Politisk korrekthed er kommunistisk propag~
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 12:55

Theodore Dalrymple i et interview i 2005 (Snaphanens oversættelse):

"Politisk korrekthed er kommunistisk propaganda stavet med småt.
I mine studier af kommunistiske samfund, kom jeg til den
konklusion, at formålet med kommunistisk propaganda ikke
var at overtale eller overbevise, ej heller at informere, men
at ydmyge, og derfor, jo mindre den svarede til virkeligheden,
desto bedre. Når folk er tvunget til at tie, når de får at vide
de mest oplagte løgne, eller endnu værre, når de er
tvunget til at gentage løgnene selv, så mister en gang for alle
deres følelse af redelighed.
At acceptere indlysende løgne, er at samarbejde med det
onde, og i mindre skala selv at til blive ond. Ens evne til
at stå imod undergraves på denne måde, den ødelægges endda.
Et samfund af kastrerede løgnere er let at kontrollere.
Jeg tror at du, hvis du undersøger den politiske
korrekthed, opdager at den har den tilsigtede virkning."