/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Apropos de ulovlige hunde
Fra : Fister


Dato : 18-07-10 19:51

Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne,
der hvor i færdes, fået orden på tingene?
Tillægsspørgsmål: Må de være uden snor i hundeskovene?
Kai



 
 
Pwh (18-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 18-07-10 21:11

Fister, skrev:
> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne,
> der hvor i færdes, fået orden på tingene?

Jeg har ikke set en eneste med mundkurv på endnu, og en del også uden snor.
Ikke mere end en time siden jeg mødte en AmBull uden snor og mundkurv på damhusengen.

> Tillægsspørgsmål: Må de være uden snor i hundeskovene?

Jeps, men de skal stadig have mundkurv på.
http://www.justitsministeriet.dk/hunde.html

/Jens



oz3bto (19-07-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 19-07-10 08:20


"Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i en meddelelse
news:4c434d34$0$15712$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne, der
> hvor i færdes, fået orden på tingene?
> Tillægsspørgsmål: Må de være uden snor i hundeskovene?
> Kai
>
>



Nå politiet ligefrem står frem og siger at de ikke har resurser til at
håndhæve loven så tror jeg ikke du skal regne med at se ret mange
mundkurve og korte snore




Pwh (19-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 19-07-10 08:45

oz3bto, skrev:
> "Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i en meddelelse
> news:4c434d34$0$15712$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har
>> ejerne, der hvor i færdes, fået orden på tingene?
>> Tillægsspørgsmål: Må de være uden snor i hundeskovene?
>> Kai
>>
>>
>
>
>
> Nå politiet ligefrem står frem og siger at de ikke har resurser til at
> håndhæve loven så tror jeg ikke du skal regne med at se ret mange
> mundkurve og korte snore

Jeg diskuterede også den nye hundelov med en hundelufter på engen den
anden dag, han er kriminalbetjent og rystede som jeg på hovedet af af den.
Tror ikke man skal regne med at politiet gider griber ind overfor alm mennesker,
men kommer der en anmeldelse kan de self blive tvunget til det.

/Jens



.°o.O Thomas O.o°. (19-07-2010)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 19-07-10 08:40

"Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i meddelelsen
news:4c434d34$0$15712$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne, der
> hvor i færdes, fået orden på tingene?

Har set dem et par gange i Vejle, i Aalborg så vi en stakkels hund som havde
fået mundkurv på, det tog omkring 10 minutter at gå 20-30 meter, alt imens
hunden hoppede og smed sig på jorden for at få mundkurven af. Til sidst
forbarmede ejeren sig og fjernede mundkurven - så gik hunden lige så fint.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS


Hm (19-07-2010)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 19-07-10 22:22


".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
news:poOdnWP947T_nNnRnZ2dnUVZ8rudnZ2d@giganews.com...
> "Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i meddelelsen
> news:4c434d34$0$15712$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne,
>> der hvor i færdes, fået orden på tingene?
>
> Har set dem et par gange i Vejle, i Aalborg så vi en stakkels hund som
> havde fået mundkurv på, det tog omkring 10 minutter at gå 20-30 meter, alt
> imens hunden hoppede og smed sig på jorden for at få mundkurven af. Til
> sidst forbarmede ejeren sig og fjernede mundkurven - så gik hunden lige så
> fint.

ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en hund
mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en ejer der
slet ikke skulle have hund.

Hanne



Pwh (20-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 20-07-10 06:59

Hm, skrev:
>
> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en
> hund mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en
> ejer der slet ikke skulle have hund.

Overhovedet at udstyrer en hund med mundkurv er da perverst,
noget fanden må have opfundet da han også opfandt hundesnoren.

