Chok: Reuters manipulerede Gaza-billeder
Fra : /John

Dato : 08-06-10 15:57

Nogle af os forventer vel, at i det mindste vestlige nyhedsbureauer er
troværdige og upartiske, men Reuters har fået sig nogle grimme ridser i
lakken.

"Nyhedsbureauet Reuters kritiseres for at have fjernet knive og blod fra
billedoptagelser af det israelske angreb på nødhjælpsflåden "Ship to Gaza,"
skriver den israelske avis Haaretz":
http://www.berlingske.dk/verden/israelsk-kritik-af-angrebsfoto-fra-reuters

"The Reuters news agency has been accused of removing images of activists
wielding weapons and bloodied and wounded Israeli naval commandos from
photographs taken on board a ship headed for Gaza during deadly clashes last
week":
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/reuters-under-fire-for-removing-weapons-blood-from-images-of-gaza-flotilla-1.294780

Reuters har vist et ganske alvorligt forklarings-problem...

John

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-06-10 16:39

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Reuters har vist et ganske alvorligt forklarings-problem...

De har desværre ansat nogle ahw-røde journalister (aktive historie
hvidvaskere)

Mvh
Martin

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-06-10 18:24

On Tue, 8 Jun 2010 17:38:34 +0200, Martin Larsen wrote:

> "/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> De har desværre ansat nogle ahw-røde journalister (aktive historie
> hvidvaskere)

Ja det er jo heller ikke første gang Reuters er taget med fingrene nede i
småkagedåsen, ved at de har manipuleret med billeder, så de blev mere
politisk korrekte.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-06-10 18:30

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen news:4c0e63ef$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

> De har desværre ansat nogle ahw-røde journalister (aktive historie hvidvaskere)
>
> Mvh
> Martin

Når nu der er tale om skriverier(jeg har også lige nævnt det i en anden gruppe)
Så er min måde at skrive på, blevet fuldstændig ødelagt, fra ca 5-15 linjer, som regel kun 5,
super kondenseret med flere lag mening, til en stor BW agtig smøre som ingen gider læse!

Det er programmering !"bliv som det du ikke bryder dig om", "og du må ikke bruge din egen erfaring & viden"
og "du må ikke kunne ting andre ikke kan" Det er heldigvis ved at være væk!

Det er irriterende, at alt den erfaring jeg har lært mig selv, ved at skrive på nntp siden, ihvertfald 1996!

Indlæg på 5 - 10 linjer, bidende og sarkastiske Anti-DF indlæg, som især højre fløjen ikke kan lade være med at læse
på grund af overskriften/headeren! Til en stor bunke lort!

Og nej, jeg er ikke programmeret Pro-Muslimsk(det er jeg bare blevet)
Men jeg er forsøgt programmeret Nazistisk!

Det er politisk sabotage i Danmark, så det kan man bare lægge oven i, forræderi og mord!
Når forbrydelserne Bjørnholt har gjort, lægges sammen!
--
Kan jeg ikke få jer til at klikke og skrive her:
http://www.axellus.dk/t-27-Kontakt.aspx

/Pnic

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-06-10 18:39

"Peter Nicolaysen" <pnic@email.dk> skrev i meddelelsen news:hulunq$tdo$1@news.eternal-september.org...

> [...]
>
> Det er irriterende, at alt den erfaring jeg har lært mig selv, ved at skrive på nntp siden, ihvertfald 1996!

1996-97

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 08-06-10 18:47

"Peter Nicolaysen" <pnic@email.dk> skrev i meddelelsen news:hulv8r$vjv$1@news.eternal-september.org...

> [...]
> http://www.axellus.dk/t-27-Kontakt.aspx
> om de ikke godt vil komme følgende i Gerimax Ginseng:
> 100mg Glutathione,5mg Astaxanthin og 50mg Pycnogenol

hvad var det der blev sagt af en fuldstændig torteret mig?
"kniv kniv, kniv kniv" da jeg var mest torteret!

og hvem sagde noget om "en stjerne i din hjerne"?

utroligt hvad, der kan trækkes frem af hukommelsen,
kniv kniv var det mest torterede øjeblik!
eller et af dem!

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 09-06-10 10:57

"Peter Nicolaysen" <pnic@email.dk> skrev i meddelelsen news:4c0e8217$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.axellus.dk/t-27-Kontakt.aspx
> om de ikke godt vil komme følgende i Gerimax Ginseng:
> 100mg Glutathione,5mg Astaxanthin og 50mg Pycnogenol

Jeg husker episoden hvor jeg som barn, 9-11 årig, måtte forsvare mig selv mod en
psykotisk (alkoholiker?) af hunkøn der jager mig med en kniv, og går og siger kniv-kniv,
episoden har været eskaleret og på et tidspunkt smider jeg en kniv efter personen og rammer et skab(med vilje)!
Med skaftet på en køkken kniv!

Under tortur programmeringen,blev det gravet frem og sadisterne mente
at jeg skulle torteres for at forsvare mig selv!

Jeg husker at måtte barikadere mig i et værelse, kravle ud af et vindue og sove i et badekar(ægte)
Desuden er der forsøgt lavet falske minder og episoden forsøgt lavet om!

Uanset hvad så har jeg reageret "rigtigt" eftersom at jeg er i live!
Og episoden har ikke på nogen måde skadet mit mentale helbred, der er mange der er og
har været udsat for ting der er langt værre, det er kun intressant fordi at det bliver forsøgt
brugt af sadister/programmøre/tortøre til at forvrænge ens "virkligheds opfattelse"

FUT: dk.helbred

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 09-06-10 11:10

"Peter Nicolaysen" <pnic@email.dk> skrev i meddelelsen news:hunoi8$am6$1@news.eternal-september.org...

> [...]
> http://www.axellus.dk/t-27-Kontakt.aspx
> om de ikke godt vil komme følgende i Gerimax Ginseng:
> 100mg Glutathione,5mg Astaxanthin og 50mg Pycnogenol

Min stavning er stadig væk ikke op til par!(programmering, ulovligt og af politiske årsager, og det er ontopic!)

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 09-06-10 11:16

"Peter Nicolaysen" <pnic@email.dk> skrev i meddelelsen news:4c0f687a$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.axellus.dk/t-27-Kontakt.aspx
> om de ikke godt vil komme følgende i Gerimax Ginseng:
> 100mg Glutathione,5mg Astaxanthin og 50mg Pycnogenol

Og det er så, 12 år siden efterhånden at det mareridt begyndte!
(jeg er ret sikker på at det var en prøveballon, pga. mine skriverier om DF,
de står og aftaler at give paracetamol skylden, hvis det bliver opdaget,
men det de foretager sig er forræderi, tortur og senere mord)

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 09-06-10 11:05

Fra : /John

Dato : 08-06-10 20:28

> De har desværre ansat nogle ahw-røde journalister (aktive historie
> hvidvaskere)

Nåee.. jamen dét forklarer jo alt :)

Menæee... det koster da i troværdighed?

John

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 00:37

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i
> en meddelelse

> Nåee.. jamen dét forklarer jo alt :)
>
> Menæee... det koster da i troværdighed?

Det er sært så stort indtryk jeg har gjort på jer
fjolser at i ligefrem digter konspirationsteorier
med mit navn - bortset fra at I heller ikke kan
stave, når der står noget om ahw og hvidvaskere -
men det har I sikkert også den sædvanlige
bortforklaring til.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-10 03:41

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

>De har desværre ansat nogle ahw-røde journalister (aktive historie
>hvidvaskere)

Når man bryder blokade via internationalt farvand OG ER ADVARET så bør
skydes for boven og dernæst sænkes

Terrorflotiller opbygger med henblik på atombomberaketramper og har
intet med frihed at gøre

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-10 03:54

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

>De har desværre ansat nogle ahw-røde journalister (aktive historie
> [...]
Vi er i krig med Islam som har snuppet brohoveder i vort land

Intet middel er for hårdt mod invasionisterne.

At kritisere Israel er landsforrædderi mod DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-06-10 18:25

On Tue, 8 Jun 2010 16:56:39 +0200, /John wrote:

> [...]
>
> Reuters har vist et ganske alvorligt forklarings-problem...

Og det er heller ikke første gang de svindler med billeder.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 18:36

/John wrote:
> [...]
>
> Reuters har vist et ganske alvorligt forklarings-problem...

Det er Israel, der har et forklaringsproblem.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-06-10 19:05

On Tue, 8 Jun 2010 19:36:07 +0200, Michael Weber wrote:

> Det er Israel, der har et forklaringsproblem.

Hvordan i alverden kan det være Israels problem, at Reuters har manipuleret
med billederne.???

Det er jo heller ikke første gang Reuters har svindlet.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 19:06

S.A.Thomsen wrote:

> Hvordan i alverden kan det være Israels problem, at Reuters har
> manipuleret med billederne.???
>
> Det er jo heller ikke første gang Reuters har svindlet.

Reuters billeder ændrer intet ved Israels handlinger.

Fra : Kim2000

Dato : 08-06-10 19:56

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Reuters billeder ændrer intet ved Israels handlinger.

Billederne underbygger såmænd kun Israels forklaring om at de blev angrebet.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 19:58

Kim2000 wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Billederne underbygger såmænd kun Israels forklaring om at de blev
> angrebet.

Næ.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-06-10 20:10

On Tue, 8 Jun 2010 20:57:49 +0200, Michael Weber wrote:

> Næ.

Så er du sgu selvvalgt blind.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 20:10

S.A.Thomsen wrote:

> Så er du sgu selvvalgt blind.

Næ.

Fra : Volger Garfield

Dato : 08-06-10 22:07

On Tue, 8 Jun 2010 21:09:54 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Næ.

Nå ja, du er trængt op i en krog, så du er _nødt til_ at være
blind.... Klart nok.

Volger

Fra : Kim2000

Dato : 08-06-10 21:27

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så er du sgu selvvalgt blind.

Weber gik på autopilot, det gør han altid når han løber ind i blindgyde.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-06-10 20:09

On Tue, 8 Jun 2010 20:06:11 +0200, Michael Weber wrote:

> Reuters billeder ændrer intet ved Israels handlinger.

Øhhhh. JO.

Soldaterne har da ret til at forsvare sig selv mod knivoverfald.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 20:07

S.A.Thomsen wrote:

> Øhhhh. JO.

Næ.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-06-10 20:15

On Tue, 8 Jun 2010 21:07:04 +0200, Michael Weber wrote:

> Næ.

