Livet i et skur
Fra : Martin Larsen

Dato : 29-05-10 18:34

En mand i et skur ved Johannesburg:
"Vi brød os ikke om apartheid, men nogle ting var bedre under apartheid end
de er nu."

En anden mand i et skur:
"Livet under apartheid var slemt, men nu er det værre"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/from_our_own_correspondent/8711089.stm

I DK går det samme vej takket være velmenerne.

Mvh
Martin

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-05-10 20:46

> [...]
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/from_our_own_correspondent/8711089.stm
>
> I DK går det samme vej takket være velmenerne.

Og det amerikanske establishment.der også monteret straffefangen som landets
ledere.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-10 22:30

On Sat, 29 May 2010 21:45:41 +0200, "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Og det amerikanske establishment.der også monteret straffefangen som landets
>ledere.

Hvor sku man emigrere til hvis man var 25 år - Latinamerika?

Man kan vist ikke længere leve højt på følgende, som udtaltes dengang
Danmark fik 5 gange mere Marshalhjælp end de sønderbombede tyskere
fordi vi havde været så søde ved jøderne i 1943

At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god
modtagelse andre steder i verden.    Margrethe II af DK

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-05-10 23:58

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor sku man emigrere til hvis man var 25 år - Latinamerika?

I Chile kan man få god vin til en billig penge.

Men fremtiden tilhører nok kineserne nu hvor Vestens hensygnen synes
ustoppelig.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-10 07:16

On Sun, 30 May 2010 00:58:21 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>I Chile kan man få god vin til en billig penge.
>
>Men fremtiden tilhører nok kineserne nu hvor Vestens hensygnen synes
>ustoppelig.

Jeg har en tipoldefar der var konsul i Tokyo og helt sikkert har
heppet på sine britiske venners opiumskrig så mine anlæg for DEN HVIDE
MANDS SELVHAD er lidt berettigede - vi ligger som vi har redt

Diogenes sagde straf ikke forbryderen mens hans far og Hannah Arendt
og Paulus sir at vi er alle skyldige også når vor far gjorde hvad vi
selv også ville have gjort hvis vi havde været i hans sko

Havde Hitler vundet havde USA -jøderne ikke ku lade Kina stjæle
verdens-dominans , så at jeg jokkede på min fars ømme tå ved at håne
hamfor IKKE at have været sabotør, jeg sku har rost ham for at han
overvejede at blive Tysklandsarbejder før han blev gift og der var
ingen ingeniørobs i DK
Min far lussigede mig pga hånen - eneste vold jeg husker men en
endefuld som etårig fortælles om
Mange stammere har jeg mødt på Hellerup Taleinstitut - ingen fik tæv.

Så nu blir Jens Bruun mops over ekshibitionisme

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-10 22:25

On Sat, 29 May 2010 19:33:35 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/from_our_own_correspondent/8711089.stm
>
>I DK går det samme vej takket være velmenerne.

Osse i den grad.

1973 ferierede jeg i Cape Town og omgikkes især indere der var ofre
for apartheid og ikke havde helt så gode universitetsmuligheder som
hvide, men de var sikre på, at når USA snart tvang landet til at
afskaffe apartheid ville et sort flertalsdiktatur blive en milliard
gange værre. Det skete.

Hvide ex-danskere jeg besøgte i Zimbabwe på samme tur nød deres
Rhodesia og frygtede at få zambianske tilstande. Mugabe lemlestede
dem. Hvad frygtedes var ikke så slemt som hvad demokrati gav dem - kan
man blive andet end USA-kritisk?. Allerede dengang havde USA en bydel
opkaldt efter Mandela(vistnok i Washington og al afrikapolitik
handlede om af lefle for landets egne politisk afgørende sorte, som
var bioracister med fokus på hudfarve, "Black is beautiful"