Rationalist-genierne var fupmagere
Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-10 21:36

Rationalist-genierne var fupmagere
Grækerne legede med mange filosofiske systemer men var så tolerante og
mangeguderiske at de aldrig kaldte fornuftens Apollo-dyrkere finere
end de intuitive fest-dyrkende Dionysos-dyrkere.
Platon var dog en had-djævel der trods sin læremester Sokrates
tolerance skrev på sit "Akademi" s indgang: INGEN ADGANG FOR DEM DER
IKKE KAN MATEMATIK.
Så kom jødernes intolerante enguderiske kristendom , som af Paulus
var manipuleret til at bruge buddhist-agtig Kristus-anarkisme (loven
er til for menneskets skyld, giv kejser hvad kejsers er, og gud hvad
guds er) og den blev kernen i Romerrigets videreførsel som Romerkirken
Matematik brugtes af fyrster til astronomi-ligegyldighedernes blær om
relativiteten vedr sols og jords kredsen om hinanden og af
forretningsmænd til rente-kapitalisme og det indiske decimaltalsystem
gav dem overmod så de troede at videnskabens logik ku hovere over
tro, og en ledende tidlig bedrager var
_:forenkleren Descartes_
"Jeg tænker, altså er jeg. Descartes
Mente fjolset at man ikke eksisterer når man har tandpine og ikke
tænker?

"Smerte er advarselssignal om legemsskade(påbegyndt, under
forværreing) og nerve er signalvej. Descartes.
Den model er uden nytte når staklen med fantomsmerter får fjernet
nerve på nerve og det bliver ved at gøre ondt
Ved at forherlige ydmyg tvivl var den franske ridderblærerøv dog
klog
"Man skal tvivle på alt, og at sandheden alene er det, der kan stå for
en logisk efterprøvelse.      René Descartes
"Man skal tvivle om alt" Descartes var jo omskrivning af Sokrates "Det
eneste jeg ved er at jeg intet ved" og Montaignes lige så ydmyge
spørgsmål "hvad ved vi egentlig?"

Og som for tidens ordsprogsforfattere gjaldt det at han skrev god
bondefornuft, som er afprøvet af tidens tand fx
"A state is better governed, which has but few laws, and those laws
strictly observed.      Rene Descartes(og Glistrup mm)
" Common sense is the best distributed commodity in the world, for
every man is convinced that he is well supplied with it Descartes
(god spiritual pariser-ironi)
Efter Luther skabte oprør mod paveautoriteten kom der gang i krav om
objektivitet i retslokalet og alsidighed også i al anden debat - at en
sag har to sider og det er jo ganske intuitivt, så Nietzsche og Liebig
fastslog at en virkning ofte har to årsager hviket ikke passer i
intrigemagernes undskyldnings-smagsdommeru
"Flere undskyldninger er altid mindre overbevisende end en. Aldous
Huxley
Der er de infame forenklere der skaber tro på DNA-arv vedr psyke og
fortielse af social arv

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-05-10 21:52

> "Jeg tænker, altså er jeg. Descartes
> Mente fjolset at man ikke eksisterer når man har tandpine og ikke
> tænker?

sludder - efter som de fleste sover 33 % af deres liv væk - det har ikke
noget med dette at gøre
han mener han er i kraft af sine tanker - men man kan på samme måde sige han
er i kraft af sine tarme
men mit bud er han betrageter det væsentlige ved sin eksisten at han tænkte
over tingene ..

> (og Glistrup mm)

var politisk aktiv off an on i 30 år og til trods for nogen succes så var
det ENESTE han fik genemført den enste forskel han gjode var at hæren ikke
måtte indrive
heste fra bønner til krigsbrug i krigstider ...

http://da.wikipedia.org/wiki/Fremskridtspartiet

Fremskridtspartiet er et dansk politisk parti.

Fremskridtspartiet blev stiftet den 22. august 1972 klokken 14.06 i
restaurant Grøften i Tivoli. Forud var gået 114 sekunder på tv den 30.
januar 1971, hvor partiets stifter, advokat Mogens Glistrup, i Focus fik
vendt op og ned på det politiske Danmark.