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.

EOD

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 20:15

S.A.Thomsen wrote:

> Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.
>
> EOD

Du _er_ en taber-tåbe.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-10 20:21

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
4c0e9740$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> Du _er_ en taber-tåbe.

Spoken by a true expert.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-10 20:31

Jens Bruun wrote:
> Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen
> 4c0e9740$0$279$14726298@news.sunsite.dk:

> Spoken by a true expert.

Uhh...som du dog kan.

Fra : Volger Garfield

Dato : 08-06-10 22:07

On Tue, 8 Jun 2010 21:30:56 +0200, "Michael Weber"

Næ.

Volger

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 20:44

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

>Du _er_ en taber-tåbe.

Den Weberske retorik når nye højder, det var flot som du snoede dig ud af
den der.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : J. Nielsen

Dato : 08-06-10 22:37

On Tue, 8 Jun 2010 21:43:58 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Den Weberske retorik når nye højder, det var flot som du snoede dig ud af
>den der.

Et eller andet sted bør man vel være taknemlig over at han ikke tyr til
alenlange bortforklaringer, som f.eks duoen Arne & Kim når de bli'r
presset en smule...
--

-JN-

Fra : C.Andersen

Dato : 08-06-10 22:46

J. Nielsen formulated the question :

> Et eller andet sted bør man vel være taknemlig over at han ikke tyr til
> alenlange bortforklaringer, som f.eks duoen Arne & Kim når de bli'r
> presset en smule...

Det kan der være noget om.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 00:34

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i
meddelelsen
> [...]
>
> Et eller andet sted bør man vel være taknemlig
> over at han ikke tyr til
> alenlange bortforklaringer, som f.eks duoen Arne

Det er da interessant at du hver gang du bliver
sat til vægs, kalder vores beskrivelser for
"alenlange bortforklaringer". Det eneste det viser
er jo at du ikke kan klare at læse mere end få
linjer, akkurat som dem der kun læser
overskrifterne i Ekstra Bladet og danner deres
meninger ud fra disse. -UPS - var det for mange
linjer?

Fra : C.Andersen

Dato : 09-06-10 00:40

ahw laid this down on his screen :

> hver gang du bliver sat til vægs

Kim Larsen siger at det kun er højrefjolser der bruger den sætning, du
er altså et højrefjols.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ivannof

Dato : 09-06-10 11:13

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
S.A.Thomsen wrote:

> Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.
>
> EOD

Du _er_ en taber-tåbe.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

Du er en Weber-grill

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 20:48

"S.A.Thomsen" skrev i en meddelelse

> Mod tåber kæmper selv guderne forgæves.

Weber er antisemit in spe. Alt hvad Israel gør eller siger er løgn.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : C.Andersen

Dato : 08-06-10 21:01

Michael Meidahl Jensen laid this down on his screen :

> Weber er antisemit in spe. Alt hvad Israel gør eller siger er løgn.

Weber har knald i potten.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 21:38

"C.Andersen" skrev i en meddelelse

> Weber har knald i potten.

Nej! Weber er et intelligent og velfungerende menneske, det er det der er så
skræmmende.

Og når et intelligent og velfungerende menneske ser sig selv overvåget i
alle livets aspekter af den moderne teknologi.
Ja så er der grobund for et "broderskab" og Weber bliver til Winston Smith.

Se blot hans signatur! den taler sit tydelige sprog.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : C.Andersen

Dato : 08-06-10 22:06

After serious thinking Michael Meidahl Jensen wrote :

> Nej! Weber er et intelligent og velfungerende menneske, det er det der er så
> skræmmende.

Jeg tvivler på det første, men hans indstilling til tingene er ret
> [...]

> Ja så er der grobund for et "broderskab" og Weber bliver til Winston Smith.
>
> Se blot hans signatur! den taler sit tydelige sprog.

Mon han er en af de tosser der ender med at bære selvmordsvest, nahh,
jeg tror kun han har det her på usenet, i virkeligheden er han sikkert
en eller anden forkølet skoledreng der keder sig.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-10 14:35

On 8 Jun., 16:56, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> week":http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/reuters-under-fire-for-...
>
> Reuters har vist et ganske alvorligt forklarings-problem...

Det er godtnok ikke et kønt foto. Der er ingen tvivl om, at i det
øjeblik er den soldat fuldstændigt overladt til aktivisternes
humørtilstande. Ingen ansvarlige overordnede vil affinde sig med, at
have en af sine folk liggende på den måde - Der er tydeligvis også
knive med i spillet. Det er afgjort ikke bare almindelige aktivister,
som er på spil der.

Gad vide, hvorfor Reuters fifler med billedet, som det er vist her.
Hvad har Reuters svaret eller forklaret?

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-10 14:36

On 8 Jun., 19:24, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Ja det er jo heller ikke første gang Reuters er taget med fingrene nede i
> småkagedåsen, ved at de har manipuleret med billeder, så de blev mere
> politisk korrekte.

Hvilke historier henviser du til der?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-06-10 23:11

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilke historier henviser du til der?

F.eks. denne:

http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21956_Reuters_Doctoring_Photos_from_Beirut&only

Anders Peter Johnsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-06-10 22:54

/John skrev den 08-06-2010 16:56:
> [...]
> lakken.
> Reuters har vist et ganske alvorligt forklarings-problem...

Næh.... lige præcis de fire billeder viser ingenting om hvem der end har
startet kamphandlingerne, som endte med de dødsfald og sårede.

Om det er knivfolkene eller dem med skydevåbene.

hvem der angreb afklares ikke på disse billeder.

Hvis man virkelig mener, at man ud fra de billeder kan sige det ene
eller det andet....så viser det mere om hvilken side af debatten man har
tilbøjeligheder til at tro på.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-10 16:07

On 8 Jun., 23:53, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> N h.... lige pr cis de fire billeder viser ingenting om hvem der end har
> startet kamphandlingerne, som endte med de d dsfald og s rede.
>
> Om det er knivfolkene eller dem med skydev bene.
>
> hvem der angreb afklares ikke p disse billeder.
>
> Hvis man virkelig mener, at man ud fra de billeder kan sige det ene
> eller det andet....s viser det mere om hvilken side af debatten man har
> tilb jeligheder til at tro p .

Det har du fuldstændigt ret i. Billedet afgør ikke hvad der er
foregået eller i hvilken rækkefølge det er sket.
Vi har 9 lig. En israelsk soldat der er prikket i maven - det er vist
nogenlunde det.

Det vi ved er, at denne kvinde har fuldstændigt ret, når hun siger;

»Kalder den israelske hær. Det her er en frihedsflotille. Vi har seks
skibe med os, og om bord har vi udelukkende passagerer og humanitær
hjælp beregnet til folkene i Gaza-striben. Vi har ikke noget med, der
kan være en trussel for de armerede styrker«.

»Derfor har I ikke ret til at udøve magt imod os. Blokaden af Gaza er
ulovlig under international lov. Vi har tilladelse fra
havnemyndighederne i Gaza til at lægge til«, siger kvinden fra
frihedsflåden.

http://politiken.dk/udland/article989320.ece
Og det denne artikel iøvrigt også viser er, at vi ikke kan stole på
IDF`s propagandamaskine.

Fra : Patruljen

Dato : 08-06-10 16:18

On 9 Jun., 00:11, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> F.eks. denne:
>
> http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21956_Reuters_Doctoring...

Tak for info - Anders.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-10 08:32

"/John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Nogle af os forventer vel, at i det mindste vestlige nyhedsbureauer er
> troværdige og upartiske, men Reuters har fået sig nogle grimme ridser i
> lakken.

Du antager, at billederne er beskåret på en bestemt måde, fordi Reuters -
det vil sige nyhedsbureauet som orgaisation - har sine egne, politiske
motiver. Men det behøver bestemt ikke at være forklaringen.

En anden mulighed er, at beskæringen slet og ret er et udtryk for den
redaktionelle "vinkling", Reuters har valgt. Reuters lever jo af at sælge
nyhedshistorier og billeder til andre medier. Så når Reuters udvælger de
billeder eller nyhedshistorier, de sætter til salg, er det naturligvis
afgørende, at de er vinklet på en måde, der gør dem salgbare hos andre
medier.

Vinkling er ikke forkert i sig selv. Hvis ikke man måtte vinkle, ville der
næppe blive udgivet så meget som en eneste avis. Man er som journalist nødt
til at vælge en vinkel på sit stof, hvis man vil kunne producere noget inden
deadline. Vinklingen kan i nogle tilfælde indebære, at man kun fortæller en
version af historien (f.eks. interviewet med Stein Bagger), eller den kan
betyde, at man udvælger en bestemt, ny tilgang (eksempelvis et avisinterview
med en meget børnerig familie på Fanø i forbindelse med regeringens
spareplan).

Et eller andet sted handler dette jo om forskellen mellem at fortælle
sandheden og at beskrive virkeligheden. Der er ingen tvivl om, at også de
beskårede billeder fortæller sandheden, men de beskriver kun et udsnit af
virkeligheden. Men det samme kan man jo sige om de ubeskårede billeder! For
hvem af følgende beskriver virkeligheden bedst:

- Den fotograf, der med vilje kun tager billeder af aktivister uden knive?
- Den fotograf, der kun udvælger de billeder, hvor aktivisterne ikke bærer
knive?
- Den fotograf, der beskærer sine billeder, sådan at man ikke kan se
aktivisternes knive?

Problemet er sådan set bare, at rigtig mange mennesker fejlagtigt tror, at
mediernes rolle er at formidle virkeligheden. Det er langt fra rigtigt.
Medierne fortæller sandheden, men det er og bliver altså noget andet end at
beskrive virkeligheden.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-06-10 11:31

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Vinkling er ikke forkert i sig selv. Hvis ikke man måtte vinkle, ville der

Har du læst Vera Winkelvir - en rollemodel for CRL?

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-10 12:15

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Vinkling er ikke forkert i sig selv.

På samme måde ville en Dr Goebbels have kunnet hævde at »Der ewige Jude«
blot var en vinkling af jøderne ... vinkling er og bliver manipulation,
og i og for sig burde skolerne undervise eleverne i at opdage vinkling
.... det ville højne deres kritiske sans.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-10 13:16

> På samme måde ville en Dr Goebbels have kunnet hævde at »Der ewige Jude«
> blot var en vinkling af jøderne ... vinkling er og bliver manipulation,

Det er noget vrøvl, Per. Min simple pointe var, at du ikke kan udgive så
meget som 5 linier, uden at fu har foretaget nogle redaktionelle til- og
fravalg. Det er der intet forkert i som sådan.

Og nej, det kunne Goebbels ikke hævde, for forskellen er jo netop, at bogen
indeholder et utal af forkerte påstande.

> og i og for sig burde skolerne undervise eleverne i at opdage vinkling
> ... det ville højne deres kritiske sans.

Vinkling er over alt, så man behøver ikke at opdage det. Derimod er man nødt
til at forholde sig til, at alt, man læser, er skrevet ud fra en eller anden
vinkling.

Fra : Ivannof

Dato : 09-06-10 15:34

> [...]
>
> Vinkling er over alt, så man behøver ikke at opdage det. Derimod er man
> nødt til at forholde sig til, at alt, man læser, er skrevet ud fra en

Ja, ja.

Så hvis vi vinkler og beskær: "Det gør vi ikke". Så får vi "Det gør vi".

Selv om man vinkler, skal man ikke ændre på sandheden.

Hilsen Ivan

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-06-10 19:19

Ivannof skrev den 09-06-2010 16:34:
> Selv om man vinkler, skal man ikke ændre på sandheden.

hvilken sandhed i aktuel sag?

Fra : Ivannof

Dato : 10-06-10 11:40

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> hvilken sandhed i aktuel sag?
>

> --
> med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis Mere skal der ikke til
> for varigt vægttab.

Du skar det væk. Ligesom på billedet. Vinkler du også?

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-10 21:17

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

> Selv om man vinkler, skal man ikke ændre på sandheden.

Gør man da det? Er det usandt, det du ser på det beskårne billede? Siger du,
at de ting, du ser, ikke er foregået?

Fra : \"@'

Dato : 10-06-10 17:20

On Wed, 9 Jun 2010 22:17:16 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message

>Gør man da det? Er det usandt, det du ser på det beskårne billede? Siger du,
>at de ting, du ser, ikke er foregået?

at fjerne dele af et billede gør billedet løgnagtigt

tager man et bilede af en person som bløder og derefter manipulerer
blodet væk er billedet en forfalskning

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-10 16:36

> Og nej, det kunne Goebbels ikke hævde, for forskellen er jo netop, at
> bogen indeholder et utal af forkerte påstande.

Hvilken bog ?

Fra : N/A

Dato : 10-06-10 13:37

Fra : Notion

Dato : 10-06-10 18:04

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> og i og for sig burde skolerne undervise eleverne i at opdage vinkling
> ... det ville højne deres kritiske sans.

Hvorfor frigiver Israel ikke billederne, fra tiden hvor helikopterne lår
over skibet og til soldaterne blev sendt ned på skibet, de har optaget hele
forløbet, men de viser kun at nogle personer står og slår (forsvarer sig
selv)

Det siger jo alt Per.
Israel vil ikke vise at de åbnede ild fra helikopterne, Israel har alle
muligheder for at vise de ikke åbnede ild fra helikopterne, men ???

Fra : Ivannof

Dato : 10-06-10 18:23

"Notion" <No_post@to.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> Israel vil ikke vise at de åbnede ild fra helikopterne, Israel har alle
> muligheder for at vise de ikke åbnede ild fra helikopterne, men ???

Under alle omstændigheder:

Det ville være tåbeligt af begge parter - både alle personerne på
nødhjælpsskibene og de israelske kystvagtfolk - IKKE at dokumentere hele
dramaet på video og med lyd.

Begge parter måtte regne med at der kunne blive ballade.

Jeg gætter på at begge parter kunne fremlægge flere ting. Det har de så
valgt ikke at gøre - eller journalister har valgt ikke at viderebringe det.

Jeg er stadig i tvivl om hvem der har "skylden". Jeg kan formode at det som
sædvanligt er palæstinasympatører der har været provokerende og israelere,
der har overreageret. Men det er mit gæt men jeg kunne godt lide at få det
be/afkræftet.

Hilsen Ivan

Fra : Nicky

Dato : 10-06-10 19:35

"Notion" <No_post@to.me> skrev i meddelelsen

> [...]
> Israel vil ikke vise at de åbnede ild fra helikopterne, Israel har alle
> muligheder for at vise de ikke åbnede ild fra helikopterne, men ???

Først og fremmest, hvis israelerne virkelig åbnede ild fra helikoptere,
forekommer det højst usandsynligt, at IHH-terroristerne ville hænge rundt
på dækket som lette ofre. Desuden rapporterer tyrkiske retsmedicinere at
alle de dræbte havde 9 mm skudsår, en kaliber som har en begrænset
rækkevidde, og som ikke er egnet til at bruge fra helikoptere.

Tanken om, at det israelske militær ville sende soldater ind i en allerede
eksisterende kampsituation, hvor de skød med levende ammunition mod folk på
dækket mens de var bevæbnet med paintball-pistoler er ganske enkelt absurd.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-10 19:46

Nicky <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4c113038$0$282$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> ammunition mod folk på dækket mens de var bevæbnet med
> paintball-pistoler er ganske enkelt absurd.

For antisemitter er ingen teori om jødisk konspiration for absurd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Nicky

Dato : 10-06-10 20:55

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Nicky <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c113038$0$282$14726298@news.sunsite.dk:

> For antisemitter er ingen teori om jødisk konspiration for absurd.

Og det er efterhånden ved at vinde momentum overalt. Men man skal bare
huske, at det som begynder med jøderne ender med at ramme hele verden. Det
viser historien med al tydelighed.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-10 21:01

Nicky <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4c1142fc$0$273$14726298@news.sunsite.dk:

> Og det er efterhånden ved at vinde momentum overalt. Men man skal bare
> huske, at det som begynder med jøderne ender med at ramme hele
> verden. Det viser historien med al tydelighed.

Antisemitisme er tilsyneladende dybt rodfæstet i den menneskelige psyke. Jeg
tror, det er de indre dæmoner - alle mennesker har- der forsøges bekæmpet
ved at vende aggressionerne udad mod et lille folk/religiøs minoritet. Så
det er de indre dæmonerne, der er problemet. Og mod dem kæmper selv guderne
forgæves, så jeg er bange for, du har ret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 13-06-10 04:35

On 13 Jun., 12:27, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> jo
>
> fakta er netop at muhamedanere har myrdet og forfulgt j der i mere end
> 1300 r

De må være ualmindelig opfindesomme, siden de ikke er myrdet
forlængst.
Det er snart umuligt at tage dig alvorligt :)

> ja uhadada
>
> endelig ikke bringe muhamedanernes mangefold v rre ugerninger frem,

Det kan du eventuelt gøre i en anden tråd.

> agendaen ER ganske tydelig, man fokuserer helt bevidst p sm tterierne
> ved stenden af Middelhavet netop for at aflede opm rksomheden fra
> muhamedanernes meget mere omfattende ugerninger andre steder.

Det virker mere somom, det er dig, der her i denne tråd, har et behov
for at flytte på fokus.

Har du set headeren?
Og hvorfor begynder du så at whine op om muslimer -

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-06-10 09:30

"Notion" <No_post@to.me> wrote in message

> Det siger jo alt Per.
> Israel vil ikke vise at de åbnede ild fra helikopterne, Israel har alle
> muligheder for at vise de ikke åbnede ild fra helikopterne, men ???

Hvem er værst? Ham, der beskærer sine billeder, eller ham, der slet ikke vil
vise sine?

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-10 16:08

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4c11f41a$0$277$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvem er værst? Ham, der beskærer sine billeder, eller ham, der slet
> ikke vil vise sine?

Jeg synes, at ham, der vælger at tilskære sine billeder med en slet skjult
dagsorden, og som samtidig påstår at være en objektiv, neutral referent af
nyheder og begivenheder, er meget værre end ham, der som subjektiv
partshaver i en konflikt vælger *ikke* at offentliggøre sine billeder.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-06-10 09:34

> [...]
> nyheder og begivenheder, er meget værre end ham, der som subjektiv
> partshaver i en konflikt vælger *ikke* at offentliggøre sine billeder.

Jeg er helt uenig. Hvi man vælger, ikke at offentliggøre billeder, der kunne
have medvirket til at tegne et andet billede af, hvad der er foregået, så er
denne beslutning da præcis lige så "manipulerende" som den, man træffer, når
man vælger, kun at offentliggøre nogen af billederne eller noget af
billederne.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 14-06-10 12:21

On Mon, 14 Jun 2010 10:34:07 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> [...]
> denne beslutning da præcis lige så "manipulerende" som den, man træffer, når
> man vælger, kun at offentliggøre nogen af billederne eller noget af

FORSKELLEN ligger i om men er part i en konflikt, eller om man påstår at
være en objektiv.

Der er vel ingen der er i tvivl om at både Hamas og Israel manipulerer, men
at Reuters gør det SAMTIDIG med at de påstår at være objektive, er
skandaløst.

Fra : .

Dato : 12-06-10 09:28

On 12 Jun., 15:41, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> det gør muhamedanerne helt klart, de har systematisk myrdet og
> forfulgt jøder fra Medinamasakren og til nu

Der findes ca.25.000 jøder idag i Iran. Hvorfor er de ikke blevet
myrdet, når nu muslimerne har myrdet og forfulgt jøder siden
Medinamasakren?

Du har ikke styr på dine facts - endnu engang. Du har kun din uvidende
racisme - alt der er imod Islam er velkomment i dit univers. Det er en
tragedie - især fordi du kun kan have det synspunkt, ved at være uden
berøringsflader iøvrigt til muslimer. Du kender ingen - du sidder i en
landsby i Jylland med fråde i mundvigende.

Der levede jøder og arabere side om side i Palæstina inden zionismen
tog over.
http://www.youtube.com/watch?v=6RjnvQHWyLE

http://www.jewsagainstzionism.com/

> mærkeligt som alle tanketomme "velmenere" kan få tid til at gå med at
> israelerne skyder en håndfuld terroistspirer,

Ja - det er sikkert fuldstændigt ligegyldigt i din verden. Du
ignorerer alt og foragter menneskerettighedsorganisationer. Det er
skammeligt -

> muhamedanere myrder og fordriver folk i millionvis i Afrika, men når
> det er muhamedanere der fører sig frem er tavsheden mistækeligt udtalt

Emnet her er Israel. Hvis du hellere vil diskutere grøndlændere, Tibet
og Afrika, så opret en tråd til formålet?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-10 19:36

.. <Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote:

> Der findes ca.25.000 jøder idag i Iran. Hvorfor er de ikke blevet
> myrdet, når nu muslimerne har myrdet og forfulgt jøder siden
> Medinamasakren?

Jøder fik i lighed med kristne dhimmi-status, altså undersåtter med en
vis beskyttelse fra magthaverne, men samtidig med en lavere status.

Jøde- og kristenforfølgelser fandt ikke desto mindre sted fra starten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \"@'

Dato : 13-06-10 11:27

On Sat, 12 Jun 2010 08:28:13 -0700 (PDT), "." <Niels_Bruun@yahoo.dk>
wrote:

>Der findes ca.25.000 jøder idag i Iran. Hvorfor er de ikke blevet
>myrdet, når nu muslimerne har myrdet og forfulgt jøder siden
> [...]

fakta er netop at muhamedanere har myrdet og forfulgt jøder i mere end
1300 år

>Emnet her er Israel.

ja uhadada

endelig ikke bringe muhamedanernes mangefold værre ugerninger frem,

agendaen ER ganske tydelig, man fokuserer helt bevidst på småtterierne
ved østenden af Middelhavet netop for at aflede opmærksomheden fra

Fra : Patruljen

Dato : 09-06-10 05:41

On 9 Jun., 13:14, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> P samme m de ville en Dr Goebbels have kunnet h vde at Der ewige Jude
> blot var en vinkling af j derne ... vinkling er og bliver manipulation,
> og i og for sig burde skolerne undervise eleverne i at opdage vinkling
> ... det ville h jne deres kritiske sans.

Åjhh - ja. Det er klart - Per Rønne må henvise til nazisme,
holocaustbenægtelse og racisme. Totalt usagligt sludder og vrøvl, som
så ofte før -

Fra : Lyrik

Dato : 09-06-10 12:38

On 9 Jun., 14:16, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> til at forholde sig til, at alt, man læser, er skrevet ud fra en eller anden

,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Man forfalsker ikke billeder i ærlig journalistik. punktum!
Når du forsvarer forfalskningerne, hvad er så dit motiv?

jens

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-06-10 08:58

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message
>Man forfalsker ikke billeder i ærlig journalistik. punktum!

Dette har intet med "forfalskning" at gøre - i hvert fald ikke med mindre al
fotojournalistisk er forfalskning.

Hvad er forskellen på følgende?

- At beskære et billede, sådan at kniven ikke kan ses
- At tage billedet, sådan at kniven ikke kommer med
- At sortere de billeder fra, hvorpå kniven kan ses

Resultatet er præcis det samme i alle tre tilfælde.

Dette billede er efter al sandsynlighed ene og alene resultatet af en helt
normal, journalistisk proces. Jeg siger ikke, at det bidrager til at tegne
et mere retvisende billede af virkeligheden, for det er der ingen tvivl om,
at det ikke gør. Min pointe er bare, at vi ikke har større grund til at tro,
at det oprindelige billede havde fortalt en mere retvisende version af
historien. Uanset hvilket billede fra sådan en begivenhed, man udvælger, så
vil det aldrig kunne fortælle hele historien.

Hvis billedet ikke var blevet beskåret, kunne vi med samme ret have spurgt
os selv: Kan vi mon regne med, at dette billede fortæller "den sandfærdige
historie"?

For hvad nu hvis fotografen valgt det ene billede ud, fordi det viser
aktivister, der begår overgreb imod en israelsk soldat?

Eller hvad nu hvis han tog netop dette billede, fordi det viste aktivister,
der angriber en israelsk soldat, selvom den situation var atypisk for, hvad
der i øvrigt foregik på skibet?

UANSET hvilket billede, man vælger ud, så er og bliver det resultatet af en
række til og fravalg. Om disse er foretaget ved, at man har peget kameraet
nogle bestemte steder hen eller ved brug af saksen efterfølgende, er sagen
uvedkommende.

>Når du forsvarer forfalskningerne, hvad er så dit motiv?

Jeg forsvarer ikke "forfalskningerne", som du kalder dem. Jeg beskriver bare
tingene som de er. Jeg synes, det er vigtigere at forsøge at forstå verden
end at opdigte konspirationsteorier.

Fra : Ivannof

Dato : 10-06-10 16:40

> [...]
> - At tage billedet, sådan at kniven ikke kommer med
> - At sortere de billeder fra, hvorpå kniven kan ses

3 forskellige måder at barbere virkeligheden.

Hvad har du egentlig gang i?

En journalist er vel ligesom en revisor. Han skal vise et "retvisende
billede" af hvad der foregår.

Og sååååå ka' du sige at deeeeet skal han ikk'.

Og sååååå siger jeg - jo han skal, hvis man vil have mig som kunde. Hvis han
vil have min opmærksomhed. Ellers er han kun forfatter af fiktion. Jeg skal
tro på ham. Og nu er han blevet taget med bukserne nede. I min mening.

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-06-10 09:29

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 3 forskellige måder at barbere virkeligheden.

Måden er forskellig - resultatet det samme.

Men hvis der er plads til ét billede i en avisartikel, så er man nødt til at
"barbere virkeligheden" som du siger. Pointen er igen, at der i enhver
redaktionel proces ligger nogle fravalg, der vil være med til at forme det
billede af virkeligheden, som det journalistiske slutresultat formidler.

> Hvad har du egentlig gang i?
>
> En journalist er vel ligesom en revisor. Han skal vise et "retvisende
> billede" af hvad der foregår.

Et er, hvad du mener, journalister burde gøre i den ideelle verden. Noget
andet er, hvad de får besked på at gøre af deres arbejdsgivere. Aviser og
TV-kanaler er kommercielle virksomheder, der har deres egne,
forretningsmæssige mål. Et af disse mål er at tjene penge gennem at opnå en
høj seerandel / et stort oplag, og for at opnå de to ting, er man nødt til
at give det billede af virkeligheden, som sælger flest billetter.

Hvad er for dig et retvisende billede af virkeligheden?

Der er stor forskel på, hvilke emner, de forskellige aviser skriver om. Er
det retvisende, at man f.eks. slet ikke skriver om "kendis-stof"? BT skriver
en del om det, Weekendavisen gør ikke. EB har til gengæld ikke meget
finansstof sammenlignet med Børsen. Til gengæld har EB klart mere
kriminalstog end Information.

Også her træffes der nogle klare, redaktionelle valg, som påvirker det
billede af virkeligheden, som de tegner.

Hvem af disse aviser fortæller efter din version et "retvisende billede af
virkeligheden"?

> Og sååååå ka' du sige at deeeeet skal han ikk'.
>
> Og sååååå siger jeg - jo han skal, hvis man vil have mig som kunde. Hvis
> han vil have min opmærksomhed.

Tror du selv.

Du er hverken værre eller bedre end alle andre på det punkt. Der er en grund
til, at medierne bringer de artikler, vi gerne vil læse og med den vinkling,
der gør dem attraktive for os. Se for eksempel her - det er "Mest læste" for
en række aviser lige nu:

Berlingske:

Stor kvinde strandet
Fotografer satser på flere kendissager
Folkeskolen er blevet overhalet
Lillebror har fået lejlighed
Mandelas oldebarn død efter VM-åbning

JP:

Kæmpe prisfald på luksusvilla
Mystiske kæmpehuller opstået i Kina
Seriekriminel Saxo-kunde bag tremmer
Weekend-vejret bliver som i oktober
Skildpadde optog sin egen rejse
Kaffekonge ramt af heftig tilbagegang
Rederi vil genrejse farvestrålende firserdille
Lidt for stille dage i kælderen
Mand fik syv børn med sin datter
Gigantisk yacht gæster Danmark

Ekstra Bladet:

Advarsel: Regnen vil vælte ned i eftermiddag
Rystet Tom K: Vi blev snydt
Remee føler sig snydt på tv
Danmark er verdens 7.-fredeligste land
Verdens største fly i Vojens
Fire afhuggede hoveder lå langs vejen
Mænd havde trekant med 12-årig
Nogen skjuler farlig flugtfange
Sarah Palin ramt af silikone-rygter
Han får problemer i aften

Hvis det virkelig var rigtigt, at vi danskeres medieforbrug var styret af en
stærk trang til at kende virkeligheden, hvad er det så, du ser ovenfor?

Fra : Ivannof

Dato : 11-06-10 15:36

> [...]
> en stærk trang til at kende virkeligheden, hvad er det så, du ser ovenfor?

Underholdning.

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-06-10 09:35

> Underholdning.

Du skulle reflektere lidt mere.

Fra : N/A

Dato : 10-06-10 13:37

Fra : N/A

Dato : 10-06-10 13:37

Fra : Patruljen

Dato : 09-06-10 13:45

On 9 Jun., 20:38, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Man forfalsker ikke billeder i ærlig journalistik. punktum!
> Når du forsvarer forfalskningerne, hvad er så dit motiv?

Jeg læser ikke, at Christian forsvarer forfalskninger. Men mere at han
forklarer, at billederne skal kunne sælges.

Jeg syntes egentlig ikke at budskabet i fotoet forandrer sig
nævneværdigt ved at blodet er fjernet. Det er ikke svært at få øje på,
at soldaten er overladt til aktivisternes nåde og bamhjertighed.

Under alle omstændigheder er såret ikke dybt. Der er ridset lidt i ham
og det er det. Hvis han havde været slicet seriøst, havde der været
mere blod og der havde hængt tarme og dinglet. Du har aldrig set et
menneske, som er blevet skåret alvorligt op, kan jeg forstå -

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-06-10 08:33

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
>Jeg læser ikke, at Christian forsvarer forfalskninger. Men mere at han
>forklarer, at billederne skal kunne sælges.

Præcis.

>Jeg syntes egentlig ikke at budskabet i fotoet forandrer sig
>nævneværdigt ved at blodet er fjernet. Det er ikke svært at få øje på,
>at soldaten er overladt til aktivisternes nåde og bamhjertighed.

Selvfølgelig ændrer det på budskabet, men som du ganske rigtigt skriver, så
handler dette jo om at fremstille et billede, som kan bruges af aviser og
internetmedier i deres nyhedsformidling.

Jeg tror, det er vigtigt at forstå, at billeder bruges til at understøtte en
historie. Du ser så godt som aldrig en avisartikel, hvor billederne
fortæller den modsatte historie af teksten. Og derfor bliver spørgsmålet jo
nok meget naturligt: Hvilken tekstmæssig vinkel på historien vil aviser og
internetmedier anlægge, og hvordan tager jeg som fotograf nogle billeder,
der kan understøtte det?

Uden at jeg tager stilling til, hvem der har ret, så forekommer det mig ikke
overraskende, at der generelt (dvs. alle andre steder end i Israel) har
været størst efterspørgsel efter billeder, der viser bevæbnede israelske
soldater borde skibet.

Hvis fotograqfen eller Reuters selv havde haft et politisk ærinde i denne
sag, kunne man spørge sig selv, hvorfor dette billede overhovedet er blevet
taget. Var jeg antiisraeler ombord på sådan et skib, tror jeg da, at jeg
ville rette min kameralinse imod de situationer, hvor israelerne var de
onde.

Og som du selv skriver, så fortæller dette billede jo grundlæggende stadig
historien om, at også isaelske soldater blev ofre.

Fra : Patruljen

Dato : 09-06-10 14:20

On 9 Jun., 22:17, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote in message

> G r man da det? Er det usandt, det du ser p det besk rne billede? Siger du,
> at de ting, du ser, ikke er foreg et?

Er der da skrevet sådan -
Render du også rundt på gader og stræder og ser ting og sager, der
ikke er tilstede?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-06-10 08:18

> [...]
>
>Er der da skrevet sådan -
>Render du også rundt på gader og stræder og ser ting og sager, der

Min pointe er bare, at der ikke er ændret på sandheden. Billedet er hverken
mere eller mindre sandt eller falsk end alle mulige andre billeder, der er
taget på det skib.

Fra : Ivannof

Dato : 10-06-10 12:04

> [...]
>

> Min pointe er bare, at der ikke er ændret på sandheden. Billedet er
> hverken mere eller mindre sandt eller falsk end alle mulige andre

Nu viser billedet i stedet en israelsk soldat, der er faldet og
palæstinensere, der er kommet til hjælp.

Og din pointe?

Hilsen Ivan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-06-10 13:22

> Nu viser billedet i stedet en israelsk soldat, der er faldet og
> palæstinensere, der er kommet til hjælp.

Den må du længere ud på landet med. På ingen af billederne kan man være i
tvivl om, at aktivisterne og den israelske soldat er i kamp. Der er mig
bekendt heller ikke tale om, at Retuers eller andre har brugt billederne i
forbindelse med en påstand om, at aktivisterne alene hjalp de israelske
soldater, der var kommet til skade.

Men som jeg skrev før, så vil det gælde, uanset hvilket billede vi taler om,
at det ikke fortæller *hele* historien, sådan som det *i virkeligheden*
foregik.

Jeg kan ikke sige med sikkerhed, at der ikke er en fotograf eller redaktør
hos Reuters, der har sin egen politiske dagsorden, men jeg siger bare, at
dette ikke behøver at være tilfældet.

For mig at se handler denne historie først og fremmest om, at folk
fejlagtigt tror, at en hvilken som helst avisartikel grundlæggende er eller
bør være repræsentativ for sandheden, helheden og virkeligheden. Og sådan
virker det bare ikke.

> Og din pointe?

Der fik du den igen.

Fra : Ivannof

Dato : 10-06-10 13:50

> [...]
> fejlagtigt tror, at en hvilken som helst avisartikel grundlæggende er
> eller bør være repræsentativ for sandheden, helheden og virkeligheden. Og

Grundlæggende er jeg i teorien enig med dig.

Og sandhed og "nyheder" er ikke noget godt team.

Men det er troværdighed. Og med den meget nøjagtige beskæring billedet har
fået, røg deres troværdighed hos mig. Det giver mig en fornemmelse for at de
vil fortælle en bestemt historie og udvælger billedmateriale, der kan
bekræfte lige præcis det. Og så er det blevet fiktion i stedet. Så kan den
berømte svenske forfatter skrive om det i én af sine Wallanderhistorier.

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-10 18:55

> [...]

> Min pointe er bare, at der ikke er ændret på sandheden. Billedet er
> hverken mere eller mindre sandt eller falsk end alle mulige andre

Er der tale om manipulation, når svenske mainstream-medier vælger at
photoshoppe billeder af sorte forbrydere, så deres hud fremtræder hvid?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ivannof

Dato : 10-06-10 20:23

> [...]
>
> Er der tale om manipulation, når svenske mainstream-medier vælger at
> photoshoppe billeder af sorte forbrydere, så deres hud fremtræder hvid?

JA!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-06-10 08:49

> [...]
>
> Er der tale om manipulation, når svenske mainstream-medier vælger at
> photoshoppe billeder af sorte forbrydere, så deres hud fremtræder hvid?

Nu kender jeg ikke historien, du henviser til her, så jeg ved ikke, om der
er tale om noget i stil med mug shots eller noget i stil med
overvågningsbilleder, som man bringer med henblik på identifikation. Men jeg
formoder, at det er førsnævnte eller i hvert fald billeder, hvor forbryderen
er identificeret.

Men lad mig stille et modspørgsmål:

Er det per definition forkert at mene, at det er irrelevant, om forbryderne
i en given sag er sorte, brune eller hvide?

Jeg siger ikke, at dette valg i givet fald ikke har et politisk element i
sig, for det har det da helt sikkert - ligesom det da helt ubestrideligt er
politisk at mene, at det er vigtigt at beskrive forbrydernes hudfarve.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-10 09:58

"Christian R. Larsen"
> Men lad mig stille et modspørgsmål:
> Er det per definition forkert at mene, at det er irrelevant, om
> forbryderne i en given sag er sorte, brune eller hvide?

Øhh, per definition? Det kommer an på hvad du mener med det!
I princippet er der ikke det mindst galt med at mene, at det er bedøvende
ligegyldigt hvilken hudfarve folk har!
MEN desværre er der i virkelighedens verden nogle situationer, hvor det
er hensigtmæssigt at nævne hudfarve, race, kultur eller andet, HVIS det
har relevans for pågældende scenarie.

F.eks. er der en helt grotesk overhyppighed i kriminaliteten blandt
Unge Muslimske Mænd af Arabisk Etnicitet!
(UMMAER kalder jeg dem)
Og det har INTET med racisme at gøre - det er statistisk fakta!
De politisk korrekte der vælger at vende det blinde øje til disse fakta,
og forsøge at tie situationens alvor ihjel, gør sig selv og resten af
samfundet ubodelig skade!!!

Mvh Eyvind

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-06-10 10:33

"Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk> wrote in message

> [...]
> MEN desværre er der i virkelighedens verden nogle situationer, hvor det
> er hensigtmæssigt at nævne hudfarve, race, kultur eller andet, HVIS det

Måske, men hvis gerningsmanden er identificeret, hvorfor er det da
nødvendigt? Det er for mig at se hverken mere eller mindre politisk at mene,
at det bør nævnes som at det ikke bør nævnes.

> [...]
> De politisk korrekte der vælger at vende det blinde øje til disse fakta,
> og forsøge at tie situationens alvor ihjel, gør sig selv og resten af

Der er også en overrepræsentation af mennesker fra socialgruppe 5 blandt de
kriminelle, men det fortælles sjældent i forbindelse med identifikationen af
en forbryder. Hvorfor protesterer du ikke over det ud fra samme
begrundelse?=

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-06-10 11:06

On Fri, 11 Jun 2010 11:33:21 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Måske, men hvis gerningsmanden er identificeret, hvorfor er det da
> nødvendigt? Det er for mig at se hverken mere eller mindre politisk at mene,
> at det bør nævnes som at det ikke bør nævnes.

Mener du ikke at det er relevant for offentligheden at vide om det er
"Brian'er" eller "Muhammed'er" der står for hovedparten af bestemte typer
forbrydelser.?

> [...]
> kriminelle, men det fortælles sjældent i forbindelse med identifikationen af
> en forbryder. Hvorfor protesterer du ikke over det ud fra samme

Det er KUN dårlige undskyldninger, når forbrydelser skal bortforklares med
forbryderne "har siddet skævt på potten som små" og andre bortforklaringer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-06-10 11:23

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> Mener du ikke at det er relevant for offentligheden at vide om det er
> "Brian'er" eller "Muhammed'er" der står for hovedparten af bestemte typer
> forbrydelser.?

Det er ligegyldigt, hvad jeg personligt mener. Min holdning til dette er
hverken mere eller mindre rigtig end den modsatte holdning.

En kriminalartikel er ikke manipuleret, bare fordi man ikke nævner, at
gerningsmanden har indvandrerbaggrund.

> Det er KUN dårlige undskyldninger, når forbrydelser skal bortforklares med
> forbryderne "har siddet skævt på potten som små" og andre
> bortforklaringer.

Man kan ikke opdele forklaringer i "gode" og "dårlige". Enten er de rigtige
eller også er de forkerte, og dette er helt ubestrideligt en rigtig
forklaring: Mennesker, der kommer fra socialgruppe 5, har generelt en større
tilbøjelighed til at begå kriminalitet. Jeg ved ikke, hvorfor du er så ivrig
efter at få den forklaring sorteret fra. Det er jo dig, der leverer
bortforklaringen her, idet du tydligvis ikke bryder dig om, at det kommer
frem i lyset, at et menneskes sociale baggrund har afgørende indflydelse på
dets tilbøjelighed til at begå kriminalitet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-06-10 16:04

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4c11ea75$0$274$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> overvågningsbilleder, som man bringer med henblik på identifikation.
> Men jeg formoder, at det er førsnævnte eller i hvert fald billeder,

Det er pressefotografbilleder, hvor forbryderens øjne er skjult med sort
bjælke, og hvor hudfarven er ændret fra sort til hvid.

> Men lad mig stille et modspørgsmål:

Gerne

> Er det per definition forkert at mene, at det er irrelevant, om
> forbryderne i en given sag er sorte, brune eller hvide?

Nej. Men det mente svenske mainstream-medier så ikke, var irrelevant. Man
valgte i hvert fald at bruge energi på at forfalske billederne, inden de
blev offentliggjort.

Men du glemte helt at svare på *mit* spørgsmål.

> [...]
> element i sig, for det har det da helt sikkert - ligesom det da helt
> ubestrideligt er politisk at mene, at det er vigtigt at beskrive

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-06-10 09:12

> [...]
>
> Det er pressefotografbilleder, hvor forbryderens øjne er skjult med sort
> bjælke, og hvor hudfarven er ændret fra sort til hvid.