/Jens (som træner sin Balder i at gå uden snor)



.°o.O Thomas O.o°. (20-07-2010)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 20-07-10 09:04

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4c44c1c0$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> news:poOdnWP947T_nNnRnZ2dnUVZ8rudnZ2d@giganews.com...
>> "Fister" <ikke@interessant.nej> skrev i meddelelsen
>> news:4c434d34$0$15712$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne,
>>> der hvor i færdes, fået orden på tingene?
>>
>> Har set dem et par gange i Vejle, i Aalborg så vi en stakkels hund som
>> havde fået mundkurv på, det tog omkring 10 minutter at gå 20-30 meter,
>> alt imens hunden hoppede og smed sig på jorden for at få mundkurven af.
>> Til sidst forbarmede ejeren sig og fjernede mundkurven - så gik hunden
>> lige så fint.
>
> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en hund
> mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en ejer der
> slet ikke skulle have hund.

Hvis man nu bor midt i Aalborg og jo skal have luftet sin hund, hvordan skal
man så gøre, for at vænne hunden til det - uden at bryde loven? Det er ikke
alle, der har bil og mulighed for at transportere hunden med andet end gåben
og offentlig transport.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS


Hm (20-07-2010)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 20-07-10 16:36


".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
news:zfGdney8w8_gxdjRnZ2dnUVZ8j6dnZ2d@giganews.com...
>> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en hund
>> mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en ejer der
>> slet ikke skulle have hund.
>
> Hvis man nu bor midt i Aalborg og jo skal have luftet sin hund, hvordan
> skal man så gøre, for at vænne hunden til det - uden at bryde loven? Det
> er ikke alle, der har bil og mulighed for at transportere hunden med andet
> end gåben og offentlig transport.

ja, så havde man startet med at træne hunden i lejligheden, da man begyndte
at høre om at mundkurve blev resultatet.
Det tager altså kun ganske kort tid med positiv træning, så der er ingen
undskyldning for den opførsel over for hunden.

Hanne



.°o.O Thomas O.o°. (21-07-2010)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 21-07-10 08:42

> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
> news:zfGdney8w8_gxdjRnZ2dnUVZ8j6dnZ2d@giganews.com...
>>> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en hund
>>> mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en ejer
>>> der slet ikke skulle have hund.
>>
>> Hvis man nu bor midt i Aalborg og jo skal have luftet sin hund, hvordan
>> skal man så gøre, for at vænne hunden til det - uden at bryde loven? Det
>> er ikke alle, der har bil og mulighed for at transportere hunden med
>> andet end gåben og offentlig transport.
>
> ja, så havde man startet med at træne hunden i lejligheden, da man
> begyndte at høre om at mundkurve blev resultatet.
> Det tager altså kun ganske kort tid med positiv træning, så der er ingen
> undskyldning for den opførsel over for hunden.

Hvor lang tid tager det ..? Er det et par timer eller nogle dage? Da
mundkurve blev resultatet gælder forbuddet jo - så medmindre man kan træne
hunden til det på få timer, så skal man holde den indendøre i noget tid.

Jeg synes tværtimod ikke, der er nogen undskyldning for den manglende
kompentence hos de personer, som har kreeret lovforslaget som blev vedtaget.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS


Benny Mortensen (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-07-10 09:53


".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
news:mbCdnfaNJvNYOdvRnZ2dnUVZ7qudnZ2d@giganews.com...
>> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:zfGdney8w8_gxdjRnZ2dnUVZ8j6dnZ2d@giganews.com...
>>>> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en
>>>> hund mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en
>>>> ejer der slet ikke skulle have hund.
>>>
>>> Hvis man nu bor midt i Aalborg og jo skal have luftet sin hund, hvordan
>>> skal man så gøre, for at vænne hunden til det - uden at bryde loven? Det
>>> er ikke alle, der har bil og mulighed for at transportere hunden med
>>> andet end gåben og offentlig transport.
>>
>> ja, så havde man startet med at træne hunden i lejligheden, da man
>> begyndte at høre om at mundkurve blev resultatet.
>> Det tager altså kun ganske kort tid med positiv træning, så der er ingen
>> undskyldning for den opførsel over for hunden.
>
> Hvor lang tid tager det ..? Er det et par timer eller nogle dage? Da
> mundkurve blev resultatet gælder forbuddet jo - så medmindre man kan træne
> hunden til det på få timer, så skal man holde den indendøre i noget tid.
>
> Jeg synes tværtimod ikke, der er nogen undskyldning for den manglende
> kompentence hos de personer, som har kreeret lovforslaget som blev
> vedtaget.
>
> --
> MVH Thomas
> http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?
> http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS
>

Jamen det er det, der er så pisseironisk.... Ligegyldigt, hvor hjernedøde
dem der skrev loven end var.... Er det op til os, at prøve at adlyde den....
Men indrømmet, jeg snyder også af og til et hjørne eller tre )) Så jeg
ville jo nok ikke bebrejde dig det særligt højt, hvis du gjorde det samme...

