SMS tone på HTC Wildfire
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 16-07-10 11:30

Hejsa

Jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvordan jeg skal få en MP3 fil ind som
ringetone. Skal den gemmes et bestemt sted på telefonen og hvor?

Mvh.

Michael

Fra : Rander

Dato : 16-07-10 16:35

Michael Lund Milo skrev noget i denne stil, den 16-07-2010 12:29:
> Jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvordan jeg skal få en MP3 fil ind
> som ringetone. Skal den gemmes et bestemt sted på telefonen og hvor?

Det kan gøres på flere måder - til ringetoner synes jeg selv at det
nemmeste er at oprette en mappe på SD-kortet til dem. Den skal hedde

/media/audio/ringtones

og så smide dem derind. Så kommer de op i listen over ringetoner, og
bliver ikke blandet sammen med ens evt. musik-mappe.

SMS-toner på samme måde, der skal mappen blot hedde
/media/audio/notifications.

http://bamsepetting.dk

Kærligheden kan kun vare evigt,
hvis man hele tiden finder nye kærester. (Marie, 8 år)

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-07-10 16:52

Den 16-07-2010 17:34, Rander skrev:
> og så smide dem derind. Så kommer de op i listen over ringetoner, og
> bliver ikke blandet sammen med ens evt. musik-mappe.

Jeg ved ikke lige med WildFire, men på en Desire virker det som om de
først dukker op efter en genstart af telefonen...

- Chano Andersen

Fra : Mads

Dato : 16-07-10 17:19

On Fri, 16 Jul 2010 17:52:09 +0200, Chano Andersen
<sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:

>Jeg ved ikke lige med WildFire, men på en Desire virker det som om de
>først dukker op efter en genstart af telefonen...

Ikke på min Desire. Der var filerne på listen i samme øjeblik jeg tog
USB kablet ud.

Måske fordi den var sluttet til som ekstern harddisk og derfor skulle
"klargøre SD kortet" da jeg tog stikket ud, som den jo skriver øverst
på skærmen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-07-10 23:04

Den 16-07-2010 18:18, Mads skrev:
> Måske fordi den var sluttet til som ekstern harddisk og derfor skulle
> "klargøre SD kortet" da jeg tog stikket ud, som den jo skriver øverst
> på skærmen.

Jeg overfører dem via WLAN, fra computeren, dermed er SD kortet aldrig
afbrudt.. Så det kan sagtens være det der gør forskellen.

- Chano Andersen

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 17-07-10 08:16

"Rander" <lNOSPAM@rander.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bliver ikke blandet sammen med ens evt. musik-mappe.
>
> SMS-toner på samme måde, der skal mappen blot hedde

Takker. Det var lige præcis det der skulle til.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Mads

Dato : 16-07-10 16:47

On Fri, 16 Jul 2010 12:29:50 +0200, "Michael Lund Milo"
<lilleclemens7@fiberport.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvordan jeg skal få en MP3 fil ind som
>ringetone. Skal den gemmes et bestemt sted på telefonen og hvor?

Nu ved jeg ikke om din Wildfire er helt som min Desire, men jeg har
lagt mp3 filer ind som ringetoner.

1. Slut telefonen til din PC som et ekstra drev

2. I mappen Media/Audio skal der være 2 undermapper, notifications og
ringtones. Opret mapperne hvis de ikke allerede er der.

3. I ringtones placerer du så de mp3 filer der skal bruges som
ringetoner og de kan derefter vælges på samme måde som
de almindelige ringetoner