International fordømmelse af ny israelsk b~
Fra : Patruljen

Dato : 05-06-10 15:06

Israels håndtering af nødhjælpsskibe i farvandet ud for Gaza møder
international kritik.

Det sker oven på dagens aktion mod nødhjælpsskibet 'Rachel Corrie',
der havde kurs mod Gaza, men blev beordret til den israelske havn
Ashdod, efter at marinesoldater bordede skibet.

Talsmanden for det nationale sikkerhedsråd i Det Hvide Hus, Mike
Hammer, kalder situationen for uholdbar.

»Den nuværende ordning er uholdbar og skal ændres. Indtil videre
opfordrer vi alle parter til at tage ansvarlige beslutninger, så
unødvendige konfrontationer undgås«, siger talsmanden til AP.

FN's højkommissær for menneskerettigheder, Navi Pillay, opfordrer
Israel til at droppe den blokade, landet har udstedt over Gaza.

Blokaden gør, at varer ikke frit kan bevæge sig ind i Gaza. Den er
indført, efter Hamas-regeringen kom til for at kontrollere de våben,
der kommer ind i landet.

Navi Pillay siger, at Israel overskrider krigens love og folkeretten.

»Internationale menneskerettighedslove forbyder, at man sulter civile
som led i krig. Det er også forbudt at indføre kollektive straf på
civile«. http://politiken.dk/udland/article988079.ece

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-10 23:21

On Sat, 5 Jun 2010 14:05:58 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>»Internationale menneskerettighedslove forbyder, at man sulter civile
>som led i krig. Det er også forbudt at indføre kollektive straf på

1993 søgte jeg en tegner til en tegneserie imod Islam og traf den
jødiske kunstner Geoffrey Cain, der har været min ven siden

I EB dd dokumenterer han at 'Israel daglig donerer til Gaza-civile
enorme atal tons af mælkepulver og mel og snese af andre madvarer som
den overbefolkede flygtningelejr behøver

Så tro ikke på snak om sult

Fra : Patruljen

Dato : 06-06-10 07:27

On 6 Jun., 00:20, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> enorme atal tons af mælkepulver og mel og snese af andre madvarer som
> den overbefolkede flygtningelejr behøver

Facts - Warming.

Facts er at inden blokaden af Gaza ankom der c.1800 lastvogne pr.dag
med fornødenheder til Gaza`s 1.5 million indbyggere. Efter blokaden
sender Israel så - mellem 75 - 100 trucks pr. dag.

http://www.humanconcern.org/gaza.php

Kunne du forestille dig, at hele hovedstads-området skulle kunne klare
sig med det indhold, der kan være i mellem 75 og 100 lastvogne pr.dag?