Men sådan som det blev vist på TV, Hvor Politiet pludseligt hentede nogle
hunde, fordi racen var blevet ulovligt, kunne jeg fristes til at spørge...
Hvor vidste Politiet det fra ????? Så vidt jeg forstod, ikke hunde, der
havde været indblandet i nogle bataljer.... Det er lige som at gå over
stregen, når man tænker på, hvor svært det kan være, at få tilkaldt Politiet
i andre henseender.

M.V.H....Benny..



Pwh (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 21-07-10 11:07

Benny Mortensen, skrev:
>
> Men sådan som det blev vist på TV, Hvor Politiet pludseligt hentede
> nogle hunde, fordi racen var blevet ulovligt, kunne jeg fristes til
> at spørge... Hvor vidste Politiet det fra ????? Så vidt jeg forstod,
> ikke hunde, der havde været indblandet i nogle bataljer.... Det er
> lige som at gå over stregen, når man tænker på, hvor svært det kan
> være, at få tilkaldt Politiet i andre henseender.

Sådan som jeg har forstået det er det hvalpene efter den tæve der bed en pige.
Men ellers skortede det jo heller ikke på stikkere under besættelsen.

Jeg havde i går en god snak med en pige der har en AmBullblandings tæve.
Jeg har mødt den flere gange og ved den er meget venlig, den legede da også
fint med Balder, var meget tålmodig med ham.
Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter hende at
hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende syntes hun.
Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde ingen
probs med at give verbalt igen

/Jens (som elsker piger med ben i næsen)



Lene Nielsen (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Lene Nielsen


Dato : 21-07-10 03:55

On 21 Jul., 09:41, .°o.O Thomas O.o°. <fla...@it.invalid> wrote:
> > ".°o.O Thomas O.o°." <fla...@it.invalid> skrev i en meddelelse
> >news:zfGdney8w8_gxdjRnZ2dnUVZ8j6dnZ2d@giganews.com...
> >>> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en hund
> >>> mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en ejer
> >>> der slet ikke skulle have hund.
>
> >> Hvis man nu bor midt i Aalborg og jo skal have luftet sin hund, hvordan
> >> skal man så gøre, for at vænne hunden til det - uden at bryde loven? Det
> >> er ikke alle, der har bil og mulighed for at transportere hunden med
> >> andet end gåben og offentlig transport.
>
> > ja, så havde man startet med at træne hunden i lejligheden, da man
> > begyndte at høre om at mundkurve blev resultatet.
> > Det tager altså kun ganske kort tid med positiv træning, så der er ingen
> > undskyldning for den opførsel over for hunden.
>
> Hvor lang tid tager det ..? Er det et par timer eller nogle dage? Da
> mundkurve blev resultatet gælder forbuddet jo - så medmindre man kan træne
> hunden til det på få timer, så skal man holde den indendøre i noget tid.
>
> Jeg synes tværtimod ikke, der er nogen undskyldning for den manglende
> kompentence hos de personer, som har kreeret lovforslaget som blev vedtaget.
>
> --
> MVH Thomashttp://www.sjovevarer.dk- er du vild med gadgets?http://www.mobil-navigation.dk- få din mobil til at navigere med GPS

Loven blev vedtaget i begyndelsen af juni med ikrafttrædelse 1. juli,
så der var nogle uger at træne i, hvis man ville.

