subdomæne og PHP
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 06-08-01 12:10

if ($HTTP_HOST == "www.salg.domaen.dk") {
header("location: http://www.domaen.dk/salg/");
}

hvis ovenstående anvendes til at sende en bruger til en bestemt side,
så vises denne side selvfølgelig som f.eks. /salg/ efter domænet, men
kan man på nogen måde skjule denne /salg/ - del af adressen så der
hele tide vil stå www.salg.domaene.dk ?

Mvh
Bo

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-08-01 12:18

<bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg)> wrote in message
> [...]
> så vises denne side selvfølgelig som f.eks. /salg/ efter domænet, men
> kan man på nogen måde skjule denne /salg/ - del af adressen så der

Hvis dit site er hos et webhotel, så spørg deres support efter "ægte
subdomæner", det er sikkert det, du ønsker.

Hvis du selv hoster, så er det nok stadig "ægte subdomæner", og det er bedst
at sætte op i softwaren til din webserver.

Hvis intet af ovenstående er muligt, findes der nødløsninger. Spørg efter
dem, hvis det er aktuelt. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 06-08-01 13:42

<bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg)> skrev i en meddelelse

> [...]
> så vises denne side selvfølgelig som f.eks. /salg/ efter domænet, men
> kan man på nogen måde skjule denne /salg/ - del af adressen så der

du kan ændre stumpen til

if ($HTTP_HOST == "www.salg.domaen.dk") {
include('salg/index.php');
}

og så sørge for at bruge absolutte stier til ting i /salg mappen, i den
inkluderede fil.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-08-01 22:49

On Mon, 6 Aug 2001 14:42:24 +0200, "Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk>
wrote:

>du kan ændre stumpen til
>
>if ($HTTP_HOST == "www.salg.domaen.dk") {

I det hele taget kan det kun anbefales at bruge $SERVER_NAME i stedet
for $HTTP_HOST, hvis ens webserver giver mulighed for det.

Lynx fra før version 1.6 sender fx også portnummer med (fx
"Host: www.salg.domæne.dk:80"), og det samme gør en sjat WAP-gateways.

Det gav mig tillige ret meget hovedpine ifbm. mine rewrite-regler for
et domæne på min webserver...

--
- Peter Brodersen