Ja, men mit spørgsmål går ikke på, hvem der har taget billederne.
Spørgsmålet går på, om forbryderne var identificeret, da billederne blev
offentliggjort, eller om billederne blev offentliggjort mde henblik på
identifikation.

> [...]
> valgte i hvert fald at bruge energi på at forfalske billederne, inden de

Det er da en besynderlig udlægning. De svenske medier har jo netop sløret
hudfarven. hvilket kun kan skyldes, at man ikke finder det vigtigt. Ellers
ved jeg ikke, hvorfor man skulle sløre det...!?

> Men du glemte helt at svare på *mit* spørgsmål.

Jeg kan ikke besvare spørgsmålet, da jeg ikke har forudsætningerne til det.
Det var derfor, jeg spurgte til billedernes karakter ovenfor.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-06-10 12:11

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4c15e443$0$273$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> Spørgsmålet går på, om forbryderne var identificeret, da billederne
> blev offentliggjort, eller om billederne blev offentliggjort mde

Der er tale om pressebilleder af en anholdt forbryder - men hvorfor er det
så vigtigt for dig? Mit spørgsmål var sådan set rimeligt "generisk" og
principielt.

> Jeg kan ikke besvare spørgsmålet, da jeg ikke har forudsætningerne
> til det. Det var derfor, jeg spurgte til billedernes karakter ovenfor.

Så det er altså betydende for dig, om der er tale om den ene eller anden
slags billeder, før du kan svare på, om der er tale om manipulation, når
svenske mainstream-medier vælger at photoshoppe en forbryders hud fra sort
til hvid.

Jeg kan forstå, vi ikke kommer videre hér. Jeg er ikke forundret over din
manglende lyst til at svare. Jeg kender dig efterhånden. Jeg er kun lidt
forundret over, du kan se dig selv i spejlet hver morgen med al det hykleri,
du tilsyneladende kan stå inde for.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-06-10 14:47

> [...]
>
> Der er tale om pressebilleder af en anholdt forbryder - men hvorfor er det
> så vigtigt for dig? Mit spørgsmål var sådan set rimeligt "generisk" og

Det er vigtigt, fordi forbryderen er identificeret, da billedet bliver
taget. Der er altså ikke identitikationsmæssige årsager til at oplyse om
hans etnicitet.

Hvilke andre "attributter" mener du, er vigtige at få oplyst?

Hvad med hans navn - kunne det ikke også være meget fint at få det oplyst?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 14-06-10 12:15

On Mon, 14 Jun 2010 10:11:46 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Det er da en besynderlig udlægning. De svenske medier har jo netop sløret
> hudfarven.

Det er dog en vanvittig bortforklaring.

Forbryderen har den farve som han har og det skal man sgu da ikke lave om
på i den "hellige" politiske korrektheds navn.

>hvilket kun kan skyldes, at man ikke finder det vigtigt.

Det var da åbenbart vigtigt not til at bruge tid på at ændre.

>Ellers
> ved jeg ikke, hvorfor man skulle sløre det...!?

Sig efter mig "POLITISK KORREKTHED".

Fra : J. Nielsen

Dato : 14-06-10 21:45

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Det er da en besynderlig udlægning. De svenske medier har jo netop sløret
>hudfarven. hvilket kun kan skyldes, at man ikke finder det vigtigt. Ellers
>ved jeg ikke, hvorfor man skulle sløre det...!?

Så man slører hudfarven fordi man IKKE finder det vigtigt. Hvorfor så i
det hele taget sløre den?

Jeg kan sagtens forestille mig hvorfor de svenske medier har gjort som
de gjorde... og det tror jeg også du kan, Christian.
--

-JN-

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-06-10 08:42

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> wrote in message

> Så man slører hudfarven fordi man IKKE finder det vigtigt. Hvorfor så i
> det hele taget sløre den?

Fordi man ikke mener, det er vigtigt for modtageren at kende den oplysning.

> Jeg kan sagtens forestille mig hvorfor de svenske medier har gjort som
> de gjorde... og det tror jeg også du kan, Christian.

Ja, og grunden er den, jeg beskriver her.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-10 10:00

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> wrote in message

> Fordi man ikke mener, det er vigtigt for modtageren at kende den oplysning.

Næh, fordi man mener at den oplysning ville kunne lede til politisk
ukorrekte reaktioner i vælgerkorpset ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 15-06-10 10:06

On Tue, 15 Jun 2010 09:41:44 +0200, Christian R. Larsen wrote:

> Fordi man ikke mener, det er vigtigt for modtageren at kende den oplysning.

Man mener da NETOP at det er vigtigt IKKE at kende den oplysning, siden man
bruger tid på sløre hudfarven.

Fra : J. Nielsen

Dato : 15-06-10 16:24

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Fordi man ikke mener, det er vigtigt for modtageren at kende den oplysning.

Eller fordi man mener det er vigtigt at modtageren *ikke* får den ekstra
oplysning. Du kan godt se den lille forskel, ikke?
--

-JN-

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-06-10 08:38

> Eller fordi man mener det er vigtigt at modtageren *ikke* får den ekstra
> oplysning. Du kan godt se den lille forskel, ikke?

Spørgsmålet er: Vigtigt for hvem? Medierne eller dig som modtager?

Som du vil opdage, hvis du læser mine skriverier i denne tråd, så er hele
pointen, at medierne grundlæggende er ligeglade med, hvad du synes, det er
vigtigt for dig at vide. Der fortæller dig det, som de mener, det er
vigtigt, at du ved.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-10 05:15

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Er det per definition forkert at mene, at det er irrelevant, om forbryderne
> i en given sag er sorte, brune eller hvide?

Det er under alle omstændigheder forkert at forholde folk sådanne
oplysninger, hvis det sker som led i en efterlysning.

Sker det som led i debatten om udlændingepolitikken er det skam også
relevant. Faktisk burde man ved hvilken som helst forbrydelse angive
forbryderens etnicitet; jeg er klar over at i over 50% af tilfældene
ville man så sige »etnisk dansk«.

Det ville så også kunne modvirke mytedannelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-06-10 07:53

On Sat, 12 Jun 2010 06:14:44 +0200, Per Rønne wrote:

> [...]
> ville man så sige »etnisk dansk«.
>
> Det ville så også kunne modvirke mytedannelse ...

Helt enig.

Het ville jo også vise om de, der påstår at der ikke er nogen
overkriminalitet blandt indvandrere, har ret.

Jeg kan ikke se nogen negative sider ved at oplyse om etnicitet HVER gang.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-06-10 11:31

S.A.Thomsen skrev:

> Helt enig.
>
> Het ville jo også vise om de, der påstår at der ikke er nogen
> overkriminalitet blandt indvandrere, har ret.
>
> Jeg kan ikke se nogen negative sider ved at oplyse om etnicitet HVER gang.

Velmenerne ville blive sure og sundhedsudgifter vil vokse

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-06-10 09:13

> Det er under alle omstændigheder forkert at forholde folk sådanne
> oplysninger, hvis det sker som led i en efterlysning.

Enig.

> Sker det som led i debatten om udlændingepolitikken er det skam også
> relevant.

Per, nu er der jo dem, der mener, at alt har at gøre med udlændingedebatten,
mens andre er tilbøjelige til at mene noget andet. Så det bringer os ikke
rigtig tættere på svaret.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-06-10 17:04

> [...]

> mens andre er tilbøjelige til at mene noget andet. Så det bringer os ikke

Næh, men der er jo dem der ikke ønsker noget frem, der ikke er til
fordel for tilhængerne af multi-kulti.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 06:03

On 10 Jun., 09:32, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Pr cis.

> Selvf lgelig ndrer det p budskabet, men som du ganske rigtigt skriver, s
> handler dette jo om at fremstille et billede, som kan bruges af aviser og
> internetmedier i deres nyhedsformidling.
>
> Og som du selv skriver, s fortæller dette billede jo grundlæggende stadig
> historien om, at også isaelske soldater blev ofre.

Ja. Dybest set kan man fint forstå budskabet. Også uden at stifte
nærmere bekendtskab med en klat blod.
Staklen er overladt fuldstændigt til aktivisternes nåde og gode humør..
Det kan ingen vist være i tvivl om -

I forhold til diskussionen om anvendelsen af våben, syntes jeg at, det
tilgengæld er forvrængende at beskære billedet sådan, at kniven ikke
er med.

Fra : Vidal

Dato : 10-06-10 13:37

Den 10-06-2010 14:03, Patruljen skrev:

> [...]
>
> I forhold til diskussionen om anvendelsen af våben, syntes jeg at, det
> tilgengæld er forvrængende at beskære billedet sådan, at kniven ikke

Gad vide, hvordan verden ville se ud, hvis du var en
bestemmende faktor for nyhedstrømmen. Jeg tror ikke
mange ville kunne vedkende sig det billede.

Fra : N/A

Dato : 10-06-10 13:37

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 12:53

On 10 Jun., 20:34, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> F rst og fremmest, hvis israelerne virkelig bnede ild fra helikoptere,
> forekommer det h jst usandsynligt, at IHH-terroristerne  ville h nge rundt
> p d kket som lette ofre. Desuden rapporterer tyrkiske retsmedicinere at
> alle de dr bte havde 9 mm skuds r, en kaliber som har en begr nset
> r kkevidde, og som ikke er egnet til at bruge fra helikoptere.
>
> Tanken om, at det israelske milit r ville sende soldater ind i en allerede
> eksisterende kampsituation, hvor de sk d med levende ammunition mod folk p
> d kket mens de var bev bnet med paintball-pistoler er ganske enkelt absurd.-

Retorikken lader sig ikke fornægte -

Israel har haft pågrebet og anholdt en person. Der var ingen
rettergang og Israel løslod vedkommende. Almindeligvis er det ¨sådan,
at mennesker er uskyldige indtil det er bevist anderledes. Ihvertfald
sålænge man vil kaldes en tilhænger af almindelige retstilstande. Og
dermed har Nickey placeret sigselv -

Hvis IHH virkelig havde været terrorister, så havde man formentlig
medbragt anderledes kraftige våben end et par foldeknive -

Fra : Nicky

Dato : 10-06-10 20:56

> Retorikken lader sig ikke fornægte -

Det er ikke min ide at hæfte terrorisme på IHH. Ja, faktisk har jeg aldrig
hørt om bevægelsen før nu. Men kendsgerningerne taler for sig selv og IHH
har forbindelser til international terror i følge et dansk
forskningsinstitut, Israel, USA mfl.

