Hollandske Prinsengrachtkoncerter gør EU-m~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-10 21:38

At jeg for tre år siden bekostede selektor eller segem udvidelse af
min TVpakke hos YouSee har været alle pengene værd fordi franske
Mezzokanal påfund viser hollandsk klassisk koncert med sejle op ad
åen fællessangsstemning og jeg er lige ved at blive så hollandsk og
EU-patriotisk som folkedans-dansk-patriot

Ekstranummer-ekstranummer er ren KimLarsen&Gasdolin stemning men
bedre for Mozart og Rosinni er jo tidløse sager

Siden mindst 2004 har hollænderne kunne fusionere kvalitet og
folkelighed så man sku tro at de var privatiserede - hvad er det som
DR og TV2 ikke kan?

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-05-10 23:59

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Siden mindst 2004 har hollænderne kunne fusionere kvalitet og
> folkelighed så man sku tro at de var privatiserede - hvad er det som

Mit gæt er at i PH's fædreland skal folket have det, som de tror de ikke vil
have - altså producerer man aldrig folkelige ting.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-10 02:54

On Thu, 13 May 2010 00:58:50 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Mit gæt er at i PH's fædreland skal folket have det, som de tror de ikke vil
>have - altså producerer man aldrig folkelige ting.
Jeg har i hvertfald ikke set vore statslig formyndere kreere en Sejle
op ad åen stemning uden at det var påtaget.

Men PH har måske noget hollændere kan savne og hans klædelige
konstante utilfredshed og skriven tekster til Osvald Helmuth kan da
godt begejstre

Klassiske koncerter der går efter bolden helt uden snobberi er ikke en
naturlig sag for DR, men hollandsk friluftskoncert i kanalkvarter
blandede Don Juan med My Fair Lady og virkede spontan med valg af
numre efter publikums smag der ændrede sig som det skred frem

"Similismykker er blevet moderne. Folk foretrækker øjensynligt nu det
ægte, glansen, fremfor det forlorne, prisen. Poul Henningsen (Måske
en sådan udvikling skere under besættelsen)