Canada-medie fordrejer Gaza-nyhed
Fra : /John

Dato : 20-06-10 19:27

Forleden kunne vi undrende læse om Reuters billed-manipulation; nu er også
canadisk TV taget med bukserne om hælene.

"Canada's CBC came under fire from Israel media monitors after a June 1
report on the television network stated that the infant mortality rate in
the Gaza Strip is among the highest in the world thanks to the Israeli
blockade ... However, a quick check of online sources such as the CIA World
Fact Book and the World Health Organization reveals that Gaza's infant
mortality rate of 17.71 per 1,000 births is actually ranked 109 out of 224
countries surveyed, and that it is significantly lower than every other
Middle East country except Jordan, Syria and Lebanon":

http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=21353

Ikke engang DR kunne vel synke så dybt.

Føj, hvor er det dog ynkeligt!

John

Fra : Patruljen

Dato : 20-06-10 12:45

On 20 Jun., 20:27, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> countries surveyed, and that it is significantly lower than every other
> Middle East country except Jordan, Syria and Lebanon":

Israel:

Infant mortality rate (under 1), 2008
4

Under-5 mortality rate, 2008
5

Gaza:
Infant mortality rate (under 1), 2008
24

Under-5 mortality rate, 2008
27
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
http://www.unicef.org/index.php

Tja.

Der dør altså kun 6 gange flere børn under 1 år i Gaza end der gør i
Israel.
Og der dør blot 5.4 gange flere børn i Gaza end der gør i Israel.

Det er da ikke så underligt at http://www.israeltoday.co.il ikke helt
kan forstå, hvad pokker de dog klager over - vel?

Fra : Patruljen

Dato : 20-06-10 13:06

> [...]
> and that it is significantly lower than every other
> Middle East country except Jordan, Syria and Lebanon":

Lad os lige undersøge udsagnet og tage 2 hurtige stikprøver;

"Signifikant lavere end alle andre lande end; Jordan, Syrien og
Libanon."

Saudi Arabien;
Infant mortality rate (under 1), 2008
18
Under-5 mortality rate, 2008
21

Kuwait;
Infant mortality rate (under 1), 2008
9
Under-5 mortality rate, 2008
11

Gaza:

Mon ikke www.Israeltoday.co.is skulle tjekke lidt op på sine facts?

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-10 00:22

Patruljen skrev:

> Lad os lige undersøge udsagnet og tage 2 hurtige stikprøver;
>
> "Signifikant lavere end alle andre lande end; Jordan, Syrien og
> [...]

Det ændrer jo ikke en skid på *pointen*, idiot-patrulje, nemlig at i et
stort antal MØ-lande er mortaliteten mere end 50% højere end i Gaza -
altså overhovedet intet usædvanligt i Gaza på det område.

Fra : Patruljen

Dato : 20-06-10 17:55

On 21 Jun., 01:21, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Det ændrer jo ikke en skid på *pointen*, idiot-patrulje, nemlig at i et
> stort antal MØ-lande er mortaliteten mere end 50% højere end i Gaza -
> altså overhovedet intet usædvanligt i Gaza på det område.-

Jeg tilføjer endnu en pointe. Børnedødeligheden i Gaza er henholdsvis
6 gange højrere for børn under 1 år - end i Israel. Og
børnedødeligheden er 5.4 gange hørere i Gaza for børn mellem 1 og 5
år.

Hvergang der dør 5 børn i Israel under 1 år - omkommer der 30 i Gaza.
Det er en klar pointe og et hint om den menneskekærlighed og bekymring
for børn der er tilstede.

Dertil - så har jeg netop lagt 2 eksempler på lande, som modsat de
oplysninger, som www.Israeltoday.co.is oplyser - ikke er signifikant
lavere. Det er altså forkerte oplysninger. Du må gerne finde de lande
i mellemøsten, som har mere end 50% højere dødelighed end Gaza -

Det skulle ikke være så svært, da det ifølge din kilde er alle andre
end Libanon, Syrien og Jordan.

Nu kikkede jeg så på 2 mere - og dem kan vi så lige hilse www.Israeltoday.co.is
og fortælle, at de må have "glemt" i farten. Hvis vi altså skal være
vældigt venlige - så har de sikkert haft travlt, da de skrev artiklen
- ikke - fister?

Mere end halvtres 5 højere - det betyder, at alle andre lande skal op
på henholdsvis minimum 36 unger under 1 år. Og minimum 40.5 mellem 1
og 5 år gamle.( pr.1000 børn)

Be my guest - find dem så!!!
Eller skal vi bare skrive - "Føj for pokker"

Allerede nu, hvor vi ved, at tallene for 2 andre lande, udover dem som
er nævnt er betragteligt lavere?

Fra : N_B_DK

Dato : 21-06-10 12:47

Patruljen wrote:
> Det er en klar pointe og et hint om den menneskekærlighed og bekymring
> for børn der er tilstede.

Gad vide hvor meget af det skyldes indavl.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-10 18:38

Patruljen skrev:

> Jeg tilføjer endnu en pointe. Børnedødeligheden i Gaza er henholdsvis
> 6 gange højrere for børn under 1 år - end i Israel.

Du skal bruge de nyeste tal. Var det ikke 17,71 John skrev.
Tallet for et civiliseret land som Israel eller DK er ca 3 gange mindre.
Og jeg gentager: Det er flot for et muhammedansk land!

> Mere end halvtres 5 højere - det betyder, at alle andre lande skal op
> på henholdsvis minimum 36 unger under 1 år. Og minimum 40.5 mellem 1
> og 5 år gamle.( pr.1000 børn)

Du får lige et lynkursus i regning: 17,71 * 1.5 = 26,57

> Be my guest - find dem så!!!

Undtagelsesvis får vi sinkeservice:
Tyrkiet, Ægypten, Syrien, Yemen, Irak, Iran.

Vrid snøftekluden idiot - Gazanerne *stortrives* i MØ sammenhæng.

Fra : N/A

Dato : 21-06-10 18:38

Fra : N/A

Dato : 21-06-10 18:38

Fra : .

Dato : 21-06-10 11:56

On 21 Jun., 19:38, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Du skal bruge de nyeste tal. Var det ikke 17,71 John skrev.
> Tallet for et civiliseret land som Israel eller DK er ca 3 gange mindre.
> Og jeg gentager: Det er flot for et muhammedansk land!

John lukker mange sære ting ud. Du må dokumentere udsagnet, før jeg
finder anledning til at tro på det. Jeg har netop påvist, at hans
kilde misinformerer -

> Du f r lige et lynkursus i regning: 17,71 * 1.5 = 26,57

Det er ikke nødvendigt at give mig et lynkursus i regning. Jeg har
anvendt de tal, jeg kunne finde fra UNICEF. Det er lidt sært, at du
fnidrer om regneproblemer, men bare anvender nogle andre tal.

Jeg har tydeliggjort at kilden misinformerer og manipulerer med facts.
Så. Find du nu bare din dokumentation inden du regner videre :)

> Undtagelsesvis f r vi sinkeservice:
> Tyrkiet, gypten, Syrien, Yemen, Irak, Iran.

Egypten er en del af nordafrika - båtnakke.

Dokumenterer du lige dit udsagn - for du forventer da ikke, at jeg
eller nadre skal tage dig alvorligt, når du til en begyndelse ikke
kender din geografi?

Udsagnet er, at alle andre lande i mellemøsten har en signifikant
højere børnedødelighed på minimum 50%
Jeg foreviste 2 lande, der udover de 3 lande, som er undtaget af
kilden - har en signifikant lavere børnedødelighed.

> Vrid sn ftekluden idiot - Gazanerne *stortrives* i M sammenh ng.-

Og du er ikke en idiot?

Du er white trash - kort og godt. En mentalt underernæret hjerneskade,
som formentlig lever af en eller anden pensionsydelse - men lad nu det
ligge.

