En lille reminder; Opfindelsen af det jødi~
Fra : .

Dato : 02-06-10 11:53

Boganmeldelse; http://blog.tv2.dk/sykes88/entry363847.html

Et jødisk folk?

Israels uafhængighedserklæring fastslår, at det jødiske folk opstod i
delstaten Israel og blev forvist fra sit
hjemland. Alle israelske skolebørn har lært, at dette skete under
romernes herredømme i år 70 e. kr. Nationen forblev loyal over for sin
jord, som den begyndte at vende tilbage efter to årtusinder i eksil.

Fiktion og myte

Forkert, siger historiker Shlomo Sand, i en af de mest fascinerende og
udfordrende bøger, der længe er udkommet. Der har aldrig været et
jødisk folk, kun en jødisk religion, og eksil er heller aldrig
forekommet - og dermed er retten til at vende tilbage bortfaldet. Sand
afviser de fleste af historierne i Bibelen om dannelsen af en
national- identitet, herunder udvandringen fra Egypten og rædslerne
ved erobringen under Josva. Det hele er fiktion og myte, der tjente
som en undskyldning for oprettelsen af staten Israel, hævder han.

Eksilet

Ifølge Sand sendte romerne ikke hele nationer i eksil, og de fleste
jøder fik lov til at forblive i landet. Antallet af forviste var højst
titusinde. Da landet blev erobret af araberne, konverterede mange
jøder til islam og var ligestillet med erobrerne. Som følge heraf, var
de palæstinensiske araberes forfædre jøder. Sand opfandt ikke denne
tese, 30 år før uafhængighedserklæringen, blev dette anerkendt af
David Ben-Gurion, Yitzhak Ben-Zvi og andre.

Jødernes rødder i Palæstina

Men hvorfor var der da så få jøder i Palæstina da den zionistiske
indvandring til området startede i slutningen af 1800-tallet, nu når
jøderne ikke blev fordrevet derfra? For Shlomo Sand er svaret relativt
enkelt. Den jødiske befolkning konverterede først i en vis grad til
kristendommen, da den blev statsreligion i det senromerske rige, og de
konverterede i stor grad til islam efter at Palæstina blev erobret af
muslimerne i 638. At i hvert fald dele af den lokale muslimske
landbefolkning, de såkaldte fellahin, havde jødiske rødder var en idé
som også zionisterne havde i starten af deres kolonisering af Israel.
Håbet var, at man ville kunne vinde dem for den zionismen, men efter
at det kom til voldelige opstande mod de lokale jøder, blev denne idé
forkastet til fordel for en ny myte om at den lokale muslimske
befolkning var nyligt tilvandrede arabere.

Konvertering

Den overvejende del af verdens jøder er efterkommere af mennesker, der
i tidens løb er konverteret til jødedommen. For indtil kristendommen -
og siden islam med trusler om dødsstraf - satte en stopper for den
jødiske mission, var jødedommen en ivrigt missionerende religion. Det
gjaldt både indenfor romerriget, hvor den jødiske missionsvirksomhed i
flere tilfælde var årsagen til antijødiske optøjer og indgreb, og
udenfor dette. Således har der været et jødisk kongedømme i Yemen, i
Nordafrika og ikke mindst i Khazaria, et stort rige mellem Volga og
Don.

Jødisk hovedstad i Khazar

Dr. Sand peger på den besynderlige tilstand af benægtelse som de
fleste israelere lever i , idet han påpeger at aviser havde en
omfattende dækning af den nylige opdagelse af Hovedstaden i
kongedømmet Khazar ved det Kaspiske hav. Ynet, website for Israels
populæreste avis, Yedioth Ahronoth, offentliggjorde historien:
"Russian archaeologists find long-lost Jewish capital." men alligevel
overvejede ingen af aviserne det signifikante i dette fund set i
forhold til den standardiserede jødiske historie. http://www.ejpress.org/article/29915

En multietnisk religion

Alt i alt er det Shlomo Sands påstand, at langt de fleste af de
såkaldte sefardiske jøder er efterkommere af arabiske og berberiske
konvertitter til jødedommen, mens langt de fleste ashkenaziske jøder
nedstammer fra khazarer og slaver, der konverterede til jødedommen.
Eller sagt med andre ord, jøderne er lige så lidt medlemmer af en
særlig race som de er en homogen etnisk gruppe. Jødedommen er en
multietnisk religion og ikke den religiøse ramme om et etnisk folk.

Zionismens behov for ét folk

Vi ser altså, at medlemmerne af en række forskellige folkeslag og
racer, blonde og sorte, brune og gule, blev jøder i stort tal. Ifølge
Sand producerede det zionistiske behov for en fælles etnisk og
historisk kontinuitet en lang række opfindelser og fiktioner, sammen
med en aktivering af racistiske teser. Nogle var udtænkt i hovederne
på dem, der lagde frøene til den zionistiske bevægelse, mens andre
blev præsenteret som resultatet af 'genetiske undersøgelser' i
Israel.

