VKOs gave til til unge: Danskerne er verde~
Fra : Michael Weber

Dato : 26-06-10 12:41

"Ikke værre end for nogle år siden
- Husholdningernes gæld skyldes primært, at danskerne låner til
at købe bolig. Og boligpriserne steg meget frem til 2007,
siger Jesper Rangvid, der er professor i finansiering
på CBS, Handelshøjskolen i København.

Han mener ikke, at det er et stort problem, at gældsætningen
er steget med mere end 25 procent af BNP på fire år,
fordi danskernes formue også er vokset.

- Hvis vi ser på hele Danmark, så ser det ikke så meget
værre ud end for nogle år siden, fordi formuerne også
er vokset. Men problemet er, at gælden er meget skævt fordelt.
De store formuer ligger hos de ældre boligejere, der har købt
bolig for mange år siden, mens det især er de yngre,
der har den store gæld, siger han."

Det er da dejligt at det er lykkedes for VKO at skabe ulighed
ved at åbne op for nye lånemuligheder. Specielt på et
tidspunkt med boligboble...og så´en.

Dét var en fin gave til de unge boligejere.
Tillykke.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Michael Weber

Dato : 26-06-10 13:03

Michael Weber wrote:
> [...]
> ved at åbne op for nye lånemuligheder. Specielt på et
> tidspunkt med boligboble...og så´en.
>
> Dét var en fin gave til de unge boligejere.

"Også Venstres tidligere finansminister Henning Christoffersen
stiller spørgsmål ved regeringens økonomiske dispositioner.
Konkret peger han på gennemførelsen af de afdragsfrie lån,
som regeringen åbnede for i 2003.

»De afdragsfrie lån har i hvert fald gjort det lettere at
finansiere prisboblen. Jeg tror ikke, at man ville have
lavet de afdragsfrie lån, hvis man vidste, hvad de har
medvirket til,« siger Christoffersen."
http://www.berlingske.dk/politik/cepos-s-politik-kunne-have-reddet-oekonomien

Henning Christoffersen brød sig tilsyneladende
heller ikke om VKOs gave til de unge.

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-06-10 14:40

Michael Weber wrote:

> [...]
> prisboblen. Jeg tror ikke, at man ville have lavet de afdragsfrie lån,
> hvis man vidste, hvad de har medvirket til,« siger Christoffersen."

Det er godt nok nemt at være bagklog..

Det er korrekt at der bliver afdraget lidt mindre på realkreditlån, men
til gengæld er andre former for privat opsparing vokset kraftigt i
perioden efter 2003. Det gælder f.eks. den private pensionsopsparing. Det
giver ingen mening at pille en enkelt type opsparing ud (afdrag på
realkreditlån) og ignorere alle de andre.

Det er selvfølgelig også korrekt at formuerne i Danmark er skævt fordelt,
og vi har haft en periode med store udsving i boligpriserne (og mange
andre ting). Men sådan fungerer en markedsøkonomi nu engang. Der er
risiko ved at investere, og det gælder hvad enten det er investering i
statsobligationer, aktier eller ejendomme. Der er vindere og tabere i
alle spil.

En overset risiko i den forbindelse er risikoen for tåbelige politiske
indgreb, som kun gør ondt værre. Folk skal nok komme galt afsted på andre
måder hvis afdragsfrie realkreditlån blev forbudt. Man skal også huske at
markedet for finansielle tjenester er fuldt liberaliseret i EU, så et
isoleret dansk forbud giver ingen mening. Hvis man forbød danske banker
og realkreditinstitutter at yde boliglån uden aftalte afdrag, ville disse
lån kunne ydes fra udenlandske banker (f.eks. Nordea i Sverige).

Tiden er løbet fra planøkonomi.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-06-10 17:27

Michael Weber wrote:

> Det drejer sig om at gælden er skævt fordelt.

Når formuer er skævt fordelte, vil gæld også være det. Det bør ikke
overraske nogen. Og selvfølgelig vil gælden være større hos den unge
familie som har købt deres første bolig for et par år siden end hos folk
oppe i årene som købte for længe siden. Sidstnævnte gruppe har afdraget
mere (opsparing) og boligpriserne var lavere dengang.

Når husholdningernes gæld per capita i Danmark er højere end i så mange
andre lande hænger det især sammen med den meget høje andel af boligejere
i Danmark. Det kan ligesom ikke være anderledes.

