2010 uge 22 (news samlet)
Fra : Kall, Mogens

Dato : 31-05-10 08:22

http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics

[ ... ]
[ ... 2010-05-31, Monday, day no 151 in the year ... ]
[ ... ]
> 455 dage siden Asteroid near hit the Earth on day 61, 2009-03-02

De politiske hændelser for den kommende uge vil blive indrapporteret her
under lovsangen, som OGSÅ er ret *progressiv*. Man bli'r glad af at høre
den og synge med ...

andreyestevao
http://www.youtube.com/user/andreyestevao
14. feb 2007
Majesty(Here I am) - Delirious
http://www.youtube.com/watch?v=vNjH8QDpBFY

eller ...

http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f
http://www.youtube.com/user/TheServantOfMichael#p/f/7/vNjH8QDpBFY

eller:

Website:
https://sites.google.com/site/kallmusic001/Home/name/majesty-here-i-am

God fornøjelse ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11266 news:4c017bad$0$284$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11267

Fra : Kall, Mogens

Dato : 31-05-10 08:24

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4c03637e$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

DR1 S167 man 31 maj 09:08:21
31.maj dr.dk/nyheder 06:05

ISRAELSKE ATOM-UBÅDE MOD IRAN

Spændingerne i Mellemøsten får nu
Israel til at sende tre atom-ubåde
bevæbnet med krydsermissiler til Golfen
tæt på den iranske kystlinie. Det
skriver den britiske avis The Times.

Den første ubåd med en besætning på op
mod 50 mand er ifølge avisen allerede
på plads.

En unavngiven officer i den israelske
flåde siger til en israelsk avis, at
ubådene kan komme i aktion, hvis Iran
fortsætter med dets betræbelser på at
lave en atombombe.

Officeren understreger, at ubådene med
en rækkevidde på 1.500 kilometer kan
ramme ethvert mål i Iran.

11268

Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-10 00:17

On Mon, 31 May 2010 09:23:30 +0200, "Kall, Mogens"
<Jesus.loves.you.et@gmail.com> wrote:

> DR1 S167 man 31 maj 09:08:21
> [...]
Mon ikke Israels afskrækkelse ligner "at skyde spurve med kanoner".
Selvom iranere fra oldtid har Zarathustra-tradition ,
har de været muslimer så længe at de ikke kan stikke en pind i en lort
uden at ødelægge begge dele.

Fra : Kall, Mogens

Dato : 31-05-10 13:16

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article/30894070/

K: Ophæv blokaden af Gaza

Mandag d. 31. maj 2010; kl. 11:44 af ritzau

De Konservative vender og opfordrer nu Israel til ophæve blokaden
af Gaza. Blokaden er kun til gavn for Hamas, lyder fra Naser Khader.

Den konservative udenrigsordfører Naser Khader sætter nu en ny
kurs for partiets holdning til blokaden af Gaza.

- Vores politik har hidtil været, at det var o.k. med blokaden. Men
jeg mener, vi bør genoverveje det. Ved at åbne op for Gaza forhindrer
vi, at endnu flere bliver radikaliseret. Det vil være med til at stække
Hamas. Så jeg mener, at tiden er kommet til at åbne op til Gaza for alt
andet end våben, siger Naser Khader.

Op mod 16 mennesker meldes dræbt, efter israelske elitesoldater
mandag stoppede en konvoj på seks skibe med 10.000 ton nødhjælp
ud for Gaza og bordede flere af skibene.

- Det er meget tragisk og forfærdeligt. Det er ikke noget, der retfærdiggør,
at man skyder civile, siger Naser Khader.

Han har selv været i Gaza og oplevet fra nærmeste hold, hvordan blokaden
mest af alt rammer civilbefolkningen.

- Blokaden er kun i Hamas' interesse. Hamas og deres tilhængere skal nok
få, hvad de vil have. Den går ud over almindelige folk, der bor i Gaza. Der
er fabrikker, der ikke kan komme i gang, fordi de ikke kan blive repareret,
siger Naser Khader.

/ritzau/

=== citat slut ===

Ved sidste folketingsvalg stemte jeg på De Konservative, men det har jeg nu
fortrudt og annullerer hermed min stemmeafgivelse, og kan derfor heller ej
kræves til regnskab for hvad K fremover gør (deres blod IKKE komme ind
over mit liv) !

11272

Fra : Kall, Mogens

Dato : 31-05-10 22:57

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

143.1 NRK1 31. Mai
NRK NYHETER Utenriks
31-5 22.59
- Iran har 5,7 kg opprika uran

Iran har produsert 5,7 kg høgare
opprika uran, ifølgje ein hemmeleg
IAEA-rapport.
- 7. april 2010 henta Iran ut 5,7
kilogram UF6 frå atomanlegget i Natanz,
heiter det i rapporten frå det
Internasjonale atomenergibyrået (IAEA).

Ifølgje iranske myndigheiter har uranet
ei opprikingsgrad på 19,7 prosent.

Ei kjelde i IAEA meiner det er snakk om
mykje større mengder.

=== citat slut ===

Hmm ... (input memory from) ...

Sent: Friday, July 10, 2009 11:15 AM
Subject: Karadzic slipper ikke for retssag
09025 news:4a570697$0$48242$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/7d631ebd0bf8b214

Fire at will

11275

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-10 23:47

> - Iran har 5,7 kg opprika uran

> [...]
Iran praler meget af oprensede isotoper

Men kan de føre skidtet frem til militære mål?

