Tilegnet Jens Bruun(m vitspointe fra dk.sn~
Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-10 03:30

Tilegnet Jens Bruun(m vitspointe fra dk.snak.vittigheder

28.9.93 blev Noriko og jeg gift i Anna Kirken, Bjelkes Alle og min
bryllupsgave var at gøre mest muligt for at opfylde min ægtefælles
ønske om at drive profitabel Minshkyo dvs Bed and Breakfast med
spiserestaurant.
Første hurdle var levnedsmiddelstyrelsens umulige krav om større
køkken med flisebeklædte vægge, så vi starte ulovligt og fik en
hyggelig stamkunde, en kaptajn fra en nabogade der på Tokyo-landgange
var blevet glad for japansk mad.
Og nu digter jeg: en gæst bestilte kaffe og kom til at vælte
sukkerskålen.
En ung usikker tjener for til og tog en teske op af lommen og skovlede
sukkerknalderne fra dugen tilbage i skålen.
Det var elegant sagde gæsten, og fik svaret at japanere går meget op i
renlighed.
Gæsten bemærkede en hvid bomulds-snor fra tjenerens gylp og spurgte
hvad det var til?
"Jo når jeg trækker i snoren så falder pikken ud og jeg kan tisse
uden at have forurenet mine fingre ved at røre den…."

"Men hvordan får du kalorius tilbage, så du kan knappe gylpen til
igen, spurgte gæsten nysgerrigt"
"Jo, så er det godt at have en teske ved hånden!"

Inden Noriko ankom havde jeg boet i min kælder i tre år. Vi havde lært
hinanden at kende pr bekendtskabsannonce syv år tidligere.
For at få råd til at købe øverste af husets to ejerlejligheder
udlejede jeg stuelejligheden i 3 år til et studerende par, der bad
mig installere kakkelovn så brænde og ikke oliefyr gav dem varme.

Så huset lugtede skønt af brænde røg.
En elskerinde havde ti år før fornemmet lugt af urin i huset, men det
havde fortaget sig helt af sig selv.
Nu har kommunen lidt nederlag i klagesag vedr at hjemmehjælpere ikke
må færdes, hvor lugt af Bo Warming, og da jeg afslørede uhyrlig høj
aflønning af fupprivatiseret firma, som kommunen ville have lade
hovedrengøre, så får jeg nu knap så mange penge til SELV at rengøre fx
over-male gulve og vægge
Noriko er ligeglad og hendes katte har hun lært at skide og pisse på
iturevne aviser - selvom gængs lærdom er at kun hunde og ikke katte
kan dresseres.
Hendes rum er lugtfrit for det kræver japansk stolthed - og jeg havde
købt ozonmaskine-aflugtningfor fem år siden og det tog al
menneskelugt, men katteurin kan ikke oxideres til lugtløshed