Gaza: Kaptajnen prøvede forgæves at stoppe~
Fra : /John

Dato : 11-06-10 19:48

Sandheden om Gaza-søslaget kommer endelig frem, lidt efter lidt.

"The Gaza flotilla ship's captain, Mehmet Tubal, said ... that he and other
members of the Mavi Marmara's staff did all they could to prevent the
activists from confronting soldiers, even throwing some of the IHH member's
metal pipes and chains overboard ... Another senior member of the ship's
staff said that 40 IHH activists took control of the Mavi Marmara and
dictated the rest of the passengers' movements":

http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=178172

A'hva'? 40 IHH-aktivister? Metalrør? Kæder?

Men aktivisterne ville ikke adlyde kaptajnen? Er det da ikke en slags
mytteri?

Se også nøjere på artiklens vellignende billede, samt læsernes kommentarer
under artiklen.

"Fredsaktivister"? Tsk tsk!

John

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 12:57

On 11 Jun., 20:48, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> mytteri?
>
> Se også nøjere på artiklens vellignende billede, samt læsernes kommentarer

Kan beretningen bekræftes -
Har du andre kilder på historien end Jerusalem Post?

Fra : Jens G

Dato : 11-06-10 20:09

On Fri, 11 Jun 2010 11:56:32 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Kan beretningen bekræftes -
>Har du andre kilder på historien end Jerusalem Post?

Det er vel lige så troværdigt som de kilder du selv bruger?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 13:06

> [...]
> mytteri?
>
> Se også nøjere på artiklens vellignende billede, samt læsernes kommentarer

Passagerene er i sin gode ret til at forsvare sig -

Uanset alle øvrige omstændigheder overtrådte de israelske
kommandosoldater tilsyneladende folkeretten, da de i nattens mulm og
mørke bordede en stribe skibe under blandt andet græsk og tyrkisk flag
i det østlige Middelhav.

Derudover vurderer eksperter fra Center for Militære Studier (CMS) ved
Københavns Universitet, at Israel skulle leve op til de almindelige
regler i folkeretten om ikke at anvende uproportional vold i væbnede
aktioner.

Undtaget er pirateri, slaveri og formentlig terrorisme Det juridisk
helt afgørende for bedømmelsen af aktionen er ifølge
orlogskaptajn, jurist Karsten Buhl fra CMS, om den fandt sted i
internationalt farvand.

Positionen for dramaet er endnu ikke endeligt fastlagt. Konvojens
arrangører siger, at skibene var omkring 40 sømil fra land, og Israel
har ikke argumenteret for, at konvojen var inden for den nationale 12-
sømile-grænse ud for Gaza.

»Det afgørende er, om det er internationalt farvand. Der må man ikke
gribe ind over for andre landes skibe. Det er flagstatens
jurisdiktion, der gælder for skibet – eneste undtagelse er i tilfælde
af pirateri, slaveri og formentlig terrorisme. Så må man godt opbringe
et skib som f.eks. i aktionerne mod sørøvere i Aden Bugten«, forklarer
Karsten Buhl.

»Man må simpelthen ikke opbringe et skib fra et andet land i
internationalt farvand, medmindre man er i krig med dette land. Der er
meget, der taler for, at Israel har overtrådt folkeretten«.

[...]

Ifølge Karsten Buhl forholder det sig anderledes for passagererne om
bord.

»Så længe de er i internationalt farvand, så har de ret til at
forsvare sig som passagerer på et skib, der bliver angrebet, siger
Karsten Buhl. Han peger også på, at uanset omstændighederne er ethvert
land forpligtet til kun at anvende mindst mulig vold i tilfælde af
sammenstød. http://politiken.dk/udland/article984082.ece

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 13:15

On 11 Jun., 21:08, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Det er vel lige s trov rdigt som de kilder du selv bruger?

Jeg påstår ikke, at billedet er en fake. Som du selv netop har læst -
skrev jeg - det er muligt at det er og det er også muligt at det ikke
er. Jeg har copypastet artikelen og lagt den frem her, så vi kan
diskutere vores iagttagelser omkring billederne.

En ting er sikkert - jeg stoler ikke en dyt på IDF`s informationer,
men forventer det værste. Som jeg netop gjorde dig opmærksom på; IDF
er nappet i at fuske med de informationer som de fremlægger på deres
hjemmeside.

Det er ret meget anderledes mht Jerusalem Post`s informationer. Der er
ingen dokumentation, ingen foto`s som vi selv kan undersøge. Derfor
beder jeg om en bekræftelse og helst fra en anden kilde end en
Israelsk avis. Tak -

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-10 21:36

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men forventer det værste. Som jeg netop gjorde dig opmærksom på; IDF
> er nappet i at fuske med de informationer som de fremlægger på deres

Da der ikke var andet end "aktivister" og IDF til stede, hvem mener du så vi
skal tro på ?

Og de "aktivister" der udtaler sig - var de overhovedet til stede ?
Eksempelvis var ham den svenske forfatter på et helt andet skib - hvordan i
alverden skal han kunne bevidne noget som helst ?

Det her har SKADET Israel og GAVNET aktivisternes sag.
Som Cicero så rigtigt fremførte "cui bono ?" Hvis man ikke specifikt ved
bedre, så er det altid en god ide at se på hvem som har gavn af det skete,
idet det er overvejende sandsynligt at den som hændelsen gavner er den
skyldige.

Fra : /John

Dato : 12-06-10 02:48

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> Eksempelvis var ham den svenske forfatter på et helt andet skib - hvordan
> i alverden skal han kunne bevidne noget som helst ?

Endnu et af utallige islamiske mirakler?

John

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-10 07:55

On Sat, 12 Jun 2010 03:47:45 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Endnu et af utallige islamiske mirakler?
>
>John

Koranen siger at løgn der ikke afsløres er OK for en hellig kriger

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 13:47

> [...]
> mytteri?
>
> Se også nøjere på artiklens vellignende billede, samt læsernes kommentarer

Testimony from passengers aboard the Freedom Flotilla

Haneen Zuabi
Member of Parliament, Israeli Knesset

"Israel had days to plan this military operation. They wanted many
deaths to terrorise us and to send a message that no future aid
convoys should try to break the siege of Gaza."

Sarah Colborne
Director of campaigns and operations, PSC, United Kingdom

"I couldn't even count the amount of ships that were in the water. It
was literally bristling with ships, helicopters and gunfire. It was
horrific, absolutely horrific. ...Israeli forces handcuffed members of
the activists' medical team who were sent to help treat the injured.
It was terrifying...If you talked they pointed a gun at you. ...We
wrote a sign in Hebrew saying, 'SOS! Need medical assistance. People
are dying. Urgent' Hanin Zoabi, who's a Knesset member, an Israeli
Knesset member, took that sign to the front—to the back of the boat,
where the soldiers were pointing at her. They ordered her to go
back."

Henning Mankell
Bestselling Swedish crime author

"It was an act of piracy. We were actually kidnapped. ...On the ship I
was on, they found one weapon: my razor. And they actually came up and
showed it off, my razor, so you see what level this was at."

Professor Norman Paech
Member of Parliament (ret.), Germany

"We had not prepared in any way to fight. We didn't even consider it
because we knew very well that we would have absolutely no chance
against soldiers like this. ...The Israeli government justifies the
raid because they were attacked. This is absolutely not the case."

Annette Groth
Member of Parliament, Germany

"It was like war. They had guns, taser weapons, some type of tear gas
and other weaponry, compared to two-and-a-half wooden sticks we had
between us. [For Israel] to talk of self-defence is ridiculous. ...The
scandal is that we have to fight the Israeli images only with words.
The Israelis confiscated all the activists' cameras, computers, and
mobile phones."

Iara Lee
Brazilian Filmmaker (based in San Francisco)

"(The attack) was a surprise, because it happened in the middle of the
night, in the darkness, in international waters, because we knew there
would be a confrontation but not in international waters. Their first
tactic was to cut all of our satellite communications and then they
attacked. All I witnessed first hand was the shooting. They came on
board and started shooting at people. ...We expected them to shoot
people in the legs, to shoot in the air, just to scare people, but
they were direct. Some of them shot in the passengers' heads. Many
people were murdered – it was unimaginable."

Jamal El-Shayyal
Journalist from Al Jazeera

"...as this attack started I was on the top deck and within just a few
minutes there were live shots being fired from above the ship from
above from where the helicopters were. The first shots that were fired
were some sort of sound grenades. There was some tear gas that was
fired as well as rubber coated steel bullets. They were fired
initially and the live bullets came roughly about five minutes after
that, after those initial shots were fired.