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 12:54

On 10 Jun., 20:45, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Nicky <ncm_abfj...@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c113038$0$282$14726...@news.sunsite.dk:

> For antisemitter er ingen teori om jødisk konspiration for absurd.

Jo - alle som mener, at Israel bør overholde internationale love,
konventioner og ordinære menneskerettigheder er naturligvis -
antisemitter. Det er da logik :)

Fra : \"@'

Dato : 10-06-10 21:22

On Thu, 10 Jun 2010 11:54:23 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jo - alle som mener, at Israel bør overholde internationale love,
>konventioner og ordinære menneskerettigheder er naturligvis -
>antisemitter. Det er da logik :)

papirskubbere tankjetomme "velmenere" og andet skidtfolk som ikke kan
forene to tanker kan skrive alle de love og konventioner de ønsker,

men så længe folk affyrer raketter fra skolegårde og anden bymæssig
bebyggelse er det disse folk man skal have fat i kraven på først, og
få sådan uting standset,

at klandre et lands militær for at sætte en stopper for angreb siger
en hel del om sådanne kritikeres tænkeevne

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 13:39

> [...]
> d kket mens de var bev bnet med paintball-pistoler er ganske enkelt absurd.-

"Paintball - pistoler." Du er helt sikker på, at soldaterne ikke
medbragte vandpistoler, knaldhættegeværer og delte
http://www.danish-expat-shopping.dk/prod280.asp ud ?

Læs nu lige her;

In a blitz of military strength, masked commandos rapelled on to the
Turkish ship's deck from a helicopter and boarded from the side by
fast attack launch. They were armed with guns, stun grenades and tear
gas
http://www.guardian.co.uk/world/2010/may/31/israeli-attacks-gaza-flotilla-activists

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 14:07

On 10 Jun., 21:54, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Og det er efterhånden ved at vinde momentum overalt. Men man skal bare
> huske, at det som begynder med jøderne ender med at ramme hele verden. Det
> viser historien med al tydelighed.

Det er den sædvanlige klagesang.

"Hele verden er antisemitter." Det er vel nok synd for os - Bare fordi
vi ikke agter at overholde civiliserede standarter, men myrder løs på
kvinder, børn og gamle, okkuperer områder - hvis det passer os osv. så
klager de over - stakkels os.

Gad vide om tyskerne tænkte i de samme baner; Bare fordi vi
massekrerer polakkerne, så bliver de sure på - stakkels os - de må
være; "anitgermanere og racister."

Det er nok det mest selvmedlidende klynk, jeg kan komme i tanke om -

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 14:17

On 10 Jun., 21:55, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Det er ikke min ide at h fte terrorisme p IHH. Ja, faktisk har jeg aldrig
> h rt om bev gelsen f r nu. Men kendsgerningerne taler for sig selv og IHH
> har forbindelser til international terror i f lge et dansk
> forskningsinstitut, Israel, USA mfl.

IHH’s Response to Israel: Israel is running a cheap black propaganda
campaign.

Huseyin Oruc, member of IHH’s Administrative Board, held a press
conference in response to Israel as it accused two IHH employees of
supporting terrorist groups. Oruc said “As if the terrorist attack
Israel carried towards civilians and unarmed human rights activists
and humanitarian aid workers is not enough, now it is slandering these
people. This is cheap black propaganda, based on lies and defamation.”
Together with two doctors who were onboard Mavi Marmara, Oruc
continued “We provided medical treatment for Israeli soldiers, they
killed even those injured friends of ours in return.”

IHH (The Foundation For Human Rights And Freedoms And Humanitarian
Relief) held a press conference regarding Israel’s claims that “There
are two employees of Mavi Marmara who are related to terrorist
organizations.”

A member of IHH’s Administrative Board, Huseyin Oruc, who is accused
of supporting Al Qaida members and Hasan Aynaci, IHH’s representative
to the Middle East, who is accused of financially supporting the
Palestinian Islamic Jihad Organization were both present at the press
meeting in addition to medical doctors Mevlut Yurtseven and Ercan
Kayrak who were onboard Mavi Marmara and provided medical treatment to
Israeli soldiers.

Huseyin Oruc, who said that no allegations regarding a bond with
terrorist organizations was mentioned during their interrogation in
Israel, asked “If they are claiming this, why have they not asked
about it during the interrogations in Israel?”

Oruc, at the press conference at IHH headquarters in Fatih, went on to
say: “Firstly, I would like to say that, terrorist government of
Israel is going down even further. As if the terrorist attack Israel
carried towards civilians and unarmed human rights activists and
humanitarian aid workers is not enough, now it is slandering these
people. This is cheap black propaganda, based on lies and defamation.”

He explained IHH organization

Oruc, accused of supporting terrorist organizations, talked about IHH:

“IHH, The Foundation For Human Rights And Freedoms And Humanitarian
Relief, is a non-governmental organization established in Turkey by
civilians in accordance with the law. Its financial status and
activities go under regular inspections by the General Directorate for
Foundations of the Prime Ministry of Turkey. IHH Foundation was
awarded ‘the best organization working suitably towards its goal’ by
the General Directorate for Foundations and also received an Honorary
Award from the Turkish Parliament.”

“IHH has been accredited by the U.N. as an NGO with consultative
status at the General Assembly's Economic and Social Council and is
also member of numerous international framework organizations for
humanitarian aid and human rights. Those organizations run joint aid
activities in 120 countries regardless of religion, language, gender,
ideology and regional differences. Palestine is only one of those
countries in which IHH runs humanitarian aid activities.

We embarked on our journey on behalf of humanity’s common conscience.

Just like IHH’s other activities, Freedom Flotilla was also a
humanitarian aid campaign and it was a collective work by civilians.
Dozens of organizing NGOs from 32 countries included IHH. All the
organizers as well as IHH were on their way to show that the common
conscience of humanity has not perished yet.

Then, what happened? Israeli government carried a terrorist attack on
these unarmed civilians in international waters. Several of those
people were martyred and some others were injured. The rest were
arrested and subjected to inhumane mistreatment and were tortured.

Only terrorists would act like Israel did

All these acts are crimes against humanity. Only terrorists and mean-
spirited people would act like this. Indeed, they did.

One should also note this: Israeli terrorists harassed us before they
board the ship, they opened fire on us. They used smoke grenades, gas
canisters and things like that. They fired live ammunition. Especially
when descending from the helicopter, they opened heavy fire upon us.
Some of our friends martyred right at that point, some others were
wounded.

All we did was an act of self-defense

Now, they shamelessly claim that the activists attacked the soldiers.
From hundreds of meters distance, they opened fire. When boarding the
ship from the inflatables and descending from the helicopters, they
kept on firing live rounds. All we did was an act of self-defense.
Self-defense is rightful. It has been accepted as a lawful act under
all legal systems throughout the history. Israeli terrorists who were
firing upon us at that point got wounded. We have taken them to our
doctors. We returned them to their friends after providing treatment.
What have they done in return? They shot the doctor who treated
wounded terrorists. This was the worst moment the humanity has
experienced in history. They shot a doctor who deserved nothing but a
medal of honor for his humanitarian acts.

Israel runs a black propaganda campaign

Israel is trying to cover all this up. They run a black propaganda
campaign. However, no one would believe their lies.

Here we are, open to all sorts of inspection and investigation. Our
work is in accordance with the international law. Can Israel possibly
claim to be doing so as well?

Can they declare that they are open to international investigation and
inspection?

No. But why? Because they know that they are guilty. Terrorist
government of Israel will receive a sharp negative response from its
people of conscience and will certainly go down. Another negative
response will arrive from the international community and Israel will
be convicted of its crimes. They are trying to escape this, but they
won’t be able to.”

When they shot Furkan dead, he was already wounded

“19 year-old Furkan Dogan, also a national of the U.S., was already
wounded when he was taken by the Israeli soldiers” said Huseyin Oruc.
He went on to say “It turned out that they shot Furkan in the head 4
times from a distance of 45 centimeters. Four bullets were found in
his head. Israeli soldiers killed even those who were already wounded.
In contrast, we returned their soldiers after giving medical treatment
to them.”

Israel claims that Hasan Aynaci is providing financial support to the
Palestinian Islamic Jihad Organization, Aynaci said “I work at IHH. I
have not given financial support to any organization. If they are
serious about their claim, they shall document the evidence.”

http://www.ihh.org.tr/ihh-dan-israil-e-cevap-israil-in-yaptigi-ucuz-bir-karalama-kampanyasi/en/

Fra : Nicky

Dato : 13-06-10 08:48

> IHH’s Response to Israel: Israel is running a cheap black propaganda
> campaign.

Blah blah, min lille tungnemme chatven, nedenfor kan du se tysk tv, ARD,
eksponere IHH for hvad den virkelig er:

http://www.youtube.com/watch?v=IbCGeKuyc_c&feature=player_embedded

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 14:26

On 10 Jun., 22:22, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> papirskubbere tankjetomme "velmenere" og andet skidtfolk som ikke kan
> forene to tanker kan skrive alle de love og konventioner de nsker,
>
> men s l nge folk affyrer raketter fra skoleg rde og anden bym ssig
> bebyggelse er det disse folk man skal have fat i kraven p f rst, og
> f s dan uting standset,
>
> at klandre et lands milit r for at s tte en stopper for angreb siger
> en hel del om s danne kritikeres t nkeevne

Rent faktisk; Israel har okkuperet øst-Jerusalem. I henhold til
international lov, så er det tilladt at kæmpe mod en okkupationsmagt.
Du kan jamre dig alt hvad du vil, men sådan er loven.

Præcist som hvis en eller anden vælter ind af din hoveddør - deraf
gives du ret til at forsvare dig.

Fra : \"@'

Dato : 10-06-10 21:34

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Rent faktisk; Israel har okkuperet øst-Jerusalem. I henhold til
>international lov, så er det tilladt at kæmpe mod en okkupationsmagt.

aha

og de der bekæmper okkupationsmagten

skal de følge reglerne?

eller er det kun den DU ikke kan li' som skal det?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 14:37

Fra : \"@'

Dato : 12-06-10 14:41

Fra : .

Dato : 10-06-10 16:08

On 10 Jun., 22:00, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> Nicky <ncm_abfj...@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> 4c1142fc$0$273$14726...@news.sunsite.dk:

> Antisemitisme er tilsyneladende dybt rodf stet i den menneskelige psyke. Jeg
> tror, det er de indre d moner - alle mennesker har- der fors ges bek mpet
> ved at vende aggressionerne udad mod et lille folk/religi s minoritet. S
> det er de indre d monerne, der er problemet. Og mod dem k mper selv guderne
> forg ves, s jeg er bange for, du har ret.