VH Lene

Lene Nielsen (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Lene Nielsen


Dato : 21-07-10 05:21

On 21 Jul., 12:07, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Benny Mortensen, skrev:
>
>
>
> > Men sådan som det blev vist på TV, Hvor Politiet pludseligt hentede
> > nogle hunde, fordi racen var blevet ulovligt, kunne jeg fristes til
> > at spørge... Hvor vidste Politiet det fra ????? Så vidt jeg forstod,
> > ikke hunde, der havde været indblandet i nogle bataljer.... Det er
> > lige som at gå over stregen, når man tænker på, hvor svært det kan
> > være, at få tilkaldt Politiet i andre henseender.
>
> Sådan som jeg har forstået det er det hvalpene efter den tæve der bed en pige.
> Men ellers skortede det jo heller ikke på stikkere under besættelsen.
>
> Jeg havde i går en god snak med en pige der har en AmBullblandings tæve.
> Jeg har mødt den flere gange og ved den er meget venlig, den legede da også
> fint med Balder, var meget tålmodig med ham.
> Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter hende at
> hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende syntes hun.
> Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde ingen
> probs med at give verbalt igen  
>
> /Jens (som elsker piger med ben i næsen)

Det sidste jeg har læst (Sjællands Tidende, Næstved, 21/7-2010) er,
at det slet ikke er moderen til hvalpene, der har bidt, men en hanhund
på samme adresse. Forvirringen er total.

VH Lene

Benny Mortensen (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 21-07-10 16:00


"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:829fed18-2c12-4f75-bc9f-17f277428647@e5g2000yqn.googlegroups.com...
On 21 Jul., 12:07, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Benny Mortensen, skrev:
>
>
>
> > Men sådan som det blev vist på TV, Hvor Politiet pludseligt hentede
> > nogle hunde, fordi racen var blevet ulovligt, kunne jeg fristes til
> > at spørge... Hvor vidste Politiet det fra ????? Så vidt jeg forstod,
> > ikke hunde, der havde været indblandet i nogle bataljer.... Det er
> > lige som at gå over stregen, når man tænker på, hvor svært det kan
> > være, at få tilkaldt Politiet i andre henseender.
>
> Sådan som jeg har forstået det er det hvalpene efter den tæve der bed en
> pige.
> Men ellers skortede det jo heller ikke på stikkere under besættelsen.
>
> Jeg havde i går en god snak med en pige der har en AmBullblandings tæve.
> Jeg har mødt den flere gange og ved den er meget venlig, den legede da
> også
> fint med Balder, var meget tålmodig med ham.
> Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter hende at
> hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende syntes hun.
> Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde ingen
> probs med at give verbalt igen
>
> /Jens (som elsker piger med ben i næsen)

Det sidste jeg har læst (Sjællands Tidende, Næstved, 21/7-2010) er,
at det slet ikke er moderen til hvalpene, der har bidt, men en hanhund
på samme adresse. Forvirringen er total.

VH Lene

Det vil sige, vi har nok en gang, en af de situationer, jeg har skrevet om
masser af gange før... Vi får aldrig den sande historie første gang... Der
skal altid sådan ca 40 kilometer udenomssnak, som end ikke ligner
sandheden... Og til sidst ender det med, at der slet ingen sag er.... Eller
hvad med ham, der ville melde en rigtigt glubsk og støjende hund, som havde
bidt ham.... Bare fordi han havde hele armen inde i hundens løbegård, som jo
ellers var rimeligt godt hegnet inde, for at undgå netop samme. ))... En
sjælden gang imellem, kommer der så en historie, der holder vand... Men dem
er der godt nok langt imellem. Lidt sørgeligt, at når der skal tages så
drastiske midler i brug, at man så ikke kan få, noget der ligner en
troværdig historie.

M.V.H....Benny..



Lene Nielsen (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Lene Nielsen


Dato : 21-07-10 05:23

Jens:

>
> Jeg havde i går en god snak med en pige der har en AmBullblandings tæve.
> Jeg har mødt den flere gange og ved den er meget venlig, den legede da også
> fint med Balder, var meget tålmodig med ham.
> Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter hende at
> hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende syntes hun.
> Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde ingen
> probs med at give verbalt igen  
>
> /Jens (som elsker piger med ben i næsen)

Desværre har de ældre damer ret. At jeg så aldrig selv ville gå rundt
og råbe efter andre hunde ejere på den måde, er en anden sag.

VH Lene

Pwh (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 21-07-10 13:46

Lene Nielsen, skrev:
> Jens:
>
>>
>> Jeg havde i går en god snak med en pige der har en AmBullblandings
>> tæve. Jeg har mødt den flere gange og ved den er meget venlig, den
>> legede da også fint med Balder, var meget tålmodig med ham.
>> Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter
>> hende at hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende
>> syntes hun.
>> Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde
>> ingen probs med at give verbalt igen
>>
>> /Jens (som elsker piger med ben i næsen)
>
> Desværre har de ældre damer ret. At jeg så aldrig selv ville gå rundt
> og råbe efter andre hunde ejere på den måde, er en anden sag.

Som hun sagde, at hvis hun havde været en mand på 100kg med tatoveringer
havde de sikkert ikke råbt ret meget, tror jeg hun har ret i

Jeg kan finde på at sige til folk hvis de påtaler at jeg lufter trådløst,
at så længe du ikke generer mig eller mine hunde vil de heller ikke generer dig,
så kan folk tolke det lige som det passer dem, de klapper gerne i

Jeg har intet til overs for når folk skal spille politibetjente,
det må de overlade til politiet

/Jens



Tove Krieger (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 21-07-10 14:47

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:52794da4-3593-4890-ac30-88d5bb63ab1e@i28g2000yqa.googlegroups.com...
Jens:

>
> Jeg havde i går en god snak med en pige der har en AmBullblandings tæve.
> Jeg har mødt den flere gange og ved den er meget venlig, den legede da
> også
> fint med Balder, var meget tålmodig med ham.
> Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter hende at
> hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende syntes hun.
> Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde ingen
> probs med at give verbalt igen
>
> /Jens (som elsker piger med ben i næsen)

Desværre har de ældre damer ret. At jeg så aldrig selv ville gå rundt
og råbe efter andre hunde ejere på den måde, er en anden sag.

VH Lene


Det er jo desværre blevet almindeligt at folk råber efter hinanden. Jeg
kunne heller ikke selv tænke mig at gøre det, men vi kan bare se den sidste
tids hetz mod hjemmehjælperne. Man skal ikke generalisere, for der jo brådne
kar allevegne. Nogle mennesker har alt for travlt med andre. Lidt
selvransagelse ville sikkert ikke skade i de fleste tilfælde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Pwh (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 21-07-10 16:23

Tove Krieger, skrev:
> "Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:52794da4-3593-4890-ac30-88d5bb63ab1e@i28g2000yqa.googlegroups.com...
> Jens:
>> Hun fortalte at folk (mest ældre damer) var begyndt at råbe efter
>> hende at hendes hund altså skulle have mundkurv på, ret belastende
>> syntes hun. Som hun fortalte havde hun arbejdet inden for søværnet, så hun havde
>> ingen probs med at give verbalt igen
>>
>> /Jens (som elsker piger med ben i næsen)
>
> Desværre har de ældre damer ret. At jeg så aldrig selv ville gå rundt
> og råbe efter andre hunde ejere på den måde, er en anden sag.
>
> VH Lene
>
>
> Det er jo desværre blevet almindeligt at folk råber efter hinanden.
> Jeg kunne heller ikke selv tænke mig at gøre det, men vi kan bare se
> den sidste tids hetz mod hjemmehjælperne. Man skal ikke generalisere,
> for der jo brådne kar allevegne. Nogle mennesker har alt for travlt
> med andre. Lidt selvransagelse ville sikkert ikke skade i de fleste
> tilfælde.

Nogle mennesker har fandeme så travlt med at skulle feje for andres døre
Skulle jeg påtale alle de ulovligheder/tåbeligheder jeg ser dagligt ville jeg da blive hæs,
så længe folk ikke er til gene for mig passer jeg mig selv.

Jeg kan da godt forstå hende pigen med AmStaffblandingen ikke ville give sin
fredelige tæve mundkurv på.
Var jeg i hendes sted ville det også kræve en del bøder før jeg begyndte på
at plage mine hunde med det.
Nogle love er altså så tåbelige at jeg godt mener man rent moralsk kan se stort på dem.