"There was definitely fire from the air because one of the people who
was killed was clearly shot from above. He was...the bullet targeted
him at the top of his head. There was also fire coming from the sea as
well. Most of the fire initially from the sea was tear gas canisters
and sound grenades. But then it became live fire. There is no doubt
from what I saw that live ammunition was fired before any Israeli
soldier was on deck.

"[From the top deck] you could almost see the soldiers pointing their
guns down through some sort of hole or compartment at the bottom side
of the helicopter, firing almost indiscriminately without even looking
where they were firing and those bullets were definitely live bullets.
There was a Knesset member who approached the Israeli soldiers saying
we have injured, she was saying they have injured people, please come
and take them. Yet the Israelis refused. Three hours later all three
of those people that were injured ended up dying on the spot because
no one came to take them."

--
Mary Hughes-Thompson
Free Gaza Movement Co-Founder

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 14:55

On 11 Jun., 21:08, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> Det er vel lige s trov rdigt som de kilder du selv bruger?

Jeg fandt lige denne;
Historien er så bekræftet. Nice -

http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/gaza-flotilla-captain-activists-prepared-attack-against-idf-raid-1.295591

Fra : /John

Dato : 11-06-10 22:15

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Sandheden om Gaza-søslaget kommer endelig frem, lidt efter lidt.

"WATCH: Video of Mehmut Tuval shows captain saying he attempted to prevent
violent clashes between activists and the Israeli military":

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-10 08:11

On Fri, 11 Jun 2010 23:14:36 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>"WATCH: Video of Mehmut Tuval shows captain saying he attempted to prevent
>violent clashes between activists and the Israeli military":

Da jeg i 1972 rejste med DFDS til Oslo viste kaptajnen mig at skibet
var bygget med TO store detentionsceller til fulde nordmænd - een
var ikke nok.

Sådanne placering af nødhjælpsterrorister er altså nødvendig - Islam
er opium for folket og gør voldelig som nordmænd fjernt fra spritbolag
bliver voldelige

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 15:36

On 11 Jun., 22:36, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

> Da der ikke var andet end "aktivister" og IDF til stede, hvem mener du s vi
> skal tro p ?
>
> Og de "aktivister" der udtaler sig - var de overhovedet til stede ?
> Eksempelvis var ham den svenske forfatter p et helt andet skib - hvordan i
> alverden skal han kunne bevidne noget som helst ?
>
> Det her har SKADET Israel og GAVNET aktivisternes sag.
> Som Cicero s rigtigt fremf rte "cui bono ?" Hvis man ikke specifikt ved
> bedre, s er det altid en god ide at se p hvem som har gavn af det skete,
> idet det er overvejende sandsynligt at den som h ndelsen gavner er den
> [...]

Skal vi ikke bare konkludere, at Israel lavede det selvmål, som alle
vil huske - allerede inden VM startede i 2010.

Fra : Ivannof

Dato : 12-06-10 12:02

> [...]

Skal vi ikke bare konkludere, at Israel lavede det selvmål, som alle
vil huske - allerede inden VM startede i 2010.
Det lyder ikke forkert.

Men hvis det er et selvmål, så må begge hold have spillet det samme spil.

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-10 08:00

On Fri, 11 Jun 2010 20:48:19 +0200, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>A'hva'? 40 IHH-aktivister? Metalrør? Kæder?
>
>Men aktivisterne ville ikke adlyde kaptajnen? Er det da ikke en slags

Tyrkiske aber der ikke har styr på deres show vil jeg ikke i EU med

Fra : Patruljen

Dato : 12-06-10 05:13

On 12 Jun., 13:02, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Skal vi ikke bare konkludere, at Israel lavede det selvm l, som alle
> vil huske - allerede inden VM startede i 2010.
> Det lyder ikke forkert.
>
> Men hvis det er et selvm l, s m begge hold have spillet det samme spil.
>
> Hilsen Ivan-

Som at det ene ishockeyhold går på banen i fuld mundering, mens det
andet løber rundt på bare tæer og i badebukser?

Hvis begge parter havde spillet det samme spil, så ville det andet
hold have medbragt skydevåben, nogle dysekanoner og evt en rigelig
mængde RPG -

Fra : Ivannof

Dato : 12-06-10 12:49

> [...]

Som at det ene ishockeyhold går på banen i fuld mundering, mens det
andet løber rundt på bare tæer og i badebukser?
Rigtigt forstået. Men begge hold har stave! Det viste sig også at Goliat
havde noget at frygte fra David, hvis du husker historien.

