Filosofi om erotik
Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-10 18:05

Freud lod neuroser handle om erotik for han havde læst følgende med
beun dring

   I enhver mands personlighed , rager interessen for erotik op
som en kæmpe bjergtinde. Nietzsche

For lovers in the real and strong meaning of the term, the
satisfaction of sexual desire is inessential. It is merely a symbol.
Nietzsche
All our poeticizing and thinking from the highest to the lowest is
marked by the exaggerated importance placed on the love story as the
principal item of our lives.      Nietzsche

I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element af
moderkærlighed. Nietzsche

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-10 18:34

Kvinder er en raffineret blanding af pyromaner og brandvæsen. Marcel
Aymé
i   En kvinde ved, om en mand er forelsket i hende, længe før han
selv aner det.    Marilyn Monroe
   Women have intelligence, men have character and passion.
Nietzsche
   En leder er et menneske, som er i stand til at få andre til at
gøre det, de ikke vil, og få dem til at synes om det. Harry S.
Truman

   Forelskelse og kærlighed er to ting, men i erotikkens nat er
alle katte grå      Christian Kjellerup

   Er sex noget griseri? Kun hvis man gør det rigtig. Woody Allen
   Et kys er en forespørgsel på anden etage om der er ledigt på
første.ArtGarfield
   Et menneske kan aldrig virkeligt brændende begære noget, hvis
dette begær er dikteret af fornuften.Duc de La Rochefoucauld
   Fear of Flying. The zipless fuck is absolutely pure. It is
free of ulterior motives. There is no power game. The man is not
"taking" the woman is not "giving" … The zipless fuck is the purest
thing there is. And it is rarer than the unicorn. Erica Jong 1942 -

   Hvis blot det var lige så let at forjage sult ved at gnide ig
på maven som det er at onanere. Diogenes fra Sinope (412?-323
f. Kr.)
hs   I elskoven er naturen som natur ved tusinde illusioner adlet
til ånd.   George Brandes 1842-1927

   Jeg hader en kvinder, som tilbyder sig selv, fordi hun burde
gøre det, og kold og tør tror hun syr, mens hun elsker.    Ovid
Hs   Kristendommen gav Eros gift at drikke: - han døde ganske vist
ikke af det, men udartede, til en last. Nietzsche
Hs   Kritiser ikke kvinden for at hun er troløs - hun leder blot
efter den rigtige partner. Goethe
Hs   Kvinden kontrollerer sin sex, fordi hun for sex får alt det,
som for hende er endnu vigtigere end sex. Esther Vilar
Hs   Kvindens forfængelighed er roden til al erotik. Sigurd Hoel
hs   Kvindens seksuelle appetit er mindre end mandens. Det er også
årsagen til, at bordeller med mænd ikke er slået igennem. Esther
Vilar
Hs   Mænd hader at tabe. Jeg vandt engang over min mand i golf, og
da jeg så hans ansigt, spurgte jeg, om vi nogensinde ville få et
sexliv efter dette. - Sikkert, svarede han, men ikke med hinanden.
Rita Rudner
Hs   Man bør undgå sex med kvinder. Det fører til kysseri - og
inden man ved af det skal man også snakke med dem. Steve Martin

Menneskene har udelukket det seksuelle samvær af deres himmel. Og
erstattet det med bønnen.Mark Twain
hs   Moral: For at gøre lykke hos damerne (at sige de ret galante
damer) må man være brav liderlig.      Steen Steensen
Blicher: en uopfyldt højst ulyksalig spådom

Psykiater: Hvor ofte sover I sammen?HAN-SVAR: Næsten aldrig, måske tre
gange om ugen.HUN-SVAR Hele tiden, jeg vil sige tre gange om ugen.
Woody Allen og Diane Keaton, i filmen
"Mig og Annie"

Jeg er overbevist om, at sex i helvede vil være en permanent
pligtøvelse. Thomas Simpson

   Handel er som sex; når det er godt, er det meget, meget godt;
når det ikke er så godt, er det stadig godt. Mervyn A. King.

Den eneste gang kvinder oplever en virkelig orgasme er, når de køber
tøj. Joan Rivers(andre siger at fødslen er eneste ægte orgasme for
kvinder)

Orgasmen har erstattet korset som fokus for længsel og forestillingen
om opfyldelse. Malcolm Muggeridge - som når sølvbryllupsfar
opdager at han gav sølvbry llupsmor underkrydderen hver mogen og hun
ham overkrydderen, men de ville helst have haft det omvendt MEN DE
OFREDE SIG