Fremskridtspartiet har en ungdomsorganisation, Fremskridtspartiets Ungdom.

Partiet opstod som en græsrodsbevægelse med en ubestridt folkelig basis og
en løs organisation.

Politiske hovedmål
a.. Afvikling af indkomstskatterne
b.. Begrænsning af papirvældet
c.. Sanering af lovgivningen
Ved Fremskridtspartiets 32. landsmøde oktober 2005 tilføjedes vedtægter
følgende politiske hovedmål, der dog siden 1985 til stadighed har været i
Fremskridtspartiets politiske fokus:

a.. Samfundets og den enkeltes sikkerhed
[redigér]Partiet i Folketinget - svag organisation
Fremskridtspartiet kom i Folketinget for første gang med 28 mandater ved det
såkaldte jordskredsvalg i 1973, og partiet var repræsenteret i Folketinget
indtil 1999.

På grund af den hurtige succes nåede partiet ikke at opbygge den lokale
organisation, og adskillige medlemmer blev opstillet og valgt uden at have
særlig politisk erfaring og uden at partiet havde nået at vurdere deres
politiske holdninger i detaljer. Partiets modvilje mod, hvad stifteren
malende kaldte papirnusseri bidrog nok også til en løs organisationsform,
der gav anledning til interne rivninger omkring de organisatoriske
spørgsmål. Der viste sig også problemer med medlemmer, der var i modstrid
med partiets linje i afgørende spørgsmål.

[redigér]Glistrups fængsling og partiets nedgang
Skattesagen mod Mogens Glistrup og dommen over ham med hans deraf følgende
fravær fra Folketinget i flere år var en stærkt medvirkende faktor til en
dalende tilslutning til partiet.

Ole Maisted og bl.a. V.A. Jacobsen brød med Fremskridtspartiet i foråret
1984 i protest mod partiets linje og tog initiativ til dannelsen af De frie
Demokrater.

Pia Kjærsgaard forlod Fremskridtspartiet i 1995, efter at hun og hendes fløj
kom i mindretal ved en intern afstemning i partiet. Hun stiftede Dansk
Folkeparti, som derefter udgjorde en selvstændig folketingsgruppe på 4
medlemmer.

Stemmeslugeren fra Nordjylland, Kirsten Jacobsen, forlod Fremskridtspartiet
i 1999 sammen med Kim Behnke og stiftede afviklingsgruppen Frihed 2000.

[redigér]Ud af folketinget - Glistrup livtidsmedlem
Efter en ny underskriftsindsamling opstillede Fremskridtspartiet ved valget
i 2001. Åbenlyse modsætningsforhold omkring den politiske linje og en
overraskende udskrivning af folketingsvalg medvirkede til et ringe
valgresultat.

Mogens Glistrup valgte at forlade Fremskridtspartiet i foråret 2004 i
umiddelbar tilknytning til en sag, som han anlagde mod partiet, og som han
tabte. Han er senere blevet medlem igen (æresmedlem i Fremskridtspartiet i
Københavns Amt).

Fremskridtspartiets hovedbestyrelse har sommeren 2005 genoprettet Mogens
Glistrups livsvarige æresmedlemsskab med tilbagevirkende kraft.

Ved folketingsvalget i 2005 stillede Fremskridtspartiet ikke op, da man ikke
havde fået samlet det nødvendige antal vælgererklæringer. Partiet forsøger
dog stadig at få come-back i politik og deltog bl.a. i kommunalvalget 2005,
hvor partiet stillede op i 14 kommuner og i samtlige regioner. Ingen blev
valgt ind i regionsrådene, men Aage Brusgaard blev genvalgt til
kommunalbestyrelsen i Morsø.

31. oktober 2006 udtalte den nyvalgte landsformand, Henrik Søndergård, at
størstedelen af muslimerne i Danmark skulle smides ud, og at personer fra
Dansk Front var velkomne i partiet[2]. 29. december 2006 meddelte den
forhenværende landsformand, at han forlod Fremskridtspartiet i protest mod
den nyvalgte ledelse, og fremover ville repræsentere Folkebevægelsen Ret- &
Velfærd.

