Den kyniske præGlistrup-skribent
Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-10 01:17

Uafhænghed af medier klær kloge danskere og savnes idag

CARL ERIK SOYA
En dag må man tilgive. Men tilgiver man for hurtigt, gør man det for
billigt at handle ondt.       Soya
Man lever, så længe man lærer.      Soya
Er du i stand til at give dine medmennesker gaver, er det dig, der bør
sige tak.       Soya
"Det er er spørgsmål om ikke den kvindelige blufærdighed burde staves
med to f'er" er velkendt som værende af Carl Erik Soya
Det er utroligt, som vort syn på alderen skifter med alderen. Soya
Man kender ikke et menneske, før man har stået med ham på en isflage,
der stadig blev mindre og mindre Soya
Eksempler på urimelige angreb: At bebrejde en skrædder, at han ikke
kan sy fodtøj. At bebrejde en mand, at han er fedtet, når man selv er
gerrig. At bebrejde en mand, at han trækker vejret. Mange angreb kan
føres tilbage til en af disse enkle former.       Soya
Teoretisk er vi ikke ansvarlige for vor karakter. Men i praksis -
uophørligt.       Soya
Manden vil. Kvinden er villig.       Soya
Mænd vil se, kvinder vil ses.       Soya Godmodig spot minder mig
om alkoholfri snaps.      Carl Erik Soya
   Det gør hende så godt, når det gør hende ondt for andre. Soya
"Man har talen for at skjule sine tanker" sagde Talleyrand - og røbede
sig ved sin tale."      Soya
Jeg ved ikke noget så dejligt som når folk angriber mig.
Så tør jeg nemlig næsten tro på, at de mener, hvad de siger. Soya
   Den konsekvente tvivler når undertiden et positivt stade ved
at tvivle på sin egen tvivl.       Soya
Så tør jeg nemlig næsten tro på, at de mener, hvad de siger. Soya
Latteren er en grim Brist i den mennekelige Natur, som ethvert
tænkende menneske skulde bestræbe sig på at overvinde Thomas Hobbes