Lovjunle-skadelighed
Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-10 23:59

A multitude of laws in a country is like a great number of physicians,
a sign of weakness and malady. Francois de Voltaire
"   At være Retfærdighedens Tjener, i Praksis at finde
overbevisende Argumenter for det Resultat, Magthaverne har brug for.
"   Det er bedre, at Livet tager Livet af Loven, end at Loven
tager Livet af Livet.
"   Det er hæmningen, der betinger alt kultur.    Johannes V.
Jensen 1873-1950
"   Going to law is losing a cow for the sake of a cat. Deal with
things before they appear. Put things in order before disorder
arises.Chinese Proverb Chinese Proverb

"Hvor mange mennesker tillader sig ikke at være uretfærdige for at
kunne være ædelmodige. Johann Friedrich Schiller
*   Sweet mercy is nobility's true badge.Shakespeare
"   Intet vil blive gjort, hvis alle mulige indvendinger først
skal gennemgås. Samuel Johnson
"   It is easier to be wise for others than for ourselves.
Rochefoucauld (1613-1680) French Classical Writer
"   Loven forbyder i sin majestætiske stræben mod lighed såvel den
rige som den fattige at sove under broerne, at tigge på gaderne og at
stjæle brød. Anatole France
"   Loven kan aldrig gøre os så sikre, som vi ville være, hvis vi
ikke havde brug for den. Alexander M. Bickel
"   Loven kræver Resignation, Livet udfoldelse. Livet har Ret,
Loven får ret. KK Steincke
"   To be a law-giver is a sublimated form of tyrrany. Nietzsche
"   When one wants to change manners and customs, one should not
do so by changing the laws.    Montesquieu
"   When you prevent me from doing anything I want to do, that is
persecution; but when I prevent you from doing anything you want to
do, that is law, order and morals.      George Bernard Shaw
   "A state is better governed, which has but few laws, and those
laws are strictly observed.      Rene Descartespg talrige
græske og romerske politiske tænkere
"      Havde der ikke været dårlig mennesker, havde der
heller ikke været gode advokater. Charles Dickens (1812-
"At starte en retssag, er at miste en ko for at vinde en kat. Konfutze
"   Det overrasker mig, at så mange mennsker kaster sig over
kriminalitet, når der er så mange lovlige måder at være uærlig på. Al
Capone
"To bønder påstår begge, at de ejer den samme ko. Mens den ene trækker
i dens hoved og den anden i dens hale, bliver koen malket af en
advokat. Jødisk ordsprog
"Når solen skinner tænker menneskene ikke på at det også kan blive
regnvejr - men det er statsmandens opgave. Niccolo
Machiavelli(1469-1527)
TO SANDHEDER VEDR ULANDE

"   Hvis man virkelig gerne vil have noget nyt, hjælper det ikke
med de gode. Lad mig få folk omkring mig, som er notoriske svindlere.
De onde, der har noget på samvittigheden, er tjenstvillige, hurtige
til at opfange trusler, fordi de ved, hvordan det foregår, og går ind
for at fået bytte. Man kan tilbyde dem ting, fordi de vil tage imod
dem. Fordi de ingen betænkeligheder har. Men kan hænge dem, hvis de
træder ved siden af. Lad mig få folk omkring mig, som virkelige er
skurke - forudsat at jeg har magten, den absolutte magt, over liv og
død. Hermann Göring
"   Intet er sandt, alt er tilladt"Nietzsche