|
| Toyota frifindes for speederfejl !! Fra : Henrik B. |
Dato : 14-07-10 13:45 |
| | |
KASO (14-07-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 14-07-10 18:24 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3db143$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Iflg. de amerikanske myndigheder, som har undersøgt 3.000 indberettede
> rapporter, siger nu at det drejer sig om førerfejl på de biler, hvor de er
> forudlykket. Toyota har stillet data til rådighed, fra de "sorte bokse",
> som er i bilerne. Kun i ét tilfælde, hvor fire blev dræbt i august 2009,
> er der tale om at speederen har sat sig fast - i bundmåtten:
> http://automotorsport.se/news/21130/toyota-krascher-är-förarfel--inte-tekniska/
>
Interessant......
Som nævnt tidligere, har sagen også undret mig en del - det er ikke så svært
at koble ud (hvis man har manuelt gear) eller sætte i N (med automatgear) og
dermed få kontrol over bilen igen.
Bare synd for Toyota, at de skulle få så megen dårlig omtale på den
bekostning.
| |
Ukendt (15-07-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-07-10 14:11 |
|
Henrik B. wrote:
> Iflg. de amerikanske myndigheder, som har undersøgt 3.000 indberettede
> rapporter, siger nu at det drejer sig om førerfejl på de biler, hvor
> de er forudlykket. Toyota har stillet data til rådighed, fra de
> "sorte bokse", som er i bilerne. Kun i ét tilfælde, hvor fire blev
> dræbt i august 2009, er der tale om at speederen har sat sig fast - i
> bundmåtten:
> http://automotorsport.se/news/21130/toyota-krascher-är-förarfel--inte-tekniska/
Dvs. at man ikke må have måtter i en Toyota?
Hvad med at de testede deres biler lidt bedre, så det ikke kunne ske. Eller
at de monterede speederen i bunden fremfor at hænge den.
| |
Henrik B. (15-07-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 15-07-10 15:11 |
|
"J. Fogd" <nomail> skrev i meddelelsen
news:4c3f08d9$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. wrote:
>> Iflg. de amerikanske myndigheder, som har undersøgt 3.000 indberettede
>> rapporter, siger nu at det drejer sig om førerfejl på de biler, hvor
>> de er forudlykket. Toyota har stillet data til rådighed, fra de
>> "sorte bokse", som er i bilerne. Kun i ét tilfælde, hvor fire blev
>> dræbt i august 2009, er der tale om at speederen har sat sig fast - i
>> bundmåtten:
>> http://automotorsport.se/news/21130/toyota-krascher-är-förarfel--inte-tekniska/
>
> Dvs. at man ikke må have måtter i en Toyota?
Det var nu en Lexus. )
> Hvad med at de testede deres biler lidt bedre, så det ikke kunne ske.
> Eller
Tjah, det kan vist ske i alle biler - uanset fabrikat - lige så snart der er
måtter i bilen. Selv på bundhængte speedere...
--
Støt kampen mod japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/
http://www.facebook.com/whalewars
http://www.saabklub.dk
| |
Jens (15-07-2010)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 15-07-10 15:27 |
|
>> Dvs. at man ikke må have måtter i en Toyota?
> Det var nu en Lexus. )
>> Hvad med at de testede deres biler lidt bedre, så det ikke kunne ske.
>> Eller
> Tjah, det kan vist ske i alle biler - uanset fabrikat - lige så snart
> der er måtter i bilen. Selv på bundhængte speedere...
>
Selv prøvet masser af gange, at koblingen ikke vil op fra gulvet igen,
eller speederen forbliver i sin position pga. en dårlig gulvmåtte -
Ved sidstnævnte er der ikke andet at gøre, end at komme ud på E45 i en
fart samt ringe efter familieadvokaten, politiet og TV2's
nyhedshelikopter, så de kan filme optoget ned gennem landet.... ;)
Gud fader bevares for en farce.
--
"Noget om tykke mennesker der skal tabe sig,
eller noget med fattige mennesker der får bygget en hel palads,
helt gratis...."
| |
|
|