Hvis boligpriserne falder 30% i løbet af kort tid, vil der være nogle
boligejere som bliver (teknisk) insolvente, specielt hvis de har købt
deres bolig med næsten 100% gældfinansiering. Trist for dem, men heldigt
for dem som solgte på toppen (der er vindere og tabere i alle spil).
Afdragsfrie lån betyder meget lidt for dette regnestykke. Du afdrager ca
7% på et 30-årigt annunuitetslån i løbet af de første 5 år. Det er
ingenting i forhold til de bevægelser som vi har set i boligpriserne (og
formentlig fortsat kommer til at se).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-06-10 18:28

Michael Weber wrote:

> 2 år senere:
> http://www.business.dk/mange-tusinde-boligejere-i-koebenhavn-er-teknisk-
insolvente

Trist for dem, men det skyldes faldet i boligpriserne. At der måske er
afdraget lidt mindre på boliggælden spiller ikke den store rolle her.

Den fornuftige boligejer bruger muligheden for afdragsfrie realkreditlån
til først at nedbringe den dyre bankgæld, for derefter at begynde med
afdragene på det billigere realkreditlån. Den mindre fornuftige boligejer
kommer måske lidt hurtigere i uføre på grund af afdragsfrie lån, men
hvorfor skal vi straffe de fornuftige boligejere for det ved at fratage
dem nogle muligheder for at styre deres egen økonomi? Og det vil sikkert
alligevel ikke hjælpe de folk der ikke forstår at administrere deres egen
økonomi. Hvis det ikke er afdragsfrie lån, skal de nok finde noget andet
som bringer dem i økonomisk uføre.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-06-10 19:02

Michael Weber wrote:

> Når regeringen tillader lånetyper, der skubber til en i forvejen, dårlig
> udvikling,bliver det et samfundsproblem.

Hvis du er bekymret for folks økonomiske uansvarlighed, så er der noget
større problemer end afdragsfrie realkreditlån.

Vi kommer ikke uden om at der er risiko ved at være boligejer. Når
boligpriserne kan stige 20% på et år, kan de også falde 20% på et år. Det
er ikke anderledes end aktier.

Et andet af tidens mantraer er pensionsordninger uden ydelsesgarantier,
hvor folk med samme pensionsopsparing gennem 40-50 år, kan ende med en
faktor fem eller ti i forskel på en endelige markedsværdi af opsparingen
(nogle købte Google aktier, andre købte IT-Factory aktier..), og dermed
en faktor 5-10 i forskel på den udbetalte pension.

Det er vilkårene i et land som bekender sig til markedsøkonomi.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-06-10 20:14

Michael Weber wrote:

> At der er regler fordi vi ikke ønsker folk skal komme ud i uføre.

Det er meget svært at lave lovgivning mod tåbelig eller uansvarlig adfærd
(der var folk som havde investeret alle deres penge i Roskilde Bank eller
IT Factory aktier). Det er også svært at lovgive mod at folk er uheldige,
som dem der købte ejerboliger på toppen. Når priserne kan stige og falde,
vil der altid være nogen som i bagklogskabens ulideligt klare lys "kom
til" at købe på toppen. Her må vi hver især vælge hvilke risici vi vil
løbe, og tage de tab som (måske) kommer hen ad vejen.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-06-10 21:05

Michael Weber wrote:

> www.sas.dk

Flytrafikken er blevet liberaliseret, ligesom de finansielle markeder.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Weber

Dato : 26-06-10 21:16

Jesper Lund wrote:

> Flytrafikken er blevet liberaliseret, ligesom de finansielle markeder.

Ja, konkurrence er en glimrende ting.
F.eks. billigere flybiletter til No_Brain, når han
forhåbentlig emigrere.

:D

Fra : N_B_DK

Dato : 26-06-10 22:43

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message
> Ja, konkurrence er en glimrende ting.
> F.eks. billigere flybiletter til No_Brain, når han
> forhåbentlig emigrere.

Jeg foretrækker BA men det er jo også kun 2 eller 3 gang du får det at vide
nu, men det viser da bare hvor langsomt opfattende du er.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 07:56

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message
>
> Jeg foretrækker BA men det er jo også kun 2 eller 3 gang du får det
> at vide nu, men det viser da bare hvor langsomt opfattende du er.

Hva´ fanden....er du her endnu?!

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 09:42

> Hva´ fanden....er du her endnu?!

Suk du er jo udenfor pædagoisk rækkevidde, selv en selvdød gnu byder på et
større intellekt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 09:56

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Suk du er jo udenfor pædagoisk rækkevidde, selv en selvdød gnu byder
> på et større intellekt.

