VKO-flertallet væk
Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-10 14:20

Ja, Per Ørum Jørgensen forlader Det konservative Folkeparti:

<http://www.berlingske.dk/politik/vko-mister-flertallet-i-folketinget>

Baggrunden for hans beslutning er sygehusstrukturen i Vestjylland, og
jeg citerer:

=
Han har endnu ikke besluttet, hvordan hans politiske fremtid skal forme
sig.
- Jeg har flere muligheder for at fortsætte mit politiske virke på
Christiansborg og vil bruge de kommende uger til at vurdere, hvor jeg
kan få den bedst mulige platform til at repræsentere Vestjylland og for
at arbejde for de nødvendige reformer af det danske samfund, siger Per
Ørum Jørgensen.
Han blev valgt til Folketinget i 2005 og er bosat i den vestjyske
landsby Staby i Holstebro Kommune.
=

Mon han vil søge optagelse i DF?

Men der står også:

=
Beslutningen om at forlade De Konservative skyldes primært uenighed med
den konservative ledelse om sygehusstrukturen i Vestjylland og den
manglende vilje til at gennemføre reformer af velfærdssamfundet, siger
Per Ørum Jørgensen.
=

Og så kunne der jo også være tale om Liberal Alliance.

Det er så spørgsmålet om hvilke partier der er interesseret i ham:

=
K-politikeren valgte i februar at tage en pause fra politik og gå i
alkoholbehandling, efter at han blev taget for spritkørsel.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 15:37

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> K-politikeren valgte i februar at tage en pause fra politik og gå i
> alkoholbehandling, efter at han blev taget for spritkørsel.

Hvis han vælger den borgerlige fløj, så er der jo ikke tale om at
folketingsflertallet er væk. Vi har jo en mindretalsregering der blot holdes
i live af DF og så LA. Hvis han vælger at blive løsgænger, så ser
situationen ikke anderledes ud, idet han så vil stemme for alle
regeringsforeslag undtagen det med Vestjylland, så det er næppe sandsynligt
at han kaster sit lod i venstrefløjens skål, for så vil der blive udskrevet
valg og det er han næppe interesseret i, da han så ikke vil kunne gøre noget
for sin valgkreds i Vestjylland. Det er derfor tom spekulation at tro at han
vil bringe regeringen til fald - han vil naturligvis sidde tiden ud og
forsøge at få sine krav igennem med Fanden selv inden der udskrives valg. Og
vælger han at vælte en borgerlig regering, så får han jo intet gennemført
overhovedet, så det gør han næppe!

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-05-10 16:26

On Wed, 19 May 2010 16:37:28 +0200, avehw wrote:

> [...]

<snip>

> [...]
> vælger han at vælte en borgerlig regering, så får han jo intet gennemført

Kryds i kalenderen. Et sobert indlæg fra Arne, UDEN en eneste sviner.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-10 16:50

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Kryds i kalenderen. Et sobert indlæg fra Arne, UDEN en eneste sviner.

Tjo, men han indleder med en stråmand.

Mvh
Martin

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-05-10 17:08

On Wed, 19 May 2010 17:49:48 +0200, Martin Larsen wrote:

> Tjo, men han indleder med en stråmand.

Det mener jeg ikke. Det er da en væsentlig forudsætning, for resten af
Arnes indlæg.