Mediepres er en gave til ministre så de ka~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-10 13:52

Mediepres er en gave til ministre så de kan vise at de har orden i
deres data.
Det kræver ikke charmekursus

Samvittigheden piner forfængeligheden

"Vor sjæls kompas" er en sikker stabil vejviser, hvis du har fået en
god opdragelse fra forældre der mente det samme og ikke skiftede
holdning fra dag til dag.
Et kompas er forfængeligheden , der handler om at vi dagdrømmer om at
være som vort ideal.
Et andet kompas er samvittigheden der gør os angerfulde og ulykkelige
når vi ikke har levet op til de idealer som vi troede vi troede på.
Det er ikke kun de to forældre der har ansvar for programmering af
kompas1+2, som bør have konsekvens så de i ny situationer stadig er
samstemmende.
Medier, skoler, jævnaldrende og andet blander sig og ivrer for
særsynspunkter der kan skabe skitzofreni og anden indre splittelse

Mettes og Helles S-dobbeltmoral er et klart eksempel på utroværdig
skitzo hvor snobberi kræver privatskole og ideologi kræver folkeskole,
og den bedrageriske politiker tror at kunne fordømme modstandere den
ene dag og selv handle som disse modstandere næste dag og ofte er
mikrofonolderne så korrupte, at de ikke afslører selvmodsigelsen

