Skadelige sundhedsmyter om vitaminer, spor~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-10 08:55

   Skadelige sundhedsmyter om vitaminer, sport, søvn, PIKSLIK,
luftige boliger og motion samt ikke-rygning.
Læger er kvindemagtens forlængede arm og de ønsker at herse med
livsnydere og tvinge til trælshed
Dette er den vigtigste grund til at man udbredte ulandssandheder om
extreme taberes usundhed pga vitaminmangel til til at påtvinge
LUKSURIØS mejerigtig mad og friske grønsager og kødSNOBBERI som
værende sundhedsnødvendigt for alle.
Tilmed sku mødre have skyldfølelse hvis barnet sov uregelmæssigt eller
ikke fik nok soldaterexercits (sport, motion) eller røg eller købte
sig voksnes kærlighed ved pikslikkeri eller lignende. De usikre
velmenere kan ikke døje mangfoldighed og afveksling/afvigelse ,
normalitet gøres til dyd.
Socialoverlæger fandt i tuberkulosens tid på at store solrige lyse
luftige boliger sku statsstøttes for sådan boede de selv, og de havde
ikke tuberkulose.
Man måtte ikke spytte på gulvet, sådan som det stadig er normalt i
mange ulande, og det er tænkeligt, at hvis sol falder på indtørrede
spytklatter så smitter de slet ikke, men socialmedicin er næsten altid
noget fortænkt sludder.

   Den bedste kur mod søsyge, er at sidde under et træ. Spike
Milligan
sf   For de sunde er alting sundt.      Ordsprog
sf   Half the vices which the world condemns most loudly have seeds
of good in them and require moderate use rather than total abstinence.
Samuel Butler
sf   Han må have haft en fantastisk bygning, før hans mave begyndte
sin egen karriere.    Margaret Halsey
Sf   He sleeps well who knows not that he sleeps ill. .Publius
Syrus
Sf   Intet vejr er dårligt, når man er rigtigt klædt på.    Arthur
Guiterman
Sf   Jeg er blevet 90, fordi jeg aldrig har dyrket nogen form for
sport. Hans Brix
Sf   Motion er vås. Hvis du er sund, trænger du ikke til det, og
hvis du er syg, burde du holde dig fra det. Henry Ford
Sfa   Advarsel: Rygning forkorter dine cigaretter! Ukendt
Sfa   Omsorg for helbredet er livets største hindring. Platon
(427-347f. Kr.)
sflgMAD   There is no love sincerer than the love of food. George
Bernard Shaw
sflgMED   Man bør beherske sin skæbne som sit helbred: nyde det gode,
være tålmodig med et dårlige og ikke anvende stærke lægemidler uden i
yderste nødstilfælde.       La Rochefoucauld
sfm   "No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus
Sfm   All the things I really like to do are either immoral, illegal
or fattening.Alexander Woollcott, 1887-1943 American columnist and
critic
Sfm   Alle de ting, jeg virkelig kan lide at gøre, er enten
amoralske, illegale eller fedende.    Alexander Woolcot
Sfm   Appetite comes with eating. Francois Rabelais c.1492 - 1533
Sfm   Der findes ingen mere hengiven kærlighed end kærlighed til
mad. George Barnard Shaw (1856-1950)
sfm   Hvis man passer godt på ikke at leve, vil man kunne undgå at
dø, meget længe. Tage Voss
sfm   I drink for the thirst to come. Francois Rabelais c.1492 -
1533
Sfm   Jeg var vegetar indtil jeg begyndte at bøje mig mod sollyset.
Rita Rudner
Sfm   Mad er et vigtigt element i en afbalanceret diæt. Fran
Lebowitz
Sfm   Mad er min bedste ven. Fordømmer mig aldrig. Aldrig udtrykker
den noget nedsættende om mig.
sfm   No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus
sfm   overvægtig = "Food-loss resistant profile" Dr.Phil på TV3
Sfm   Spis aldrig mere end du kan løfte. Miss Piggy
Sfm   Sult er det bedste krydderi.    Cicero
sfmAt spise for at spise op, er at bruge sin mave som skraldebøtte.
Mikael Rode
sfmdof   Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle.
sfmkedy   Drinking when we are not thirsty and making love all year
round, madam; that is all there is to distinguish us from other
animals.       de Beaumarchais 1712-99
sfmkl   Man skal ikke så meget lægge mærke til, hvad man spiser, som
med hvem man spiser.       Montaigne
sfmo   Health that is purchased by a rigorous watching of the diet is
but a tedious disease.      Baron De Montesquieu
sfmo   If you are ever at a loss to support a flagging coversation,
introduce the subject of eating.      James Leigh Hunt
sfmo   Mennesket er hvad det spiser.      Ludwig Feuerbach
sfmo   What does not poison, fattens.      Italian proverb
sfmo   What some call health, if purchased by perpetual anxiety about
diet, isn't much better than tedious disease.      George
Dennison Prentice
sfmo.   Let me have men about me that are fat.      Shakespeare
sfmof   A woman can never be too rich or too thin. Duchess of Windsor
sfmof   Jeg foretrækker en behagelig last frem for en trist dyd.
Jean-Baptiste Moliere
sfmof   Sig mig hvad du spiser, og jeg skal sige dig hvad du er.
Gastronomen Brillat-Savarin
sfmofm   What some call health, if purchased by perpetual anxiety about
diet, isn't much better than tedious disease.      George
Dennison Prentice
sfmol   Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger. Francois
Rabelais
sfmom   Huld er bedre en guld.      Danske Ordsprog
sfmre   Mennesket er det eneste dyr, der spiser til middag. Oscar
Browning
Sfmsco   No doubt alcohol, tobacco, and so forth, are things that a
saint must avoid, but sainthood is also a thing that human beings must
avoid.      George Orwell
sfmscof   The only way to get rid of temptation is to yield to it.
Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has
forbidden to itself.       Oscar Wilde
sfmsdom   Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger,
døer 20 år unger      Danske Ordsprog
sfmth   Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig
stærkere       Nietzsche
sfmvi   A really busy person never knows how much he weighs. Edgar
Watson

At overvægt er usundt er bevisbyrden ikke løftet ordentlig for, for
statistik vildleder ofte. Måske mange trøstespisere har andre grunde
oveni til at dø tidligt