~~IOI~~

Professor Sand underviser på Universitetet i Tel Aviv. Hans bog,
"Hvornår og hvordan blev det jødiske folk opfundet?" (udgivet af
Resling på hebraisk), har til formål at fremme tanken om, at Israel
bør være "en stat for alle sine borgere" - jøder, arabere og andre - i
modsætning til sin erklærede identitet som en "jødisk og demokratisk
stat". Bogens historiske kapitler er velskrevne, og de nævner en lang
række fakta og indsigter, som mange israelere vil blive overrasket
over at læse for første gang.

Shlomo Sand Historieprofessor Tel Aviv Universitet live from London;

http://www.youtube.com/watch?v=1flUX5VNkNw&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=EK_3RdYYR80&feature=channel

Fra : Per Rønne

Dato : 02-06-10 19:16

.. <Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> romernes herredømme i år 70 e. kr. Nationen forblev loyal over for sin
> jord, som den begyndte at vende tilbage efter to årtusinder i eksil.

Selvfølgelig, for sådan noget vås lærer israelske skolebørn naturligvis
ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 02-06-10 20:19

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig, for sådan noget vås lærer israelske skolebørn naturligvis
> ikke.

Læs Shlomo Sand
Chancen for, at en person, der bor i Hebron i dag og taler arabisk er en
direkte efterkommer af en Jøde i oldtiden er 1000 gange større end
muligheden for, at jeg nedstammer fra en Jøde

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-10 07:48

Notion <No_post@to.me> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Læs Shlomo Sand

Jeg kender ham kun fra denne tråds omtale, og kan ikke tro at han er så
tåbelig som det fremgår her.

> Chancen for, at en person, der bor i Hebron i dag og taler arabisk er en
> direkte efterkommer af en Jøde i oldtiden er 1000 gange større end
> muligheden for, at jeg nedstammer fra en Jøde

Ja, hvis du er en etnisk dansker ...

Studier af nutidens jøders DNA [y-kromosom] viser at de nedstammer fra
Levanten, og med fælles forfader for omkring 4.000 år siden. De har
fælles forfader med andre levantere, men så skal vi nok omkring 6.000 år
tilbage.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 03-06-10 10:46

> Jeg kender ham kun fra denne tråds omtale, og kan ikke tro at han er så
> tåbelig som det fremgår her.

> Ja, hvis du er en etnisk dansker ...

Det var Shlomo Sand som fortalte dette til pressen og ikke mig.

> [...]
> Levanten, og med fælles forfader for omkring 4.000 år siden. De har
> fælles forfader med andre levantere, men så skal vi nok omkring 6.000 år

Nej Det gælder ikke for Jøder i Israel, det gælder for jøder i og omkring
små samfund i Georgien og Ukraine.

De jøder der findes i Israel er fra Europa og kan ikke dateres mere end
500 - 700 år tilbage, læs evt. Martin Luther gode beskrivelse i bøgerne
Brief wider die Sabbather an einen guten Freund (1538), Von den jüden und
iren lügen (1543) og Vom Schem Hamphoras und vom Geschlechte Christi (1544).

Hvor det også kommer frem hvordan Jøderne misbrugte den lutherske
gæstfrihed
De fleste jøder i Israel er købt til at bo der og stammer sådan ses fra "indgiftet"

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-10 11:30

Notion <No_post@to.me> wrote:

> [...]
> gæstfrihed
> De fleste jøder i Israel er købt til at bo der og stammer sådan ses fra

Det er ganske simpelt forkert, og at trække Martin Luther ind i en debat
om DNA er absurd.

<http://www.pnas.org/content/97/12/6769.full>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 03-06-10 14:33

> Det er ganske simpelt forkert, og at trække Martin Luther ind i en debat
> om DNA er absurd.

Tråden har som værdi " en lille reminder, Opfindelse af det jødiske folk"

Og du kommer med en artikel med noget DNA, og det på trods af, at du sikkert
ved at de jøder der er i Israel nu, hovedsagligt kommer fra Europa og USA,
mens de test der er fortaget stammer fra små samfund i Georgien og Ukraine.

Dernæst underbygger jeg tråd emnet med nogle fortællinger skrevet og fortalt
af Martin Luther, som er i fin overensstemmelse med trådens emne. jeg
spørger så, hvori er det at dette ikke passer sammen.

Er det fordi de første tegn på "misbrug" af religion som kom til Danmark,
nemlig startede med at fortælle hvordan Jøderne udnyttede og misbrugte
Europa.
Er det fordi der står beskrevet hvordan jøderne sammen med muslimerne angreb
og besatte lande som Spanien og andre sydeuropæiske dele. Jeg ved godt du
altid ønsker en ren og holdbar historie omkring Jøderne, men det kan ikke
skabes, da historien kun kan fortælles udfra det som kendes og vides.

Der må jo være en grund til at Jøderne altid har været omtalt som
djævlebørn, selv tilbage i 1200 tallet, blev de fordrevet fra England med
betegnelsen, ud af vores land med jer og jeres djævlebørn.
Så mon ikke der altid er og altid vil være store problemer med Jøderne, da
de nu i 2000 år ikke har skabt noget positivt omkring dem og deres religion?

Husk på at det var Jøderne som ikke ville tage Jesus til sig som guds søn,
men de vil gerne have status af at være børn af Abraham, det lyder jo total
forvirrende.
Så man kan sige, at de kun af navn vil kalde sig Abrahams børn, men ikke
udfylde den gavn hans navn indbyder til.
Jeg vil opfordre dig til at læse om " diabolos" en djævelsk betegenlse for
bagtale, det var hvad Jøderne gjorde og af denne handling, har de altid fået
betegnelsen, at være djævlens børn.

Som jeg kan se, har Martin Luther en god grund til at være en del af denne
tråd.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-10 16:13

Notion <No_post@to.me> wrote:

> [...]
> mens de test der er fortaget stammer fra små samfund i Georgien og Ukraine.

Jeg ser nu at du er angrebet af samme bacille som Wilhelm Marr - og det
underbygges naturligvis af hvad du skriver efterfølgende.

Jeg kan kun opfordre dig til at læse en bog udgivet på forlaget N W Damm
& Søn med støtte fra bl.a. Oslo Universitets humanistiske fakultet.
Forfattere Eriksen, Harket og Lorentz, titel »Jødehat. Antisemitismens
historie fra antikken til i dag.«, isbn13 978-82-496-0996-3.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 03-06-10 22:45

> [...]
> Forfattere Eriksen, Harket og Lorentz, titel »Jødehat. Antisemitismens
> historie fra antikken til i dag.«, isbn13 978-82-496-0996-3.

Ja så kom den, du er nazist du er bla bla. bare fordi man fordømmer de
morderiske handlinger som er udført af jøder, ja så er man enten nazist
eller jøde hader.

Prøv noget nyt, prøv at se retfærdigt på tingene, som jeg ser det, har det
jo hjulpet rigtig meget at råbe op om de morderiske handlinger disse Jøder
har lavet og de ønsker nu at stå mere menneskeligt og har lavet forslag til
hvordan UN kan løfe opgaven, frem for at Jøderne laver blokaderne.

Så kom bare med dine opgivende modargumenter og kald mig alle mulige
mærkelige ting, jeg kan kun grine af disse taber attituder du fremkommer
med.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-10 05:13

Notion <No_post@to.me> wrote:

> [...]
>
> Så kom bare med dine opgivende modargumenter og kald mig alle mulige
> mærkelige ting, jeg kan kun grine af disse taber attituder du fremkommer

Jeg kan kun lægge mærke til at du ikke nøjes med at tale om israelerne,
eller nutidens diaspora-jøders støtte til Israel, men at du taler om
/Der ewige Jude/, *Jødens* forbrydelser mod menneskehedens gennem
årtusinder.

Jeg lader nedenstående stå så andre kan se hvad det er du har skrevet,
og kan ellers kun afslutte med et:

EOD.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 08-06-10 14:43

> [...]
> årtusinder.
>
> Jeg lader nedenstående stå så andre kan se hvad det er du har skrevet,

Så kom sandheden for tæt på, ja så er godt man kan pakke kufferten ikke
sandt?

Der har alle dage været problemer med religion, om det er Jødisk, Islam,
Kristendom osv. ja så er det at kigge op i himlen og fralægge sig sit
ansvar, altid roden til ondskab.

Og husk nu på, Jøderne har selv indordnet sig efter at deres gud forlod dem
for et par tusinde år siden.
Derfor kalder jøderne sig selv børn af djævlen, da der står i deres lille
håndbog for fremtiden, at de skal udfører det grimme, førend det gode kan
vende tilbage og derved en retur from messias og han vil derpå vise vej til
deres Gud.

Kan du modbevise dette ?

Fra : Nicky

Dato : 10-06-10 18:55

"Notion" <No_post@to.me> skrev i meddelelsen

> [...]
> håndbog for fremtiden, at de skal udfører det grimme, førend det gode kan
> vende tilbage og derved en retur from messias og han vil derpå vise vej

Du må være legemliggørelsen af neandertaleren i mennesket. Sig mig engang,
har du i det hele taget oprejst gang? Uanset er du et interessant tilfælde.

Fra : Vidal

Dato : 04-06-10 09:01

Den 03-06-2010 15:33, Notion skrev:

> Som jeg kan se,[...]

Du er Patrulje?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-10 09:31

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Du er Patrulje?

Ses der på de to pseudonymers headers virker det ikke som om der står
den samme person bag - selv om jeg skam udmærket forstår din mistanke
.... de synes i hvert fald at have bemærkelsesværdigt identiske
opfattelser af det jødiske folk ...

Var det ikke fordi nogle ellers kunne tage dem alvorligt kunne man
naturligvis ignorere dem. Men ja,vi havde unægtelig for nogle år siden
problemer med stigende holocaust-benægtelse blandt danske unge, vel dels
som følge af internettet, dels som følge af indvandringen fra
Mellemøsten. Eksponeringen på 2. verdenskrig i fjernsynet må efterhånden
have lagt dén holdning død uden for HJ-gruppen i Greve, og ligesindede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 08-06-10 14:44

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Du er Patrulje?

nej

Fra : N/A

Dato : 04-06-10 11:36

Fra : N/A

Dato : 04-06-10 11:36

Fra : N/A

Dato : 04-06-10 11:36

Fra : .

Dato : 02-06-10 12:38

On 2 Jun., 20:15, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Selvfølgelig, for sådan noget vås lærer israelske skolebørn naturligvis
> ikke.

Det er da rart at se, at du kan skifte standpunkt, når du indser at
din position er håbløs. " Sådan noget vås lærer israelske skolebørn
naturligvis ikke."
Men det du leverer nu er et sært postulat, som jeg må bede dig
dokumentere. Det er min utvetydige opfattelse, at professor Sand er
bedre informeret om undervisningen i Israel end du er.

Prøv at svar på dette spørgsmål, selvom du hovedsageligt altid fader
lydløst ud af billedet når du brillierer med dine faktuelle
fejltagelser -

Hvad laver så dette " vås" på The Virtual Jewish Library?

Twice in the Classic period, Jews were exiled from Rome, in 19 C.E.
and in 49-50 C.E. The first exile took place due to the defrauding of
an aristocratic Roman woman Fulvia, who had been attracted to Judaism.
The second exile occurred because of disturbances caused by the rise
of Christianity. It is not certain, though, that these measures were
fully carried out or that the period of exile lasted a long time.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/vjw/Rome.html

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-10 07:48

.. <Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> dokumentere. Det er min utvetydige opfattelse, at professor Sand er
> bedre informeret om undervisningen i Israel end du er.

Det jødiske folk er ganske simpelt ikke opstået i »delstaten Israel« men
i områder af Judæa og Samaria omkring 1200 fKr. Det kan verificeres
arkæologisk, også selv om det ikke stemmer med den bibelske beretning.
Et par hundrede år efter kan man se at der er opstået en slags
statsdannelse omkring Jerusalem, med David som konge, og dette rige har
nok heddet Juda. Fra samme arkæologiske kilde, Dan-stelen, kan vi se at
der på Dan-stelens tid har eksisteret endnu en jødisk statsdannelse,
Israel, idet stelen nævner Damascus-kongens sejr over Judas og Israels
konger - Judas' konge var af »Davids Hus«.

Der har simpelthen aldrig eksisteret noget der har heddet »delstaten
Israel«, men omkring Kristi fødsel fandtes der et romersk
klientkongedømme i Kanaan, fra Galilæa i nord til Negev-ørkenen i syd,
og fra Middelahvet i vest til Østjordanlandet i øst. Et kongedømme
lokalbefolkningen nok har kaldt »Juda«.

Ordiet »klientkongedømme« indicerer naturligvis et formelt set
uafhængigt kongedømme, der blot har været en »klient« af Rom - lige som
de vesteuropæiske lande under Den kolde Krig kan beskrives som
amerikanske »klientstater«.

Heller ikke hvis man går ud fra Bibelen i stedet for arkæologien kan man
finde noget om »delstaten Israel«, et begreb der da også hører en meget
nyere tid til. Efter nedkæmpelsen af den første store jødiske opstand i
70 bortførtes enorme mængder af jødiske mænd, kvinder og børn i lænker,
for at havne på Alexandrias og Roms slavemarkeder. Og området blev
romersk provins under navnet Palæstina, et nyopfundet navn efter
jødernes mytiske fjender, filistrene, der var forsvundet et årtusind
tidligere.

Ved senere opstande blev endnu flere jøder bortført og solgt som slaver.
Det jødiske befolkningstal i Kanaan blev derfor lavt, og andre bosatte
sig der i stedet.

I 1948 blev den jødiske stat så genoprettet, under navnet Israel, efter
et halvt århundredes massiv jødisk genindvandring til det gamle
hjemland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-10 19:07

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Jeg går ud fra at dette skal dokumentere at jøderne har ret til landområdet
Israel eller noget i den stil.

Det er i og for sig OK som argument.

Men det vil også implicere året 1219 og Estland - og hvorfor skal vi skåne
Halland og blekinge.

2000 år er lang tid. Jeg tror ikke jeg ville gå meget mere end 50 år tilbage
i tiden for at dokumentere hvem, der har ret til hvad. Ellers er det vist
Padoras æske vi har gang i at åbne! Det gælder ikke mindst Israel!

Hilsen Ivan

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-10 19:31

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:

> Jeg går ud fra at dette skal dokumentere at jøderne har ret til landområdet
> Israel eller noget i den stil.
>
> Det er i og for sig OK som argument.

Hertil hører at de hvert år i udlændigheden har bedt »næste år i
Jerusalem«.

> [...]
> i tiden for at dokumentere hvem, der har ret til hvad. Ellers er det vist
> Padoras æske vi har gang i at åbne! Det gælder ikke mindst Israel!

Nu tror jeg at vi begge var ufødte ved Israels genoprettelse i 1948, så
overhovedet at tale om Israels ret til fortsat eksistens burde sletikke
komme på tale.

Derudover fandtes der på det tidspunkt intet palæstinensisk folk, idet
man ikke kan tale om eksistensen af et folk der ikke kan erkende sin
egen eksistens. De islamiske palæstinaarabere opfattede sig som
/arabere/.

På nuværende tidspunkt kan jeg ikke se anden løsning end at der
etableres også en palæstinensisk statsdannelse i Kanaan, en
statsdannelse der må omfatte Gaza-striben og noget i retning af 98% af
Vestbredden og Østjerusalem - sidstnævnte område har i øvrigt i dag
jødisk befolkningsflertal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 03-06-10 20:14

> [...]
>
> Nu tror jeg at vi begge var ufødte ved Israels genoprettelse i 1948, så
> overhovedet at tale om Israels ret til fortsat eksistens burde sletikke

Så er vi jo enige.