/Jens



Tove Krieger (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 21-07-10 18:28

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4c471113$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> Nogle love er altså så tåbelige at jeg godt mener man rent moralsk kan se
> stort på dem.
>
> /Jens

Jeg har altid været 100% lovlydig. Det er faktisk ret nemt, men i dette
tilfælde med den skævvridende nye hundelov, er jeg ikke så sikker på at jeg
kunne nære mig for at trodse loven. Hvis jeg havde en hund fra en af de
nævnte racer, og den var blevet opdraget korrekt, ville jeg have meget svært
ved at overholde paragrafferne. Den lov er urimelig hvordan man end vender
eller drejer den. Mange af hundene fra de ikke forbudte racer kan også være
potentielle "dræbere" hvis de ikke er blevet opdraget og behandlet
ordentligt. Jeg har som tidligere nævnt kendt både en Amstaff blanding og en
amerikansk bulldog, som var de kæreste og rareste hunde man kunne ønske sig.

At der så er nogle læderklædte tåber der skal bruge hundene til at hævde sig
blandt kammeraterne, er jo ikke hundenes skyld. Der findes mange mange
mennesker der aldrig skulle have haft lov til at anskaffe sig en hund -
desværre.



--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Pwh (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 21-07-10 18:43

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c471113$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nogle love er altså så tåbelige at jeg godt mener man rent moralsk
>> kan se stort på dem.
>>
>> /Jens
>
> Jeg har altid været 100% lovlydig. Det er faktisk ret nemt, men i
> dette tilfælde med den skævvridende nye hundelov, er jeg ikke så
> sikker på at jeg kunne nære mig for at trodse loven. Hvis jeg havde
> en hund fra en af de nævnte racer, og den var blevet opdraget
> korrekt, ville jeg have meget svært ved at overholde paragrafferne.

Så vidt muligt overholder jeg også lovgivningen, så får man nemlig
lov til at passe sig selv for politiet
Men om et par år bliver hundeloven måske strammet op så hunde over
20kg skal have mundkurv på, mener det er spanien der har den regel.
Lur mig om det havde fået dig til at give Asia mundkurv på i første omgang,
jeg skulle da have et par bøder før jeg fattede pointen

> Den lov er urimelig hvordan man end vender eller drejer den. Mange af
> hundene fra de ikke forbudte racer kan også være potentielle
> "dræbere" hvis de ikke er blevet opdraget og behandlet ordentligt.

Jeg har selv to af slagsen, de er (eller bliver) da størrer og stærkere
end gennemsnitskamphunden.

/Jens



Tove Krieger (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 21-07-10 19:57

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4c4731b4$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> Lur mig om det havde fået dig til at give Asia mundkurv på i første
> omgang,
> jeg skulle da have et par bøder før jeg fattede pointen

Det samme her. Det kunne jeg da ikke nænne når hun var en fredelig og
godmodig hund. Nu boede vi så også på landet dengang, så det var minimalt
hvad vi færdedes i byen med hende.

>
>> Den lov er urimelig hvordan man end vender eller drejer den. Mange af
>> hundene fra de ikke forbudte racer kan også være potentielle
>> "dræbere" hvis de ikke er blevet opdraget og behandlet ordentligt.
>
> Jeg har selv to af slagsen, de er (eller bliver) da størrer og stærkere
> end gennemsnitskamphunden.
>
> /Jens


Selvfølgelig kan selv en af dine hunde blive psykisk syg hvis uheldet er
ude. Det samme sker jo for mange mennesker. Men med den gode opdragelse du
giver dine hunde vil de da aldrig med vilje overfalde nogen. Det nægter jeg
at tro på.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Pwh (21-07-2010)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 21-07-10 20:27

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c4731b4$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Den lov er urimelig hvordan man end vender eller drejer den. Mange
>>> af hundene fra de ikke forbudte racer kan også være potentielle
>>> "dræbere" hvis de ikke er blevet opdraget og behandlet ordentligt.
>>
>> Jeg har selv to af slagsen, de er (eller bliver) da størrer og
>> stærkere end gennemsnitskamphunden.
>>
>> /Jens
>
>
> Selvfølgelig kan selv en af dine hunde blive psykisk syg hvis uheldet
> er ude. Det samme sker jo for mange mennesker. Men med den gode
> opdragelse du giver dine hunde vil de da aldrig med vilje overfalde
> nogen. Det nægter jeg at tro på.