Du er ikke ligefrem en handlingens mand.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 10:07

> Du er ikke ligefrem en handlingens mand.

Er du virkelig SÃ… dum som du her udstiller? Endnu engang for den lille weber
grill, der kommer nye regler i juli måned, dvs indtil de er offenliggjort,
er ALLE ansøgninger osv suspenderet, kan du mon forstå det din amøbe?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 10:08

N_B_DK wrote:
> [...]
> lille weber grill, der kommer nye regler i juli måned, dvs indtil de
> er offenliggjort, er ALLE ansøgninger osv suspenderet, kan du mon

Kom nu bare afsted.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 10:47

> Kom nu bare afsted.

Begynder du snart på dit ævle bævle?, det hæver jo dit niveau en del.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 10:52

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Begynder du snart på dit ævle bævle?, det hæver jo dit niveau en del.

Stadig her?!

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-06-10 12:07

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, konkurrence er en glimrende ting.
> F.eks. billigere flybiletter til No_Brain, når han
> forhåbentlig emigrere.

Det hedder "emigrereR" når det er i nutid, din halvhjerne. Du er da den
sidste der skal kalde andre for "NoBrain".

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 13:11

Kim Frederiksen wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Det hedder "emigrereR" når det er i nutid, din halvhjerne. Du er da
> den sidste der skal kalde andre for "NoBrain".

Wee...min egen stavekontrol :)

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 13:26

> Wee...min egen stavekontrol :)

Er du ved at smale et hel hold hjælpere? der er jo ingen tvivl om du
allerede har en støttepædagog tildelt på fuldtid.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 13:24

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Er du ved at smale et hel hold hjælpere? der er jo ingen tvivl om du
> allerede har en støttepædagog tildelt på fuldtid.

F7

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 13:37

> F7

Du virker mere og mere virkelighedsfjern, tid til indlæggelse?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 13:39

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Du virker mere og mere virkelighedsfjern, tid til indlæggelse?

F7 er genvejstasten til stavekontrollen.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-06-10 15:48

> F7 er genvejstasten til stavekontrollen.

Nutids-R bliver ikke fanget af stavekontrollen. Mod dumhed kæmper både Vor
Herre og stavekontrollen forgæves.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 15:55

Kim Frederiksen wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Nutids-R bliver ikke fanget af stavekontrollen. Mod dumhed kæmper
> både Vor Herre og stavekontrollen forgæves.

NÃ¥r jeg siger hop, hoppere du.
F7

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-10 17:13

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
4c2766f7$0$277$14726298@news.sunsite.dk:

> Når jeg siger hop, hoppere du.
> F7

Nope, Weber. Det er dig, der atter er helt til grin. Og når du begynder på
dit Asperger-gentagelsespis, er det tydeligt for enhver, at du selv er klar
over det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 27-06-10 17:29

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Nope, Weber. Det er dig, der atter er helt til grin. Og når du
> begynder på dit Asperger-gentagelsespis, er det tydeligt for enhver,

Jeg sætter stor pris på at du ikke bryder dig om mig.
Keep it up kiddo!
:)

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-10 17:45

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
4c277d09$0$280$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg sætter stor pris på at du ikke bryder dig om mig.

Om du sætter pris på dette eller hint rager mig en høstblomst, Weber. Og jeg
bryder mig ikke om indholdet i dine skriblerier. Jeg kender dig ikke
personligt, og har derfor egentlig ikke de helt store følelser for dig.
Hverken negative eller positive. Men det må jo betyde meget for dig, om
andre mennesker, som du ikke kender og som ikke kender dig, bryder sig om
dig eller ej. Og fred da med det. Det er jo en ærlig sag at være egosvag,
som Bo Warming så rammende vil kalde det.

> Keep it up kiddo!
> :)

Ja, det gør liv avs, når man bliver klædt offentligt af - ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : J. Nielsen

Dato : 27-06-10 18:38

On Sun, 27 Jun 2010 18:44:58 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja, det gør liv avs, når man bliver klædt offentligt af - ikke?

Weber har det med at skræve over mere end hans intellekt kan holde til.
Jeg vælger at give folkeskolen skylden for hans manglende realitetssans.
--

-JN-

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-06-10 20:15

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

>Jeg sætter stor pris på at du ikke bryder dig om mig.
>Keep it up kiddo!
:)

Bruun manden er så med i en voksende skare.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 20:42

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in
message news:4c27a33f$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Bruun manden er så med i en voksende skare.