Citater om forfængelighed og om samvittighed

ff      FORFÆNGELIGHED er angst for at ligne sit sande jeg.
Nietzsche
ff      We talk little, when vanity does not make us. La
Rochefoucauld
Ff      Yder->Nyder. Den der yder, vurderer sin tjeneste
højere, end den der modtager. Og den der modtager, vurderer tjenesten
lavere end den der yder.    Klaus Kjøller
ff   Alle menneskelige organer bliver på et tidspunkt trætte, blot
ikke tungen.    Konrad Adenauer
ff   Andres forfengelighet virker først motbydelig på oss, når den
kolliderer med vår egen.      Nietzsche
ff   Dersom vi selv var ganske blottet for hovmod, ville vi ikke
beklage os over andres. La Rochefoucauld
ff   Det er højdepunktet af forfængelighed at tro, at man kan gøre
en hæderlig mand ud af nogen.      Margot Asquith
ff   Gennemsnitsmanden føler sig over gennemsnittet.    Ukendt
Ff   Henrik Quortrup fra Se&Hør skrev i Politiken "Det er helt
karakteristisk, at Dansk Folkeparti altid vil komme ud med færre
stemmer i meningsmålingerne end i virkleigtheden, FORDI FOLK IKKE TØR
INDRØMME, at de stemmer på dem. -
Ff   Indbildskhed er den største blandt smigrere.   La
Rochefoucauld
Ff   Indbildskhed er Guds gave til små mennesker.    Engelsk
ordsprog
ff   Jeg har snakket med mange mennesker om det, og vi fandt ud af,
at vores smil ikke er udtryk for glæde. Vort smil er en appel til
omverdenen om at acceptere os, en bøn om at blive lukket ind i varmen.
Bente Hansen
ff   Lidt efter lidt lyser mit navn op, det er også det eneste jeg
lever for.Jeg higer efter æren som den gærrigge efter guldets klang,
begge dele er vist nok tomme, men een ting må man dog være begejstret
for i denne verden, ellers falder man sammen og rådner. H.C. Andersen
ff   Man er modtagelig for smiger, i samme grad, som man smigrer
sig selv.   Paul Valéry
Ff   Man kan kun tilfredsstille sin forfængelighed ved at krænke
andres forfængelighed.    Montesquieu
Ff   Man kan roligt beskylde os for forfængelighed, men fra tid til
anden er det nødvendigt for os at få vores værd bekræftet.    Luc de
Clapiers de Vauvenargues
ff   More people would learn from their mistakes if they weren't so
busy denying
them."
- Harold J. Smith
ff   One will seldom go wrong if one attributes extreme actions to
Sv Du tror ikke på Gud - men hvad så med din samvittighed. Helmer i
Dukkehjem af Henrik Ibsen
sv      Vi kan bedre leve med en dårlig samvittighed end med
et dårligt rygte(eller "et dårligt navn"). Nietzsche
sv   .      Nietzsche
sv   "Conscience: the inner voice which warns us that someone may
be looking.      H.L. Mencken
SV   "Det afgørende er om man har god samvittighed. Tror de , at
kætterne havde kuldegysninger, når de blev brændt på bålet i
30-årskrigen? De følte allersnarest stolthed." Glistrup 7 feb 1971 i
JP
sv   "Samvittighed er noget, der kun dukker op, når vi har handlet
tåbeligt og ikke opnået det tilsigtede resultat". Spinoza
sv   +   The content of our conscience is everything that was
regularily and unquestionably demanded of us in the years of
childhood. The source of conscience is belief in authority. Nietzsche
sv   +All troverdighet, all god samvittighet og all umiddelbar
sannhet stammer fra sansene.Nietzsche
sv   +Vår sterkeste drift, tyrannen i oss, underkaster seg ikke
bare vår fornuft, men også vår samvittighet. Nietzsche
sv   All the consciences I have ever heard of were nagging,
badgering, fault-finding, execrable little savages! Yes: and always in
a sweat about some poor little insignificant trifle or other -
destruction catch the lot of them, I say! Mark Twain
SV   Alt hvad sælges på kødtorvet, kan I spise med god samvittighed
, som korrekt offerkød. Korint1:10:25
Sv   At leve med en samvittighed er som at køre bil med bremserne
trukket. Budd Schulberg
sv   At man IKKE udviser fejlhed overfor sine egne handlinger! At
man ikke bagefter lader dem i stikken. Samvittighedsnag er
uanstændigt. Nietzsche
sv   Bad conscience is the illness man was bound to contract, once
he found himself imprisoned in society and peace.Nietzsche
sv   De svages styrke. - Alle kvinder er gode til, at overdrive
deres svaghed, ja, de er ligefrem opfindsomme i svagheder for at virke
helt og holdent som skrøbelige prydgenstande, som kan lide overlast af
selv et støvfnug; deres liv skal minde manden og hans samvittighed om
hans plumpe væsen. På den måde værger de sig mod de stærke og "den
stærkes ret" Nietzsche
Sv   Den anden afhandling bringer samvittighedens psykologi: denne
er ikke, som det vel tros, "Guds stemme i mennesket" - den er
grusomhedens instinkt, der vender sig indad, efter at det ikke længere
kan udlade sig udadtil.    Nietszche
sv   Den dårlige samvittighed er en omdirigeret, indadrettet
destruktiv aktivitet. Nietzsche fortættet af Sverre Raffnsøe
sv   Den som    ikke har dårlig samvittighed, har ingen overhovedet.
Thomas Niederreuther
SV   Der gives en Grad af Forløjethed, der er båret i Kødet; den
kalder man "den gode Samvittighed". Nietzsche
sv   En dårlig samvittighed kan dog gøre livet interessant . Søren
Kierkegaard
sv   Et anfald af samvittighed er tegn på at personens
samvittighed ikke er på højde med hans gerning. Nietzsche
sv   Good friends, good books and a sleepy conscience: this is the
ideal lifeMark Twain
sv   Har min uvilkårlige hehsigt været den: at give det onde
menneske den gode samvittighed tilbage - og tilmed det onde menneske
såvidt han er det stærke menneske      Nietzsche
Sv   Krigen er en omvej til selvmord, men med god samvittighed
Nietzsche
sv   Mine handlinger vil aldrig blive styret af andres mening, kun
af min egen samvittighed. Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)
Sv   Moralen er umoralsk i samme grad som den træder i
samvittigheden sted og skaber samvittighedsløse mennesker. Georg Wulff
Sv   NB. A man is not one of us until he's ashamed of catching
himself with some residual Christianity of feeling: for us conscience
is against the old ideal…Nietzsche , Late Notebooks
sv   Ondartet idealisme forekommer hos Henrik Ibsen, den typiske
gammeljomfru. - han har som mål at forgifte samvittigheden og naturen
i kærligheden mellem kønnene At prædike kyskhed er en offentlig
tilskyndelse til naturstridighed. Enhver foragt for kønslivet, enhver
forurening af selvsamme ved hjælp af begrebet "uren" er selve
forbrydelsen mod livet - er den egentlige synd mod livets helligånd.
Nietzsche
SV   Samvigtighed og fejhed er samme sag.samvittighed er
varemærket. Oscar Wilde
Sv   Samvittigheden er et ur, der altid går rigtigt. Kun vi går
somme tider forkert.    Erich Kästner
sv   Samvittighedens indhold. - Indholdet af vor samvittighed er
alt, hvad der i barneårene regelmæssigt uden grund blev krævet af os,
af personer, som vi højagtede og frygtede.Ud fra samvittigheden bliver
altså den følelse af at skulle vakt ("dette skal jeg gøre, dette skal
jeg lade være med"), som ikke spørger: hvorfor skal jeg? - I alle
tilfælde, hvor en sag bliver gjort med "fordi" og "hvorfor", handler
mennesket uden samvittighed, men af den grund ikke imod denne. - Troen
på autoriteter er samvittighedens kilde: det er altså ikke Guds stemme
i mennesket bryst, men nogle menneskers stemme i mennesket.Nietzsche
sv   Samvittighedsspørgsmål . Alt i alt, hvad nyt er det egentlig
I vil? - vil I ikke mere gør årsagerne til syndere og følgerne til
bødler. Nietzsche
sv   Slyngelstreg med god samvittighed. - Det er i mange egne, fx
Tyrol så ubehageligt at blive snydt ved småindkøb, fordi man oven i
det dårlige køb, får det onde ansigt og dets grove griskhed tillige
med den dårlige samvittighed og mutte fjendskhed, som i den
bedrageriske sælger opstår mod een.
Sv   Smag er følelsesdom, som fornuften siden vil bifalde - det
samme med samvittighed.Rousseau
sv   Vær din viljes herre og din samvittigheds træl. Marie von
Ebner.Eschenbach
vanity, average ones to habit, and petty ones to fear.Man går sjældent
galt ved at tilskrive extreme handlinger forfængelighed,
gennemsnitlige vane og småting frygt Nietzsche
Ff   Selvglæde er instrumentet for vor selvopretholdelsesdrift.
Voltaire
ff   The day will come when everyone will be famous for fifteen
minutes.   Andy Warhol   The most insupportable of tyrannies,
is that of inferiors.      Napoleon
ff   Vi arbejder bestandigt på at give vort liv form; men mod vor
vilje kopierer vi som en fortegning trækkene af den person, vi er, og
ikke af den, vi gerne vil være. Marcel Proust paulus
ff   Vi har kun afsmag for andres forfængelighed, når vor egen
forfængelighed har afsmag for den. Nietzsche
ffactor   Man vedgår sjælden en fejl uden at antyde dens sammenhæng med
et fortrin.       Frithiof Brandt 1892-1964