Ja. Når der ikke er flere saglige argumenter tilbage, så må man trække
nazisme, holocaust-benægter eller racismekortet.

Ingen her er så tåbelige, at der ikke kan skelnes mellem magthavere,
grupper og individer. Måske bortset fra de muslimhadere som trives på
dk.politik. Dine projektioner om hadefulde følelser og om indre
dæmoner er hvad de er -

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 02:23

On 10 Jun., 19:22, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Under alle omstændigheder:
>
> Det ville være tåbeligt af begge parter - både alle personerne på
> nødhjælpsskibene og de israelske kystvagtfolk - IKKE at dokumentere hele
> dramaet på video og med lyd.

Problemet her er formentlig at israelerne har konfiskeret alt
materiale, som ikke er deres eget?
Og at de samtidig vælger ikke at offentliggøre alle de optagelser, som
de har, men udvælger nogle særige optagelser.

> Begge parter måtte regne med at der kunne blive ballade.
>
> Jeg gætter på at begge parter kunne fremlægge flere ting. Det har de så
> valgt ikke at gøre - eller journalister har valgt ikke at viderebringe det.

Er det et valg ikke at fremlægge ting, som modparten har beslaglagt?

> [...]
> der har overreageret. Men det er mit gæt men jeg kunne godt lide at få det

Lidt jura til oplysning;

»Det afgørende er, om det er internationalt farvand. Der må man ikke
gribe ind over for andre landes skibe. Det er flagstatens
jurisdiktion, der gælder for skibet – eneste undtagelse er i tilfælde
af pirateri, slaveri og formentlig terrorisme. Så må man godt opbringe
et skib som f.eks. i aktionerne mod sørøvere i Aden Bugten«, forklarer
Karsten Buhl.

»Man må simpelthen ikke opbringe et skib fra et andet land i
internationalt farvand, medmindre man er i krig med dette land. Der er
meget, der taler for, at Israel har overtrådt folkeretten«.

»Så længe de er i internationalt farvand, så har de ret til at
forsvare sig som passagerer på et skib, der bliver angrebet, siger
Karsten Buhl.

Fra : Patruljen

Dato : 11-06-10 03:15

On 11 Jun., 10:57, "Eyvind Dk" <eyvind snabel A eyvind punktum dk>
wrote:
> [...]
> MEN desværre er der i virkelighedens verden nogle situationer, hvor det
> er hensigtmæssigt at nævne hudfarve, race, kultur eller andet, HVIS det

Nu skriver du selv; "Hvis det har relevans for det pågældende scenarie
-
Hvilken relevans for en forbrydelse har det, om gerningsmanden er
hvid, sort eller gul?

> [...]
> De politisk korrekte der vælger at vende det blinde øje til disse fakta,
> og forsøge at tie situationens alvor ihjel, gør sig selv og resten af

Nu skriver du så også; "Unge muslimske mænd af arabisk etnicitet -
Mener du dermed, at det er en del af den muslimske religion at udøve
kriminalitet?

Fra : Patruljen

Dato : 12-06-10 05:00

On 12 Jun., 06:14, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det er under alle omst ndigheder forkert at forholde folk s danne
> oplysninger, hvis det sker som led i en efterlysning.

Du mener formentlig, at det i givet fald er relevant. Og det kan ingen
vel bestride.

> Sker det som led i debatten om udl ndingepolitikken er det skam ogs
> relevant. Faktisk burde man ved hvilken som helst forbrydelse angive
> forbryderens etnicitet; jeg er klar over at i over 50% af tilf ldene
> ville man s sige etnisk dansk .
>
> Det ville s ogs kunne modvirke mytedannelse ...

Mytedannelse?

:)

Tror du selv på den -

Fra : Patruljen

Dato : 12-06-10 12:54

On 12 Jun., 20:35, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> J der fik i lighed med kristne dhimmi-status, alts unders tter med en
> vis beskyttelse fra magthaverne, men samtidig med en lavere status.

Du dokumenterer lige, at jøder har lavere status i Iran -
Henholdsvis Palæstina, som vi diskuterer her?

> J de- og kristenforf lgelser fandt ikke desto mindre sted fra starten.

Hvilke perioder tænker du på her ?
Og kristne har ikke forfulgt andre trosretninger?

Hvordan vil du iøvrigt beskrive palæstinensernes vilkår i Israel?

Fra : Patruljen

Dato : 13-06-10 05:26

On 13 Jun., 09:48, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Blah blah, min lille tungnemme chatven, nedenfor kan du se tysk tv, ARD,
> eksponere IHH for hvad den virkelig er:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=IbCGeKuyc_c&feature=player_embedded-

Du bryder dig ikke om, at komme til kort - hvad - lille ven:)
Så må du hellere overgå til lidt personfnidder - råben efter navne
osv. Tja - du er jo patetisk og ikke vældig intellektuelt
analyserende. Det er derfor du er så let at vælte omkring -

Jeg har set dit link. Og hvad så -
Hvad syntes du egentlig oplysningerne forandrer på?

Der står nogle mennesker med flag og vinker farvel til fartøjet, mens
de råber, Intifada. http://www.thefreedictionary.com/intifada
Det skal jeg så forstå berettiger Israel til at bryde alle
internationale love for derefter at skyde 4 mennesker i hovedet og
dræbe yderligere 5 med skud til kroppen?

Fra : Nicky

Dato : 14-06-10 06:45

> [...]
> osv. Tja - du er jo patetisk og ikke vældig intellektuelt
> analyserende. Det er derfor du er så let at vælte omkring -

Ja, du har jo helt evident jord i hovedet så naturligvis har ard's glimrende
reportage ingen synderlig effekt i dit enfoldige univers.

> Hvad syntes du egentlig oplysningerne forandrer på?

Stort set alt. Hvad synes du i øvrigt om de tre naive velmenere fra Die
Linke. Gjorde de heller ikke indtryk på dig?

> [...]
> internationale love for derefter at skyde 4 mennesker i hovedet og
> dræbe yderligere 5 med skud til kroppen?

Ingen love er brudt, og angriber man i flok soldater med jernstænger og
knive, så må man nok forberede sig på en enkeltbillet til de evige
jagtmarker.

Fra : Patruljen

Dato : 14-06-10 02:08

On 14 Jun., 07:45, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Ja, du har jo helt evident jord i hovedet s naturligvis har ard's glimrende
> reportage ingen synderlig effekt i dit enfoldige univers.

Der er ikke mange som kan konkurere med den enfoldighed, som du
præsterer, når du jamrer dig over, at andre lande indfører love, som
dine egne "race-frænder" har præsteret i århundreder :)

Det kniber stadig så meget med vægten i dine argumenter, at du må
tilføre noget snavs for at øge på din volumen?
Det var et spørgsmål. Og hvad så?

Hvad syntes du, at klippet fortæller som betyder, at Israel kan
overtræde den internationale lovgivning og opføre sig som en flok
primitive somaliske pirater?

> Stort set alt. Hvad synes du i vrigt om de tre naive velmenere fra Die
> Linke.   Gjorde de heller ikke indtryk p dig?

Du svarer ikke - ikke at det er så forbavsende. Det er fuldstændigt
forudsigeligt.

> Ingen love er brudt, og angriber man i flok soldater med jernst nger og
> knive, s m man nok forberede sig p en enkeltbillet til de evige
> jagtmarker.

Du er så enfoldig, at det er fuldstændigt forudsigeligt, hvad du må
lukke ud :)

"Ingen love er brudt."

Israel handler direkte imod menneskerettighederne. Jeg formoder, at
FN`s højkommisær for menneskerettigheder har mere forstand på deher
sager, end du har. Hun siger følgende;

18 November 2008 – The top United Nations human rights official called
today for an immediate end to the Israeli blockade of the Gaza Strip,
which she said contravened international law and had deprived those
living there of their most basic human rights for months.

“By function of this blockade, 1.5 million Palestinian men, women and
children have been forcibly deprived of their most basic human rights
for months,” said Navi Pillay, the UN High Commissioner for Human
Rights. “This is in direct contravention of international human rights
and humanitarian law. It must end now,” she said.
http://www.ohchr.org/EN/NEWSEVENTS/Pages/NewHC.aspx

Men du har så meget jord i hovedet, at du ikke forstår den ellers ret
tydelige besked?
Eller starter du nu igen på dine jamresange om, at hun nok er
antisemit, muslimsk terrorist eller nazist -

Selve blokaden er ulovlig -

Og aktionen overtræder også internationale standarter, medmindre
Israel er i krig med Tyrkiet og de øvrige fartøjers ophavslande.

Uanset alle øvrige omstændigheder overtrådte de israelske
kommandosoldater tilsyneladende folkeretten, da de i nattens mulm og
mørke bordede en stribe skibe under blandt andet græsk og tyrkisk flag
i det østlige Middelhav.

Derudover vurderer eksperter fra Center for Militære Studier (CMS) ved
Københavns Universitet, at Israel skulle leve op til de almindelige
regler i folkeretten om ikke at anvende uproportional vold i væbnede
aktioner.

Det juridisk helt afgørende for bedømmelsen af aktionen er ifølge
orlogskaptajn, jurist Karsten Buhl fra CMS, om den fandt sted i
internationalt farvand.

Positionen for dramaet er endnu ikke endeligt fastlagt. Konvojens
arrangører siger, at skibene var omkring 40 sømil fra land, og Israel
har ikke argumenteret for, at konvojen var inden for den nationale 12-
sømile-grænse ud for Gaza.

[...]

Dette er hvad avisen Politiken skriver, som ellers ikke holder sig
tilbage for at misinformere om facts, hvis den kan få Israel til at se
en anelse mere civiliseret ud -

Men redaktionen på Politiken er sikkert bare fuld af antisemitter,
terrorister og nazister ikke ?

> og angriber man i flok soldater med jernst nger og
> knive, s m man nok forberede sig p en enkeltbillet til de evige
> jagtmarker.

Du forklarer lige, hvorfor det danske politi ikke var " tvunget" til
at skyde en flok aktivister i hovedet osv.for at få kontrol med
begivenhederne i denne situation?

http://www.youtube.com/watch?v=gLUhwThF0uI&feature=related