsatte
beskyldninger som oftest groft begrænsede. Det meste vi kan sige, for
ikke at blive slæbt i retten for racisme, og det, der er værre, er, at
ham der imamen er et enkeltstående tilfælde, og at han ikke har
forstået budskabet i koranen, og at alle muslimer ikke er sådan!
Jamen, hvorfor kan vi ikke sige det som det er? Jeg har læst koranen,
imamen har ikke misforstået noget! Det står at alle dem, der bevidst
giver Allah fingeren (for at anvende lidt nutidssprog), kommer til at
brænde i helvede og at de ikke er noget værd..netop!

>Hvorfor skal vi af vore egne myndigheder tvinges til at lade os ydmyges og derefter ydmyge os selv
med at lægge bånd på vores berettigede harme? Har vi, der ikke tror på
Muhammed som verdens bedste menneske gennem tiderne og hans
selvopfundne gud, Allah, ikke ret til at sige, hvad vi mener om dette
cirkus? Skal vi bare som en "masse" finde os i al verdens fornærmelser
bare fordi, en religionsudøver har ret at sige hvad som helst, mens vi
der ikke tror på hverken julemanden, påskeharen eller usynlige guder,
der styrer over himmel og helvede, ikke har nogen ret i det hele
taget? Ja selv kristne, der tilhører en bestemt religion, har ingen
ret, når de "hartkornes" med jøder, hinduer, ateister og buddhister -
og det gælder selvfølgelig for de andre religioner også. Byt bare
ordet "kristne" med de øvrige religioner efter behag - undtgaen
ateister. De eneste, der er helt retsløse er nemlig "de ikke troende":
Ateisterne, fritænkerne, darwinisterne og alle andre, der ikke
tilhører et