Alla ka bli overmennesker=nietzschsk spedi~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-05-10 20:33

Folk tror at superman er andet end den legesyge fornyer

Hegel var en tyskgrundig kedsommelighed, ofte, men da han så Napolen
ride ind i Berlin udråbte han ham til #forretningsfører for
verdensånden " fordi hans fornyelser af krigskunsten skabte
begejstring for den bedste del af den franske revolutions
frihedsideer.
Georg Brandes søgte at popularisere Nietzsche også med den krigsgrumme
Napoleon som eksempel

En internetdebatør har begejstret mig ved at argumentere at
Nietszsche var SOCIALDEMOKRAT ved at ønske alle sku realisere sig selv
og blive overmennesker - og det er jo hva hans livsværk handler om, -
at gud er døde og vi kan alle blive dansende guder og kun af kaos
fødes en dansende stjerne....

      Et folk er et redskab til at skabe 6-7 store
mennesker, - og så gå udenom dem. Nietzsche
Ps      Moderation is a fatal thing. Enough is as bad as a
meal. More than enough is as good as a feast,' Oscar Wilde
ps   Bejaelsen af livet vil være nødt til at bevæbne sig med et
grusomt nej til alt det, der formindsker og forvandler mennesket til
et husdyrsvæsen Nietzsche .   De fri ånder skaber en leende storm.
Nietzsche
ps   Den middelmådige fordømmer som regel alt, der ligger uden for
rækkevidde.    La Rochefoucauld
ps   If I were not Alexander, I would be Diogenes Alexander the
Great In Plutarch Parallel Lives 'Alexander' ch. 14, sect. 3
ps   Ikke menneskeheden, men overmennesket er målet"Nietzsche
Ps   Kloge mennesker tiltror man ikke deres dårskaber: hvilket tab
af menneskerettigheder! Nietzsche
Ps   Lederen står altid ansigt til ansigt med en ublid skæbne.
Charles de Gaulle
Ps   Magt og ideer er endnu aldrig sat i verden af andre end
aristokratiske nationer. Walther Rathenau
Ps   Men forestillingen om overmennesket skifter.Nietzsche
ps   Selv efter 100 år vil manstadig ikke have forstået mit værk"
James Joyce - elev af Nietzsche vedr meget.Men stadig uforståelig, men
Nietzsche forstås mere og mere.
Ps1      Det er overmenneskets skæbne at være en der skaber.
Nietzsche
Ps1      It is not the strengths, but the durations of great
sentiments that make great men. Nietzsche
ps1      Kun den der har kaos i sig kan føde en dansende
stjerne. Nietzsche
Ps1   "Mit store talent består deri, at jeg ser alt klart. Min
ejendommelige form for veltalenhed skyldes også, at jeg ser det
væsentlige i et spørgsmål fra alle sider. Den lodrette linie er
kortere end den skrå linie".Nietzsche
Ps1   "Eneren er interessantere end massen, mente Sokrates, ".
PS1   All freedom of spirit -i.e., instinctive scepticism - is a
prerequisite for greatness. Nietzsche
Ps1   At tåle sin modgang, er at erobre sin skæbne E.G.
Bulwer-Lytton
Ps1   At være et stort menneske betyder at være misforstået.    Ralph
Waldo Emerson
PS1   De gale åbner vejen, som de vise siden anvender. Joey Adams
Ps1   Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre.
Kung-fu-Tse
Ps1   Den, som vil være en Fører for Menneskene, må en rum Tid stå
for dem som deres farligste Fjende.      Nietzsche
Ps1   Der skal kun to-tre modige mennesker til at ændre en nations
ånd.    Voltaire
Ps1   Det er den, der farer vild, som går nye veje. Niels
Kjær
Ps1   Det er sundt for sjælen, at vi sammenligner os med dem, der i
en eller anden henseende står over os. D.G. Monrad
ps1   En mand opfinder cyklen, millioner burger den. G Brandes
Ps1   For mig er en lig titusind hvis han er den bedste Heraklit
Ps1   Gud er død. Højere, stærkere, mere sejrssikre, mere vel til
mode, uden krumspring og retlinede i liv og sjæl, leende løver må
der komme. Nietzsche
PS1   He who is firm in will, molds the world to himself Goethe
(1749-18 German Poet, Dramatist, Novelist, and Scientist.
Ps1   Individualismen hader man, når man ikke selv har
individualitet. Men individualismen har skabt det væsentlige i Europas
kultur. Palle Lauring
Ps1   It is the business of few to be independent. It is a
privilege of the strong. Nietzsche
Ps1   Jeg roser ledere og forløbere - dvs dem der forlader sig selv
og ikke bekymrer sig det mindste om de bliver fulgt eller ikke.
Nietzsche
Ps1   Jo intelligentere man er, des flere originale mennesker finder
man. Almindelige mennesker kan ikke se forskel på folk. Pascal
Ps1   Nietzsches lære kan løbe ud i proklameren af den brutale ret
til at undertrykke." skrev Brandes. Overmennesker integrerer det onde
og det gode i sig, og bruger begge.
Ps1   Når Georg Brandes forherligede Nietzsche sagde han "Store
mennesker er nøglen til alles velfærd" - og efter at Nietzsche var
kommet ind i hans liv fordybede han sig i Goethe, Voltaire, Cæsar og
Michelangelo og analyserede hvorfor de var mange tusind mand værd mht
at skabe trivsel for kommende generationer.
Ps1   Når Gud er død, må de stærke blandt menneskene selv blive
guder, overmennesker, livsbekræftende, leende, dansende,
usårlige.Nietzsche
Ps1   Også den ringeste kan være lykkelig og på sin måde fuldkommen.
Goethe
Ps1   Personligheder, ikke principper, flytter tidsalderen. Oscar
Wilde
Ps1   Store mænd er næsten altid onde mænd.    Lord Acton
Ps1   Store mænd føler sig aldrig store. Små mænd føler sig aldrig
små.   Kinesisk ordsprog
Ps1   Store personligheder er skeptiske. Overbevisninger er
fængsler.Nietzsche
Ps1   Tegn på fornemhed: aldrig at tænke på at devaluere vore
pligter til pligter for alle. Friedrich Nietzsche
Ps1   The nobly born must nobly meet his fate.Euripides
PS1   Verden ved til alle tider, at de få er mere end de mange.
Tagore, Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941
Ps1"Det er på tide, at mennesket planter kimen til sit højeste
håb."Nietzsche
Ps1"Hvad betyder vel du, Zarathustra!" (Z. 2,400). Mennesket skal
ofres, for at overmennesket kan leve. "Mennesket er noget, der skal
overvindes."Nietzsche
PS1ge   "Svage sjæle har orden i sagerne, genier har overblik"(skilt
på Glistrups kontor)
ps1ge   Det geniale menneske er det , der har øje for det,
der ligger for fødderne af det .       Johann Mohr
PS1ge   Improvement makes straight roads; but the crooked roads
without improvement are roads of genious.      Willliam Blake
PS1ge   Inden i ethvert gråt hverdagmenneske findes der en lille glad
Mozart.      Brasse Brannstrom
Ps1ge   Jo højere vi svæver, jo mindre ser vi ud, for dem der ikke kan
flyve. Nietzsche
Ps1ge   Kant og Hegel har hersket over millioner, som aldrig har læst
en linie af dem, og som ikke engang vidste, at de adlød dem. Albert
Schweitzer
Ps1ge   Kings are not merely men, epochcs their lives, deeds the
worlds history. E.G. Bulwer-Lytton
Ps1ge   Storhed er at vise vejen frem. Nietszche
Ps1ge   The worst thing a scholar is capable of results from the
mediocrity of his type. He labours instinctively for the destruction
of the exceptional man. Nietzsche
PSge   En populær forfatter skriver, hvad folk tænker. Et geni
indbyder dem til at tænke noget andet.       Ambrose Bierce
1842-1914
psge   Få opgaver er så tiltrækkende, som studiet af lovene for
usædvanligt begavede menneskers psyke. Freud
PSl   One must learn to rise, and in rising to surpass
itself.Nietzsche
PSl   The principal mark of genius is not perfection but
originality, the opening of new frontiers.      Arthur
Koestler (1905-1983) Hungarian Born British Writer
psz   "Store mennesker er nøglen til ALLEs velfærd". Brandes
psz   "Wagner er stor, for at vi alle kan blive store" Nietzsche

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-05-10 00:09

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> og blive overmennesker - og det er jo hva hans livsværk handler om, -
> at gud er døde og vi kan alle blive dansende guder og kun af kaos

Fiat lux!

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-10 02:55

On Thu, 13 May 2010 01:08:50 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Fiat lux!

Tal dansk - jeg har glemt hvad "fiat" betyder.

Fra : Vidal

Dato : 13-05-10 10:42

Den 13-05-2010 03:55, Bo Warming skrev:

> Tal dansk - jeg har glemt hvad "fiat" betyder.

v1 I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.

v2 Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og Guds ånd
svævede over vandene.

v3 Gud sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys. v4 Gud så, at lyset var
godt, og Gud skilte lyset fra mørket. v5 Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte
han nat.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-10 18:16

On Thu, 13 May 2010 11:42:23 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>godt, og Gud skilte lyset fra mørket. v5 Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte

"Lys over land" er sloganet for en IP Jacobsen Roman - og for
Glistrups "De fremmede i landet" 1994

Ja frem i lyset med alt

Tving burkamonstre til at strippe

Fra : Bo Warming

Dato : 13-05-10 03:31

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

>Fiat lux!

Der var god orden IKKE KAOS i de papirlapper som søsteren samlede til
"Viljen til magt" og hun opfandt ikke antisemitisme men udvalgte hvad
ku behage en Hitler med germanerforherligelse -

(og Hitler var ligeglad men kom til hendes begravelse, hvor der var
internationale pressefotografer på og Hitler var endnu ikke kansler og
man allierer sig lettere med en lærd politiker fra en ledende
kulturnation).
Hitler&Co citerede aldrig Nietzsche men var stolte
af at han var TYSKER

Lækkert at have så godt styr på kvinderne at en søster står parat til
at finde sponsorer og udgive kladder - man blir misundelig