Middelklassen må selv betale
Fra : Kim2000

Dato : 06-06-10 08:01

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1357299.ece

Sådan set er jeg enig et stykke af vejen, problemet er at få at jeg som
middelklassen skal synes det er en god ide fx at springe børnechecken over,
begrænsning i medicintilskud og lignende, så taler vi om massive
skattelettelser.

Min ide til en skat ville være at de første 100.000 var skattefrie.

Fra 101-500 hed det 25% skat

Fra 501-2000 hed det 30% skat

og fra 2001-???? hed det 35% skat

Væk med alverdens tilskud til de velstillede, børnecheck og den slags ting
må være for de allerfattigste. Efterlønnen en mulighed for nedslidte,
mulighed for at sende folk på standby, fx et trafikoffer der åbenlyst ikke
kommer tilbage på arbejde med det samme, SU i juli og vi har sparet
sagsbehandling af over 120.000 studerende der alligevel ikke skal være i
systemet. Mindre kontrol, stol på ansatte og accepter at der altid vil være
en lille gruppe medarbejdere i en stor virksomhed der er luddovne. Bliv
bedre til at fyre dem.

Afgifterne:

En bestemt potion vand, el, varme pr. person afgiftsfri, derefter ret høje
afgifter. Hvis jeg vil tørre mit tøj i tumbler så lad mig betale for det,
hvis ikke så opfordrer mig til at lade være. Ingen afgifter på miljøbiler,
massive afgifter på u-miljørigtige biler.

Derefter må vi så se hvor mange penge der er at gøre godt med. Statens
vigtigste opgave må være uddannelse, retsvæsen, sundshedsystemet og forsvar
af landets grænser.

Med ret til justeringer

mvh
Kim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-10 10:46

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> Fra 501-2000 hed det 30% skat
>
> og fra 2001-???? hed det 35% skat
>
> Væk med alverdens tilskud til de velstillede, børnecheck og den slags

Hvorefter en masse ville melde sig til gruppen af de "allerfattigste",
og dem der allerede er under betegnelsen vil få svært ved at se fidusen
i at arbejde sig ud af deres situation.

Nej, fjern alle tilskud pånær folkepensionen. I en globaliseret
verdensorden er der ikke længere mening i at have en velfærdsstat.

Fra : Kim2000

Dato : 08-06-10 17:12

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nej, fjern alle tilskud pånær folkepensionen. I en globaliseret
> verdensorden er der ikke længere mening i at have en velfærdsstat.

Jeg er helt klart tilhænger af velfærdsstaten, men bare ikke i den
udstrækning den er i nu. Grunden til du fremsætter den slags ord om at
fjerne den handler i bund og grund om at a) Du har dit på det tørre b) du
kan ikke se dig selv få brug for hjælp og c) du har glemt hvordan samfundet
så ud før velfærdsstaten.

Det med hvem der er de allerfattigste er blot at se på ens lønseddel. Men
okay der er skam velhavende der tror at bistandsklienter har det sindssygt
godt og bliver forkælet.