Hilsen Ivan

Fra : .

Dato : 12-06-10 09:30

On 12 Jun., 13:48, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Som at det ene ishockeyhold g r p banen i fuld mundering, mens det
> andet l ber rundt p bare t er og i badebukser?
> Rigtigt forst et. Men begge hold har stave! Det viste sig ogs at Goliat
> havde noget at frygte fra David, hvis du husker historien.

Stave mod skydevåben, hvis vi lige skal være korrekte ?

Fra : Ivannof

Dato : 13-06-10 12:01

"." <Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde noget at frygte fra David, hvis du husker historien.

Stave mod skydevåben, hvis vi lige skal være korrekte ?
Jamen hvad fanden vil du have? Hvis nogen stiller op mod overmagten. Hvad
skal overmagten så gøre? Løbe sin vej?

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 13-06-10 05:47

On 13 Jun., 13:01, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Stave mod skydevåben, hvis vi lige skal være korrekte ?
> Jamen hvad fanden vil du have? Hvis nogen stiller op mod overmagten. Hvad
> skal overmagten så gøre? Løbe sin vej?

For diskussionens skyld - undlader vi lige alt om den ulovlige
blokade, pirat-virksomheden i internationalt farvand osv.

Der findes mange andre måder at stoppe et skib på end lige at borde
det med bevæbnede special-tropper og skyde løs, såfremt der opstår
modstand - man kunne have langt et trawl ud foran skibe og bare slæbt
det væk.

Når det er sagt; så husker du nok disse optagelser;
http://www.youtube.com/watch?v=24ZrOsjaTTo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=gLUhwThF0uI&feature=related

Spørgsmålet lyder så; Hvorfor tror du, at myndighederne ikke bare
valgte at sætte frømænd ind og standse begivenhederne ved at aflevere
en stribe headshots, dræbe 8 - 10 stykker og såre andre 30 ?

Fra : Ivannof

Dato : 14-06-10 11:58

> [...]

valgte at sætte frømænd ind og standse begivenhederne ved at aflevere
en stribe headshots, dræbe 8 - 10 stykker og såre andre 30 ?
Nej, det ved jeg faktisk ikke.

Demonstranterne overtrådte maskeringsforbuddet og kunne som anonyme
demonstranter gå ud og straffe Nørrebro for ikke at have sørget for at de
kunne gøre nøjagtigt som deres ledergruppe ville.

Måske var myndighederne også bange for at komme noget til. Demonstranterne
viste ikke nogen hensyn overhovedet og ville hellere end gerne slagte en
betjent eller to!

Det er den danske måde at gøre det på. I stedet for at lade det gå ud over
voldsmændene, så lader vi det gå ud over nogle uskyldige. Hmmm.

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 14-06-10 05:01

On 14 Jun., 12:58, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> valgte at sætte frømænd ind og standse begivenhederne ved at aflevere
> en stribe headshots, dræbe 8 - 10 stykker og såre andre 30 ?

Nope. det var et ærligt svar.

Skal vi kke bare sende en gruppe frømænd ind næste gang og likvidere
et lille dusin og skyde løs på måske 30 andre?

Fra : Ivannof

Dato : 14-06-10 13:40

> [...]

Skal vi kke bare sende en gruppe frømænd ind næste gang og likvidere
et lille dusin og skyde løs på måske 30 andre?
-------------------
Nørrebro eller Middelhavet?

Fra : Patruljen

Dato : 14-06-10 07:52

On 14 Jun., 14:40, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Skal vi kke bare sende en gruppe frømænd ind næste gang og likvidere
> et lille dusin og skyde løs på måske 30 andre?

Spekulerer du helt alvorligt over, om det danske politi skal operere i
Middelhavet?
Eller vil du heller ikke svare denne gang -

Fra : Ivannof

Dato : 14-06-10 15:45

> [...]

Middelhavet?
Eller vil du heller ikke svare denne gang -
Hvad er dit ærne egentligt?
Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 14-06-10 09:16

On 14 Jun., 16:44, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Middelhavet?
> Eller vil du heller ikke svare denne gang -

Nå - intet svar denne gang eller rettere - heller ikke denne gang.
Hvorfor syntes du egentlig at du skal stille spørgsmål, når du ikke
svarer selv -