Spionen, der blev væk
Fra : Vidal

Dato : 07-05-10 14:12

Nu kan de højrefolk godt begynde at ærgre sig,
Dragsdahl var ikke spion.

Mon koldkrigeren får det varmt?

http://nyhederne.tv2.dk/article/30395590/

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-05-10 17:35

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Nu kan de højrefolk godt begynde at ærgre sig,
> Dragsdahl var ikke spion.
>
> Mon koldkrigeren får det varmt?
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article/30395590/

Nå, så er det vist bare at fællesnærlæse PET-kommisonsrapportens 13.bind,
herunder måske især kapitel 11:

http://www.petkommissionen.dk/fileadmin/bind/pet_bind13.pdf

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 07-05-10 18:32

On Fri, 7 May 2010 18:35:05 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

>Nå, så er det vist bare at fællesnærlæse PET-kommisonsrapportens 13.bind,
>herunder måske især kapitel 11:
>
>http://www.petkommissionen.dk/fileadmin/bind/pet_bind13.pdf

Selvfølgelig kræver spionage salg af data til fjenden

Glistrupister er altså ikke højreorienterede for vi har pisset
vedvarende på koldkrigernes kommunistforskrækkelse.

Glistrup forudsæ næsten murens fald da han afviste gavn af forsvar for
USSR ku aldrig angribe os med så enorme interne problemer indenlands

Fra : P.N.

Dato : 07-05-10 20:17

meddelelse news:4be4413a$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nå, så er det vist bare at fællesnærlæse PET-kommisonsrapportens 13.bind,
> herunder måske især kapitel 11:

Og ?

Fra : Vidal

Dato : 08-05-10 08:00

Den 07-05-2010 18:35, Anders Peter Johnsen skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nå, så er det vist bare at fællesnærlæse PET-kommisonsrapportens
> 13.bind, herunder måske især kapitel 11:
>
> http://www.petkommissionen.dk/fileadmin/bind/pet_bind13.pdf

Måske er det lige nøjagtigt det, BJ skulle gøre:

http://www.information.dk/232521

Bent Jensen har ganske enkelt ikke foretaget den kildekritik, som må forventes
af en forsker.

Det er den pæne version - blot dårligt håndværk. Den mindre pæne er, at Jørgen
Dragsdahl har været Bent Jensens mål nummer ét. At Bent Jensen har brugt det
meste af sit voksne liv på at bevise sin hovedpåstand om, at Danmark under Den
Kolde Krig var hjemsted for en hærskare af mere eller mindre naive mennesker,
som enten bevidst samarbejdede med fjenden i øst, eller blev misbrugt som
nyttige idioter.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-05-10 03:11

> [...]
> mindre naive mennesker, som enten bevidst samarbejdede med fjenden i øst,
> eller blev misbrugt som nyttige idioter.

Hov-hov: Lad os nu lige tage en uges tid til at NÆRLÆSE de relevante
kapitler, uden at vi forhaster os til hvad een eller anden
"Informer"-journalist måtte udbræge dumt?

Jeg har desværre umiddelbart meget svært ved at være uenig med Bent Jensen,
i og med det hele peger i retning af at Dragsdahl UDELUKKENDE "blev stoppet
i tide" af PETs ganske gentleman-høflige og civiliserede, personlige
henvendelse direkte til ham:
"Hej, vi ved ret nøjagtigt, hvad du har kørende med russerne, og derfor
synes vi helst, du bare sku' la' vær'! Okay, så?"

(Dèn fremgangsmåde er da i hvert fald bedre end modpartens ydmygende
nakkeskudslikvideringer i nøgenvæggende betonkældre, synes jeg!)

For ellers VAR han sgu' såmænd nok ret godvilligt blevet "selvbevidst
aktiveret" KGB-agent?

(Det er i øvrigt ret spændende at den hjernevaskede islamistsupporter Jakob
Holdt også nævnes i samme bind...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 10-05-10 09:08

Den 09-05-2010 04:10, Anders Peter Johnsen skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hov-hov: Lad os nu lige tage en uges tid til at NÆRLÆSE de relevante
> kapitler, uden at vi forhaster os til hvad een eller anden
> "Informer"-journalist måtte udbræge dumt?

Nu har jeg sikkert langtfra den juridiske ekspertise, som
den pågældende dommer i sagen, så det fører nok ikke langt
for mig.

> [...]
> "Hej, vi ved ret nøjagtigt, hvad du har kørende med russerne, og derfor
> synes vi helst, du bare sku' la' vær'! Okay, så?"

Det vil skabe uhørte problemer for journalister, hvis man
vil til at vurdere på deres kilder. At de kan risikerer at
blive beskyldt for at "gå i seng med fjenden" og blive
betegnet som spioner, hvis efterretningsvæsnet ikke kan lide
deres kilder.

Det er et groft anslag mod ytringsfriheden og må ses som et
forsøg på at true journalister til at begrænse sig selv i
forhold til autoriteterne.

> (Dèn fremgangsmåde er da i hvert fald bedre end modpartens ydmygende
> nakkeskudslikvideringer i nøgenvæggende betonkældre, synes jeg!)

Ok?

> For ellers VAR han sgu' såmænd nok ret godvilligt blevet "selvbevidst
> aktiveret" KGB-agent?

Det kan man kun gisne om, du og Bent Jensen har åbenbart samme
mening om det. Dommeren i sagen en anden.

> (Det er i øvrigt ret spændende at den hjernevaskede islamistsupporter
> Jakob Holdt også nævnes i samme bind...)

Det synes jeg ikke er spændende, jeg finder skandaløst.
Bliver han også betegnet som KBG-agent?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 07-05-10 17:57

On Fri, 07 May 2010 15:12:01 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nu kan de højrefolk godt begynde at ærgre sig,
>Dragsdahl var ikke spion.
>
>Mon koldkrigeren får det varmt?

Hans selvtillid er ikke i lommen på en dansk byrets tecknikalities