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-05-10 15:06

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ene dag og selv handle som disse modstandere næste dag og ofte er
> mikrofonolderne så korrupte, at de ikke afslører selvmodsigelsen

Kan det undgås at rød-fjollerne nu tænker at Mættes og Guccis anløbne moral,
gør dem endnu mere menneskelige og søde?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-10 15:54

On Sun, 16 May 2010 16:05:50 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Kan det undgås at rød-fjollerne nu tænker at Mættes og Guccis anløbne moral,
>gør dem endnu mere menneskelige og søde?

Det er en spændende sag
Mette siger at hvis hun prioriterede partiarbejde SÅ var hun
dobbeltmoralsk
Journalisterne bagateliserer og siger at Lene-ferie DET var en
møgsag, men dette er virkelig afslørende

Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-10 17:38

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Kan det undgås at rød-fjollerne nu tænker at Mættes og Guccis anløbne moral,
>gør dem endnu mere menneskelige og søde?
Lad os ikke omtale de røde så negativt ("fjoller") vort håb om at
vende Danmarks udvikling er at overbevise dem så lad os respektere
deres gode hensigter

Fordi de er unge kvinder så ER de i manges øjne "menneskelige og søde"

Deres forfængelighed er om at få bedre folkeskole og det er da rigtigt
at folkeskolen forringes når vinderforældre går privatvejen.

