Rus er som ros.Forbud mod 1 er inkonsekven~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-06-10 19:35

Rus er som ros.Forbud mod 1 er inkonsekvent

Nedenfor er samlet citater om ros eller smiger, der er populaert of
vaerdsat PAA KORT SIGT
Naar man gennemtaenker hvor meget samfundet ville vaere bedre uden
smigerens loegnm er parallel til kemisk smiger altsaa rusmidler
indlysende
At forbyde 1 men ikke 2 er ikke konsekvent

ROS Man roses kun af sine ligemænd. Ja og den der roser siger til dig
"Du er min ligemand". Nietzsche
I ros er der mere påtrængenhed end i dadel.Friedrich Nietzsche
Jeg ved ikke noget så dejligt som når folk angriber mig. . Så ved
jeg, at de mener hvad de siger. GB Shaw
Vi roser eller kritiserer, alt efter hvilken af de to ting der giver
os bedst mulighed for at brillere med god dømmekraft. Nietzsche
Hvis du roses, er du ikke på din EGEN VEJ TIL SUCCES, men på andres.
Nietzsche
Publikum vil behandles ligesom kvinder: man skal absolut ikke sige
andet til dem end det, de ønsker at høre. Goethe
He who cannot love must learn to flatter.Goethe
Afvisning af en ros er et ønske om at blive rost to gange. La
Rochefoucauld
Al smiger rummer gift.Publius Syrus
De fleste af os finder det pinligt at få serveret blomstrende
komplimenter. Der er noget påfaldende i, at de fromme mener at kunne
behage Gud ved en næsegrus beundring. W. Somerset Maugham
Folk beder om kritik, men de ønsker kun ros. W. Somerset
Maugham (1874-1965) Camus
Jeg kan leve to måneder på en god kompliment. Mark Twain
Kvinden har i århundreder fungeret som et forstørrelsesglas med det
magiske formål at fremvise manden dobbelt så stor, som han er Virginia
Woolf
Ros er vor frugtbringende sol. George Meredith
rosb   Vær ikke bange for de fjender, som angriber dig: vær bange for
de venner, som smigrer dig. Alvarez Obregon
rosc    Den skuffedes tale. - "jeg lyttet etter gjenklang og hørte
bare ros" - Nietzsc

rosc    "Anerkendelse er en kamp på liv og død. Vi er afhængige af
hinandens anerkendelse. Hegel
rosc      Grunden til at elskende aldrig keder sig, når de er
sammen,
er den at de altid taler om sig selv.Rochefoucauld
rosc      Modesty is the only sure bait when you angle for
praise.
rosc   "Vi kan altid lide dem, der beundrer os. La Rochefoucauld
rosc   Man fanger kvinder med gods, narre med ros og harer med hunde.
Peder Syv
rosd    Tro ikke dine venner, når de beder dig sige din ærlige
mening. Alt, hvad de ønsker, er at blive bestyrket i den mening, de
har om sig selv.      Albert Camus
rosd   "Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er
det ikke en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg
tvinger ham jo ikke dertil? "Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig
Noget, kjere Johan, dertil er Du altfor ædel og uegennytting. "Og
Skavanken, den behøver jeg da ikke at tale om? "Du veed jo slet ikke
om Hesten feiler noget, Du troer det jo kun.Ja, ikke sandt? "Jeg kan
jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone, Godnat!"Frits
Jurgensen
rosd   Enhver er glad for ros. Abraham Lincoln
rosd   Flere mennesker smigres til dyder end skræmmes fra laster.
Robert Smith Surtees
rosd   Kan man trøste uden at lyve ? Anatole France
Rosd   Tag dig i agt for den, som smigrer dig utilbørligt. Han vil
også bebrejde dig uretfærdigt. Arabisk ordsprog
rosD   The trouble with most of us is that we would rather be ruined
by praise than saved by criticism.      Norman Vincent Peale
rosf   Countering embarrassment. The best way to come to the aid of
someone, who is very embarrassed and to soothe him, is to praise him
resolutely. Nietzsche
rosf   Det spiller ingen rolle, hvem der støtter mig, når jeg har
ret. Jeg har brug for nogen, der holder med mig, når jeg tager fejl.
John A. McDonald
rosf   Hvad skal man med trøst? Jo bedre den er, desto mindre forøges
ulykken. Honoré de Balzac
rosf   I alsidesliggende kroge af litteraturen kan man lejlighedsvis
træffe personer, som er uimodtagelige for smiger. Nis
Petersen 1897-1943
rosf   Man beder altid om råd for at få sin egen opfattelse
bekræftet.    William Osler
rosf   No man has ever lived that had enough, / Of children's
gratitude or woman's love.      William Butler Yeats
Rosf   Sig aldrig til nogen, at de tager fejl. Det er en ødelæggende
taktik. Dale Carnegie
Rosf   Smiger ligner venskab som en ulv ligner en hund. Ukendt
Rosf   The man who is asked by an author what he thinks of his work
is put to the torture and is not obliged to speak the truth. Gerald
Johnson
rosfmasLø   Et dårligt skrift er middelmådigt og dårligt fordi det
søger at behage et stort antal læsere. Nietzsche
ROSg   "Vær ved godt mod," svarede Zarahustra ham, "ligesom jeg er
det. Bliv ved din skik, du fortræffelige, kværn dine korn, drik dit
vand, ros dine køer: hvis det kan gøre dig glad!
rosgMR   Ingen fortjener ros for sin godhed , hvis han ikke har styrke
til at være ond.
rosgQqsmiger   Når du giver råd, så forsøg kun at hjælpe - ikke at
behage.      Solon
rosHøfl   Our four cardinal virtues: courage, compassion, insight and
solitude - they would be unbearable to themselves if they hadn't
forged an alliance with a cheerful and mischievous vice called
'courtesy'.Nietzsche, Late Notebooks
rosiiIu   Al smiger rummer gift.      Publilius Syrus
rosKr   To avoid criticism, say nothing, do nothing, be nothing. Fred
Shero, hockey coach, Philadelphia Flyers, 1925-90
Roslø   At trøste er at overbevise andre om det, man ikke selv tror
på. Otto Weiss
roslø   Overfor de der er meget gode eller magtfulde, kommer vi
uvægerligt til at lyve, så de lærer aldrig sandheden at kende.
Nietzsche Morgenrøde 1880
rosløaa   Kunsten at behage er kunsten at bedrage.Voltaire.
rosLØå   Ros er mere påtrøngende enn daddel. Nietzsche
rosqqrossmiger   Ros er mere anmassende end bebrejdelse. Nietzsche
rossorg      Vi trøster os let over vore venners ulykker, når de
tjener til at vise verden vor kærlige omsorg
rossorg   If you don´t go to people´s funerals, they won´t come to
yours. Anon
rossorgThere is nothing like a morning funeral for sharpening the
appetite for lunch.Arthur Marshall, Life´s Rich Pageant, 1984
rosx   ros er en listig, skjult, fin smiger, som tilfredsstiller
giver og modtager forskelligt. Den sidste tager imod den som en pris
for sine fortjenester, og den første uddeler den for at sætte sin
kulance og dømmekraft i det rette lys.    Francois de La
Rochefoucauld   "Vi roser eller kritiserer, alt efter hvilken af de to