Israels laden det hænge i luften om de også evner
stråleskade-producerende kampmidler
er fuldt forståelig, omend der er noget børnehave ved Mellemøsten

Fra : Kall, Mogens

Dato : 02-06-10 07:49

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

136.1 NRK1 2. Jun
NRK NYHETER Utenriks
2-6 8.13
Nekter å fordømme Israel

USA fordømmer ikke Israels
militæraksjon der ni aktivister ble
drept mandag morgen.
USA sier likevel hendelsen viser at
fredssamtaler i Midtøsten er viktigere
enn noensinne.

Det hvite hus og utenriksminister
Hillary Clinton beskrev tirsdag
situasjonen i Gaza som uholdbar og
uakseptabel.

Men Israels nærmeste politiske allierte
brukte langt svakere skyts enn andre
land i sine uttalelser om aksjonen der
ni aktivister ble drept mandag.

=== citat slut ===

Hmm ...

Selv dengang i 1990'erne, hvor chancerne for en fredsaftale var højest,
*saboterede* HAMAS OLSO-fredsprocessen med selvmordsbomber,
så det er nok IKKE særlig realistisk at håbe på fred indenfor den nærmeste
fremtid i Mellemøsten. Dertil er folk al, al fór fanatiske, desværre ...

Men ... Hvad gør vi så (i mellemtiden) ?

Det klogeste ville nok være at overdrage kontrollen til Egypten som en
demilitariseret zone.

Herved kan Israels behov for nødvendige sikkerhedsgarantier imødekommes,
samtidig med at befolkningen i Gaza kan leve nogenlunde frit.

Med tiden kunne så Gaza overdrages til en Palistenensisk oprettet stat, når man
er holdt op med at angribe Israel med raketter osv. fra Gaza.

Reel fred må - med andre ord - nødvendigvis bygges på sikkerhed.

11277

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-10 12:19

> Nekter å fordømme Israel
> [...]
IGEN FALDER S-SF over udenrigsLEne som lod ambasadør snakke med
ambasadør og ikke selv - denne gang var medierne for kloge til at
kritisere at Lene adlød etiketten

Tyrkerne siger de kun brugte trækøller men de kan også dræbe og de så
voldsomme ud på filmen, som jo nok er tjækket for ikke at være et
falsum

I børnehaven siger man HAN begyndte

Her begyndte gazaerne mht lig på bordet så forsigtighed hos israelere
er ukritisabel.De har dræbt med raketter mod uskyldige

Hvorfor tilbød tyrkerne ikke at lade frømænd besigtige skibets last -
SÅ havde de været Gandi-helte

Fra : Kall, Mogens

Dato : 02-06-10 17:19

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

134.1 NRK1 2. Jun
NRK NYHETER Utenriks
2-6 17.07
- Terrorister ønsker atommateriale

Terrorister prøver å få tilgang til
kjernefysisk materiale i flere områder
i det tidligere Sovjetunionen, sier
Russlands nasjonale sikkerhetssjef.
- Terrorister fortsetter å prøve å få
tak i kjernefysisk materiale, sier
sikkerhetssjef Alexander Bortnikov til
det russiske nyhetsbyrået Interfax.

Han oppgir ikke hvilke terrorgrupper
det er snakk om, eller hvordan de har
forsøkt å få tak i materialet.

Det er ifølge Reuters dokumentert 18
tilfeller der plutonium eller uran er
stjålet fra det tidligere Sovjet.

11278

Fra : Kall, Mogens

Dato : 03-06-10 10:22

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

http://www.nyhetskanalen.se/1.1663970/2010/06/03/biden_ger_israel_ratt_att_borda

Biden ger Israel rätt att borda

USA:s vicepresident Joe Biden försvarar Israels rätt att borda
fartygen som var på väg till Gaza för att förhindra vapensmuggling.

Publicerad 3 jun 2010 06:33
Uppdaterad Thu Jun 03 08:42:51 CEST 2010

- Israel har en obetingad rätt att få ta hand om sina säkerhetsintressen,
säger Biden i en intervju med tv-stationen PBS på onsdagen.

USA försiktigt

Medan en rad andra länder fördömt Israels bordning av fartygen på
internationellt vatten i måndags har USA varit försiktigt i sina uttalanden.
Man har nöjt sig med att kräva en granskning av händelsen och beklagat
att människor dödats.
Israel har lovat stoppa alla fartyg på väg till Gaza och Biden anser att det
kan försvaras, eftersom det är nödvändigt för att förhindra att vapen
smugglas till Hamas.

Vet inte vad som fanns ombord

- Det är legitimt för Israel. Vi vet inte vad som fanns ombord på detta
fartyg, framhöll Biden.
Biden anser samtidigt att det är viktigt att försöka pressa Israel att tillåta
att byggmaterial och andra varor att föras in i Gaza, rapporterar Reuters.
USA föreslår att Israel, för att undvika en internationell utredning, själv
utreder den blodiga räden mot Gazakonvojen och tillsätter amerikanska
observatörer.

Brådskar inte

Men enligt politiska källor brådskar det inte för premiärminister Benjamin
Netanyahu att acceptera det amerikanska förslaget då försvarsminister
Ehud Barak motsätter sig det, skriver israeliska medier.

11281

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-10 20:47

> [...]
>att byggmaterial och andra varor att föras in i Gaza, rapporterar Reuters.

Men er præsidenten selv for muslimsk til at blåstemple ISrael

Hvorfor bruger han sin assistent til det?

Fra : Kall, Mogens

Dato : 05-06-10 08:46

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

DR1 S114 lør 05 jun 08:33:51
4.juni dr.dk/nyheder 19:41

ERDOGAN: HAMAS ER IKKE TERRORGRUPPE

Tyrkiets premierminister, Recep Tayyip