Eksperimenter gir mangfoldighed gir forbed~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-10 23:59

   Eksperimenter gir mangfoldighed gir forbedring
Ingen ønsker en stillestående kedelig verden. Der er adspredelse i
afveksling, og ud af 1000 eksperimenter kommer ofte nogle få supergode
resultater.
Det gælder laboratorieforskerens blanden kemikalier . kunstnerens
kombineren farver og toner og visse blomsterbarnhippiers afprøven af
livsstil.
Hvis ikke dit eksperiment volder , stjæler eller bedrager eller står i
vejen for andre, så "God bless " - måske det beriger fællesskabet.
Glistrup-citatet nedenfor om etnisk mangfoldigheds blindsporet har
netop volds-ulempen som argument.
Som ses i Japan. så er eksperimenterende, homogene lande ofte
harmoniske mht kriminalitet, sundhed, arbejdsglæde og trivsel.
At vestens Nobelpris-antal pr milliard mennesker er lidt større
skyldes krigstradition - det var den blodige kamp om bedre kanonstål
og beregning af missilnedslag der gav os dampmaskinen og komputeren.
Efter at Kina i oldtiden gav os papir, bogtryk, kompas, støbejern ,
seismograf og krudt, på en tid, hvor Vesten ikke evnede fornyelser,
tog de sig en slapper indtil opiumskrigen viste passivitets
farlighed, via destruktiv britisk opiumskrigserobring og en
konstruktiv japansk erobring under WW2 var et wakeup-call, så de nu
snart ejer verden.
Min opfinderfar havde et skilt i sit laboratorium i kælderen, hvor der
stod "Dont make it better, make it different"
For visse genistreger udspringer af trial and error.
Rifbjergs mor sagde "Hellere ondskabsfuld end kedelig" og Pippi
Langsstrømpes Villa Villakulla er ikke om profit men mod til at gå ny
veje.
Den populære Astrind Lindgren heltinde er ikke iværksætter eller
opfinder men en inspireret livskunstner der var med til at sparke
konstruktive dele af ungdomsoprøret i gang.
Mit plankeværks skrigrøde meterhøje tekst "SF ELSKER FORBUD" er et
forsøg på at åbne folks øjne for respekt for anderledeshed, der er
uvoldelig.
Den vil Islam aldrig kæmpe for.
Kæmp for alt hvad du har kært, man giver kun op én gang.
Der er lidt antimaterialisme i mit sammensurium af børnehavekunst -
selvom jeg respekterer vælgerflertallets gåen op i national rigdom.
Islams lyst til rigdom, men uden kreative eksperimenter er en vej til
tyveri og erobring og kun det.
Da jeg som gymnasielærer begyndte at gå i shorts og bare tær året
rundt, var de fleste rektorer ligeglade eller glade for at eleverne
fik et kick ud af sladder om det.
Mange var misundelige fordi bare tær gir sommerferieassociationer.
Når nogle kritiserer mit plankeværk incl lejere der synes jeg "fylder
for meget"(hvad også var kollegers irritation vedr Glistrup)så er
disse kritikere ofte materialister og ærgrer sig over ikke selv at
have legebarnets glæder - og muslimer er tro mod profetens bud om ikke
at tænke selvstændigt men adlyde ritualer igenigen. Bøn mod Mekka,
uden variation. Det gør Allah glad!

   Do not be too timid and squeamish about your actions. All life
is an experiment R.W.Emerson
      We think we are on the right road to improvement
because we are making experiments.      Benjamin Franklin
Eksperimenter med sammensurier af vildtfremmede folkeslag skærper så
megen pinefuld mistrivsel og så mange faremomenter, at man skal holde
sig langt væk derfra.Glistrup
Jeg elsker tossehoveders eksperimenter. Jeg laver dem altid. Charles
Darwin
Ligesom det er nyttigt, at der, så længe menneskeslægten er
ufuldkommen, er forskellige meninger, er det nyttigt, at der er
forskellige leveeksperimenter.       John Stuart Mill