Ja weber bliver mere og mere gal, håber virkelig han en dag får den hjælp
han skriger efter.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Patruljen

Dato : 27-06-10 12:23

On 27 Jun., 18:12, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Michael Weber <mich...@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
> 4c2766f7$0$277$14726...@news.sunsite.dk:

> Nope, Weber. Det er dig, der atter er helt til grin. Og n r du begynder p
> dit Asperger-gentagelsespis, er det tydeligt for enhver, at du selv er klar
> over det.

Hvorfor tror du at gentagelser er noget signifikant for aspergere?

Fra : Patruljen

Dato : 27-06-10 12:25

On 27 Jun., 18:44, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 4c277d09$0$280$14726...@news.sunsite.dk:

> Om du s tter pris p dette eller hint rager mig en h stblomst, Weber. Og jeg
> bryder mig ikke om indholdet i dine skriblerier. Jeg kender dig ikke
> personligt, og har derfor egentlig ikke de helt store f lelser for dig.
> Hverken negative eller positive. Men det m jo betyde meget for dig, om
> andre mennesker, som du ikke kender og som ikke kender dig, bryder sig om
> dig eller ej. Og fred da med det. Det er jo en rlig sag at v re egosvag,
> som Bo Warming s rammende vil kalde det.

> Ja, det g r liv avs, n r man bliver kl dt offentligt af - ikke?

Der er ingen af jer, fascistoide højredrenge som klæder andet af end
jer - selv :)

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 27-06-10 20:10

"Patruljen" skrev i en meddelelse

>Der er ingen af jer, fascistoide højredrenge som klæder andet >af end
>jer - selv :)

Weber kunne nu godt have snydt mig da!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-10 23:37

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er da dejligt at det er lykkedes for VKO at skabe ulighed
> ved at åbne op for nye lånemuligheder. Specielt på et
> tidspunkt med boligboble...og så´en.

Der er sku da de unge boligejere, der SELV har valgt at forgælde sig til op
over skorstenen.
Det var DEM, der lige skulle have det ekstra lån til et fint nyt køkken, et
lidt større hus eller ferierejser i stedet for at begrænse sig til det de
havde råd til.

I et frit samfund kan staten ikke beskytte folk mod at foretage tåbelige
økonomiske dispositioner.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-10 15:25

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
4c26811e$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> I et frit samfund kan staten ikke beskytte folk mod at foretage
> tåbelige økonomiske dispositioner.

Et samfund er først frit, når borgerne har lov til at foretage tåbelige,
økonomiske dispositioner.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-06-10 17:20

Jens Bruun skrev den 27-06-2010 16:24:
> Carl Alex Friis Nielsen<cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen
> 4c26811e$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Et samfund er først frit, når borgerne har lov til at foretage tåbelige,
> økonomiske dispositioner.

men lader være med man klynke, når de har gjort i nælderne!

var det ikke rentetilpasningslån som skulle have en stor portions
skattekroner for at gældskarrussellen stadig kan køre?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-10 17:37

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c277a14$0$282$14726298@news.sunsite.dk:

> men lader være med man klynke, når de har gjort i nælderne!

Det har sådan set intet med frihed/ufrihed at gøre. Din småfascistiske
tankegang om, at man kun må få frihed, hvis man ikke klynker over tåbelige
dispositioner, giver jeg ikke en pottefuld pis for. Ligesom jeg heller ikke
giver en pottefuld pis for holdninger som "ytringsfriheden skal være
uinskrænket, når bare man ikke støder andres menneskers religiøse følelser".

> var det ikke rentetilpasningslån som skulle have en stor portions
> skattekroner for at gældskarrussellen stadig kan køre?

Du mener seriøst, statsmagten har postet skattekroner i rentetilpasningslån
udover det latterlige rentefradrag (der bør fjernes)?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-06-10 19:22

Jens Bruun skrev den 27-06-2010 18:36:
> [...]
> tankegang om, at man kun må få frihed, hvis man ikke klynker over tåbelige
> dispositioner, giver jeg ikke en pottefuld pis for.

dvs. når dem som laver tåbelige dispositioner bare skal have andre til
at betale, når tåbeligheden ligesom står i fuld flor......kalder du det
frihed?

Går du da ikke ind for at man skal lade stå hvad der kan stå og falde
hvad der ikke kan stå?