De vil ikke igen kritisere os der sætter børn i privatskole.

De indser at de må være mere diplomatiske vis de vil få vælgere til at
stemme på sig - og det kan blive dem der sammen med DF og SF vedtager
vigtig indvanderbegrænsning efter næste valg.

Som hovedpersonen i følgende smukke tankerække vil de eje vælgerne

May I Feel Said He?-may I feel said he-(i'll squeal said she-just once
said he-it's fun said she)--(may I touch said he-how much said she-a
lot said he)-why not said she--(let's go said he-not too far said
she-what's too far said he-where you are said she)--may I stay said
he-(which way said she -like this said he-if you kiss said she)--may I
move said he-is it love said she)-if you're willing said he-(but
you're killing said she--but it's life said he-but your wife said
she-now said he-ow said she--(tiptop said he-don't stop said she-oh no
said he)-go slow said she--(cccome? said he-ummm said she-you're
divine! said he-(you are Mine said she) -EE Cummings

Samtidig vil kvinder gerne ejes af en duelig fyr

Kvinder ønsker at blive taget og værdsat som en ejendom, og derfor
ønsker de en mand, der TAGER.Nietzsche

Vi skal i muslimkritiske indlæg charmere dem til at indse at vi har
ret

Only he who is man enough, will release the woman in woman. Nietzsche

Kvinderne er IKKE DUMME

..Dumhed er ukvindelig Nietzsche

DEt spændende paradoks i kvindepsyke bør bruges til at få dem
overbevist om at muslimer skal udvises

Ved at elske, bliver kvinden det, som hun ser ud som, i sin elskers
fantasi. Nietzsche
AT forføre ens næste tl en god mening og derpå tro troskyldigt på
denne ens næstes mening : hvem ksn hamle op med kvinden i dette
kunststykke

Vi må vise SF-pigerne, at der er kløgt og noget at forelske sig i
vedr at gennemskue Islam. Måske de så vil tage dette vigtige budskab
til sig som de tager en elsker til sig!
Alt bør forsøges

Og:
Stupidity is unfemine

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-05-10 00:00

> Lad os ikke omtale de røde så negativt ("fjoller") vort håb om at
> vende Danmarks udvikling er at overbevise dem så lad os respektere
> deres gode hensigter

Jeg tror ikke vi skal gøre os forhåbninger om at påvirke dem på anden måde
end evt subliminalt. Du er måske mere sentimentalt stemt overfor de røde,
fordi du tror at du er enig med dem på begrænsede områder, mens jeg kun ser
en helt fundamental skidenhed.
De røde er entydig ondskab for frie ånder, men du har jo desværre også en
tilbøjelighed for det totalitære. Deres navigation mellem forfængelighed og
samvittighed er vel ikke mere interessant end bakterier, der bevæger sig mod
en eutrofisk gradient ved en kloak.

> Fordi de er unge kvinder så ER de i manges øjne "menneskelige og søde"

De er vist begge ved at nå den madamme-alder der rammer de velfedede
muhamserkoner så hårdt.

> Deres forfængelighed er om at få bedre folkeskole og det er da rigtigt
> at folkeskolen forringes når vinderforældre går privatvejen.

De vil gerne lyde folkelige - men er beviseligt kun røvhuller.

> De vil ikke igen kritisere os der sætter børn i privatskole.

Kender disse hyklere mon grænser?

> De indser at de må være mere diplomatiske vis de vil få vælgere til at
> stemme på sig - og det kan blive dem der sammen med DF og SF vedtager
> vigtig indvanderbegrænsning efter næste valg.

Det scenarie giver jeg ikke 5 flade ører for.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 17-05-10 04:53

>Jeg tror ikke vi skal gøre os forhåbninger om at påvirke dem på anden måde
>end evt subliminalt. Du er måske mere sentimentalt

Nej kynisk og målrettet

>stemt overfor de røde,
>fordi du tror at du er enig med dem på begrænsede områder, mens jeg kun ser
>en helt fundamental skidenhed.

Har du opnået noget ved at gøre dem til kun fjendebilleder`?

>De røde er entydig ondskab for frie ånder, men du har jo desværre også en
>tilbøjelighed for det totalitære.

For oplyst enevælde, ja . Har du ikke ?

Deres navigation mellem forfængelighed og

>samvittighed er vel ikke mere interessant end bakterier, der bevæger sig mod
>en eutrofisk gradient ved en kloak.

Også bakterier kan gøre gavn og kan evt bedre narres ved at man
forstår, og blindt had mindsker forståelse

>Det scenarie giver jeg ikke 5 flade ører for.

Det ser sort ud mht Islams fremværd-

Alle kneb gælder.

Den tidligste røde professor i DK var min farfar og han skrev kloge
ting og var som jeg en gavnlig kapitalistisk bolighaj og min nevø er
ikke ond, omend EL-borgmester

At Søvndal sadlede om vedr Holbergskole-forældremøde er dog ikke tegn
på at SF og DF allierer sig snart.

"When you cannot beat them, join them" er det taquia trick der bruges
mod os.....

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-05-10 01:34

> Nej kynisk og målrettet

> Har du opnået noget ved at gøre dem til kun fjendebilleder`?

Jeg vurderer den røde pest sagligt, og ser ingen grund til at finde
undskyldninger for en massemorder.

> For oplyst enevælde, ja . Har du ikke ?

Konstitutionelt monarki er alt nok for mig.

> Deres navigation mellem forfængelighed og

> Også bakterier kan gøre gavn og kan evt bedre narres ved at man
> forstår, og blindt had mindsker forståelse

Det er svært at modsige dine ordsprog, men relevans savnes.

> [...]
>
> Den tidligste røde professor i DK var min farfar og han skrev kloge
> ting og var som jeg en gavnlig kapitalistisk bolighaj og min nevø er

Jeg tror heller ikke at taleban er onde rent privat. Måske er de søde
overfor børn der husker at lære deres koranvers?

> At Søvndal sadlede om vedr Holbergskole-forældremøde er dog ikke tegn
> på at SF og DF allierer sig snart.
>
> "When you cannot beat them, join them" er det taquia trick der bruges
> mod os.....

Du er mere røget end speget - hvem skal joine hvem og hvorfor?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-10 00:13

On Wed, 19 May 2010 02:34:19 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>overfor børn der husker at lære deres koranvers?

>Du er mere røget end speget - hvem skal joine hvem og hvorfor?

SF skal presses tll at kalde Islam djævelsk og missionske Søvndal er
til fals

Så kan DF sætte sin pris højt overfor VK for de kan jo evt samarbejde
med rød stue....

Og Løkke er jo ikke meget bedre end Helle - han er blot styret af
DF-magt som skyldes Glistrup-klogskab - er noget røget og speget i sær
krydderimix er der nok den mening med det at verden vil bedrages og
Pia har en god rådgiver i Søren Espersen mm

Det er ikke meningen at forhandlinger som dem Per Hækkerp drev til ud
på de små timer skal være glasklare

Jeg er fra et akademikerhjem uden tradition for at pruttepriser så jeg
er helt in the dark.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-05-10 19:46

> [...]
>
> Kan det undgås at rød-fjollerne nu tænker at Mættes og Guccis anløbne
> moral, gør dem endnu mere menneskelige og søde?

Nu da det ser ud til at jeg desværre ikke har Taxa-Tom at drille mere i
dk.politik, så må jeg lige gøre dig opmærksom på at Mette ikke staves Mætte
men altså Mette. Og de to er skam meget menneskelige sådan indtil videre. Vi
ved jo aldrig hvad der sker når de bliver en del af en regering.

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.wep.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com