Skal man mene noget om alt?
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-10 11:49

Skal man mene noget om alt?
Jens Bruun har mange meninger om emner og personer.
Han ville være en værdi for en diskussionsgruppe hvis han begrundede
dem. Bent Falbert skriver i sin collumn i EB i dag, at det er
påfaldende så lidt de offentlige ansatte deltager i debatten om
samfundets indretning.
Han begrunder, at de ved en masse fra jobbet og at demokrati kræver,
at vi alle tør tænke højt. (fx med et "tør hvor andre tier" blad som
ideal)
Bruun hævder han afskyr normalitet og konformitet og det plejer at
være indicium på godt aktivt samfundsborgerskab og meningers mod.
Men når folk har den individualisme som Bruun og jeg hylder, så plejer
det at være afgrænset med nogle kloge "men" er fx, at folk må skeje ud
æstetisk men ikke mht vold, tyveri og økonomisk bedrag.
Hvis Bruun var præcis om sine holdninger vedr det, kunne det føre til
en underbygning af, _hvor_ jeg ku tænkes at være til gene for
naboer på vejen vedr det plankeværks-kunstærk - den graffiti-blog -
som Bruun ser som indicie på, at jeg bør tvangsindlægges.
Det er også synd for de, der åbner et BW-indlæg i håb om at alt i
dk.politik er emne-rettet og så viser det sig af cases i mine
ræsonementer er, om noget jeg selv har oplevet, og altså ved noget om.
Synes Bruun.
Det opleves ikke hos mudderkastere, som Bruun viser stor goodwill.
Jeg synes at mennesker der ser en sport i at analysere hvad gir
trivsel og hvad skader og hvad evt bør forbydes, er interessante
mennesker , som i bedste Holberg-stil evner både at "gavne og fornøje"
N år Løkke og Pia er på skærmen, og jeg ser op fra bog eller komputer
så skruer jeg op, for, så vælter det ofte ud med logik og facts. De
der stemte på Hitlers jøde politik har muligvis læst Den Grimme
Ælling og ment at de selv bestemt ikke kanøflede aparte, men jøders
ørelokker er en krigserklæring, helt som muslimers slør er det.
Men havde de været mindre Bruunagtige havde de forstået at muslimer er
effektive erobrere med fredelige midler, mens jøder især irriterer
dem, der kan lide at irriteres.
En gruppe muslimer gik i går forbi mit plankeværk og læste højt
"Israel forever, DF elsker Israel".
Dem er jeg bange for, og Pias sparsommelighed kan betyde færre af dem.