På Fremskridtspartiets landsmøde 27. og 28. oktober 2007 blev Ove Jensen,
tidl. MF, valgt som ny landsformand. Niels Højland, Ernst Simonsen og Aage
Brusgaard sidder også i den ny hovedbestyrelse.[3] Ove Jensen var sidst
landsformand i en kort periode i 1984.

Efter stifteren Mogens Glistrups død den 1. juli 2008 oplevede partiet en
medlemsfremgang på cirka 50, og nåede dermed op på 423 medlemmer. Den 11.
juli blev det erklæret at Fremskridtspartiet igen vil forsøge at opstille
til det følgende folketingsvalg.[4]

[redigér]Partiformænd
a.. Ulrik Poulsen, 1974
b.. Palle Tillisch, 1975-1976
c.. A. Roland Petersen, 1976-1979
d.. V.A. Jacobsen, 1980-1984
e.. Poul Sustmann Hansen, 1984
f.. Ove Jensen, 1984
g.. Helge Dohrmann, 1984-1985
h.. Annette Just, 1985-1986
i.. Johannes Sørensen, 1987-1993
j.. Poul Lindholm Nielsen, 1994
k.. Johannes Sørensen, 1995-1999
l.. Aage Brusgaard, 1999-2001
m.. Per Larsen, (1999)
n.. Aase Heskjær, 2001-2003
o.. Jørn Herkild, 2003-2006
p.. Henrik Søndergård, 2006-2007
q.. Ove Jensen, 2007-2009
r.. Ernst Simonsen, 2009-

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-10 22:25

On Mon, 24 May 2010 22:51:48 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>er i kraft af sine tarme
>men mit bud er han betrageter det væsentlige ved sin eksisten at han tænkte
Ja han var klog men ikke indsigtfuld nok vedr værdi af INTUITION

> [...]
>måtte indrive
>heste fra bønner til krigsbrug i krigstider ...

Han fik sat skatte og muslimkritiske tanker igang

Vi er ikke muslimejede dhimmier som svenskerne er, pga Glistrup
Vi har bedre ytringsfrihed

> [...]
>januar 1971, hvor partiets stifter, advokat Mogens Glistrup, i Focus fik
>vendt op og ned på det politiske Danmark.

Ja jordskredsvalget satte sundt skræk i gammelpolitikerne - varigt
Idag er de klogt bange for vælgerne - hurra for det.
Poujade i Frankrig var Glistrups læremester her

>Partiet opstod som en græsrodsbevægelse med en ubestridt folkelig basis og
> [...]

Intet dansk parti har haft så klogt og tiltrængt program og kæmpet så
intelligent for det. Men målet var ikke kun mandater, ogs´å den varige
debatskabelse og antiautoritetstro , som vi opnåede

>Skattesagen mod Mogens Glistrup og dommen over ham med hans deraf følgende
>fravær fra Folketinget i flere år var en stærkt medvirkende faktor til en
>dalende tilslutning til partiet.

Via justitsmord opnåedes at autoritestro danskere troede at Glistrup
havde håndteret sine skatteforhold uetisk. Det havde han IKKE

Dobbeltmoral som Helles og Mettes var ikke ham

>Fremskridtspartiets hovedbestyrelse har sommeren 2005 genoprettet Mogens
>Glistrups livsvarige æresmedlemsskab med tilbagevirkende kraft.

Ja og når han ikke var medlem var han smidt ud af ærgerrige
fremskridtsfolk a la Pia
Medierne bestak. Pia fik mikrofonholderi som tak for at få Glistrup
udstødt.

>31. oktober 2006 udtalte den nyvalgte landsformand, Henrik Søndergård, at
>størstedelen af muslimerne i Danmark skulle smides ud, og at personer fra
>Dansk Front var velkomne i partiet

Ja denne skovfoged der har gjort mirakler da han var i Hillerød Byråd
var den sidste som holdt den Glistrupske fane højt i partiet
Men Pia gør det godt og har udkonkureret og overflødiggjort os