> [...]
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Vi er nødt til at tage udgangspunkt i nutiden. Det er jeg enig i.

Som udviklingen går i "Palæstina" er der også palæstinensere, der går ind
for "2-statsløsningen" - dog med den underfundige: Altså Gaza og
Vestbredden.

Måske ender det hele med at Vestbredden bliver Palæstina mens Gaza bliver en
provins i Ægypten.

Det er måske også det nemmeste!

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-10 20:17

> [...]
>stat". Bogens historiske kapitler er velskrevne, og de nævner en lang
>række fakta og indsigter, som mange israelere vil blive overrasket

USA vandt WW2 og dermed ret til at forære Israel land

Muslimer har aldrig haft et land der - de stjal og erobrede i
århundredet efter Muhamed og tabte alt i WW1

Så forvis palæstinensere til olierige trosfæller - selvom koran siger
de aldrig må afgive tyvegods de een gang har stjålet.

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 02:42

On 3 Jun., 08:48, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Jeg kender ham kun fra denne tr ds omtale, og kan ikke tro at han er s
> t belig som det fremg r her.

:)

Du omtaler digselv som højtuddannet. Og dit bedte argument i denher
sammenhæng er; Æv - bæv. jeg syntes han er en tåbe -

> Ja, hvis du er en etnisk dansker ...

Det var ikke argumentet - læs nu, hvad der bliver oplyst, inden du
dummer dig yderligere.

> Studier af nutidens j ders DNA [y-kromosom] viser at de nedstammer fra
> Levanten, og med f lles forfader for omkring 4.000 r siden. De har
> f lles forfader med andre levantere, men s skal vi nok omkring 6.000 r
> tilbage.

Studierne er ikke fpretaget af uafhængige instanser. Det er en ting -
noget andet er at de ikke er utvetydige.
Vi har været der. Sidst listede du stille ud af diskussionen, der
undersøgelserne også fortalte noget andet -

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 02:55

> [...]
> for at havne p Alexandrias og Roms slavemarkeder. Og omr det blev
> romersk provins under navnet Pal stina, et nyopfundet navn efter
> j dernes mytiske fjender, filistrene, der var forsvundet et rtusind
> tidligere.
>
> Ved senere opstande blev endnu flere j der bortf rt og solgt som slaver.
> Det j diske befolkningstal i Kanaan blev derfor lavt, og andre bosatte
> sig der i stedet.
>
> I 1948 blev den j diske stat s genoprettet, under navnet Israel, efter
> et halvt rhundredes massiv j disk genindvandring til det gamle

Sikke en omgang udenoms snak i relation til dit indledende indæg :)

Lad os lige slå fast. Der blev taget 10 - 15.000 slaver af romerne. Du
mener helt alvorligt, at disse 10 - 15.000 slaver blev til 16 de
millioner jøder, som fandtes på verdensbasis i 1940?

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 03:24

> [...]
> Levanten, og med f lles forfader for omkring 4.000 r siden. De har
> f lles forfader med andre levantere, men s skal vi nok omkring 6.000 r

Analyserne på - mærkeligt nok - mændene, da kvinden er den centrale
figur i denher sammenhæng :)
Og som iøvrigt for 52 %`s vedkommende viser direkte forbindelse til
området hvor Khazar-riget befandt sig -

Noting that the Y chromosome points to a Middle Eastern origin of
Jewish communities and the mitochondrial DNA to a possibly local
origin, Dr. Goldstein said that the composition of ordinary
chromosomes, which carry most of the genes, was impossible to
assess".

The women's identities, however, are a mystery, because, unlike the
case with the men, their genetic signatures are not related to one
another or to those of present-day Middle Eastern populations.

The data being generated by Dr. Hammer, Dr. Goldstein and other
population geneticists touches on the delicate issue of whether Jews
can be considered a race.

The authors are correct in saying the historical origins of most
Jewish communities are unknown," Dr. Cohen said. "Not only the little
ones like in India, but even the mainstream Ashkenazic culture from
which most American Jews descend."

Some scholars suspected that Jewish communities had through
intermarriage or conversion become little different from their host
populations. Many say they believe that even if Jews are a group
definable in ethnic, as opposed to cultural or religious terms, it is
either impossible or unwise to define an ethnic group genetically.
http://www.humanitas-international.org/perezites/news/jewish-dna-nyti...

Additional legitimate questions could also be raised about the ethnic
identity, personal motivation, and political dedication of the various
genetic research teams, especially the way they wrap their research
projects and published findings into broad human genetic studies while
they seem to be focused mainly on the Semitic claim.

