Tilslutte Nokia 2720 til PC
Fra : Knud Erik

Dato : 15-07-10 01:17

Hej
Har lige investeret i en Nokia 2720 plus et CA-70 kabel til dataoverførsel.
Jeg har installeret "Nokia PC Suite" og forbundet mobilen med computeren via
kablet, men
det virker ikke.
Der dukker en box op, som fortæller at jeg skal vælge "PC Suite-tilstand"
eller "standard-tilstand" på
telefonen, hvis jeg har problemer med tilslutningen, men jeg kan ikke finde
det beskrevet nogen steder i manualen.
Nogen som ved hvor jeg skal indstille det i telefonen ?

Mvh
Knud Erik

Fra : Hans4030

Dato : 15-07-10 07:26

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde det beskrevet nogen steder i manualen.
> Nogen som ved hvor jeg skal indstille det i telefonen ?

Du skal vælge 'PC Suite-tilstand' på telefonen og trykke OK. Så kører det
videre.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Knud Erik

Dato : 15-07-10 10:18

"Hans4030" <hcstuneSPAM@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Du skal vælge 'PC Suite-tilstand' på telefonen og trykke OK. Så kører det
> videre.

Ja, det er jeg klar over - problemet er bare jeg ved ikke hvordan
jeg vælger "PC Suite-tilstand" på telefonen - det er ikke beskrevet i
manualen

Fra : Hans4030

Dato : 15-07-10 20:32

> [...]
> finde det beskrevet nogen steder i manualen.
> Nogen som ved hvor jeg skal indstille det i telefonen ?

Jeg Prøver en gang til!

Først starter du Nokia PC Suite på PCen.
Når det er på skærmen tilslutter du USB kablet i PCen og derefter i mobilen.
Nu kommer mobilen op med beskeden 'USB datakabel tilsluttet vælg tilstand'
Tryk OK
Vælg derefter Nokia-tilstand og tryk OK.

Nu skulle de to enheder være forbundet.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

www.pbase.com/hcstune

Fra : Knud Erik

Dato : 15-07-10 22:27

> [...]
> Tryk OK
> Vælg derefter Nokia-tilstand og tryk OK.

Jeg har prøvet som du har beskrevet - i nævnte rækkefølge.
Mobilen kommer bare op med beskeden : "Oplader" og går igang med at oplade.
Jeg fik at vide at kablet skulle tilsluttes opladerindgangen - så det er nok
noget med at mobilen kan indstilles til at bruge indgangen enten som
opladerstik eller dataoverførselsstik.
Anyway - jeg har sendt en mail til Nokia Support og skulle få svar inden 48
timer
- måske de kender løsningen.

Mange tak for dine svar !

Fra : Knud Erik

Dato : 17-07-10 10:53

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> opladerstik eller dataoverførselsstik.
> Anyway - jeg har sendt en mail til Nokia Support og skulle få svar inden

Her er så svaret fra Nokia Support - ser ud til jeg er blevet misinformeret
da jeg købte mobilen - så jeg må ha`"plukket en høne med sælgeren"

Hei Knud,

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

Nokia 2720 har kun støtte for trådløs dataoverføring genom Bluetooth.

Det vil si at den må kobles imod en PC med Bluetooth, eventuelt en ekstern
bluetooth sender igennem USB.

Her kan du også se at den kun har støtte for Bluetooth, vælg din mobilsort
og se under på tilslutningstyper:

http://www.nokia.dk/produktsupport/download-software/pc-suite/compatibility-and-download#47

Fra : Knud Erik

Dato : 22-07-10 15:12

> [...]
> bluetooth sender igennem USB.
>
> Her kan du også se at den kun har støtte for Bluetooth, vælg din mobilsort

Jeg fik så købt en Bluetooth USB-Adapter "Nano" version 2.1- men
kan ikke få det til at funktionere. Sælgeren var ikke i tvivl om at
det var denne USB-Adapter jeg skulle have.
Computeren finder og registrerer mobiltelefonen korrekt, men når man trykker
næste, får jeg en meddelelse om at "registrering af tjeneste mislykkedes",

Jeg kiggede så lige en extra gang i manualen- der står følgende :

"Denne enhed er kompatibel med Bluetooth-specifikationen 2,0 + EDR, der
understøtter
følgende profiler: Generic Access, Generic Object Exchange, Hands-free,
Headset, Object
Push, File Transfer, Dial-up Networking, Service Discovery Aplication, SIM
Access og Serial
Port. Indbyrdes anvendelighed med andre enheder, der understøtter
Bluetoothteknologi,
sikres ved at bruge tilbehør, som er godkendt af Nokia til denne model."

Det er så ikke lige den version jeg blev anbefalet - kan det ha`nogen
betydning
at jeg bruger en nyere version ?