Tyrkiet lefler for islamisterne
Fra : /John

Dato : 04-06-10 21:30

Tyrkiets regering er trængt af landets islamister.

"Tyrkiets premierminister, Recep Tayyip Erdogan, siger, at han ikke opfatter
den radikale palæstinensiske Hamas-bevægelse, Israels ærkefjende, som en
terrorgruppe"

Hahaha... lefle lefle!

"... Det har vundet et valg"

Sandt nok, tallene er her:

"Hamas, som deltog i valget under navnet Forandring og reformer ca. 56 % af
stemmerne og 74 af i alt 132 repræsentanter i forsamlingen. Fatah-bevægelsen
opnåede ca. 34 % og 45 mandater, mens 4 småpartier og uafhængige kandidater
tilsammen fik ca. 10 % og 13 pladser":
http://da.wikipedia.org/wiki/Hamas

Men valget gav jo ikke dermed Hamas HELE magten; dén tog de skam selv efter
at ha' slagtet oppositionen efter de allerbedste islamiske traditioner...

"Han kritiserer samtidig vestlige lande for ikke at have givet Hamas en
chance for at skabe sig en demokratisk platform":
http://www.information.dk/telegram/235397

Hahaha. Dén er s'gu' da mega-sjov!

"Hamas was created in 1987 by Sheikh Ahmed Yassin, Abdel Aziz al-Rantissi
and Mohammad Taha of the Palestinian wing of Egypt's Muslim Brotherhood":

Muslim Brotherhood og demokrati? :))

"After Hamas's election victory, conflicts arose between Hamas and
Fatah.[21][22] Following the June 2007 Battle of Gaza, Hamas retained
control of Gaza":
http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas

"In January 2007, fighting erupted between Hamas and Fatah. The deadliest
clashes occurred in the northern Gaza Strip, where General Muhammed Gharib,
a senior commander of the Fatah-dominated Preventative Security Force, died
when a rocket hit his home. Gharib's two daughters and two bodyguards were
also killed in the attack, which was carried out by Hamas gunmen ...
According to Amnesty International, under Hamas rule, newspapers have been
closed down and journalists have been harassed.[50] Fatah demonstrations
have been forbidden or suppressed":
http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_Strip#Violence_in_the_wake_of_2006_election

Myrde myrde myrde. Meget islamisk, men... demokratisk? Tsk Tsk!

Tror muhammedanere virkelig på deres egne løgne?

Tyrkiet var engang en stolt nation, men Erdogan er åbenbart nu så bange for
landets islamister, at han begraver sin tunge dybt i deres bageste
kropsåbning, og dermed ofrer Tyrkiets goodwill i vesten.

Tyrkiet er (endnu) NATO-medlem, og ønsker at blive medlem af EU...?

John

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 14:45

On 4 Jun., 22:30, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> Tyrkiets regering er tr ngt af landets islamister.
>
> "Tyrkiets premierminister, Recep Tayyip Erdogan, siger, at han ikke opfatter
> den radikale pal stinensiske Hamas-bev gelse, Israels rkefjende, som en
> terrorgruppe"
>
> Hahaha... lefle lefle!
>
> "... Det har vundet et valg"
>
> Sandt nok, tallene er her:

Fint nok. Jeg noterer mig at du har lyttet efter i timen, fra du skrev
dette;
"Hamas blev IKKE stemt til magten, som Patruljen så frejdigt
skriver."

Det er altså muligt for nogle enkelte højredrenge at blive en anelse
mere oplyste - Nice.

> "Hamas, som deltog i valget under navnet Forandring og reformer ca. 56 % af
> stemmerne og 74 af i alt 132 repr sentanter i forsamlingen. Fatah-bev gelsen
> opn ede ca. 34 % og 45 mandater, mens 4 sm partier og uafh ngige kandidater
> tilsammen fik ca. 10 % og 13 pladser":http://da.wikipedia.org/wiki/Hamas
>
> Men valget gav jo ikke dermed Hamas HELE magten; d n tog de skam selv efter
> at ha' slagtet oppositionen efter de allerbedste islamiske traditioner...

Lad os lige præcisere:
74 mandater ud af 132.

Fatah fik 43 pladser.
PFLP fik tre pladser
Badil, der er en koalition af mindre PLO fraktioner, fik 2 pladser.
Uafhængigt Palæstina fik to pladser.
Den Tredie Vej fik to pladser.
Derudover blev fire uafhængige kandidater valgt, heraf tre der
støtter
Hamas.

Hamas er med de tre uafhængige støtter altså næsten dobbelt så store i
parlamentet.

Så skriver du sandelig; "De fik ikke hele magten."

Er det også sådan, du ser på den danske regering? VK regeringen har
ikke hele magten, så derfor kan socialdemokraterne angribe dem legalt,
hvis regeringen træffer beslutninger de ikke bryder sig om?

Det er en særlig udgave af de demokratiske spilleregler, du står for,
det kan vist fint konstateres.

Og lad os så lige få styr på de videre facts, siden du nu roder så
vældigt meget med dem;

Hamas won the 2006 Palestinian elections. As a result, Israel, the
United States, the European Union, several Western states, and the
Arab states imposed sanctions suspending all foreign aid, upon which
Palestinians depend. (They have promised to resume aid if Hamas
fulfills '3 Demands,' recognizing Israel, accepting agreements made by
the Palestinian Authority under the previous Fatah-led Administration,
and denouncing violence.) Despite the sanctions, and incidents of
successful border interdiction,[3] Hamas leaders were able to smuggle
enough money into the Palestinian territories to maintain basic health
and educational services.[4] The defeated Fatah party maintains
control of most of the Palestinian security apparatus. The US
administration funded Abbas's Presidential Guard.[5].

Over 2006 and 2007, the United States supplied guns, ammunition, and
training to Palestinian Fatah activists to take on Hamas in the
streets of Gaza and the West Bank in a U.S. effort that cost $59
million and covertly persuaded Arab allies to supply more funding. A
large number of Fatah activists were trained and "graduated" from two
West Bank camps while Jordan and Egypt trained two Fatah battalions,
one of which was deployed to Gaza in May.[6][7][8]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah%E2%80%93Hamas_conflict

USA, EU og Israel – som alle plejer at kalde sig “demokratiske“ – var
ikke tilfredse med palæstinensernes valg. Straks efter valget
iværksatte de en økonomisk blokade, som efterhånden gjorde det umuligt
for den valgte Hamas-regering at udbetale løn til offentligt ansatte.

USA, Israel og Egypten opfordrede Fatah til at sabotere Hamas-
regeringen. Og i maj 2007 sendes 500 Fatah-soldater fra Egypten til
Gaza med det formål at starte en borgerkrig mod Hamas-regeringen.

Det lykkedes imidlertid ikke for Fatah og præsident Abbas at vælte
regeringen. I stedet drev Hamas Fatah-styrkerne ud af Gaza i juni
2007.

I vestlige medier blev det beskrevet som et “Hamas-kup“. Virkeligheden
er, at præsident Abbas opløste den demokratisk valgte regering og
indsatte sine egne folk – uden noget folkeligt mandat.
Siden da har Hamas kun regeret over Gaza, mens Fatah og Abbas – med
Vestens støtte – har kontrolleret Vestbredden.

Fra : Ivannof

Dato : 05-06-10 10:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Siden da har Hamas kun regeret over Gaza, mens Fatah og Abbas – med
Vestens støtte – har kontrolleret Vestbredden.
Sådan kan man også vælge at se på det. Og med skyklapper på kan det også
have sin rigtignoktighed.

Men - Tror du der kommer flere valg i Gaza? Er der en opposition man kan
stemme på i Gaza?

Eller er demokratiet dødt og Gaza striben blevet et Hamas-diktatur, regeret
af noget som både USA og EU har på terrorlisten?

De fik i hvert fald deres 2-statsløsning: Gaza og Vestbredden!

Denne splittelse blev en sejr til Israel. Det kollektive selvmord om bord på
Marmara blev en sejr til palæstinenserne.

I sandhed en sær verdensdel, hvor det u-sandsynlige er det normale!

Hilsen Ivan

Fra : Lyrik

Dato : 04-06-10 17:21

On 4 Jun., 22:45, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Siden da har Hamas kun regeret over Gaza, mens Fatah og Abbas – med
> Vestens støtte – har kontrolleret Vestbredden.

,,,,,,,,,,,,,,,,
Holocaust revissionisme og Hamasbegejstring? Du er på rette vej Niels.
Not!

Jens

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 17:29

On 5 Jun., 01:20, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> Holocaust revissionisme og Hamasbegejstring? Du er på rette vej Niels.
> Not!

Det ville klæde dig, at læse alt jeg skrev, inden du kaster dig ud i
forhastede statements - Jens.
Jeg er ikke specielt begejstret for Hamas.

Drop nu detder fnidder - og tag en sober diskussion, fremfor at dukke
op her og der, for en sær bemærkning.