Harry Ostrer was quoted saying that “Jews and Arabs are all really
children of Abraham and all have preserved their Middle Eastern
genetic roots over 4,000 years” (Science Daily 2004). If this is
already “a known fact,”
what is the purpose of research on Jewish genetic origins? By the same
token Michael Hammer was also quoted as saying that Palestinian and
Jewish men are “so closely related as to be genetically
indistinguishable” (Shute 2001). Looking at the big picture, it
appears that the entire Zionist enterprise of Jewish genealogy by
genetics and the brouhaha and cacophony it has created among
geneticists, biologists, activists, and the media represent a global-
scale political mobilization to rescue the Semitic claim from the
specter of an increasingly
deconstructed Jewish identity and a declining world Jewry amidst a
growing condemnation of Zionist separatism and persecution of the
Palestinians. Otherwise, why this new “racial science” of genealogy by
genetics is so compelling and so accepted only among Zionized Jews,
whereas it could be very suspicious and controversial if adopted by
other ethnic groups?

http://faculty.isuad.indstate.edu/mouldmey/NSOCJ.PDF

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 03:59

On 3 Jun., 11:46, "Notion" <No_p...@to.me> wrote:

> Det var Shlomo Sand som fortalte dette til pressen og ikke mig.

Lad nu ikke den slags små detaljer ødelægge indtrykket af Per Rønnes
saglighed

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 05:28

On 3 Jun., 12:30, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det er ganske simpelt forkert, og at tr kke Martin Luther ind i en debat
> om DNA er absurd.

De informationer, jeg har leveret bringes af Indiana state university.
http://www.indstate.edu/home.php

Det er da logik, at hvis Per Rønne siger, at det ganske enkelt er
forkert, så er det naturligvis sådan :)
Det er da så sagligt, at det ikke kan være andeledes -

National academy of the sience of the United States of America.
http://www.pnas.org/ Det fortæller heller ikke sandheden, når Per
Rønne siger, at de tager fejl. Det er klart og vældigt sagligt.

Per Rønne og et zionistisk partsindlæg. Det fortæller lige præcis den
"sandhed", som er bekvem for dem. Sådan er det - og den slags kan man
næppe diskutere med.

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 09:53

On 3 Jun., 17:12, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Jeg ser nu at du er angrebet af samme bacille som Wilhelm Marr - og det
> underbygges naturligvis af hvad du skriver efterf lgende.
>
> Jeg kan kun opfordre dig til at l se en bog udgivet p forlaget N W Damm
> & S n med st tte fra bl.a. Oslo Universitets humanistiske fakultet.
> Forfattere Eriksen, Harket og Lorentz, titel J dehat. Antisemitismens
> historie fra antikken til i dag. , isbn13 978-82-496-0996-3.

Der findes ikke en bog, som du selv kan læse, om den bacille, du selv
er angrebet af; Fakta resistensens historie - Fra antikken til idag?

Fra : \"@'

Dato : 03-06-10 20:21

On Wed, 2 Jun 2010 10:52:41 -0700 (PDT), "." <Niels_Bruun@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>romernes herredømme i år 70 e. kr. Nationen forblev loyal over for sin
>jord, som den begyndte at vende tilbage efter to årtusinder i eksil.

Her er nogle hårde fakta.

Kong David byggede byen Jerusalem, og Kong Salomon, David´s søn,
byggede det hellige tempel. Dette israelske samfund varede i tusind
år. Der var kun en afbrydelse, da, 400 år efter Kong David, at
babylonerne invaderede og besatte landet i 70 år. Da, med hjælp fra
Persien - ja, Persien - kom israelerne tilbage til landet,
genopbyggede templet og regerede i endnu 600 år.

Så kom romerne og regerede landet, så regerede korsridderne landet, så
regerede det ottomanske imperium landet, så regerede det britisk
imperium landet, så returnerede israelerne til deres hjemland og
byggede en moderne jødisk stat.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : .

Dato : 03-06-10 13:22

On 3 Jun., 21:13, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> S er vi jo enige.

Utvivlsomt -
Og lad endelig ikke fakta forstyrre jeres forestillinger :)

> Det er m ske ogs det nemmeste!

Utvivlsomt -
Se bort fra alt, som kan forstyrre jeres forestillinger. Det er
utvivlsomt det letteste.

Fra : .

Dato : 03-06-10 14:15

On 3 Jun., 21:21, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> regerede det ottomanske imperium landet, så regerede det britisk
> imperium landet, så returnerede israelerne til deres hjemland og

Facts?
Endnu engang glimrer højredrengene ved ikke at have styr på sine facts
-

Kong David bygger ikke Jerusalem. Ifølge overleveringen erobrer Kong
David byen.
Læs nu lige her - og fortæl så; Hvem erobrede Kon David byen fra ca.år
1000 f.kr.?

"En af de ting, der fik forhandlingerne om en definitiv løsning af
Palæstinakonflikten til at bryde sammen i efteråret 2001, var
spørgsmålet om Jerusalems status i en kommende fredsslutning. Men
hvorfor så megen postyr om netop denne by? Hverken strategisk eller
nationaløkonomisk har den nogen særlig betydninng.
Sådan som vi i almindelighed kender traditionen, kommer Jerusalem ind
i historien med kong David omkring år 1000 f. Kr.

Han erobrer byen, gør den til 'sin' og til hovedstad i et samlet
israelitisk rige. Hans søn Salomon opfører et - efter beskrivelsen i
Det gamle Testamente - prægtigt tempel, som bliver jødedommens
centrale helligdom, stedet hvortil jøder fra nær og fjern valfartede
til de religiøse højtider, navnlig påskefesten.
Det er et omstridt spørgsmål hvorvidt denne overlevering holder for en
kritisk historieanalyse. Men det afgørende er, at den er jødedommens
overlevering, en grundpille i den mosaiske tro."
http://www.palaestina-info.dk/side/2/m/105/s/

http://www.palaestina-info.dk/side/29

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 17:11

> Selvf lgelig, for s dan noget v s l rer israelske skoleb rn naturligvis
> ikke.