Det jeg mener er at med den "rigtige" opdragelse kunne der komme noget
frygteligt ud af feks Balder.
Jeg har så lige læst bogen "Rottweiler" som John's (Jopa) kammerat Bresson har skrevet,
og der er en del fif til hvordan man bestemt ikke skal opdrage en Rotte, så ender det galt.
Angel har altid elsket mennesker, men andre hunde skulle jeg værer over hende for at hun
accepterede at de også skulle have lov til at værer der.
Havde jeg ladet stå til med hende er det ikke godt at vide hvordan hun havde udviklet sig.
Tyson var alle dage en god og rar dreng, ham skulle man nok have arbejdet hårdt for at ødelægge.

/Jens (hvis hunde lige har fyldt vommen med el-kama med lever og kallun)



Benny Mortensen (22-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 22-07-10 12:21


"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c4742fd$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c4731b4$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Lur mig om det havde fået dig til at give Asia mundkurv på i første
>> omgang,
>> jeg skulle da have et par bøder før jeg fattede pointen
>
> Det samme her. Det kunne jeg da ikke nænne når hun var en fredelig og
> godmodig hund. Nu boede vi så også på landet dengang, så det var minimalt
> hvad vi færdedes i byen med hende.
>
>>
>>> Den lov er urimelig hvordan man end vender eller drejer den. Mange af
>>> hundene fra de ikke forbudte racer kan også være potentielle
>>> "dræbere" hvis de ikke er blevet opdraget og behandlet ordentligt.
>>
>> Jeg har selv to af slagsen, de er (eller bliver) da størrer og stærkere
>> end gennemsnitskamphunden.
>>
>> /Jens
>
>
> Selvfølgelig kan selv en af dine hunde blive psykisk syg hvis uheldet er
> ude. Det samme sker jo for mange mennesker. Men med den gode opdragelse du
> giver dine hunde vil de da aldrig med vilje overfalde nogen. Det nægter
> jeg at tro på.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Jamen for pokker da, give Donk mundkurv på, så kan han jo ikke gø ordentligt
igennem... Så kunne man fristes til at tro, han slet ikke var her, naboerne
til at tro, at jeg var flyttet... Jamen det ville da aldrig gå... Sikke
mange misforståelser det ville medføre.... ))

M.V.H....Benny..



Christian B. Andrese~ (22-07-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-07-10 12:57

On 19 Jul., 23:21, "Hm" <mishm8...@gmail.com> wrote:
> ".°o.O Thomas O.o°." <fla...@it.invalid> skrev i en meddelelsenews:poOdnWP947T_nNnRnZ2dnUVZ8rudnZ2d@giganews.com...
>
> > "Fister" <i...@interessant.nej> skrev i meddelelsen
> >news:4c434d34$0$15712$c3e8da3@news.astraweb.com...
> >> Jeg har endnu ikke set en af de her hunde med mundkurv på. Har ejerne,
> >> der hvor i færdes, fået orden på tingene?
>
> > Har set dem et par gange i Vejle, i Aalborg så vi en stakkels hund som
> > havde fået mundkurv på, det tog omkring 10 minutter at gå 20-30 meter, alt
> > imens hunden hoppede og smed sig på jorden for at få mundkurven af. Til
> > sidst forbarmede ejeren sig og fjernede mundkurven - så gik hunden lige så
> > fint.
>
> ja, stakkels hund - med sådan en ejer, man giver altså ikke bare en hund
> mundkurv på og så tro at det er klaret - måske et eksempel på en ejer der
> slet ikke skulle have hund.

Helt enig
Mundkurv kræver også træning.

--
Christian

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste