Hvor forsvinder pengene hen?
Fra : Kim2000

Dato : 17-06-10 14:32

Atter et eksempel, denne gang fra TV2 tekst tv. En PC indkøbt gennem den
kommunal´indkøbscentral (hvilket børnehaver/daginstitutioner osv _skal_)
koster 40.000 kroner.

I en privat butik kan samme maskine købes til 4000 kroner.

Fra den altså indkøbes på lageret til den står i børnehaven tidobbles prisen
altså.....

Fra : Ralph

Dato : 17-06-10 17:21

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> I en privat butik kan samme maskine købes til 4000 kroner.
> Fra den altså indkøbes på lageret til den står i børnehaven tidobbles
> prisen

Det er uduelige byrådsmedlemmer der ikke tænker, Solvej er ansat som pædagog
og skal ikke spilde sin tid på opdateringer og service på hendes bærbare som
hun skal bruge til at bestille mad, bleer og indberette sygdom til kommunen.
Så computeren købes med en serviceaftale, så der kommer en EDB-expert
(læs:sælger) og opdaterer hendes software og antivirus når det er
nødvendigt. Hyr dog en EDB-vicevært til 25K om måneden og lad ham sørge for
service på kommunale computere.

--
Ralph

Fra : Kim2000

Dato : 17-06-10 18:00

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er nødvendigt. Hyr dog en EDB-vicevært til 25K om måneden og lad ham sørge

Eller endnu nemmere. Fjern medieskatten og lad solvej købe sin computer
gennem firmaet uden moms og til en nedsat pris, så skal solvejerne i langt
de fleste tilfælde fint opdatere computeren i fritiden - og de vil endda
takke for det. Men det er sikkert for nemt.....

På vores skole er der en tvunget it ordning, 5000 kroner pr. maskine. Og ja,
den er tvungen ned over hovedet på os af kommunnen.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-10 18:26

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> writes:

> [...]
> solvejerne i langt de fleste tilfælde fint opdatere computeren i
> fritiden - og de vil endda takke for det. Men det er sikkert for

Ah, så folk skal arbejde ekstra for at din løsning fungerer?

Hvor meget ekstra havde du tænkt dig de skulle arbejde?

Fra : Kim2000

Dato : 17-06-10 18:52

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ah, så folk skal arbejde ekstra for at din løsning fungerer?
>
> Hvor meget ekstra havde du tænkt dig de skulle arbejde?

Så kom arbejderen lige på banen. JEG SKAL FANDME IKKE ARBEJDE UDEN AT FÅ LØN
(at man så har fået en pc til nedsat pris glemmes helt i fornærmelsens pris,
lad os få de røde faner frem og demostrere).

Men jeg skal godt nok ikke have foræret en pc af skolen som reglerne er i
dag, så skal jeg betale 3000 kroner for at få en maskine (jubii) foræret.

Selvfølgelig skal de bestille køkkenruller, skrives rapporter og den slags i
arbejdstiden, men når de bruger deres computer i hverdagen vil der helt
automatisk ske det at den er opdateret og virker som brugeren ønsker det.
Man sparer altså enorme summer på at en eller it gut kommer løbende 1 gang
om året og ser klog ud.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-10 22:34

> [...]

> FÅ LØN (at man så har fået en pc til nedsat pris glemmes helt i
> fornærmelsens pris, lad os få de røde faner frem og demostrere).

Skrev du ikke lige at de "skal ... opdatere computeren i fritiden"? Det
er vel ulønnet arbejde så?

Men du mener altså at Windows opdaterer sig selv og det er fint?

Fra : Patruljen

Dato : 17-06-10 11:55

On 17 Jun., 19:51, "Kim2000" <Kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> (at man s har f et en pc til nedsat pris glemmes helt i forn rmelsens pris,
> lad os f de r de faner frem og demostrere).
>
> Men jeg skal godt nok ikke have for ret en pc af skolen som reglerne er i
> dag, s skal jeg betale 3000 kroner for at f en maskine (jubii) for ret.
>
> Selvf lgelig skal de bestille k kkenruller, skrives rapporter og den slags i
> arbejdstiden, men n r de bruger deres computer i hverdagen vil der helt
> automatisk ske det at den er opdateret og virker som brugeren nsker det.
> Man sparer alts enorme summer p at en eller it gut kommer l bende 1 gang

Så gå til dine overordnede i stedet for at sidde her og whine. Hvis du
kan vise et regnestykke med et overskud, vil din skoleleder formentlig
være tilfreds. Brug de rette kanaler istedet for at sidde der på din
flade numse og synge klagesange.

Fra : \"@'

Dato : 17-06-10 20:23

On Thu, 17 Jun 2010 15:31:37 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>
>I en privat butik kan samme maskine købes til 4000 kroner.
>
>Fra den altså indkøbes på lageret til den står i børnehaven tidobbles prisen

support, software og konsulenttimer,

det summer sig op altsammen

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim2000

Dato : 17-06-10 20:36

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen

> support, software og konsulenttimer,
>
> det summer sig op altsammen

Jada, sølle 36000 per pc per år. Dumme mig, hvordan kunne jeg tro det var
dyrt......