Brug af T9 (T39m)
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-08-01 12:26

Hej,

Jeg er idag blevet den glade ejer af en T39m. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man bruger T9-ordbogen, hvis man skal skrive et ord,
der ikke findes deri. Lad os sige man vil skrive Hej med dig Poul. Hej, med og dig går fint med kun 3 tastetryk pr. ord, men hvad
når man skal skrive Poul, som ikke findes i ordbogen? Hvis man bare taster løs som man ville gøre på en telefon uden T9 går det
galt... Er der. evt. en hotkey til at slå T9 midlertidigt fra, eller hvad gør man?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-08-01 14:58

> [...]
løs som man ville gøre på en telefon uden T9 går det
> galt... Er der. evt. en hotkey til at slå T9 midlertidigt fra, eller hvad

Hvis du holder * inde så slår du midlertidigt T9 fra

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-08-01 15:04

> Hvis du holder * inde så slår du midlertidigt T9 fra

Takker...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : A. Anonym

Dato : 06-08-01 19:44

> [...]
løs som man ville gøre på en telefon uden T9 går det
> galt... Er der. evt. en hotkey til at slå T9 midlertidigt fra, eller hvad

På den kommende T68 skal man holde volumen knappen oppe for at skrive det 2.
bogstav på knappen og ned for at skrive det 3. Den har vist også T9, men når
man fx skal skrive et password ind ved brug med WAP er det ikke så praktisk.

Fra : Martin Eklund Jensen

Dato : 06-08-01 20:36

Hejsa!

> man fx skal skrive et password ind ved brug med WAP er det ikke så
praktisk.

T39'eren slår t9 fra når man bruger wap, den gør t68'eren vel nok også kunne
man forstille sig..

mvh..
Martin

Fra : Thïngmand

Dato : 07-08-01 08:04

> På den kommende T68 skal man holde volumen knappen oppe for at skrive det
2.
> bogstav på knappen og ned for at skrive det 3.

Det er ikke noget nyt - det har T28 og R320 også...

Fra : A. Anonym

Dato : 08-08-01 13:09

> 2.
>
> Det er ikke noget nyt - det har T28 og R320 også...

Virker det godt? Jeg kan forestille mig at det er noget af det bedste. T9 er
ikke så god til forsk. sprog, navne osv. Den "gamle" metode med at trykke
hurtigt flere gange på en knap er irriterende, hvis man skal fx skal skrive
to af de samme bogstaver efter hinanden.

Fra : Thïngmand

Dato : 09-08-01 10:07

> Virker det godt? Jeg kan forestille mig at det er noget af det bedste. T9
er
> ikke så god til forsk. sprog, navne osv. Den "gamle" metode med at trykke

Det virker rent faktisk temmeligt godt. Flere hardcore SMS'er siger at de
kan slå enhver med T9...

Fra : Fischer

Dato : 08-08-01 14:23

> Det er ikke noget nyt - det har T28 og R320 også...

Jeg mener det stammer helt tilbage fra GH688 ?
Og i al fald har 7xx, 8xx og T1x det også.

*Fischer