At forarges over dametøj er som at forarge~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-10 21:45

   At forarges over dametøj er som at forarges over bøssekys
Moralister i Vesten bruger moralens leveregler til at slå andre i
hovedet med.
Derfor forarges nogle over bøssers unormalitet mht at mænd kysser
mænd.
Helt tilsvarende er det at folk der vil opdigte problemer at forarges
over ser problem i at man bærer tækkelig lang nederdel - de kan lide
at forarges og man er en lille lort hvis man bøjer sig for politi der
deler sådan forargelse

Astrid Lindgren skriver i Ronja Røverdatter "Der findes ting man må
gøre, selvom det er farligt, for ellers er man ikke et menneske men
bare en lille lort"

Børnehave bøjer sig for dialog og gandhisk antifascisme

Siden 2007 har børnehaven søgt at erobre lebensraum og hindre min brug
af the sunny site of the street, hvor jeg i 33 år har læst mine
aviser, mens jeg venter på at solen kommer ind i min have.
Selvom monopol på offentlig fortov ikke kan gavne børnehaven har de
løjet for politiet, så politiet ulovligt truede med tilhold. I dag,
16.5, omsider, gik forstanderen og en souchef venligt ud og bad mig
flytte mig for at give plads til børnene og flux forføjede jeg mig.
Som altid var jeg eksemplarisk klædt og jeg spurge om børn tager skade
af at se en 64årig sukkersygepatient ? Jeg havde kompressionsbind om
benene.
Intet svar. Jeg spurgte forstanderen, om det var hende der for to år
siden havde gået ind i min have og havde lovet godt naboskab og dialog
i fremtiden, og med foragt i stemmen udtryktes, at det måtte være
hendes forgænger.
Fra min have så jeg, at eneste grund til at man havde slået ind på
dialogens vej var at børnene skulle gå en ny omvej til udflugtsbussen
og denne omvej ville være blevet ½ % lægere hvis de sku have gået uden
om min avislæseplads. Og så havdebørnene med pædagogaccept set mig på
tæt hold forfra og ikke som altid tidligere kun fra ryggen og på
afstand . Det ville visse forældre ikke have brudt sig om, fordi min
hjemmeside opleves som racistisk.
Formodentlig er årsag til, at man omsider har slået end på
ikke-fascistisk dialog mine klagebreve til kommunen.
Disse fik for to år siden kommunen til at ringe til mig, at de havde
udvirket, at jeg igen kunne sole mig det vante sted, efter at
politiets retsstridige tilhold-trussel havde holdt mig fra det i tre
år.
Kommunen oplyste dengang , at der var skiftet forstander og den ny kom
nogle dage senere ind i min have og forsikrede godt naboskab, og at
hvis igen forældre klagede ville man hun henvende sig til mig og ikke
til politiet.
Iår har dette løfte ikke været holdt, men politiet er blevet
ulejliget talrige gange grundløst og har kørt igen i erkendelse af
falskanmeldelse. Politiet er nu blevet klogere og vil ikke blindt
adlyde falskanmeldende hysteriske forældre. Børnehaveforældre har
ringet igenigen , at jeg ikke bar bukser, og politiet er hurtigt kørt
ud blot for at konstatere, at min nederdel var ukritisabel.
Selvom proportionerne i Gandhis arbejde for dialog og antifascisme var
ganske anderledes, er historien analog med hans. Min mor sagde, når
legekammerater løj "Ignorer dem - vis du er den store - så vil de
ærgre sig over egen lave moral og tage ved lære."
Min mor og Gandhi viste idag at deres strategi om eksemplets magt
kan være effektiv i visse tilfælde, og børnehaven har forhåbentlig
varigt lagt fascistisk magt-er-ret fra sig og er slået ind på
dialogens vej.