Bedre at smigre end straffe?
Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-10 15:46

Bedre at smigre end straffe?
Nej ærlighed er bedst viser japansk praksis og konfutzes teori

Alt er relativt så barnet stresses lige meget af at grue for spanskrør
- som Hitchkock på din jesuiterskole - eller frygte halverede
lommepenge - som jeg som 25årig

   More people are flattered into virtue than bullied out of
vice.       Robert Surtees
Vis mistillid til dem, der altid har lyst til at straffe. Goethe

   At mennesket må blive forløst fra hævnen: Det er min bro til
det højeste håb og en regnbue efter langvarigt uvejr. . Nietzsche
   Hævnens ånd: mine venner - det har hidtil været menneskets
bedste eftertanke; og hvor der var lidelse, skulle der også være
straf. Nietzsche
   It is never right to do wrong or to requite wrong with wrong,
or when we suffer evil to defend ourselves by doing evil in return.
Socrates

Men mod muslimer underdrives ofte NØDVÆRGE