> Ligesom jeg heller ikke
> giver en pottefuld pis for holdninger som "ytringsfriheden skal være
> uinskrænket, når bare man ikke støder andres menneskers religiøse følelser".

hvem har bildt dig ind, at ytringsfriheden er uindskrænket?

hvorfor så latrinær i sproganvendelsen?

> Du mener seriøst, statsmagten har postet skattekroner i rentetilpasningslån
> udover det latterlige rentefradrag (der bør fjernes)?

hvad var det så de forskellige skatteyderbetalte redningskranse som blev
kastet ud skulle dække?

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-10 20:01

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c2796d6$0$277$14726298@news.sunsite.dk:

> dvs. når dem som laver tåbelige dispositioner bare skal have andre til
> at betale, når tåbeligheden ligesom står i fuld flor......kalder du
> det frihed?

Jeg tror, vi taler ganske forbi hinanden hér. Ingen skal tvinges til at
betale for andres tåbeligheder. Var dét reglen, kunne det være, at også
statsmagten begyndte at bruge pengene fornuftigt.

> Går du da ikke ind for at man skal lade stå hvad der kan stå og falde
> hvad der ikke kan stå?

Netop. Og kombineret med retten til at klynke lige så tosset, man har lyst
til.

> hvem har bildt dig ind, at ytringsfriheden er uindskrænket?

Hvor ser du, at jeg skulle påstå det? Kniber det med at læse dansk?

> hvorfor så latrinær i sproganvendelsen?

Hvorfor så fintfølende overfor et ganske almindeligt og ofte brugt udtryk (i
formen "ikke fem potter pis værd")?

> hvad var det så de forskellige skatteyderbetalte redningskranse som
> blev kastet ud skulle dække?

Øh? Hvad har bankpakke 1 og 2 med rentetilpasningslån at gøre? Og du har sat
dig lidt ind i de såkaldt "skatteyderbetalte redningskranse" - ikke? Måske
du kan forklare, hvad det lige nøjagtig er, skatteyderne har betalt?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-06-10 20:38

Jens Bruun skrev den 27-06-2010 21:00:
> [...]
>
> Hvor ser du, at jeg skulle påstå det? Kniber det med at læse dansk?

> Hvorfor så fintfølende overfor et ganske almindeligt og ofte brugt udtryk (i

så svar dog istedet.

hvorfor kom banksektor og kumpaner kravlende til for i de lange møder i
finansministeriet? Det var ikke for at købe tomater eller hvad tror du?

> Hvad har bankpakke 1 og 2 med rentetilpasningslån at gøre? Og du har sat
> dig lidt ind i de såkaldt "skatteyderbetalte redningskranse" - ikke? Måske
> du kan forklare, hvad det lige nøjagtig er, skatteyderne har betalt?

bankpakke 1
---
Samlet resultat for staten ved afvikling af nødlidende pengeinstitutter
på 2,9 mia. kr.
 Statens samlede resultat ved afvikling af nødlidende banker (Finansiel
Stabilitets resultat før statens tabskaution vedrørende Roskilde Bank)
var ved udgangen af 2009 opgjort til 2,9 mia. kr., svarende til
Finansiel Stabilitets resultat på 9,5 mia. kr. fratrukket statens tab i
forbindelse med afvikling af Roskilde Bank på 6,6 mia. kr.
----
http://www.finansielstabilitet.dk/Images/PDFer/Dansk/Finansiel%20Stabilitet/Rapporter/Finansiel%20Stabilitet%20%C3%85rsrapport%202009_meddelelse.pdf

Og med bankpakke 2 er der 100 milliarder ude og svømme.
Det påståes at der betales tilbage igen....men hvad sker der mon, når
der ikke sker tilbagebetaling?

Jeg har ikke kunne finde en beløbsmæssig opgørelse på realkredit-pakken,
men en udemærket beskrivelse finder du her:
http://www.euroinvestor.co.uk/print/printnewsstory.aspx?storyid=10026251

Det er lidt interessant at se dig forsvare bankverdenens uansvarlige
adfærd, når du samtidig plederer for at staten skal blande sig uden om
alting.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-10 20:44

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c27a89f$0$274$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er lidt interessant at se dig forsvare bankverdenens uansvarlige
> adfærd, når du samtidig plederer for at staten skal blande sig uden om
> alting.

Jeg gider ikke diskutere med dig, hvis du ikke engang gider at gøre dig dén
ulejlighed at læse, hvad jeg rent faktisk skriver, og i stedet tonser
derudaf med svar på, hvad du tror, jeg skriver.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.