Nu viste jeg så lige, at i sammenligning med det land, som blokerer
Gaza - har palæstinenserne en børnedødelighed, som er henholdsvis 5.4
og 6 gange højere. Det er altid nice, når det er naboens unger der
dør?

Er det en følelse, du deler?

Og. Dvs. at vi har nu 3 lande, som alle har en signifikant lavere
børnedødelighed end Gaza. Det var vist ikke lige det, som www.Israeltoday.co.il
oplyste - vel fister.

Fra : Patruljen

Dato : 21-06-10 14:18

> Du skal bruge de nyeste tal. Var det ikke 17,71 John skrev.
> Tallet for et civiliseret land som Israel eller DK er ca 3 gange mindre.
> Og jeg gentager: Det er flot for et muhammedansk land!

Du finder lige tallet 17.71?
Der henvises til WHO. Find det lige - fister; http://www.who.int/en/

De tal jeg har anvendt stammer fra UNICEF. Som er de seneste - dateret
fra 2008.

Og der henvises gud-hjælpemig til CIA. CIA har åbenbart foretaget en
undersøgelse af børnedødeligheden i Gaza?
Find lige tellene - fister; https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/

Kom nu igang -

> Du f r lige et lynkursus i regning: 17,71 * 1.5 = 26,57

Du behøver ikke vise mig hvordan du regner den slags banaliteter ud.
Jeg forstår godt at du gerne vil prale med at du kan gange 17.71 med
1.5. Du har utvivlsomt behov for at vise, at du godt kan finde ud af -
noget.

Men hvor stammer tallet fra?
Det er langt mere interessant -

> Undtagelsesvis f r vi sinkeservice:
> Tyrkiet, gypten, Syrien, Yemen, Irak, Iran.

Du dokumenterer venligst -

Nu viste jeg 2 lande, som ikke lever op til din kildes oplysninger.
Nemlig Saudi Arabien og Kuwait. Jeg kan tilføje Oman og Israel.

Jeg har altså vist dig, at din kilde misinformerer - tykt på dette
punkt. Og jeg glæder mig virkelig til at du viser hvor tallet 17.71
opgives. Det bliver spændende -

> Vrid sn ftekluden idiot - Gazanerne *stortrives* i M sammenh ng.-

"Gazaerne stortrives -

Ja, da. Der dør kun 6 gane flere unger under 1 år i Gaza end der gør i
Isreael. Og der kreperer bare 5.4 gange flere børn mellem 1 og 5 år i
Gaza end der gør i Israel.

Du er et pragteksempel på - white trash. En uuddannet og udannet
misfit.

En byrde for samfundet. Du lever formentlig af en pensionsydelse -
betaler stort set ingen skat og sidder her på usenet og fortæller at
ungerne stortrives i Gaza. Det er skammeligt -

Fra : Patruljen

Dato : 22-06-10 08:34

On 21 Jun., 22:17, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Og der henvises gud-hjælpemig til CIA.  CIA har åbenbart foretaget en
> undersøgelse af børnedødeligheden i Gaza?

Nå - ikke.
Ja. Det var fuldstændigt forudsigeligt. WHO´s tal om børnedødelighed
stammer nemlig fra UNICEF. De seneste tal, som er opgivet er dem jeg
bringer.

Og at CIA skulle rende rundt og bekymre sig om børnedødeligheden i
Gaza og lave mere præcise undersøgelser om emnet end UNICEF - er
mildest talt usandsynligt.

Og jeg kunne fortsætte. Oman har signifikant lavere børnedødelighed
end Gaza. Emiraterne ligeledes - langt lavere børnedødelighed end
Gaza. De eneste tal som overstiger med mere end 50% er rent faktisk
Yemen og Irak. 2 krigshærgede lande - som kan præstere en højere
børnedødelighed end Gaza -

Jeg tror virkelig ikke på ,at tallet 17.71 er korrekt. Det vi er
vidner til her er misinformerende propaganda af værste skuffe -
skammelige oplysninger, der i sidste ende gambler med livene på børn
under 5 år.

Tænk, at www.Israeltoday.co.il kan finde på at gøre sådan.