Slet skjult hykleri
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-06-10 08:38

Dansk Folkeparti er et islamkritisk parti. Det kan vi efterhånden ikke være
i tvivl om. Hvis man googler ordene "dansk folkeparti islam" dukker der
allerede på første side et utal af citater og eksempler op, som beviser
dette hinsides enhver form for tvivl. Et par eksempler:

- 'Dansk Folkeparti er imod islam' | information.dk
- Islams formørkede kvindesyn - Kommentarer (I berlingske)
- Dansk Folkeparti til angreb på Islam
- Jesper Langballe: DF er imod islam - fyens.dk

Imidlertid har partiet samtidig fremhævet, at antiislamisme ikke er det
samme som, at man er antimuslimsk. Således skriver Søren Krarup:

"At være muslim er jo at bekende sig til islam. Joe, når journalisterne
krævede svar på øjeblikket, så var vi vel nærmest antimuslimske. Men dette
blev straks gjort til den store forbrydelse, for dermed var man modstander
af muslimer som mennesker. Nej, vi er ikke, svarede vi. Vi har ikke spor
imod de kvinder og mænd, vi møder på gader og stræder, men vi er modstandere
af islam. Det er det, vi mener. (...)Det er islam, ikke muslimerne, der er
problemet. De allerfleste muslimer er søde og venlige mennesker. Det ved de
danskere, der har været på rejse i de muslimske lande. "
http://www.danskfolkeparti.dk/S%C3%B8ren_Krarup_MUSLIMER_-_med_hilsen_til_Birthe.asp

Skal vi så tro på, at partiet virkelig skelner på den måde?

Her er lidt om, hvad partiet selv skriver:

"Ja, jeg tror størstedelen af den danske befolkning oplever, at der er
konflikter mellem muslimer og kristne i dagligdagen - alene af den grund, at
fundamentalistiske muslimer har den opfattelse, at menneskeheden - ligesom
alt andet i øvrigt - kan opdeles i rene og urene. Dvs. personer af muslimsk
observans er rene og alle andre urene. Det er ligeledes et faktum, at
danskere bosat i etniske ghettoer er ofre for racisme, overgreb - kriminelle
og andre - i deres dagligdag."
- Mener I at antallet af muslimer i Danmark har betydning for de konflikter
der opstår?

"Ja, hvis man kigger på, hvor i det danske samfund, det er, konflikterne
opstår, så er det jo typisk mellem danskere og muslimske indvandrere."

Begge citater er fra partiets egen hjemmeside, og afslører således, at
partiet ikke selv skelner mellem muslimer og islam.
http://www.danskfolkeparti.dk/Udl%C3%A6ndige.asp

Lad os også huske på, hvad partiet mener om indvandring. Man kunne stille
sig selv det spørgsmål, at hvis problemet er islam - og ikke muslimer -
hvorfor er det da et problem, at der indvandrer muslimer til Danmark?

Tror du stadig på, at Dansk Folkeparti skelner mellem muslimer og islam,
eller er det blot et forsøg på at pakke det, man virkelig mener, ind i
fløjlsblød retorik?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-06-10 23:15

"Christian R. Larsen" skrev i en meddelelse

> Tror du stadig på, at Dansk Folkeparti skelner mellem muslimer og >islam,
> eller er det blot et forsøg på at pakke det, man virkelig >mener, ind i
> fløjlsblød retorik?

Det at være muslim burde jo for det enkelte menneske være en spirituel
religiøs oplevelse,ganske som enhver anden religion.
Men islam er jo alt mulig andet end netop det.

Hvor går grænsen mellem islam og islamisme? for nogen er det ved tørklædet
for andre ved selvmordsbomber. Den grænse er ikke en fast opjektiv størrelse
men en subjektiv bevægelig størrelse.

Den enkelte muslim sætter jo den grænse et eller andet sted, det gør islam
ikke, fordi Islam er jo alle muslimer.
Altså også den muslim der udlever sin religion der hvor du og jeg måske
mener der er tale om islamisme.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-10 08:38

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in message

> Det at være muslim burde jo for det enkelte menneske være en spirituel
> religiøs oplevelse,ganske som enhver anden religion.
> Men islam er jo alt mulig andet end netop det.

Jamen kære Michael, dette er egentlig ganske simpelt:

Kan man - eller kan man ikke - være modstander af islam uden at være
modstander af muslimer?

> Hvor går grænsen mellem islam og islamisme? for nogen er det ved tørklædet
> for andre ved selvmordsbomber.

Islamisme er politisk islam, og det har intet med tørklæder at gøre. En
muslimsk kvinde, der ikke bærer tærklæde, kan sagtens være islamist.

> Den grænse er ikke en fast opjektiv størrelse men en subjektiv bevægelig
> størrelse.

Men hvorfor er det så vigtigt?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-10 13:10

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> Islamisme er politisk islam, og det har intet med tørklæder at gøre. En
> muslimsk kvinde, der ikke bærer tærklæde, kan sagtens være islamist.

På samme måde som den brune skjorte intet har med nazisme at gøre. En
fyr der hverken bærer SA eller HJ-uniform kan sagtens være nazist. Selv
Adolf Hitler kunne finde på at optræde i civil.

Det ændrer imidlertid ikke på at såvel den brune skjorte som hijab'en
[eller hvad der nu end er tale om] udgør en uniform der har det formål
at inddgyde frygt og bæven blandt de ikke-uniformsbærende. Og her ligger
nutidens højreekstremistiske Ungarske Garde på samme niveau.

Endnu indgyder den islamistiske kvindedragt kun frygt og bæven blandt
muslimske medsøstre, men her er formålet fra Det muslimske Broderskabs
side at tvinge også dem til at bære klædedragten, der også i
gadebilledet skal vise /hvor mange de er/.

Islam er en religion, ja, men sådan som Muhamed [og de første tre
århundreders kaliffer efter ham] har defineret islam, er det også en
totalitær politisk ideologi. Dem der gerne vil diskriminere mellem
religionen og den grønne fascisme taler så om »islamisme«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-06-10 13:43

> På samme måde som den brune skjorte intet har med nazisme at gøre. En
> fyr der hverken bærer SA eller HJ-uniform kan sagtens være nazist. Selv
> Adolf Hitler kunne finde på at optræde i civil.

Som su selv skriver: Man kan sagtens gå i brun skjorte uden at være nazist.

> Det ændrer imidlertid ikke på at såvel den brune skjorte som hijab'en
> [eller hvad der nu end er tale om] udgør en uniform der har det formål
> at inddgyde frygt og bæven blandt de ikke-uniformsbærende.

Det er din private tolkning. Hvis du går en tur på gaden i en af Tyrkiets
større byer, vil du se cirka lige mange kvinder, der bærer tørklæde og ikke
bærer tørklæde, og du vil også kunne se, at det intet har at gøre med at
indgyde frygt.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-06-10 14:27

> [...]

> bærer tørklæde, og du vil også kunne se, at det intet har at gøre med at

Enhver der kender noget til tyrkiske samfundsforhold ved hvor betændt
hijab og lignende er - og hvor det islamistiske regeringsparti AKP står
i den sag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk