I disse spare tider II
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 14-06-10 22:20

I disse spare tider er det godt at se nogen tjener penge.

Vi skal jo alle spænde bæltet ind i disse for vort land så vanskelige tider.

Ikke mindst vores Postvæsen har måtte holde for i de senere år.
Så en stor tak her fra til den afgående generaldirektør Helge Israelsen.

2,2 millioner kroner i løn blev det til for det sidste halve år, 3,3
millioner i fratrædelsesgodtgørelse og endelig udnyttede han aktieoptioner
for 3,4 millioner kroner. Små 8,9 millioner kroner - svarende til godt
70.000 kroner per arbejdsdag det sidste halve år - eller månedslønnen for 70
postbude i samme periode

Tillykke til generaldirektøren!

Nu skulle man jo tro at den gode generaldirektør havde skaffet kæmpestore
profitter til post danmark eller billiger porto , næ hvor vil de hen mand.
Han har sparet penge ved fyringer og rationaliseringer, derfor den fine
gavebod!

Men ro på kære læser, det er helt almindelig praksis i dansk erhvervsliv

Jo Jo det går godt i lille danevang......for nogen!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/seneste.htm#news9

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars

Dato : 15-06-10 08:58

> Men ro på kære læser, det er helt almindelig praksis i dansk erhvervsliv

Liberalisme i fuldt flor?

- Lars

Fra : Ivannof

Dato : 15-06-10 14:25

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Liberalisme i fuldt flor?
>
> - Lars

Der er vel ikke meget liberalisme i en monopolvirksomhed.

Hilsen Ivan

Fra : Lars

Dato : 15-06-10 15:24

Fra : Ivannof

Dato : 15-06-10 21:50

> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "helt almindelig praksis i dansk erhvervsliv"
>
> - Lars
Jeg synes der er en modsætning mellem erhvervsliv og monopolvirksomhed. Lidt
lige som statslig/privat virsomhed

Hilsen Ivan

Fra : Lars

Dato : 16-06-10 07:53

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes der er en modsætning mellem erhvervsliv og monopolvirksomhed.
> Lidt lige som statslig/privat virsomhed

Iøvrigt har postvæsnet vel ikke monopol, det står dig frit for at finde en
anden omdeler af din post..

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-10 22:48

> Iøvrigt har postvæsnet vel ikke monopol, det står dig frit for at finde en
> anden omdeler af din post..

Nej - Postdanmark HAR monopol på postforsendelser under 50 gram.

Du kan selvfølgeligt hyre en kurer til at fragte dit brev hen til en
modtager; men der er ikke andre der må indrette et decideret postsystemmmed
indsamling og fordeling af breve.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-06-10 21:07

Lars <brugesikke@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c17327c$0$274$14726298@news.sunsite.dk:

> Liberalisme i fuldt flor?

Brug nu et par timer på at sætte dig ind i de mest basale ting, "Lars". Så
er der en lille-bitte chance for, du ikke længere virker totalt tom i
øverste etage.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 16-06-10 07:55

> [...]
>
> Brug nu et par timer på at sætte dig ind i de mest basale ting, "Lars". Så
> er der en lille-bitte chance for, du ikke længere virker totalt tom i

Tak for tippet, "Jens".

- Lars

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-10 09:57

On Mon, 14 Jun 2010 23:19:32 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
>
>Men ro på kære læser, det er helt almindelig praksis i dansk erhvervsliv
>

>Jo Jo det går godt i lille danevang......for nogen!

Helge Israelsen tidobler egenhændigt antal indbrud ved at kræve
postudbringning befriet for ti skridt fra fortov til brevsprække i dør

Nu vil tyve fra deres vil ku se på bugnende junkmailbrevkasser hvor
folk er på ferie.

Gangbesværede pensionister skal ti gange om dagen vralte udendørs til
postkasse for at se om breve er kommet., for Helge lader ikke sms afgå
om at nu er posten tæt ved bopælen . Hos mig kommer posten lige så
ofte kl 9 som kl 15 , og der spares ikke meget , måske fem sekunder i
mit tilfælde hvor der som brevsprække er stor bekvem kattelem i
stuelejlighedentredør få skridt fra fortovet. Der er lande med udbredt
rørpost fra fortov til entre, men Helge ved ikke hvad brugervenlighed
og fantasi er, endsige flexibilitet. Foreslå at folk betaler et par kr
pr md pr skridt der skal gås fra fortov til brevsprække i dør, og så
ku han tjene ekstra, og/eller de af hans postbude der vælger delvis
akkord ku tjene lidt ekstra

Helges seneste rationaliseringer på Nørrebro betyder at hvor jeg før
nikkede til postbudet på min havegang en gang om dagen , så idag en
for post og en for junkmail!

Der lægges depoter ud så stalinistiske planlægningspampere kan tjene
penge ved skrivebordet
Uddeleger et posthusområde til fx tyve postbude og lad dem selv afgøre
hvordan posten kommer ud og straf deres fællesakkord pr forsinkelse -
de er idag almindelige men kunne ifølge budene afskaffes uden udgift .
At gøre strejker til frynsegode er norm her - Enhedslistens Frank Åen
typer styrer Nørrebro-administratorerne, og da de ikke har rige svin
som fjendebilleder så vælger de husstandene og postbudene. Hver
tåbelig reform udråbes af lokalavisen til et fremskridt.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-06-10 18:03

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Tillykke til generaldirektøren!

Ja, helt sikkert, han har gjort det godt åbenbart.

> [...]
> gavebod!
>
> Men ro på kære læser, det er helt almindelig praksis i dansk erhvervsliv

Ja, det er almindelig praksis at folk får den løn de er værd. Hverken mere
eller mindre. Ingen virksomheder udbetaler mere i løn til deres medarbejdere
end de behøver - heller ikke PostDK.

> Jo Jo det går godt i lille danevang......for nogen!

Jeps, det går godt for de dygtige og ihærdige. Og det burde vi faktisk
allesammen være rigtig glade for. Det er med til at motivere folk til at
blive bedre og mindre smålige og misundelige.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-06-10 21:05

"Kim Frederiksen" skrev i en meddelelse

> Jeps, det går godt for de dygtige og ihærdige. Og det burde vi >faktisk
> allesammen være rigtig glade for. Det er med til at motivere >folk til at
> blive bedre og mindre smålige og misundelige.

Så glæd du dig til næste gang du sender et brev og det koster 8 Kr og er 5
hverdage om at nå frem.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen