SD vs. SDHD
Fra : Henrik K. Henriksen

Dato : 14-07-10 14:38

Hej alle i NG

Hvad er forskellen på subj.? Kan man bruge SDHD i alm. SD Slot?

På forhånd tak for kvalificeret svar i har sparet mig for en nyt PC en
gang tidligere.

Henrik

Fra : jk

Dato : 14-07-10 15:09

On Wed, 14 Jul 2010 15:38:18 +0200, "Henrik K. Henriksen"
<henrikkh@post.tele.dk> wrote:

>Hej alle i NG
>
>Hvad er forskellen på subj.? Kan man bruge SDHD i alm. SD Slot?
>
>På forhånd tak for kvalificeret svar i har sparet mig for en nyt PC en
>gang tidligere.

Det hedder SDHC. HC står for High Capacity.

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=258476

De skiller ved 2 Gb. Nej man ikke læse sdhc med en kortlæser, der for
de ældre sd.

Du kan købe en sdhc-kortlæser til usb2 for ingen penge (150 kr).

mvh

John

Fra : Henrik K. Henriksen

Dato : 14-07-10 15:26

Hej John

Mange tak

SD kortet er til mit nye TV der kan afspille film fra USB og SD kort slot.
MEN der er kun 2 USB porte, og den ene er der HDD i(Til at optage TV på) og
det andet skal der er en dongle i til trådløs.

Men så må set jo blive et par SD kort på 2GB der skal anskaffes

Henrik

Fra : Hauge

Dato : 14-07-10 15:51

jk skrev:
> De skiller ved 2 Gb.

Der findes efter standarden også 4GB der ikke er SDHC. Så lige netop 4GB
kan være begge dele.

Mvh Hauge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-07-10 20:52

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> Du kan købe en sdhc-kortlæser til usb2 for ingen penge (150 kr).
> John

Og væsentligt billigere - jeg gav 19.95 kr for min på Qxl - her er en
der sælger til 9,95 kr

http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/computertilbehr/vrige/sdhc-sd-mmc-usb-kortlaeser/v/an612475364/

Jan

Fra : Henrik K. Henriksen

Dato : 15-07-10 13:36

Tak

Og jeg har straks købt 2 stk. til 30 med forsendelse. Til mine 2x4GB SD
kort. Så er der frit slag.

Takker igen alle her i NG

Henrik