Tilgin router og USB printer
Fra : Joeb

Dato : 24-07-10 11:10

Hej der.
Jeg har fået en Tilgin HG1311 Router, hvor der er USB port i.
Jeg har tænkt at tilslutte min Epson RX 685 printer til denne port, således
at alle PC i huset kan bruge denne.
Jeg kan godt nok ikke få det til at virke.

Nogen nem opskrift på fremgangsmåden??

Mvh. JL

Fra : emjeppesen

Dato : 24-07-10 11:17

Joeb skrev:

>Jeg har fået en Tilgin HG1311 Router, hvor der er USB port i.
>Jeg har tænkt at tilslutte min Epson RX 685 printer til denne port, således
>at alle PC i huset kan bruge denne.

Jeg tvivler på at man kan dele en USBport med andre på sit netværk

>Jeg kan godt nok ikke få det til at virke.
Heller ikke jeg
Vi deler min printer over netværket på normal vis

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-10 11:32

Joeb skrev:
> [...]
> således at alle PC i huset kan bruge denne.
> Jeg kan godt nok ikke få det til at virke.

Jeg tror ikke den kan bruges som printserver, men måske til en harddisk

Fra : Joeb

Dato : 24-07-10 13:46

"Paul Østerby Sørensen" <paulsorensen@youmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke den kan bruges som printserver, men måske til en harddisk

Dette står der i specs, men det har måske ikke noget med det at gøre?

Mvh. JL

"USB: High speed USB 2.0 for Storage devices, printers, cameras etc."

Fra : emjeppesen

Dato : 24-07-10 14:59

Joeb skrev:

>Dette står der i specs, men det har måske ikke noget med det at gøre?
>
>Mvh. JL
>
>"USB: High speed USB 2.0 for Storage devices, printers, cameras etc."

Du kan sagtens få din USBprinter til at virke fra routerstikket, men
kun på din egen maskine.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : jk

Dato : 26-07-10 07:48

On Sat, 24 Jul 2010 12:10:16 +0200, "Joeb" <Joeb@hot.dk> wrote:

> [...]
>at alle PC i huset kan bruge denne.
>Jeg kan godt nok ikke få det til at virke.

Du skal oprette en tcp/ip port til printeren med router adressen. Det
er normalt 192.168.1.1 (evt. med :9100 på også). En port skal
printeren jo have. Altså netværksprinter og denne port.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc728404%28WS.10%29.aspx

Jeg bruger det selv med asus w500 router med 2 usb porte. man kan lave
NAS på den ene med en usb-harddisk og netværksprinter på den anden.

Netværksprinteren skal sættes op på samme besværlige måde på alle
computere i huset.

mvh

John