Italien: Politichefer får fængselsstraf fo~
Fra : Patruljen

Dato : 25-05-10 14:58

150 maskerede urobetjente stormede natten til den 21. juli 2001
Armando Diaz skolen i Genova. Her tæskede de løs på demonstranter, som
brugte skolen til overnatning i forbindelse med protestdemonstrationer
mod G8-topmødet.

En betjent, som var med til det målrettede angreb, sammenlignede
efterfølgende resultatet med et »mexicansk slagtehus«, da blodet fra
de forsvarsløse demonstranter i bogstaveligste forstand flød ned at
væggene.
28 af de personer som befandt sig på skolen endte på hospitalet efter
mødet med urobetjentene, heraf blev tre personer indlagt i stærkt
kritisk tilstand. En af dem – 42-årige Mark Covell fra England – endte
i koma.

Sagen mod de betjente, som overfaldt G8-demonstranter i Genova, har
været ni år undervejs.

Nu har en appeldomstol i Italien idømt flere af de politibetjente, som
var ansvarlige for og selv medvirkede i overgrebene fire års fængsel.
Blandt dem chefen for en efterforskningsafdeling og
efterretningstjenesten.

Det skriver den engelske avis The Guardian.
http://www.modkraft.dk/spip.php?article13440

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-05-10 22:05

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
b6fcb389-8a8f-4582-ba81-8331126f312b@c13g2000vbr.googlegroups.com:

Du spammer og spammer og spammer. Det ene indlæg efter det andet, hvor du
bevidstløst citerer andre - uden egne tanker og/eller kommentarer. Er du
overhovedet i stand til at reflektere over noget som helst, eller kører du
bare på autopilot? Hvad siger din "juridiske rådgiver"? Skal vi til at gå
til makronerne, Niels Jørgen Bruun Pedersen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ivannof

Dato : 26-05-10 07:51

> [...]
> bare på autopilot? Hvad siger din "juridiske rådgiver"? Skal vi til at gå
> til makronerne, Niels Jørgen Bruun Pedersen?

Jeg syntes ellers det var et interessant indlæg!

Hilsen Ivan

Fra : P.N.

Dato : 26-05-10 09:08

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes ellers det var et interessant indlæg!
>
> Hilsen Ivan

Ja ditto her.

Fra : .

Dato : 26-05-10 04:27

On 26 Maj, 08:51, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Jeg syntes ellers det var et interessant indlæg!
>
> Hilsen Ivan

Ihh altså. Har han nu været der igen med sine usaglige kommentarer.

Ja. Det er en interessant oplysning. Hvem husker ikke hvordan man
havde tæsket løs på staklerne. Politiet dernede havde tilsyneladende
selv placeret de brandbomber, som blev fundet. Men nu er sagen så
endeligt afsluttet efter 9 år. En sejr for demokratiet - der er endnu
håb for en bedre fremtid.