Undskyld. Jeg pastede og linkede forkert. Det gik for hurtigt - og jeg
linkede til eksilet fra Rom - ikke fra Palæstina.

Men historien, som Per Rønne nu er blevet klar over ikke holder og
derfor kalder for vås - findes ganske rigtigt, som det kan læses her;

63 BCE-313 CE Roman The Roman army led by Titus conquered Jerusalem
and destroyed the Second Temple at 70 CE. Jewish people were then
exiled and dispersed to the Diaspora.
http://www.science.co.il/israel-history.asp

Israel Science and Technology Homepage
http://www.science.co.il/

The Magnes Zionist, July 29, 2007
In A.D. 70, and again in 135, the Roman Empire brutally put down
Jewish revolts in Judea, destroying Jerusalem, killing hundreds of
thousands of Jews and sending hundreds of thousands more into slavery
and exile."

Tilbage står for Per Rønne at dokumentere sig udsagn, at dette vås
ikke læres af israelske skoleelever. Eller kan det blot konstateres at
Per Rønne skaber sin helt egen virkelighed?

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 02:44

On 4 Jun., 10:31, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> Mellemøsten. Eksponeringen på 2. verdenskrig i fjernsynet må efterhånden
> have lagt dén holdning død uden for HJ-gruppen i Greve, og ligesindede.

Nu lyver den lille dreng - så. Det var næsten forudsigeligt.
For det første - så er anklagen om holocaust-benægtelse ikke rigtig.
Som jeg skrev tidligere; Man fabrikerer gerne historier som kan
miskreditere. Også perfide anklager -

For det andet; Så føler Per Rønne sig pludselig befriet for at udrede
sin eklatante faktuelle fejl.

Fra : Vidal

Dato : 04-06-10 11:36

Den 04-06-2010 10:44, Patruljen skrev:

> Nu lyver den lille dreng - så. Det var næsten forudsigeligt.

> For det første - så er anklagen om holocaust-benægtelse ikke rigtig.

Det er jo fordi, du har udvalgt dine egne definitioner
og afviser det, encyklopædien anfører.

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 03:00

On 3 Jun., 23:45, "Notion" <No_p...@to.me> wrote:

> [...]
>
> Så kom bare med dine opgivende modargumenter og kald mig alle mulige
> mærkelige ting, jeg kan kun grine af disse taber attituder du fremkommer

Jamen nu skal vi vel heller ikke drive den stakkels lille udannede
dreng længere ud end han er iforvejen. Han har netop indsparket 2
eklatante brølere - så naturligvis er manden desperat efter en måde at
slippe ud af kattepinen på. Naturligvis fordi han tydeligvis ikke er
så stor, at han kan indrømme at have taget faktuelt fejl. Så hellere
lidt perfide løgne om nazisme og holocaust-benægtelse.

Per Rønne er en meget lille mand -

Fra : N/A

Dato : 04-06-10 11:36

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 04:55

On 4 Jun., 12:35, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Det er jo fordi, du har udvalgt dine egne definitioner
> og afviser det, encyklop dien anf rer.

Nej. Jeg afviser blot dine daglige mytomaniske løgne, som du netop har
leveret en mere af -

Du citerede uden at bringe et link til den oprindelige tekst. Jeg er
fuldstændigt sikker på at du har udeladt væsentlige dele.

Definitionen på en holocaust-benægter lyder som følger.

1) Enten benægter men at der nogensinde var et Holocaust -
( Hvilket jeg alrig har gjort)

2) Eller man modsiger de 3 følgende og samtidige kardinalpunkter.

a) Intentionen
b) Metoder
c) Omfang

3 samtidige indvendinger. Du ved ganske godt, at jeg har indvendinger
mod tallet 6 millioner. Og du ved også godt, at de er underbyggede med
fagmateriale, der stammer fra redelige kilder.

Man er ikke holocaust-benægter fordi, man har indvendinger mod
antallet af ofre. Der findes adskillige anerkendte historikere mv.som
argumenterer sådan. Jeg skal give dig et eksempel, blot fordi andre
læser med her.
Ikke fordi du ikke kender det, for jeg har gjort dig opmærksom på
situationen mange gange før -

Anders Otto Stensager; I lighed med de tilsvarende undersøgelser af
de nazistiske jødeudryddelser er antallet også her gennem årene
reduceret fra seks til fire millioner, hvoraf knap en million omkom i
Auschwitz' gaskamre.

En sådan reducering er følgelig forbundet med store følelsesmæssige
ofre, men er omvendt også resultatet af årtiers mere konsensusprægede
historieskrivning. Når dette er sagt, er det desværre også en omend
lille sejr for mange revisionister, der, hver gang tallet reduceres,
jubler og bekræftes i, at det budskab, de spreder, i virkeligheden er
værd at arbejde for. Anders Otte Stensager, mag.art.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/260750:Debat--Er-folkemord-et-spoergsmaal-om-tal?all=1

Som jeg skrev tidligere; Man fabrikerer gerne historier som kan
miskreditere. Også perfide og vanvittige anklager --

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 05:03

> Det er jo fordi, du har udvalgt dine egne definitioner
> og afviser det, encyklop dien anf rer.

Benægterne kalder sig selv revisionister. Betegnelsen er misvisende,
da de affejer, og netop ikke reviderer etablerede
forskningsresultater. Holocaustbenægtelsen centrerer sig om tre
områder:

a) Der fandtes ikke udryddelseslejre og gaskamre; anlæggene var til
anden brug. Vidneudsagn som fx Anne Franks dagbog er fabrikeret efter
krigen.
b)Tallet seks mio. jødiske ofre for holocaust er kunstigt pustet op.
c) Der findes - ifølge holocaustbenægterne - ikke dokumenterede planer
for og ordrer om at udrydde jøderne. Overdødeligheden blandt jøder
under nazismen hævdes at skyldes krigstidens afsavn, nød, sult,
smitsomme sygdomme og kriminelle handlinger som fx jøder, der myrdede
jøder.

Jeg har tilladt mig at anføre et; a,b og c for at tydeligøre de 3
områder. Og de er præcist som jeg fortæller. Intentionen, metoden og
omfanget.
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Litteratur/Hebraisk_og_jiddisch_litteratur/holocaustben%C3%A6gtelse?highlight=holocaustben%C3%A6gtelse

Bliver du aldrig træt af digselv og dine løgne - Villy Dalsgaard?

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 05:16

> [...]
> Mellemøsten. Eksponeringen på 2. verdenskrig i fjernsynet må efterhånden
> have lagt dén holdning død uden for HJ-gruppen i Greve, og ligesindede.

Hvordan skulle du dog kunne vide noget om den slags -

Du er en lille indtørret outdatet, faktaresistent og belyvende person,
der ikke er i kontakt med unge.
Ellers ville du vide, at målgruppen - de unge historieløse -ikke
sidder og gloer på Tv.

Hvis du virkelig bekymrede dig over udvilkingen, så gjorde du dig den
ulejlighed, at sætte dig ind i helt elementære begreber - eksempelvis
- hvornår er der tale om benægtelse. Allerede der glimrer du med en
brilliant og eklatant uvidenhed -

Det er altid en god ide, at vide hvad man taler om ,hvis man forventer
at blive opfattet som saglig. Din underskrift, med dine opremsninger
af dine uddannelser hjælper ikke så vældigt meget, når du blot
afleverer det ene faktuelt forkerte statement efter det andet. Men
måske hjælper det på din egen selvfølelse - når du nu iøvrigt optræder
så udannet, uoplyst og uvidende?

Fra : .

Dato : 04-06-10 05:19

On 4 Jun., 10:31, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Og så sæt dog et tidssvarende billede ind på dender hjemmeside, som
ikke er 30 år for gammelt.
Skammer du dig over at være blevet gammel - Per Rønne? Eller er du ude
i at grooome på teenagere ?

Fra : Vidal

Dato : 04-06-10 13:59

Den 04-06-2010 13:19, . skrev:

> Og så sæt dog et tidssvarende billede ind på dender hjemmeside, som
> ikke er 30 år for gammelt.

Får vi snart et billede af dig, så vi kan finde nogle
nye argumenter til diskussionen. Du er en ussel
debattør og et usselt menneske.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 07:15

On 4 Jun., 14:59, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Får vi snart et billede af dig, så vi kan finde nogle
> nye argumenter til diskussionen. Du er en ussel
> debattør og et usselt menneske.

Du og Per Rønne har netop proklameret - løgnagtigt, at jeg er
holocaust-benægter. Du sidder enddog ligefrem og fifler rundt med
Gyldendals åbne enclopædi`s tekster for at få dine daglige løgne til
at få en anstrøg af mening.

Og Per Rønne som tydeligvis gerne vil fremstå som et dannet menneske,
med et land tilføjet liste af fremhævede fortrin griber ukritisk fat i
dine løgne, så han kan slippe ud af den kattepine, han har anbragt sig
sigselv i - i form af faktuelt eklatant forkerte statements -

Du skal ikke komme her og fortælle mig noget om usle menneskelige
egenskaber efter den omgang. Og Per Rønne skal sandelig ikke slippe
afsted med forsøge at fremstå som en saglig debatør efter så uredelige
og tvivlsomme metoder, for at kunne flygte fra sine dumheder :)

Find et spejl frem og kik grundigt i det. Når du om et halvt års tid
har arbejdet digselv og dine mytomaniske karakteregenskaber og kan
fremstå en anelse hæderlig - så kan vi måske tage diskussionen.

Fra : Patruljen

Dato : 10-06-10 13:07

On 10 Jun., 19:55, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Du må være legemliggørelsen af neandertaleren i mennesket. Sig mig engang,
> har du i det hele taget oprejst gang? Uanset er du et interessant tilfælde.
> -

Jamen det er da vældig begavet retorik. Hvis man ikke har saglige
indvendinger, så kan man altid vræle lidt perfidt vrøvl ud om, at de
andre nok er abekatte osv -